BACKDASH FORUM

Street Fighter => Postacie => Ultra Street Fighter IV => Akuma => Wątek zaczęty przez: Di w Kwiecień 27, 2010, 06:52:12

Tytuł: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Di w Kwiecień 27, 2010, 06:52:12
Temat do dyskusji o tej postaci. Materiały tu zgromadzone będę starał się umieszczać w dziale SSF4 na stronie (http://backdash.pl/street-fighter/ssf4/).

Jeśli będzie taka potrzeba, to wszystkie postaci dostaną osobne działy.
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: apolon w Kwiecień 28, 2010, 08:43:05
O szit... http://www.youtube.com/watch?v=3_fzGWJjB-8 (http://www.youtube.com/watch?v=3_fzGWJjB-8)
Hit confirmowane combo w U2 bez użycia paska? Jatka.
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: blaugrana20 w Maj 01, 2010, 03:01:49
ale jestem slaby akuma musze pocwiczyc ultre po focusie robic ;p
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: Snake w Maj 01, 2010, 03:49:26
Pamiętaj, że do ultry możesz używać shortcuta (jak zresztą chyba do wszystkiego w tej grze, lol), robi się to lp,lp,f+lk+hp. :)
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: Vipe w Maj 01, 2010, 09:10:33
raczej lp,lp,b+lk+hp  :)

i naucz się kara cancelować, trudne do wykonania nie jest, ale gorzej z wykorzystaniem bo normalnie jak zrobisz po trafionym ciosie to ultra nie wejdzie

chyba, że w superze coś zmienili choć nie sądzę


Zresztą U2 można teraz wsadzać w combie, więc trening i jeszcze raz trening :)
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: blaugrana20 w Maj 01, 2010, 10:32:51
wlasnie drugo ultre mozna wsadzic , a po czym jakbyscie byli mili tak i napisali :)
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: maddest w Maj 01, 2010, 12:42:30
wlasnie drugo ultre mozna wsadzic , a po czym jakbyscie byli mili tak i napisali :)

http://www.youtube.com/watch?v=EjKS4rPboa0
http://www.youtube.com/watch?v=OLC9t6C7zdE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=mrjttsXqJKg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=lygWT74tXxk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=caHi08-gnCE&feature=related
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: Snake w Maj 01, 2010, 16:56:02
Tak, oczywiście chodziło o "b" a nie "f". Godzina pisania posta dała się we znaki : P

Co do tego combowania U2, ciekawy jestem jak trudne to jest. Jeśli można to opanować w takim stopniu, żeby było to użyteczne w praktyce, to już nie bardzo widzę Dudleya na pierwszym miejscu. Akuma to masakrator nawet bez combowalnej ultry ;]
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: TasTer w Maj 06, 2010, 22:25:45
Posadziłem dzisiaj U2 po c.HP (te same właściwości co s.HP więc nic dziwnego) ale i po s.MK i c.MP!
Wersja po c.HP jest o tyle ciekawa, że jest kilka klatek marginesu błędu i przeciwnik wstaje na nogi na hicie więc ultra trafi i tak i tak.
EDIT: i po c.MK też działa.

EDIT2:
Robi się ciekawie.
c.MP ultra2
http://www.youtube.com/watch?v=vUvKbpZn00g
c.MK ultra2
http://www.youtube.com/watch?v=9Ic2r1Pqklo
i najbardziej użyteczne: c.HP ultra2
http://www.youtube.com/watch?v=jCzhFnMCWXw

jakieś tam sensowne zastosowanie w walce:
j.MK,c.MK xx qcf+LP,FADC,c.HP,U2
http://www.youtube.com/watch?v=JNOvJWwIfPc
To trochę mniej: s.HK,c.MP,U2
http://www.youtube.com/watch?v=Bn5hjK5OK88
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: TasTer w Czerwiec 01, 2010, 13:11:11
Nikt nic nie pisze to double postne se:

Ostatnio zrobiłem spis - jak far s.HK reaguje na poszczególne blokująco-kucające postacie. Po co to?
Ano część postaci zablokuje pierwszego hita, schyli się pod drugim i jest kara za 1/3 paska co uniemożliwia beztroskie spamowanie far s.HK.
Jedynka przy postaci oznacza, że drugi hit nie trafia (na bloku oczywiście), dwójka - trafia, a 1/2 oznacza, że z bliska trafia, a trochę dalej już nie.

