BACKDASH FORUM
Tekken => Postacie => Tekken 6 / BR => Leo => Wątek zaczęty przez: Cambion w Styczeń 07, 2010, 22:46:15
-
Temat do wszelkiego spamu, narzekań, zachwytów itp. na temat Leo!!!
-
Odpowiadając na pytanie Dadrota z innego wątku - Leo to ona z jakimś dziwnym kompleksem w kierunku ojca xD
-
Leo to Leo
Lepiej tematu nie zaczynać...
A tak w kwestii ciosów. Mało znana bzdura za którą nienawidzę NAMCO
f+1+2 można parrować/reversalować tak jak byłby to punch...
To jest przecież cholerny bar! >~<
Ogólnie najgorszym match-up'em dla Leo jest Law. Dlaczego?
Z jakiś nieznanych powodów b+1,4 Leo nie działa na Lawa... Po wyjęciu b+1 na blok drugi cios wiffuje (wystarczy że przeciwnik bedzie trzymał tył...).
Nawet na Xiao i innych pokemonach b+1,4 ładnie jail'uje na bloku i daje przewagę (+ mix up z KNK).
A na chudego chińczyka to nie działa...
Jeśli gra się przeciwko Leo trzeba bardzo uważać na rzut f,f+1+2. Zwłaszcza kiedy Leo stoi plecami do ściany...
Rzut ten nabija na ścianę, pozwala na akcję za więcej niż 100dmg.
Łatwo dzięki temu przewidzieć że będąc pod ścianą najpewniej pójdzie rzut na 1+2
Ale, nawet jeśli się z niego wyrwiemy, rzut ten zamienia strony (stawia przeciwnika Leo pod ścianą).
W u/f+2,1 (aka shoryuken) można na bloku "łapać" na CH i11 pomiędzy ciosami.
Po f+3 na bloku jest tylko -1 i możliwe przejście do BOK. Sporo graczy na początku próbuje to karać i wyjmuje BOK+1 na CH.
Grając przeciwko Leo trzeba też uważać na dużą liczbę opóźnianych ciosów:
1,2<4, b+2<1, b+2<1+2 WS+1<4<1, u/f+1<2, KNK+1<2, d/b+2<2, 1,2<1,4_1,1, f+2<2, d/b+1+2<1
-
Na Lawa sie kapitalnie gra Leo latwy do parowania, ws+2 sciaga po zablokowanej podcince :D
-
Na Lawa sie kapitalnie gra Leo latwy do parowania, ws+2 sciaga po zablokowanej podcince :D
Mówisz o Dragon Tailu? Tam każda postać przecież może bez problemu ukarać Lawa.
-
Po Dragon Tailu można chyba nawet U/F,n,4 posadzić...
Co do łatwości parowania to zależy w dużej mierze od stylu gry przeciwnika.
Jeśli chodzi o parry Leo, podejrzewam że większość Leo-userów zauważyło że b+1+2 jest wolniejsze od pozostałych opcji.
Swojego czasu prosiłem noodallsa z TZ o testy.
b+1+2 parruje od 6F do 12F a pozostałe opcje (łącznie z 2+3) parrują od 3F
Z tego powodu b+1+2 słabo spisuje się w roli string-iteruptora.
-
Możecie wypisać najważniejsze ciosy, po których Leo ma kary, razem ze stratami?
-
Troche wypisanych jest TU (http://backdash.pl/forum/index.php?topic=298.0)
-
trzeba bedzie usiąść i przejrzeć te listę bo czasami jak leo zacznie mieszać to nie wiem kiedy kończy a kiedy zaczyna i łapię ch ;f
-
Z tego, co dziś w nocy zauważyłem, to Leo jest podatne na SSR; także Xiajka tu ma fajnie z magicznym SSR~AOP - choćby unika wszystkich zagrań z KNK. Tak samo AOP sxhyla się pod drugim ciosem z b+1,4, co może być bardzo przydatne. No i najlepsze - odpowiednio timingowo zrobiony feniks unika... db+4,1 ;D
-
Wczoraj sprawdzałem czy WS+1+2 trwa naprawde 12 klatek. No i wyszło mi że ma jednak chyba i13 bo kumpel nie mógł ukarać mi d/b+3 i d+3 Wanga które mają -12 straty. Gwoli ścisłości sprawdziłem czy te ciosy Wanga naprawde mają -12 na bloku, no i Drag swoją 12 klatkową barką WS+1+2 karał mi te ciosy. Czyżby wszyscy na TZ byli w będzie pisząc że WS+1+2 Leo ma i12??
