BACKDASH FORUM

Inne serie => Soul Calibur => SOULCALIBUR V => Wątek zaczęty przez: Ring w Luty 29, 2012, 09:20:49

Tytuł: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Luty 29, 2012, 09:20:49
W tym temacie możecie wypisywać strategie i tricki przeciw różnym postaciom. Gdzie co obejść, ukarać, schylić się itp Ta wiedza na pewno przyda się wielu osobom, szczególnie, że na naszej scenie największym problemem jest chyba kiepskie ogranie na większość postaci.

Dzisiaj np robiłem listę karania ciosów Pyrrhy dla Ivy tak więc pare ciekawostek:

3KK - nowy "gimmick" na który ciągle nabiera się sporo osób. Drugi cios można obejść lub ukarać na bloku.
WS [A+B] - w przeciwiieństwie do wersji z SC3 (i chyba SC4) nie można już puścić w każdym momencie. Charge'owana wersja daje +14 na bloku gwarantując 236B. Można ją bez problemu przerwać lub obejść w lewą stronę i rzucić ziemniaka w plecy.
11A[A] - tutaj sytuacja jest identyczna. Samo 11AA jest karalne na -14.
66B+KA - drugi cios idzie na high
66K i 33_99K to ten sam cios ale druga wersja ma mniejszą stratę na bloku (-13)
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Di w Kwiecień 14, 2012, 12:49:44
Jak się robi tego buga z bezpaskowym 236B BE Mitsa?
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: PePe w Kwiecień 15, 2012, 02:30:16
Są w ogóle jakieś tricki na Mitsu ?? Mam wrażenie, że on wszędzie ma minimalne, niekaralne straty, a samemu może karać praktycznie wszystko ;( Dziś po raz pierwszy widziałem takie coś, że jak był w postawie, a ja go trafiłem to zrobił się czerwony i mój cios nie trafił O_o Wyglądało to trochę jak JG... Co to było??
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Aragh w Kwiecień 15, 2012, 02:46:44
to był rage (chyba tak to się nazywa) spamitsu ma to na MST A+B. Polega na tym że pozwala zaabsorbować jeden słaby cios, w ogóle się nim nie przejąć, po prostu przeniknie. Nie wiem jak mocne ciosy może absorbowac to mitsa, ale to jest chyba najsłabszy rage w grze, bo nawet jak "zje" jakis cios to to jego A+B jest tak wolne że i tak się zdąży zablokować. Inna sprawa że zaczyna tym kombo za 100, a z techtrapem za 230.
Raga ma też np. Astaroth na bullrushu z BE i Nightmare na A+B. To Nighta działa tylko na ciosy poniżej 21 dmg i też da się zablokować właściwy atak nawet po aktywowaniu rage'a, tyle że mniej widac co się dzieje niż u mitsu.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: PePe w Kwiecień 15, 2012, 11:06:21
Chyba, że zje 22B, które jest dosyć bezpieczne na bloku i ma super zasięg, ale dosyć długą animacje... Wtedy A+B siada ;]
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Di w Kwiecień 15, 2012, 11:07:07
Rage? Nie mogli tego nazwać po ludzku jako Armor?
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: maDeNTi w Kwiecień 15, 2012, 11:22:44
Hym na Mitsa ... takie podstawy które większość zna:
-2KB jest karalne nawet na Hicie więc dopóki nie ma 50% paska( licząc że 200% to maks) co właściwie następuje po paru hitach nie opłacalne jest schylanie na "pałe".
-W postawie ma bodajże same wolne midy.
-66B ma małą stratę więc nie opłaca się tam zbytnio wcinać bo narażamy się na 2-gie B które da się opóźnić.
-Jeśli ktoś nadużywa 4B powinno sie je JG-dowac.
-11BAB (bodajże) ostatnie B da sie sidestepować. (ale to pewnie wszyscy wiedzą)
Jak dla mnie Mitsa najlepiej trzymać w takim dystansie żeby nie mógł robić 2K BE.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Kwiecień 15, 2012, 11:42:32
Mitsu ma sporo innych dobrych lowów, np niewidzialne 6B2 albo trackujące MST KB.

Najlepszego rejdża ma Astaroth. Voldo też ma, ale słabego.

Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Księżyc w Kwiecień 15, 2012, 12:42:39
Właśnie, a'propos 6B2. Jak się robi jego wersję nie-JF???
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: grabczas w Kwiecień 15, 2012, 12:52:12
-11BAB (bodajże) ostatnie B da sie sidestepować. (ale to pewnie wszyscy wiedzą)

Z tym sidestepem to nie ma też co go robić na pałę non stop bo jak Mitsu mądry to zamiast drugiego B wejdzie w MST i dalej każe ci zgadywać co odstawi.

6B2 jest póki co moim utrapieniem bo w dowolnej wersji to nie wchodzi mi zawsze jak chcę a co dopiero nie-JF :/
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Kwiecień 15, 2012, 12:56:15
Właśnie, a'propos 6B2. Jak się robi jego wersję nie-JF???

wolno ;]
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Snake w Kwiecień 15, 2012, 13:31:49
Rage? Nie mogli tego nazwać po ludzku jako Armor?
Mówisz tak jakby ex'y w tej grze nie nazywały się "odważna krawędź". :p No ale i tak good shit to Namco, wzięli dużo dobrych mechanik wypracowanych na przestrzeni lat w grach 2d i spróbowali je wbudować do bijatyki 3d, nikt wcześniej się chyba tego nie podjął. ;]
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Hiryu w Kwiecień 15, 2012, 14:01:04
Dzielne ostrze, słabszy krytyczny kant.

Bezpaskowe 2K BE w sensie: "można zrobić jak się ma mniej niż 25% paska" czy "nie zjada paska w ogóle" ?