Ryu   1
Ken   1
Ibuki   1
Juri   1
Chun li   1
Dhalsim   1
C.viper   1
Cammy   1
Dee Jay   1
Blanka   1
Rufus   1
Rose      1
Dudley   1/2
Cody   1/2
Honda   2
Makoto   2
Seth      2
Gouken   2
Akuma   2
Gen      2
Dan      2
Sakura   2
Abel      2
Bison   2
Sagat   2
Guy      2
Hakan   2
Guile      2
Zangief   2
El Fuerte   2
Vega   2
Balrog   2
Fei Long   2
T. Hawk   2
Adon   2

Czyli jedynka - unikamy s.HK, dwójka to beztroski spam, a 1/2 z rozwagą.
Z innych mniej istotnych spraw:
- jeżeli 1 hit trafi w powietrze, to pod drugim żadna postać się nie schyli.
- z maksymalnego dystansu drugi hit potrafi w ogóle nie sięgnąć przeciwnika
- to nie jest cały opis far s.HK bo tu możnaby książkę napisać  ;)
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: szostakfm w Lipiec 27, 2010, 19:16:25
Ktoś z forum SRK zrobił taką listę
http://spreadsheets.google.com/ccc?key=0Agm-LLyTidGidGd5S05nY2JyYWRCdDk1RWpyRHhTOHc&hl=en&authkey=CLTdyNoE#gid=0
Praktycznie się zgadza, ma tylko dwa dodatkowe "1/2".
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: TasTer w Lipiec 27, 2010, 19:55:09
Nie przeglądam SRK... może to mój błąd  ;)
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: Scorpio w Lipiec 28, 2010, 00:06:17
Ostatnio przesiadłem się z U2 na U1. Jakoś tak pewniej wchodzi ... plus łatwiej wykonać. No i w więcej sytuacji w czasie walk, że można wykorzystać jest chyba do U1, nie U2 ... przynajmniej u mnie na razie częściej U1 wchodzi ;)

Choć U2 cenię za to, że raz trafiłem nim Blankę, gdy robił na mnie ten znienawidzony cios, gdy leci do przodu i obraca się w powietrzu :P

To może pytanie do braci AKumowców: preferujecie U2 czy U1? :)
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: Slide w Lipiec 28, 2010, 07:50:43
Nie gram Akumą, ale wydaję mi się że U1 jest lepsze.
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Lipiec 28, 2010, 09:26:35
Jak ktoś opanuje dobrze kombowanie U2 to zastosowania są znane i miłe (aczkolwiek dmg jest brutalnie skalowany).

Co do Blanki - U1 forevah. Po tym jak zaświeci ci się pasek revenge to Blanka ma wyciętą połowę akcji. Lista gwarantowanych demonów na Blanke:

Blanka
----
blocked close slide
blocked far slide (super only)
blocked ball
blocked up ball
blocked backstep ball (doing a reversal is too fast, wait a bit)
blocked super/ultra (doing a reversal is too fast, wait a bit)

Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: TasTer w Lipiec 28, 2010, 09:27:50
U2 używa się tylko po teleport cancelu, a to na część postaci siada jak chce. Po c.mk lub c.mp jest dość ciężkie do posadzenia w walce.

Ogólnie U1 lepsze do karania ("kulke Blanki" mogłeś zablokować i odpalić od razu U1 i by siadło na stracie).
Akuma ma i tak mocne combosy więc U2 właściwie traci sens. Jak wyszło SSF4 to trochę pograłem U2 i właściwie kończyło się na tym, że na siłę gdzieś to chciałem wcisnąć, czy to po s.HK -> c.MP czy po prostu po s.HP.

Gdybym dalej nim grał to bym brał U1 do poważnych rozgrywek, a czasem dla jaj U2 co by poskillować. ;)
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: Snake w Lipiec 28, 2010, 09:28:00
Zdecydowanie U1. U2 jest fajne bo można się zajarać i pokazać jakim się jest cool linkując to po normalach, ale jednak U1 to jest niezastąpione narzędzie do grania high-level Akumą.
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: Slide w Lipiec 28, 2010, 10:00:39
http://www.youtube.com/watch?v=b8HA1Z0KDSg to jest fajne zastosowanie Kara Demon

Jest dużo fajnych filmików na youtubie z zastosowanie Kara Demon. Jeszcze nie spotkałem się na sieci żeby ktoś stosował te techniki.
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: Scorpio w Lipiec 28, 2010, 11:45:25


Ogólnie U1 lepsze do karania ("kulke Blanki" mogłeś zablokować i odpalić od razu U1 i by siadło na stracie).

