Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Pokaż wątki - PePe

Strony: [1]
1
Hardware / Wiarygodne przecieki specyfikacji PS4 oraz XBOX720
« dnia: Styczeń 22, 2013, 21:02:27  »
Aż dziwne, że nikt jeszcze o tym nie napisał - w sieci znalazły się wiarygodnie wyglądające przecieki odnośnie specyfikacji konsol następnej generacji:

W skrócie (dla ludzi którym nie chce się czytać) przedstawia się to następująco...

Nowe Playstation:
  • CPU - Architektura AMD x64, 8 rdzeni, taktowanie 1.6 [GHz]
  • GPU - AMD Radeon, 18 jednostek obliczeniowych, taktowanie 800 [MHz]
  • RAM - 4GB GDDR5, z tego 512MB zarezerowane dla OS

Nowy XBOX:
  • CPU - Architektura AMD x64, 8 rdzeni, taktowanie 1.6 [GHz]
  • GPU - AMD Radeon, 12 jednostek obliczeniowych, taktowanie 800 [MHz]
  • RAM - 32MB ESRAM (102 GB/s) oraz 8GB GDDR3 (68 GB/s), z tego ponoć aż 3GB zarezerwowane dla OS

Mój komentarz:
  • Pierwszą rzeczą jaka rzuca się w oczy jest procesor. Wygląda na to, że obie konsole będą miały identyczne CPU. Prawdopodobnie będą to 2 "sklejone" ze sobą procesory typu "Jaguar" od AMD. Warto tutaj zauważyć, że o ile liczba rdzeni napawa optymizmem o tyle taktowanie oraz architektura już nie bardzo - technologia "Jaguar" to rozwinięcie technologii stosowanej do tej pory w netbookach i tym podobnym sprzęcie. Porównując to do rozwiązań Intela zdecydowanie bliżej temu procesorowi do Atoma niż do np. Core i3. W połączeniu z wolnym taktowaniem wygląda to nieciekawie. Co prawda rdzeni jest dużo, ale nie wszystko da się przecież robić równolegle. Jedynym pocieszeniem jest fakt, że dotychczas używane w konsolach CPU też nie były uważane za zbyt wydajne, a mimo to developerzy jakoś sobie radzili. Jeśli ta informacja się potwierdzi to jestem ciekaw jakie były przesłanki ku temu rozwiązaniu - czy AMD nie bardzo chciało sprzedać licencję na swoje "normalne" procesory czy jednak zdecydowali o tym twórcy konsol, stwierdzając, że taka moc będzie wystarczająca, a zaoszczędzą dużo kasy na powierzchni krzemu oraz unikną problemów z chłodzeniem.
  • Jeśli chodzi o GPU to wielkich niespodzianek nie ma - od dawna się mówiło o współpracy SONY oraz MS z AMD (dawne ATI), zwłaszcza że firma ta świetnie się spisała z GPU dla XBOX360 (wyraźnie lepszym od GPU Nvidii w PS3). Jestem pozytywnie zaskoczony specyfikacją GPU w wersji na PS3 - głowy nie urywa, ale obawiałem się czegoś troszkę słabszego, bliższego Radeonowi 7770. Z drugiej strony dziwi potencjalna duża różnica w mocy między obiema konsolami - czyżby MS aż tak się skupił na casual'ach, że pozwolił sobie na wyraźnie mniejszą moc GPU?
  • Ciekawa jest też sprawa pamięci. Jak zwykle podejścia SONY i MS się tutaj trochę różnią. Dziwi mnie duża ilość pamięci w nowym XBOXie oraz zużycie jej na OS. Czytałem dużo artykułów na temat obecnej generacji i jeśli dobrze pamiętam OS w X360 bierze jakieś 32MB RAMu! Jeśli MS pozostałby przy zbliżonej technologii tylko dodał dużo nowych funkcjonalności trudno sobie wyobrazić aż 100-krotny przyrost zużycia pamięci! Innymi słowy na podstawie tej specyfikacji można wysunąć wnioski co do daleko idącej integracji nowego XBOXa z WINDOWS 8. Oczywiście w "ósemki" w jakiejś specjalnej, poobcinanej i dostosowanej wersji. W przypadku nowego Playstation sprawa wydaje się prosta - 4GB szybszej pamięci GDDR5 wydają się być w pełni naturalnym i wystarczającym upgrade'em. 512MB na system sugeruje rozbudowane możliwości w stylu PS VITA - zapauzowanie gry i wejście do PS STORE, przeglądanie WWW, cross-game video chat itp.
  • Ostatnie moje przemyślenia dotyczą ceny. Patrząc na powyższe specyfikacje uważam, że nie ma podstaw by konsole na start kosztowały więcej niż 400 EURO albo jeszcze mniej np. 350 EURO. Nie licząc GPU z GDDR5 reszta komponentów jest na serio tania. Składając taką konsolę z części dostępnych w sklepach zapłacilibyśmy niewiele więcej, a przecież proces produkcji takiej konsoli jest dużo bardziej efektywny pod względem kosztów niż składanie z gotowych komponentów.
PS. Jeśli chodzi o CPU to boję się, że taka równoległa praca na wolniejszych rdzeniach bardzo utrudni robienie gier chodzących 60 klatek na sekundę. W przypadku bijatyk nie ma większych obaw - tutaj CPU nie jest jakoś mega obciążony, ale w przypadku innych gatunków różnie może z tym być.