Atak Lei, w który robi pchnięcie po którym może szybko pomachać mieczem i walnąć, albo podładować i walnąć guard break (6B? sorry, nie mam gry pod ręką). 2 hit można stepować po bloku?
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Di w Kwiecień 16, 2012, 20:20:22
-2KB jest karalne nawet na Hicie
Po 2K,B można wejść do postawy, wówczas na trafieniu Mitsu jest na -10 i może schylić się czy przeskoczyć nad ciosem w MST.

-66B ma małą stratę więc nie opłaca się tam zbytnio wcinać bo narażamy się na 2-gie B które da się opóźnić.
66B się nie robi, bo nie ma po nim gwarantów - postać zbyt szybko upada.

-11BAB (bodajże) ostatnie B da sie sidestepować. (ale to pewnie wszyscy wiedzą)
Nie wiem po co stepować trzeci cios, skoro drugi idzie na high.


Mitsu to szmata, której w najbliższym czasie mam zamiar się przyjrzeć.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Heniek w Kwiecień 16, 2012, 20:34:55
Chciałem zarzucić żarcikiem, wklejając zdjęcie szmaty i pisząc, że każdy kto gra Mitsem musi nosić takie coś na głowie.
Niestety wpisując hasło "szmata" znajduję mi same zdjęcia kobiet. Dziwny ten świat

Ja chyba póki co mam największe problemy z Astą i jego barką. Ile toto ma na bloku ?
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: B.T.Grave w Kwiecień 16, 2012, 20:54:27
-2KB jest karalne nawet na Hicie
Po 2K,B można wejść do postawy, wówczas na trafieniu Mitsu jest na -10 i może schylić się czy przeskoczyć nad ciosem w MST.
Zwykłe BB i inne szybkie midy go pojadą;]
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Kwiecień 16, 2012, 21:10:28
Heniu, barkę każdą postacią sobie stepujesz.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Heniek w Kwiecień 16, 2012, 21:19:56
Więc widocznie nie umiem stepować bo mnie i tak ściąga :D
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Aragh w Kwiecień 16, 2012, 21:47:01
66B się nie robi, bo nie ma po nim gwarantów - postać zbyt szybko upada.

za to po 33B siedzi wszystko to co po 3B
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Kwiecień 16, 2012, 21:49:20
Astaroth ma w SC5 dwie barki, 66K i FC 3K. Ta druga ściąga ze stepa i przewraca na trafieniu jak w SC4, ale jest karalna na -12.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Kwiecień 16, 2012, 22:14:33
o faktycznie lol
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Heniek w Kwiecień 16, 2012, 22:27:05
No te se pokarze xD
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Kwiecień 16, 2012, 22:34:42
- pokarzecie?
- pokarzemy!

i poszło 66k


Da radę to odróżnić w walce?
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Heniek w Kwiecień 16, 2012, 22:41:57
No Zweiem to se nie pokarzemy xD

Domyślam się, że to drugie to jest WS 3K i chyba nie bardzo samą animacją się różni. Nie zwracałem zbytnio uwagi na to bo nawet nie wiedziałem, że mogą się czymś różnić
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Kwiecień 17, 2012, 00:59:34
Przecież pisze, że FC 3K, żadne tam WS K :p Ciosy wyglądają identycznie no ale żeby zrobić FC 3K musi się na chwilę schylić. Nie wiem czy da się to odróżnić w walce jak się nie gra Astą.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Kwiecień 17, 2012, 01:23:27
nie problem z tym że się schyli, problem że z kucaka zrobi barkę, zablokujesz i będziesz chciał karać AA a tu takiego bo koleś zrobił ze schylania 66K :p
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Heniek w Kwiecień 17, 2012, 12:36:27
No FC miałem na myśli. Nie wiem skąd to WS się wzięło ><
No jedyne co pozostaje to próba stopowania jego pressingu jakimś 2A. Przynajmniej Suka ma po tym CFa xD
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Kwiecień 20, 2012, 20:43:30
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=up5g2EG-6DU#!

Nie grajcie Dampierrem na Algola, lol.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Bolgan w Kwiecień 20, 2012, 22:16:47
Ta gra jest nienormalna.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Heniek w Kwiecień 20, 2012, 23:09:08
Match-up 1:1? 9:9? ... 0:0 ?
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Kwiecień 20, 2012, 23:30:09
calibur to calibur:D
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Kwiecień 21, 2012, 13:39:45
Dzisiaj wykminiłem, że Viola ma rzut w plecy za 150 dmg :P aha i w ogóle 6A jest fajne, na CH gwarant za 140. Żyć, nie umierać.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Di w Kwiecień 21, 2012, 13:40:39
Ona ma rzut w plecy za dokładnie tyle:

(http://doodlejam.com.au/html/wordpress/wp-content/uploads/2011/02/330px-Infinite_svg1.png)
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Kwiecień 21, 2012, 13:43:05
No, to też. Jej rzut w plecy w rogu jest infinitem ale przeciwnik się przesuwa trochę w bok przy każdym rzucie, więc można posadzić tylko kilka takich. Z tym, że każdy zadaje jakiś damage więc po 5-6 razac z gwarantem damage rośnie do 200.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Di w Kwiecień 21, 2012, 13:45:33
Co ciekawe, w automatowej wersji Tekkena 6 (nie Bloodline Rebellion) był identyczny problem z rzutem Wanga. Kto to testuje?
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Kwiecień 21, 2012, 13:53:43
Chyba na początku to nie był problem, bo ten rzut w plecy zadaje 4dmg tylko, a nie posadzi się wiecej niz jakieś 5 pewnie, no i przed patchem damage Violi był marny.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Kwiecień 21, 2012, 14:03:47
Nie no żeby dostać rzut w plecy w rogu to trzeba być zdolnym
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Di w Kwiecień 21, 2012, 14:16:19
Można, np. robiąc cios z klatkami BT.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Kwiecień 21, 2012, 14:18:08
no to trzeba być zdolnym albo mieć super niefarta xD