Zgadza się ... ale satysfakcja z założenia U1 na lecącego Blankę i zakończenia dzięki temu walki - bezcenne. Bo U1 po bloku, jak widzę jest w sumie standardem  :D
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: TasTer w Lipiec 28, 2010, 12:27:20
Nie standardem tylko jedyną opcją Akumy ukarania rolla poza ścianą ;)
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: szostakfm w Wrzesień 16, 2010, 13:01:45
Stupied shiet: crLP, crHP w training mode Akuma vs. standing Rufus na autoblocku. Wychodzi co jakiś czas, ale może to turbo (choć pewnie jakiś mega dziwny hitbox po pewnym czasie nieaktywności postaci). Co ciekawe: nie wychodzi gdy w training mode wybieram Rufus vs. Akuma, daję record i próbuję to skombować (powinien się pojawić napis z prawej o udanym kombosie). Może mi kto wytłumaczy, czemu crLP chwyta czasem (często? zawsze?) drugą aktywną klatką i czemu nie w "record".

Edit: Zdaje się to być przypadłością training mode, nie udało mi się tego zaobserwować w trybie Versus.
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: Slide w Grudzień 31, 2010, 13:09:04
za cholerę mi nie wychodzi po qcb+LK, d+HK czyli ta standardowa akcja po której jest setup

jakies porady?
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: maddest w Grudzień 31, 2010, 13:28:36
To nie działa na wszystkie postacie a poza tym to jest dość highlevelowa akcja i ma dość ciężki timing , popróbuj sobie na Sagacie/Giefie.Polecam nauczyć się plinkować bo bez plinkowania jest dość ciężko z tymi jak i z innymi akcjami.

Nie działa na :

Cytuj

Abel
Blanka
Dudley
Gen
Ibuki
Juri
Ken
M. Bison
Makoto
Rufus
Ryu
Yun
Yang
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Grudzień 31, 2010, 15:02:38
To jest one frame? Bo właśnie się tak dziwiłem, że nie wychodzi mi to za każdym razem.

W sumie większy problem niż z plinkingiem mam z double tappingiem :0
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: Slide w Grudzień 31, 2010, 15:09:46
To nie działa na wszystkie postacie a poza tym to jest dość highlevelowa akcja i ma dość ciężki timing , popróbuj sobie na Sagacie/Giefie.Polecam nauczyć się plinkować bo bez plinkowania jest dość ciężko z tymi jak i z innymi akcjami.

Nie działa na :

Cytuj

Abel
Blanka
Dudley
Gen
Ibuki
Juri
Ken
M. Bison
Makoto
Rufus
Ryu
Yun
Yang


Ja ciągle próbowałem na Ryu, na innych postaciach już mi wyszło :) nie takie rzeczy robiło się w Guilty Gear, więc manual mi nie straszny i time'ing :P
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: Snake w Styczeń 18, 2011, 17:04:32
Podstawy podstaw vortexu - http://www.option-select.com/strategy/article/?a=17

Bardzo przydatny tutorial, jeśli ktoś ma problemy z konstruowaniem bezpiecznego i działającego oki Akumą.
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: apolon w Styczeń 19, 2011, 13:11:40
straszliwe. no niech ktoś u nas to ogarnie, to zostanie topem  8)
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: Snow w Styczeń 19, 2011, 15:23:36
no wcale nie jest latwy ten sweep na koncu jesli chodzi o timing.
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Styczeń 19, 2011, 16:09:05
Też bym tego nie nazwał podstawą podstaw, no ale wiadomo, że dla sneja wszystko jest łatwe xP

W każdym razie ogarnięty Akuma przeraża, nieogarnięty wraca do Sagata ;)
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: Snake w Styczeń 19, 2011, 16:28:14
Nie miałem na myśli tego że są to najłatwiejsze zagrania, tylko po prostu najbardziej podstawowe. Ten filmik pokazuje najbardziej basic rzecz jeśli chodzi o vortex, czyli mixup crossup/normalny jumpin. Nie ma takich rzeczy jak rzut z demon flipa, empty jumpy, fireball crossup, OS z palmem i wielu innych. Vortex sam w sobie nie jest za łatwy, bo wymaga dobrego timingu i spacingu, no i niezłego mieszania ;)
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Styczeń 19, 2011, 17:13:59
Jak dla mnie właśnie empty jumpy, opcje z df, safe jumpy z palma i zwykłe xupy (czy to j.mk czy tatsu) to podstawa podstawy.
Takie setupy jak w tutku stosują jednak trochę bardziej wprawieni gracze, co nie zmienia faktu, że bez tego ani rusz ;)