PS. Na japońskiej FD podają że ma "12,13?". :(
-
Możliwe że z bliska ma 12 z daleka ma 13. Nie wiem jak cios wygląda ale tak czasami bywa.
-
Prawdopodobnie jest tak jak pisze Cheese.
Będzie trzeba to dokładniej jutro obczaić...
Edit:
A jednak wygląda na to że i13...
Testowałem kilka różnych lowów na -12 o różnym push-backu, Draga WS+1+2 siedziało zawsze, Leo - ani razu...
-
Jednak miałem racje. Szkoda :(
-
Chyba nie miałeś.
Faktycznie z żadnej odległości ws+1+2 to nie karze -12 co mnie nie dziwi bo nie wygląda to na 12 klatkowca, za wolne.
Nie wiem też na czym było sprawdzane że ten cios jest 13 klatkowcem, ja u siebie nie mogłem ukarać ani ff+2 stiva ani jego d+1 a oba ciosy mają -13.
Więc albo to jest jakiś wyjątek albo ws1+2 ma 14 klatek co by się zgadzało bo na szybszego to on nie wygląda.
-
Nie mogłem tym pokarać f,f+4 Lili ani f+1,d+4 Asuki...
Oba mają -13
Może to być wina mojej metody (Brak drugiego gracza pod ręką, więc procedura Defensive Training -> Blok -> Free Style z kukłą ustawioną na Guard All) ale do tej pory taki sposób dawał dobre wyniki...
-
Uwierze jak sprawdze to z żywym człowiekiem bo jak już mówiłem nie ufam hit analysis 8)
-
Nie trzeba, wystarczy zablokować cios, wyprowadzić karę zapauzować tuż po jej wciśnięciu i przestawić w opcjach komputerowi na guard all. I powtarzać to dopóki dopóty będzie się pewnym.
O, Dae ma bardzo podobną metodę : PP.
-
Jeszcze jedna mała rzecz.
Lista ciosów w które można się schylić itd.
1,1[d]2 - oznacza to że można się schylić między drugim a trzecim ciosem.
[ss] - side step
[rev] - reversal
[hc] - high crush
[lc] - low crush
[i10] - można wciąć się ciosem, w tym wypadku maksymalnie dziesięcio-klatkowym.
1,2,[d]1
2,[d]3,3_4
f+2,[rev]2
d+4,[d]2 - nawet gdy d+4 trafi!
d/b+2,[rev]2
d/b+1+2,[rev]1
b+2,[d_hc_rev]1
b+2,[rev]1+2
u/f+1,[rev]2
u/f+2,[i11_rev]1
WS+3,1,[d]2
2,1,[d]3
-
Potrzebuję małej porady, jak sobie radzicie z ŻAŁOSNYM zasięgiem u/f+4?
Na początku grania Leo tak mi to nie doskwierało ale brak porządnego low crusha coraz bardziej mnie irytuje...
Mamy niby f,f+4 i u/f+2,1 ale oba crashują późno, nie chce mi się już liczyć ile razy przeciwnik strącał mnie lowem.
Typowy scenariusz to wyjmowanie get up 3 prosto w f,f+4 odpalone ze sporego dystansu (tak 2-3 backdash'e)
-
Tam gdzie nie ma zasięgu na u/f+4 robie d/f+2 ale jeśli chodzi o jakiegoś low crasha na GU3 to właśnie robie tylko hopkicka bo takie f,f+4 jest mega c***owe ::). Oczywiście tam gdzie spodziewam się że nie sięgnę z u/f+4 robie u/f+3 - zasięg dwa raz lepszy, bezpieczne i... wbija na ścianę :-* co czyni to obowiązkowym ciosem na oki pod ścianą 8)
PS. nie przesadzałbym z tą żałosnością u/f+4 Leo, według mnie jest to najlepszy hopkicka zaraz po kolanku Kinga i u/f+4 Fenga (nie licze tu u/f+3 mishimy z ADHD)
-
PS. nie przesadzałbym z tą żałosnością u/f+4 Leo, według mnie jest to najlepszy hopkicka zaraz po kolanku Kinga i u/f+4 Fenga (nie licze tu u/f+3 mishimy z ADHD)
Sprawdź u+3 Pandy.