zresztą przecież i tak to będzie zbanowane na turniejach i vs'ach  :kappa:
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Kwiecień 21, 2012, 14:29:21
To działa też przy ścianie.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Aragh w Kwiecień 21, 2012, 14:46:26
ale tylko 5 razy = 20 dmg. Strasznie spamujecie tu, miał być temat o ciekawostakach a nie o takich pierdolach jak jakieś niedoszłe infinity :P
wczoraj obczailem trochę Cervantesa w traningu i ta postać jest tak z dupy jak Mitsurugi. Ot tak zadaje sobie po 100 dmg bez paska, kara -11 za 40 dmg, a postaci o małym zasiegu rucha jak chce przy pomocy 44A+B które ma backstepa i zaczyna juggla za poryty dmg (8B+K 8B+K iGDR)
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Księżyc w Kwiecień 21, 2012, 14:57:12
wczoraj obczailem trochę Cervantesa w traningu i ta postać jest tak z dupy jak Mitsurugi. Ot tak zadaje sobie po 100 dmg bez paska, kara -11 za 40 dmg, a postaci o małym zasiegu rucha jak chce przy pomocy 44A+B które ma backstepa i zaczyna juggla za poryty dmg (8B+K 8B+K iGDR)

To ja posolę  :salt: :salt:
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Kwiecień 21, 2012, 14:57:24
no i ma jednego z lepszych lowów w grze (top5?)
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Di w Kwiecień 21, 2012, 14:59:06
Ile ma jego 3B na bloku?
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Kwiecień 21, 2012, 15:11:53
-13.

Najlepsze 3B w grze chyba.

Cervantes nie jest taka braindead postać jak Mitsu, jego framedata jest kiepska no i jak nam nie wyjdzie iGDR w to lecimy. DMG powinni mu osłabić jednak.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Di w Kwiecień 21, 2012, 17:42:33
Tiery według Maxou:

Cytuj
My list (updated) :
S: Algol*, Alpha Pat, Cervantes, Mitsurugi
A: Viola*, Patroklos, Omega
C: Nightmare, Astaroth, Yoshimitsu, Voldo, Ivy, Natsu, Pyrrha
D: Ezio, Leixa*, Maxi, Aeon, Xiba, Hilde, Tira
E: Siegfried*, ZWEI*, Dampierre
F: Raph*

* = need to be patched asap.
- Algol need a real nerf : way too much damage overall, his 66B is just way too safe (-10/-11/-12 should be good because of pushback), Qi K/B at wake up should have removed tracking (especially Qi K) in order to make the A useful, FC 8B BE should be nerfed in air combos.
- Viola need a real nerf too : waaaaay too much damage, her 44A BE need to be nerfed, her 3B AAB 6A+B 2B+K BE needs to be removed, her BT throw need to be nerfed in order not to have 44A BE connecting.
- Leixa needs to be upped : I put her in mid (D being mid) but I think is she should be in E... She deals no damage at all, her only redeeming feature is her correct frame trap game and auto-evade game. She needs either to have more damage or more guard breaking situations.
- Siegfried needs to be upped too : please give him back 55/50 damage throws, and he needs more NH damage without BE.
- Raph well... just make him pre-patch version, everyone will be happy.

I think this game is kinda balanced too, but some tweaks are needed to make this game even better.

PS : If you want to patch Alpha Patroklos, I would reduce damage overall (reduce 2A BE and JF twister damage would reduce all his damage), make FC 3B:B to 1.03's 1B:B timing (1JF window), make FC 3B:B less damaging too but buff 6AA (-14 instead of -16 block), buff 44A (more range, this move is completely useless atm).
PPS : Hilde may be C tier and Ezio may be E tier. Dampierre tier is completely random.

Według mnie dość dobra i niewiele można się do niej przyczepić.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Aragh w Kwiecień 21, 2012, 18:09:16
a gdzie mu B zjadło?
W sumie nienajgorsza lista, jak na francuza to w ogóle czad, jednak się ten naród rozwija trochę umysłowo.
Gdyby dorobić to B to w nim powinna być Viola z Nighmarem i Maxim. Xiba i Hilde na pewno są wyżej, do C ich.

I w sumie z tym co napisał o nerfowaniu Violi to się zgadzam oprócz ogolnego osłabienia 44A(BE). Można jej za to zwiększyć scalling w kombosach, ale samo 44A(BE) powinno zostac jakie jest.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Kwiecień 21, 2012, 18:33:22
^ Czyli przegięte.

Też moim zdaniem niezła lista, ale:

Asta, Hilde, Zwei, Viola ,Sieg i Natsu o oczko wyżej

Ivy niżej, lol jak można ją w ogóle stawiać na tej samej pozycji co Natsu.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Di w Kwiecień 21, 2012, 18:34:17
jak można ją w ogóle stawiać na tej samej pozycji co Natsu.
Podobno Natsu ma tylko 2 dobre ciosy.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Bolgan w Kwiecień 21, 2012, 21:25:43
I nie ma dobrego mida.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Heniek w Kwiecień 22, 2012, 18:49:14
CE też m do pupy
Zwei ewidentnie wyżej o to oczko co najmniej

Kim jest Raphael?
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Kwiecień 22, 2012, 22:47:22
nie wiem, ponoć była taka postać w v1.01  :kappa:
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: maDeNTi w Kwiecień 23, 2012, 09:59:09
Heniu uważam że przesadzasz z tym "Zwei ewidentnie wyżej o to oczko co najmniej." , bo im dłużej nim gram tym więcej dziur znajduje które jak ktos bedzie umiał wykorzystać to leżymy.