EDYTKA

Trochę przestarzała seria tutoriali (http://www.youtube.com/user/AlboRacerZ#p/c/F3B241D3BE1A405C/5/vTJ5srcjWiA), ale daje całkiem niezłe pojęcie o podstawach Akumy.
Tytuł: Odp: Akuma
Wiadomość wysłana przez: maddest w Luty 03, 2011, 13:53:49
http://www.youtube.com/user/Ov3rheadGreg#p/u/6/rwLP4rprLvc

0:31 - bardzo ciekawy Option Select na U2 oO
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: ciuh w Czerwiec 15, 2011, 21:43:28
Szybkie pytanie http://www.youtube.com/watch?v=wZ1FqIpOUz4 jaka jest notacja tego tatsu z 00:39 gdzie akuma ucieka z rogu?
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: szostakfm w Czerwiec 15, 2011, 21:52:41
Jak masz wyczucie to 2367HK, jak masz szybkość w łapie to 7236HK.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: greku3 w Styczeń 27, 2012, 08:52:02
Chciałbym kontynuować dyskusję odnośnie ultra Gouki'iego. Wszyscy tak pochwalają ultra1, z kolei ja mam do tego uraz. Dlaczego? Ano m.in. dlatego że rzadko kiedy mogłem trafić tym ultra przeciwnika, a kiedy ktoś uciekał jumpem, to po aktywacji ultra1 gracz pozdrawiał mnie chamskim kopem. W sf4 praktycznie o nim zapominałem lub używałem w ostateczności. Ultra2 jest o tyle sprytne, że można je robić po Ashura Senku (wiem, że wszyscy o tym wiedzą). Np. Ktoś chce nam zasadzić coś mocnego z niewielkiej odległości, to odrazu ashura senku, a potem ultra. Dobre to też jest na hadoukeny lub jumperów. Ogółem ja preferuję Ultra 2 :)
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Barabasz w Styczeń 27, 2012, 09:00:13
lolololol bo U1 nie robi się na pałkę. Do tego są setupy.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Snake w Styczeń 27, 2012, 13:37:08
U2 używa się w niektórych matchupach (np. Rufus), ale ogólnie to U1 jest lepszym wyborem (karanie, setupy).
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: greku3 w Styczeń 27, 2012, 17:48:12
Kurcze za bardzo nie rozumiem tych pojęć, ale do setupów lepsze jest wg. mnie U2. Przez pojęcie setup rozumiem władowanie do combo.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Styczeń 27, 2012, 17:53:26
Setup można tłumaczyć z angielskiego również jako pułapka, zasadzka, układ itd. itd. Chodzi o stworzenie odpowiedniej sytuacji, w której istnieje duże prawdopodobieństwo, że przeciwnik zrobi, to co chcesz zrobić lub będzie po prostu w trudnej sytuacji, albo takiej, w której ty masz dostęp do nowych opcji.

U1 jest rzutem, ale nie jest instantowe tak jak np. U1 Zangiefa. Dlatego też można spokojnie wyskoczyć po zobaczeniu animacji startupu - ergo: walenie tego na pałę jest bezcelowe. Sprawdza się za to świetnie jako kara, w niektórych sytuacjach antiair i we wspomnianych setupach.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: maddest w Styczeń 28, 2012, 02:10:41
Dlatego też można spokojnie wyskoczyć po zobaczeniu animacji startupu - ergo: walenie tego na pałę jest bezcelowe

oj nie jest bezcelowe , naładowany raging demon to najbardziej damagujaca ultra w grze , akuma to postać w stylu "1 touch kill" i posiadająca teleport , czasami przeciwnik chcąc wykończyć akume może się zapędzić czekając na teleport i robiąc jakiegoś ground os'a , wtedy jak najbardziej opłacalnie jest zrobić demon'a.

ale ogólnie raging demon najlepiej sie sprawdza jako anti air i element zaskoczenia

0:47

http://www.youtube.com/watch?v=3oBDSUU1aD4
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Fazza w Styczeń 28, 2012, 10:30:42
Zaczyna się. Konto Ov3rheadGreg zostało zablokowane! :@

Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Styczeń 28, 2012, 12:00:47
@Maddest - pisząc 'na pałę' miałem na myśli 'na pałę'*

Shun Goku Satsu to nie Tiger Destruction, żeby złapać kogoś kto ośmielił się wcisnąć button.


* na pałę - robienie czegoś na pałę, robienie czegoś w totalnie z dupy momencie