-
u/f+4 Leo ssie i ma głupią animację :P
u+3 Pandy się nie liczy, nikt tego nie robi :D
No tak, zapomniałem o u/f+3, najbardziej oczywiste rozwiązanie problemu mi umknęło XD
-
Sprawdź u+3 Pandy.
Akurat w tym przypadku na plus jest to że ma jedynie -10 ale zasięg moim zdaniem już nie ten co np. u Fenga, ale przebija równie wybornie.
Co do animacji u/f+4 Leo to wygląda dokładnie tak samo jak Fenga
-
Teoretycznie nie, ale przy odpowiedniej odległości to zagranie przebija nawet punche. No ale to nie temat o Pandzie ;)
-
Każdy hopkick według mnie w odpowiednich klatkach przebija punche
-
Właśnie "odkryłem" że u/f+2 trafia z daleka w 19stej klatce a nie w 18.
Próbowałem to posadzić po nie techrollowanym ws+1+2, powinno siedzieć bo wg. mojej frame daty i tej na inatekken u/f+2 jest i18 a tu zonk. Pod ściana siedzi więc to kwestia dystansu.
-
No jeszcze zawsze można próbować jako HC hard kicka bo zasięg lepszy ale nawet nie wiem jaką ma karę bo mnie nie bolało jakoś to że Hop ma aż tak mały zasięg, fakt że nie jest za dobry( zasięg) ale jednak zazwyczaj jak ktoś chce ci dać w ryj to się z ciosem przybliża i wtedy prawie zawsze działa, a o do uf+3 to ja też tego nadużywam:)
Dae ty grasz coś online?? bo masz imponującą wiedzę o Leo, z chęcią bym się z tobą zmierzył:)
Pozdro:)
-
Mnie od u/f+3 odstraszał kijowy tracking...
Oj ja na online nie grywam (brak "dużej" konsoli) będzie można się na mirrora umówić w Poznaniu na L99 jeśli będziesz. A co do wiedzy to jakoś tak wyszło. Stosunkowo mało osób się tą postacią interesowało na Zaibatsu a od początku chciałem wziąć Leo na przysłowiowy warsztat.
Btw, właśnie pracuję nad krótkim filmikiem ze zbiorem anti-strats na Leo. Raczej nic odkrywczego tam nie będzie ale pewnie zapostuję też na BD, choć nie wiem czy komuś się przyda :P :P
Edit: Oto i gotowy filmik/tutorial:
http://www.youtube.com/watch?v=_OuKbB3NLiw
Jest tu prawie (podkreślam) wszystko co warto wiedzieć grając przeciwko Leo. Celowo pominąłem oki i kilka innych detali.
Osoby grające Leo też pewnie skorzystają, warto wiedzieć że niektóre nadużywane zagrania nie są w pełni bezpieczne.
chinasmile
-
Świetny film!
Przyczepię się jednak to tego, że na początku akcje są pokazane trochę za szybko i można się pogubić ;)
-
Wiem... to dlatego że na początku miałem wszystko pokazane w innej formie ? najpierw pokazany był dany string z wariacjami (np 1,2,1,1 i 1,2,1,4) a potem dopiero kara.
Zmieniłem to potem przy montażu bo filmik był za długi, ale nie chciało mi się nagrywać na nowo.
Planuję zrobić coś podobnego dla innych postaci, na początek Bruce i Alisa.
-
Czy po 1+3, b+1+4 to jakiś gwarant?? Bo szczerze powiem że narazie na każdego mi to siedzi :cool: W jaki sposób tego uniknąć??
-
1+3 bardzo dobrze do oki ustawia, można kombinować.
Też mi się wydaje że b+1+4 jest tam gwarantowane, ale aktualnie nie mam jak sprawdzić.
Nikt mi tego nie unikał jak dotąd...
Różnych rzeczy tam próbowałem z rożnym skutkiem, qcf+3, d+4, b+1,4 ale chyba tylko b+1+4 siedziało mi praktycznie zawsze (no i może d+4)
Hmmm... a próbował ktoś stompa po 1+3?