Przy okazji, jak dla mnie taka tier lista jak ta nie ma zbytnio sensu i dobrego odzwierciedlenia w rzeczywistym stanie rzeczy przy takiej grze jak SCV. Tutaj ewidentnie powinno to być zrobione na podstawie "meczapów", bo wiele zależy od zasięgu i push backa, nawet i karacie, bo później wychodzi na to że np taki Sieg który jest tierem E dochodzi do 1/8 lub dalej dlatego że dostaje od wiekszości postaci w dupę i ma słabą frame date, tylko że akurat z topowymi postaciami radzi sobie dobrze a że wiekszość gra takimi no to ... (to jest czysto teoretyczny przykład xD).
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Heniek w Kwiecień 23, 2012, 16:52:58
Dlatego stawiam Zwei'a wyżej bo mimo swoich dziur (ponoć Violi też ich nie brakuje ale nie chcę ich porównywać bo to inna liga) ma dużo sytuacji w których po prostu jest bardzo do przodu z klatkami i do tego ma dobry damage.
Ale może moje zdanie wynikać z tego, ze nie mam zbyt wiele okazji do grania online (bo mój internet) i dlatego, że jest masa zabawy z tą postacią i przez to go nieco faworyzuje :P
No i z Ringiem offline szło mi lepiej ostatnio niż Yoshem w SC4 kiedykolwiek :D

Co do tych meczapów to chyba masz rację. Choć to w sumie winno się tyczyć chyba każdej części. Pamiętam, ze była swego czasu tabelka taka fajna z match-upami konkretnych postaci (biedny Rock...). No ale w niektórych przypadkach ewidentnie można powiedzieć jak mocny ktoś jest (zachowując choćby odrobinę obiektywizmu). A prawda jest taka, że Sieg playerzy koszmarnie narzekają na swoją postać, mimo tego, że nie jest tak słaby jak większość z nich uważa Zresztą mam wrażenie, jak też wspominałem wcześniej, że w tej części wyjątkowo wyraźnie dają się we znaki narzekania na "swoją postać" z wielu, wielu stron.

Swoją drogą dobrze, że Ezio jest według cytatu na D bo zaczyna mi się ta postać podobać :D

@Libi
Wygląda na to, że trza by przeprowadzić dochodzenie w tej sprawie
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Kwiecień 23, 2012, 17:22:50
Nudzi mnie to narzekanie na Siegfrieda. Tak naprawdę to jego jedynymi wadami są karalność i problemy z whiffami. Ma b.dobry damage, zasięg, najlepsze side step killery w grze (nie licząc ofc 44A BE Violki), świetne poke'i i nawet niezłe kary. Oczywiście wg pantoidioty jest niegrywalny.

W SC5 większość graczy widzi tylko wady swojej postaci i narzeka. To nie jest dobry mindset, w sumie ja też tak miałem, ale już mi przeszło.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Księżyc w Kwiecień 23, 2012, 17:27:08
Zgadzam się z tier listą Maxou. Może dał bym Siegfrieda i Xibę oczko wyżej. Mam pewne wątplwiości co do Ezio - wydaje mi się, że dobry gracz może tą postacią naprawdę dużo zdziałać (a o to przecież chodzi z tierami), po prostu jeszcze żaden jego operator nie zaliczył żadnego spektakularnego zwycięstwa.

Z drugiej strony, Cervantes również nie, a z jakiegoś powodu jest wg. Maxou S-tierem...
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Kwiecień 23, 2012, 17:37:54
No bo wyniki turniejów akurat nijak mają się do tier list, na to ma wplyw wiele czynnikow.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Aragh w Kwiecień 23, 2012, 18:46:29
o matchupach to jest prawda, i oczywiście że tierlisty nie mają żadnego sensu, przecież to jest for fun wszystko, żeby można było więcej ponarzekać na swoje i nie swoje postaci. Ja akurat nie mam co na Violę narzekac że jest za słaba więc narzekam na resztę że jest za silna :P Ring robi to samo i obrał sobie na cel moją Violę ;)
W SCIV jeszcze w 3 lata po premierze nie było jasnej tierlisty co do której wszyscy byliby zgodni, a to z czym na koniec wyskoczyli francuzi u wielu osób zapoczątkowało takie myślenie o ich narodzie jakie teraz (po pieprzeniu pantocratora) reprezentuję ja. Niby w SCV postaci sa dużo biedniejsze (żeby nie powiedzieć że wygladają przy tych z IV jak dzieci z ugandy przy Magdzie Gessler), ale to nie oznacza ze łatwiej je ocenić (z paroma wyjątkami) bo też czestsze są sytuacje kiedy jakaś postać niszczy całą sobą jakąś inną postać (ja osobiście mogę potwierdzić że Siegfried niszczy Violę, a Hilde niszczy Siegfrieda). Po raz n-ty przytoczę słowa PePego że w tej grze trzeba mieć kilka mainów bo są rozchwiane matchupy. Choć w sumie wystarczy że ma się swojego maina i mitsurugiego. Ale bym sie śmiał gdyby się z czasem okazało że w top10 większych eventów jest zawsze po 4 mitsu i 4 cervków :D
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: grabczas w Kwiecień 23, 2012, 21:01:24
To jeżeli ja chcę mainować Mitsu to powinienem opracować różne style gry? :P

Ja akurat na Mitsu nie narzekam bo nie mam na co, taka prawda. Chociaż nie sądzę że jest OP jak wiele osób wokoło wyskakuje (głównie na 8wr) bo jednak i da się go przeczytać i przekopać, nie? ;)
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Heniek w Kwiecień 23, 2012, 21:09:17
@Ringu
Żebyś Ty widział na 8wr w temacie o nowym patchu. Płacz na kilka stron jdnej osoby o tym jaka Leixia jest słaaaabaaaa, że nie ma lowów, że nie ma mix-upów i, że zabranie jej podwójnego CE zabija tą postać kompletnie. Ale tak to już jest gdy ktoś uważa za mix-up jedynie niewidoczny low/szybki mid

Oj Mitsu na pewno jest do pokonania (Xian w SC3 też była) ale ma naprawdę frame datę z kosmosu (damage też).
Za mało jednak mam doświadczenia w grze przeciw niemu (jak i wielu innym postaciom :D) by powiedzieć co w moim odczuciu jest u niego straszne jeszcze :D
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Kwiecień 23, 2012, 21:22:37
Póki co każdy jest do pokonania. Nie ma tu postaci przy której nie można sobie pozwolić na żaden błąd.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Oxva w Kwiecień 23, 2012, 22:29:56
Póki co każdy jest do pokonania. Nie ma tu postaci przy której nie można sobie pozwolić na żaden błąd.