2
Targowisko / Kupię przejściówkę DUAL SHOCK 3 ---> XBOX360
« dnia: Wrzesień 20, 2012, 23:43:11  »
Witam. Kupię przejściówkę pozwalającą podpiąć pada z PS3 do XBOX360. Jeśli ktoś ma do sprzedania albo wie gdzie można kupić proszę o info...

3
Hardware / Nie kupujcie plazmy Panasonica do grania!
« dnia: Czerwiec 10, 2012, 02:00:30  »
Witam! Ostatnio skuszony dobrymi wynikami w temacie input laga oraz świetnymi wynikami w testach "motion resolution" skusiłem się na zakup plazmy Panasonica serii G30. Okazało się to dużym błędem, dlatego chcę ostrzec innych - TV co prawda ma niskiego input laga i dobre mot.res., ale występuje w nim efekt opisywany jako double images. Jak dla mnie jest on dużo bardziej denerwujący dla oka niż rozmazanie w LCD wynikające z niskiego mot.res. Przykładowy post jakiegoś gościa z forum:
"I decided on plasma because they are supposed to have good motion performance, but I've noticed that my set does not handle motion well at all. I'll try to describe what I am seeing. It is most noticable when playing video games. Any game that allows you to pan the camera side to side (like any first person shooter) results in not blur, but a double image as it moves across the screen. In my opinion it is much worse than motion blur. ...  I've seen videos of this on youtube and people comment that plasma will do this for any game that is running 30fps. I just find it so annoying and prefer the blur of my old lcd at this point!".
Jakoś recenzenci powszechnie się zachwycający tym modelem zdają się pomijać ten problem lub umniejszać jego znaczenie. Do tego technologia plazmy (problem z powidokami/wypaleniem) może być nie za dobra dla hardcore'owych graczy w bijatyki, którzy spędzają przy nich setki godzin - po jakimś czasie na TV pewnie się wypalą paski energii i inne stałe elementy :)

4
Inne gry / Polscy deweloperzy gier
« dnia: Luty 26, 2012, 14:25:36  »
Z innej beczki - jeśli ktoś ma XBOX'a i lubi choć trochę RPG warto przeznaczyć kod z MUVE (wygrany na SC IMPACT) na Wiedźmina 2. Z kodem kosztuje ~70 zł (kurier gratis) - to chyba dobra cena za tak dobrą grę, tym bardziej, że przy okazji się wspiera (chyba) najlepszego polskiego developera. 

5
Inne gry / Battlefield Bad Comapny 2
« dnia: Kwiecień 07, 2011, 20:25:44  »
Gra ktoś w BF:BC 2 ?? Ja często z bratem pogrywam (na PS3) i brakuje nam 2 osób do pełnego składu ;) To na serio fajna gra - może nie ma takiego klimatu Counter Strike'a 1.6 jak ma COD4, no ale jednak świetnie się gra :-)


6
Inne gry / PS Move
« dnia: Marzec 11, 2010, 08:11:21  »
Sports Champions

Na pierwszy rzut oka zestaw popierdółkowatych gierek na PS3 korzystających z PS Move (oficjalna nazwa Wiilota dla PS3  ;) ), ale po pierwsze Eurogamer bardzo chwali ten tytuł, po drugie są tam "mieczyki" ^^ Zresztą zobaczcie sami: http://www.eurogamer.net/articles/playstation-move-hands-on?page=4

Swoją drogą SONY w końcu się kapnęło że spust nie ma być wypukły a wklęsły... Yeah w końcu nadgonili setki lat opóźnienia :D

7
Hardware /
« dnia: Marzec 06, 2010, 16:03:12  »

Strony: [1]