-
Przed stompem da się uciec backrollem i chyba przed d+4 także
-
Czyżby jednak 1+3, b+1+4 to nie gwarant??
http://www.youtube.com/watch?v=7Eq11qz_PJc 00:40
Roll w lewo uniknął b+1+4
-
Nice find. Spróbóję to potestować, d+4 idzie szybciej niż b+1+4 i raczej nie da się backrollować. Sam, nie wiem...
-
Też przy najbliższej okazji spróbuje to sprawdzić z żywym przeciwnikiem
-
Coraz bardziej zaczyna podobać mi się FC d/f+3, szczególnie pod ścianą, gdyż mamy albo gwarantowane WS+2_WS+4 lub możemy dalej męczyć kolejnym FC d/f+3 (tutaj nie jestem pewien czy przypadkiem drugie też nie jest gwarantem) 8).
Pytanie: Co jest najlepszym pewnym damagem po wbiciu przeciwnika na scianę z tym że znajduje się on do nas plecami??
Ja na razie wymyśliłem w! d+2 B! d+3+4_f+1+2 z tym że nie wiem dokładnie czy ta druga opcja zawsze siądzie
-
Też zaczynam doceniać FC d/f+3, zwłaszcza robione z połowy planszy d,D/F+3, zasięg ma prawie jak cd+3 Bruce'a.
I tak zdecydowanie za mało korzystam z ciosów na low grając Leo...
Po nabiciu plecami najwięcej zada d+2 B! f+4, KNK 4 z tego co pamiętam, ale nie mam jak teraz sprawdzić czy to jest gwarantowane na wszystkie postacie.
Osobiście robię f+1+2.
Kiedy d+2 przy robieniu B! na ścianie ustawi nas za przeciwnikiem można się szybko odwrócić i zrobić np. ws+3, f+4~d/f, ws+3, f+4~d/f, ws+3,1,2
-
Właśnie sprawdziłem i wychodzi że d+2 B! f+4~KNK 4 siedzi na wszystkich ale bardzo czesto przy wbiciu przeciwnika na ścianę plecami do nas po d+2 tworzą się dziwne kąty przez co KNK 4 nie siedzi. Trzeba po prostu uzależniać koncówkę od kąta i robic np. WS+3,1,2 gdy przeciwnik jest bokiem bądź robić standard d+3+4 lub f+1+2.
Zauważyłem że gdy wybijemy Pandę, doprowadzimy ją do ściany i zrobimy B! za pomocą b+2,1+2 lub d/b+2,2 bardzo często nie da się posadzić na nią standardu FC 2, WS+1,4,1, dlatego już wiem czemu Hankuma zrobił kiedyś na nią w takiej sytuacji 3,2,3.
-
Ostatnio zacząłem się bawić jej b+3 - rewelacyjny, szybki poke na mid. O 2 klatki wolniejszy od d/f+4 ale to jest nie istotne bo ma znacznie większy zasięg. Bezpieczny i daje podobną przewagę na hicie.
-
Kiedy i gdzie zostało ogłoszone , ze Leo nazywa się Eleonora Kliesen?
To zostało jakos niedawno ogłoszone?Przegapiłam coś?
-
Kiedy i gdzie zostało ogłoszone , ze Leo nazywa się Eleonora Kliesen?
To zostało jakos niedawno ogłoszone?Przegapiłam coś?
Yyy... myślę, że ktoś sobie po prostu dowcip zrobił.
-
Czyli jak Di to napisał na Fb to żart?
-
http://www.youtube.com/watch?v=LvzFEKWzN8k
-
Ha Ha!!
-
Ha! Walić wasze męskie WR+3 i walić wasze młotki w customize, od początku wiedziałem że mam rację.
Jak zwykle. ^.^
-
Fapanie 2 lata w niepewnosci wreszcie sie opłaciło!
PS. ALE WAM MUSI BYC GLUPIO ZE NIE ZACZELISCIE TAK WCZESNIE
-
Moja kochana Leo*.*
Choć szczerze mówiac rzadko się zdarza Van, ze tak otwarcie można sobie do niemieckiej kobiety pofapać ;P
-
No tak, w końcu głos tej postaci podkłada kobieta.