Dokładnie, zwiększony demejdż nie pozwala na slacking.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: cube01 w Kwiecień 24, 2012, 10:22:32
Mam takie małe pytanie, wszyscy mówią o Match-Up postaci, czy jest gdzieś opublikowana taka tabelka z MU. Nie ogarniam jeszcze wszystkich postaci ani tym bardziej ich matchupach.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Hiryu w Kwiecień 24, 2012, 11:41:59
Mam takie małe pytanie, wszyscy mówią o Match-Up postaci, czy jest gdzieś opublikowana taka tabelka z MU. Nie ogarniam jeszcze wszystkich postaci ani tym bardziej ich matchupach.

Żadnej karty matchupów na razie nie ma. Nawet gdyby była jakaś orientacyjna, to patche ją zdezaktualizowały.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: cube01 w Kwiecień 24, 2012, 12:07:32
Żadnej karty matchupów na razie nie ma. Nawet gdyby była jakaś orientacyjna, to patche ją zdezaktualizowały.

A czy było by możliwe stworzenie takiej orientacyjnej tabelki chociaż dla kilku postaci, bo mimo ze Sieg jest na prawie końcu listy tier a ja gram Mitsu to i tak nigdy z nim nie wygrywam. Mam dużo do nauki dlatego pytam, czy są jakieś inne postaci na które muszę uważać.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: grabczas w Kwiecień 24, 2012, 12:15:25
Sieg nie jest totalnym badziewiem. Jego problem leży w tym że jak przeciwnik ogarnie co Sieg może a czego nie i co na to robić to ma zwyczajnie małe pole do popisu i dlatego jest uważany przez ludzi za badziewną postać. Na wysokiej klasy turniejach jednak Sieg też może się przedrzeć co ładnie pokazał Omega (top 2 Nightmare'ów na świecie) tak więc nie niedoceniaj Siegfrieda zwłaszcza jeżeli dopiero zaczynasz grać bo właśnie wtedy jest największym zagrożeniem IMO ;)
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Hiryu w Kwiecień 24, 2012, 12:27:25
A czy było by możliwe stworzenie takiej orientacyjnej tabelki chociaż dla kilku postaci, bo mimo ze Sieg jest na prawie końcu listy tier a ja gram Mitsu to i tak nigdy z nim nie wygrywam. Mam dużo do nauki dlatego pytam, czy są jakieś inne postaci na które muszę uważać.

Możliwe - tak. Tym niemniej nie sądzę, żeby komukolwiek kiedykolwiek się chciało. Poza tym takie tabele to i tak tylko orientacyjne wyliczanki. Na dzień dzisiejszy wiadomo, że poza Dampierrem i Devil Jinem każdą postacią można grać i wygrywać.

O Siegu napisał Ci Grabczas - ciężka przeprawa dopóki nie ogarniesz co jak blokować i co jak karać.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: cube01 w Kwiecień 24, 2012, 12:44:42
Rozumiem ze mimo iż Sieg jest na dole listy to w dobrych rekach może dużo zdziałać szczególnie ze znam jednego Wąsatego gracza, tylko zauważyłem ze z niektórymi postaciami gra mi się łatwiej a z innymi trudniej. Ja traktuje daną listę jako swego rodzaju wskazówkę.  A że ponieważ widziałem kilka razy na forum MU typu Aeon:Ivy 3:7 (podaje przykład bo nie pamiętam dokładnie jak te wartości wyglądały) i gdyby te MU istniały dla każdej postaci to niosłoby to więcej informacji niż info ze Mitsu oraz Cervy są top tier.

Dziękuje za wyjaśnienia i biorę się do pracy nad nauką konkretnych postaci. Może kiedyś pozbieram takie info i wkleję na forum ;)
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: grabczas w Kwiecień 24, 2012, 14:14:36
To co powiedział Hiryu, MU nie traktuj jako jedyną słuszną informację (sam się na tym przejechałem, nie będę udawał świętoszka) zwłaszcza że w SCV, chyba że tylko mi się tak wydaje, naprawdę bardzo dużo zależy też od operatora postaci.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Aragh w Kwiecień 25, 2012, 00:24:42
po tym jak Ring mi ostatnio zamiast zgodnych z moją teorią 2 JG na walkę robił po 10 na rundę postanowiłem dać szansę temu kolejnemu poronionemu elementowi mechaniki w serii SC. Mam zamiar zrobic listę "essential just guards" - ktos już zaczął to robić na 8wr ale przepadło w natłoku tematów i nie jest skonczone. Zrobiłem pierwsze 7 postaci dziś: póki co lista zawiera tylko stringi, których któreśtam ciosy można just guardować i nie ma przeciwko nim skuteczniejszej opcji. Jak napisałem GI obok stringa to znaczy że można go tez zbijać GI, jak napisałem S to znaczy że cios można stepować ale przeciwnik ma jakąś opcje która nas z tego stepa ściągnie. Pominąłem stringi które są na normalnym bloku tak karalne że nie ma sensu robic JG.

Hilde:
c3A GI, 6AK pozwala przerywać B 3B a A BB, 1KK GI, A+B, c3B

Pyrrha:
4AB GI S, 66B(BE) GI

Mitsurugi:
kB GI, 4KB GI

Natsu:
3KKK GI, ponoć da się też 66AB - ja nie umiem

Patroklos:
6BBB, 8A+B

Nightmare:
4BB GI, 22AA GI, 3AA GI

Siegfried:
3KKB GI, 66K(BE) GI, SCH A

Ringu, może by Ci się chciało to byś poprzerzucał wszystko co jest w tym temacie wartościowe do pierwszego posta? Tak dla czytelności żeby się dalo coś znaleźć tu a nie kopać się przez rosnącą ilość stron.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Heniek w Kwiecień 25, 2012, 00:58:54
Ja się boję tego co Just Guard może zrobić z tą grą w przyszłości
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Hiryu w Kwiecień 25, 2012, 01:05:16
Ja się boję tego co Just Guard może zrobić z tą grą w przyszłości

Będzie trzeba grać kreatywnie
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Heniek w Kwiecień 25, 2012, 01:12:14
Z grą kreatywną to nie problem.
Bardziej obawiam się tego, że będę robił je o wiele gorzej od innych :D Ale to już mój problem
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Kwiecień 25, 2012, 01:15:46
Aragh xD
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Kwiecień 25, 2012, 02:02:17
Spoko Aragh, postaram się jutro wszystko przenieść do pierwszego posta.

Na pierwszy rzut oka lista wygląda ok, ale np 6BB Patroklosa - drugi cios idzie na high i można się pod nim schylic a także obejść.

A tak swoją drogą - zauważyłem ostatnio, że ciosy BE niektórych postaci mają chore właściwości "naprowadzające". Np 66B BE Pyrrhy-  tego praktycznie nie da się obejść i działa jako step killer, tak samo 22_88B BE Asty (!)

Aha, po 6B+K Violi na trafieniu mamy gwarantowane B+K BE O_o na serio, jeśli szybko nie zrobią czegoś z tą postacią to niedługo ją zbanują ._.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Di w Kwiecień 25, 2012, 06:04:21
Mam się powtórzyć? Dobrze.



Viola OP
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Oxva w Kwiecień 25, 2012, 07:10:12
To kiedy ban :kappa:
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Kwiecień 25, 2012, 15:37:03
http://8wayrun.com/media/scv-viola-combo-challenge-by-salman.4067/

Tak odnośnie tego infinite'a w plecy xD
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Aragh w Kwiecień 25, 2012, 17:55:41
infinite to żaden problem, przecież Hilde też ma i nie wiem co z tym infinitem Yosha w końcu, poprawili to? Przeciez infinita się banuje i już. Namco ma w zwyczaju robic w patchach tylko część potrzebnych zmian, więc wolałbym zeby zajęli się tym jej dmg w normalnych jugglach i bugami a nie infinitem. Nie wiem czy zauważyliście, ale jak ja gram to nigdy nie robie tego o czym teraz mowi się że powinno być usunięte (backthrow 44A(BE) i 6A+B w jugglu) - po prostu dla mnie tego już nie ma :P
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Kwiecień 25, 2012, 18:17:02
O nie, a ja Ci ostatnio zrobiłem backthrow w 44A BE :p W sumie to nie wiem czemu tego nie używasz, przecież nie jest to zbanowane. Inne postacie (np Algol) mają mocniejsze rzeczy w sumie.

Z serii ciekawostek: ilu z Was wiedziało, że CE Ziemniaka ma auto GI?

http://www.youtube.com/watch?v=KMZFZPdCAfc
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Kwiecień 25, 2012, 18:43:55
hmm no 19 lutego było już o tym na avtp
http://www.avoidingthepuddle.com/news/2012/2/19/soul-calibur-5-pyrrha-phantom-auto-gi-bug.html

swoją drogą sprawdzałem to 6B+K w B+K BE violi i ja nie wiem jak to działa że u was to działa, u mnie po drugim hicie kulka jest bliżej violi niż przeciwnika i B+K BE nie sięga. Jakiś specjalny timing tam jest?
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Kwiecień 25, 2012, 18:47:44
6B+K ma dwa hity, musisz poczekac az pierwszy trafi, i podczas drugiego naciskasz B+K~BE. To jest gwarant za pół paska albo i wiecej...

Ofc chodzi o 6B+K kiedy Viola nie ma kulki w ręku ;)
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Aragh w Kwiecień 25, 2012, 18:59:07
O nie, a ja Ci ostatnio zrobiłem backthrow w 44A BE :p W sumie to nie wiem czemu tego nie używasz, przecież nie jest to zbanowane. Inne postacie (np Algol) mają mocniejsze rzeczy w sumie.

nie używam, bo powinno tego nie być. I już.

6B+K ma dwa hity [...] Ofc chodzi o 6B+K kiedy Viola nie ma kulki w ręku

wut? o.0
W SET ma jeden hit, w ORB ma dwa i jest to zupelnie inny cios.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Kwiecień 25, 2012, 19:03:52
Aragh ma syndrom Kalasa "nie będę cancelować stepów i bakdaszy bo to bug i nie powinno tego być" ; D
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Aragh w Kwiecień 25, 2012, 19:21:56
nie o to chodzi, po prostu jak nie możemy liczyć na namco że nam zbalansuje gre to zróbmy to sami
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Kwiecień 25, 2012, 19:33:02
To coś mi sie pomylilo z tym 6B+K, zawsze myslalem, ze to ma dwa hity. To w takim razie na hicie naciskamy B+K, BE.

Aragh ma syndrom Kalasa "nie będę cancelować stepów i bakdaszy bo to bug i nie powinno tego być" ; D
Ale Kalas jakoś nie miał problemu z uciekaniem z CE Ivy i Asty przed patchem xD
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Di w Kwiecień 25, 2012, 19:35:04
Odzyskałem konsolę. Fajny ten Algol. Od teraz będę wybierał postacie w bijatyce, gdy Devil wybierze zawodnika dla siebie.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: B.T.Grave w Kwiecień 25, 2012, 20:26:35
No 66B BE Pyrrhy ma auto tracking - ale ja używam tego tylko w gwarantach, na whiff punish i na trapa bo kwestią czasu jest aż kumaci ludzie nauczą się JG drugiego hita - co nie jest jakieś ultra trudne bo cios jest cholernie widoczny. A nabytych przyzwyczajeń ciężko się pozbyć. Ona ma w ogóle strasznie słabe BE moim zdaniem. Omega ma o wiele lepsze.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Kwiecień 25, 2012, 20:40:13
No, tu raczej wszyscy są zgodni że ona ma słabe BE. A JG na to jest po prostu łatwy, masa czasu + pełna ilość klatek na JG.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Hiryu w Kwiecień 25, 2012, 20:44:46
Zresztą jak zrobisz BE w złym momencie, to można zrobić JG na pierwszy hit tylko i posadzić coś smacznego na CH drugiego hita. (U Najta siedzi 6[B ] NSS K 2A+B, jeśli mówimy o tym BE Pyry w którym naskakuje z tarczą i wybija.)
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Heniek w Kwiecień 25, 2012, 21:00:40
Ja tam bym oszczędzał meter na GI oraz CE.

Parafrazując pewne stare powiedzonko: Dzień bez CE na pałę to dzień stracony
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Di w Kwiecień 25, 2012, 21:38:00
Algol ma fajną opcję na 66B BE Pyrki - po zablokowaniu pierwszego ciosu robi WR B, które omija drugi cios Ziemniaka (lekki SS w lewo) i daje gwaranta.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Snake w Kwiecień 25, 2012, 22:09:51
nie o to chodzi, po prostu jak nie możemy liczyć na namco że nam zbalansuje gre to zróbmy to sami
Z tym że postulaty jednej osoby rzadko kiedy cokolwiek zmieniają. Właściwie dopóki community czegoś nie zbanuje, to nieużywanie tego to tak naprawdę jedynie ograniczanie samego siebie.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Di w Kwiecień 29, 2012, 08:57:06
(http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/19640889.jpg)

Po batach od Heńka uważam, że Z.W.E.I. jest mimo wszystko niedoceniany, bo choć na papierze wygląda słabo, to wilk daje mu dużo opcji, podobnie zresztą jak Viola w przypadku orba (choć u tego pierwszego jest tego trochę mniej). Może się mylę, ale na razie Łajka strasznie irytuje.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Kwiecień 29, 2012, 17:46:28
Bo ja wiem, on na papierze chyba nigdy nie wyglądał słabło :P ciągle na przewagach, nie można ukarac przez JG, dobry damage i zasięg, jedynie karanie i zasięg rzutow u niego lezy.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Di w Kwiecień 29, 2012, 18:08:10
Na papierze to pochodzenie Z.W.E.I.-a jest nieznane, a w rzeczywistości dobrze wiemy, kim jest 8).
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Księżyc w Kwiecień 29, 2012, 22:24:59
...wiemy?
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Di w Kwiecień 29, 2012, 22:28:33
Nie wszyscy, ale część wie. Opowiemy Ci w sobotę.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Heniek w Kwiecień 30, 2012, 21:30:56
Bo ja wiem, on na papierze chyba nigdy nie wyglądał słabło :P ciągle na przewagach, nie można ukarac przez JG, dobry damage i zasięg, jedynie karanie i zasięg rzutow u niego lezy.

Napisz to na 8wr.
Dostanie nerfa.
I Belial Cię znienawidzi.

XDDD

Di dał dobry żarcik, mnie się podoba :D
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Kwiecień 30, 2012, 23:29:14
Ciekawostka:

Jeśli zrobimy GI na ciosy podczas których Algol puszcza w naszą stronę dużą kulkę (np "tru pała" aka 66A+B, albo 6A+B), to mamy gwaranta. Kulka odbija się w stronę Algola a ten nie może już zrobić re-GI ani JG. Szczególnie fajne to jest po "tru pała" gdzie dostaje stuna po którym siedzą gwaranty.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Di w Kwiecień 30, 2012, 23:39:54
To działa z dowolną kulką z bliska.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Maj 01, 2012, 00:12:52
z bliska działa nawet na te dwie kulki poszczane jednocześnie, swego czasu sprawdzałem sobie to w poszukiwaniu jakiś ciekawszych akcji ale w sumie nic ciekawego tam nie znalazłem
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Di w Maj 04, 2012, 08:22:03
Jaka jest najlepsza postać przeciw Oprze?
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Maj 04, 2012, 09:48:47
Alfa, Ziemniak, druga Oprah.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: nethemersis w Maj 04, 2012, 09:51:05
Tak myslalem, dzieki. Wczoraj online gralem z jakas mega solidna Opra z UK i nie wiedzialem, co robic Mitsem.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: PePe w Maj 04, 2012, 13:33:38
Co to jest Oprah ??
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Maj 04, 2012, 13:37:25
opra -> omega pyra
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Mecek w Maj 05, 2012, 09:52:01
Osz ***a co za bzdury mi dziś wychodzą na practice,ja jebie to mało powiedziane,GI u Cerviego (<- + A+B+K) dokładam G i a to JG wychodzi,a to BE (A+G A+B+K) O co tu ***a chodzi bo zgłupiałem i mózg mi się gotuje :/
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Aragh w Maj 05, 2012, 13:49:58
u każdej postaci chyba jak ma A+G(BE) lub B+G(BE) (są takie?) to to można zrobić przez A+B+K+G. Przynajmniej u Hilde na pewno.

A tak nawiasem, po co dokładasz G po GI? Przecież jak siądzie GI to stracisz kilka klatek przez to, a jak nie siądzie to i tak od razu nie zablokujesz.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Maj 06, 2012, 12:32:55
Cóż, ten temat bardzo ewoluował więc chyba zamiast zbierać całe info do jednego postu pomyślałem sobie, żeby zrobić oddzielny zamknięty temat na wzór tego co planował kiedyś Belial (niestety nie kontynuował... a szkoda, bo pomysł super był)

http://8wayrun.com/threads/feel-my-wrath-mitsurugi-matchup-thread.11033/page-4#post-430153

Można by tam własnie wkładac najwazniejsze info, a tutaj o tym dyskutować. Co o tym myślicie? Takie wykazanie najwazniejszych ciosów postaci i jak na nie grac/karać na pewno się przyda każdemu.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: grabczas w Maj 06, 2012, 13:18:13
To chyba będzie najrozsądniejsza opcja :)
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Di w Maj 07, 2012, 22:07:54
Ringu, popraw mnie, proszę, jeśli gdzieś się pomyliłem w poniższym opisie lub coś pominąłem :).


Leixia

Opis: Leixia początkowo była bardzo solidną postacią, jednak ze względu na osłabienie obrażeń, większe opóźnienia oraz pogorszenie WS B BE Lei jest została przeciętniakiem. Mimo to grając przeciw niej trzeba uważać, bo wciąż można nią coś zdziałać (choć wymaga to znacznie większych umiejętności). Jeden z najlepszych Guard Burstów w grze.

Najważniejsze ciosy:
A,A,B - i11, pierwsze dwa to NC (+2 na trafieniu, -10 na bloku) całość jest NCc (+4/-15). To, jak grać przeciw tej serii, zależy od operatora Lei i tego, czy potrafi hit-confirmować całość (trudne), czy czasem ryzykuje. W przeciwieństwie do poprzednich części po trzecim ciosie nie można zrobić aGI, więc mamy stałą karę. Można zrobić A,A BE, ale ta seria nadaje się tylko do gwarantów.
1A - wolny (i28), ale bezpieczny (-10, olać Natsu) mid, który na CH daje stuna i pozwala na gwaranty do 20 klatek włącznie (można zrobić np. 3B).
4A - niepozodny mid (i22), który omija verticale, daje +9 na trafieniu i tylko -2 na bloku, a na dodatek ma natychmiastowe TC. Cios niemal bez wad ;).
3B - jeden z najlepszych ciosów Lei. 17-klatkowa, zasięgowa wybitka z TC, która trafia leżących. Na bloku tylko -13.
1B - warto czasem odpalić po wybiciu, bo dobija przeciwnika do ziemi i zostawia nas w FC, pozwalając na okizeme.
FC 3B - niemal niekaralna (-10) wybitka z FC, która trafia leżących. iFC 3B to podstawa w graniu Lei. Cios ten można cancelować w lowa z +8 na bloku, dlatego należy ograć się na animację Guard Crusha i przeskakiwać z ciosem nad tym lowem.
WR B BE - niegdyś jeden z najlepszych ciosów w grze, teraz tylko dobry atak. Na bloku bezpieczny, na trafieniu gwarant. Omija, odbija horizontale na high. Trackuje, ale nie w 100% - można obejść i zrobić jej rzut w plecy.
6K,K - świetny punisher na -14 (34 punkty). Poza tym raczej nie należy używać tej serii.
2K - niby zwykłe 2K, ale Leixia w jego trakcie bardzo obniża hitboxa i omija wiele midów.
4K - szybki (i14) high z zaledwie -2 na bloku (można bawić się w pseudo FT), który zbiera ze stepa.
3A+B - świetne zagranie do zgarniania z SS. i17 i tylko -10 na bloku, do tego obraca przeciwnika na NH (na CH przewraca).
4A+B - wybitka na NH + aGI na horizontale na high i mid. Drugi cios należy zbić lub zrobić na niego JG.
WS A+B - szybka seria low, high z lekką przewagą na trafieniu (-2). Dobre do zgadywanki (na zmianę z FC 3B). WS A+B można przedłużyć do lowa (-11), którego z kolei możemy cancelować do sidestepa z kolejnym lowem (tutaj już +11). Reagujemy tak jak przy FC 3B~B.
2B+K - Quake Stun. Z daleka low, z bliska s-mid. Najlepiej podskoczyć/odskoczyć (zależnie od odległości) z ciosem. Z bliska gwarantowane A,A (2B+K daje +11 na bloku), na trafieniu QS-em mocny gwarant.
3B+K - do używania tylko po wybitkach. Jeśli ktoś zrobi 3B+K na blok z kontynuacją, to przerywamy, trafiając Lei w powietrzu.
1B+K - mid z lekkim SS-em, choć 4A wydaje się lepsze.
66A,A - dobry i bezpieczny (-12, ale Lei zostaje w FC) SS-killer. Należy robić JG na drugi cios.
11_77A - stare 1A (low), tylko -14 na bloku, możliwośc dołożenia drugiego ciosu (animacja jak przy FC A+B), który z kolei możemy G-cancelować.
44[A] - seria mid, high, do używania w zasadzie tylko w gwarantach. Nie jailuje. Drugi cios można cancelować do mida z przewagą na bloku, który jednak można obejść (?).
66B,B - świetny backdash killer, ale tylko tyle. Liniowy. Drugi cios można cancelować w opóźniony cios z GC (+9) lub BHH (ten "taniec", który daje aGI na wszystkie verticale).
33_99B,B - niezłe midy trafiające leżących, ale -13 i brak pushbacku robią swoje.
22_88B - mało karalna (-13), midowa wybitka z SS-em i niezłym zasięgiem.
44B - dobre odejście z możliwością dodania aGI na verticale. Na bloku mocarna kara, na trafieniu ściana/RO, na CH KND.
66K - szybki mid, który zgadnia z lewej strony.
22K - low, którego można cancelować do mida (wtedy jesteśmy na -10 zamiast na -16). Drugą wersję (22_88kA) można przedłużyć o dwa midy i kolejnego mida lub lowa.
44K - wolny naskok, po którym jesteśmy w równowadze.
22_88B+K - wspomniane BHH (Bea Her Hua), czyli aGI na ciosy pionowe. Gdy zbijemy cios, możemy dołożyć np. B (wychodzi 22_88B).

Cała Frame Data: http://8wayrun.com/wiki/leixia-frame-data-sc5/

Okizeme:
3B, FC 3B, 66K, 2K, 2B, 33_99B,B

Jak grać na Leixię: Najpierw poznać jej FD, nauczyć się karać (jak u każdego), na jej FT nauczyć się robić JG. Gdy ma pasek i kuca lub jest na ziemi, warto zrobić cios na mid/low, który zgarnia ze stepa, żeby zgarnąć ją z WS B BE.
http://www.youtube.com/watch?v=6Ql403kkOrs - co prawda do wersji 1.00, ale może się przyda.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Maj 07, 2012, 22:33:55
Bardzo fajnie, dzięki! Sam miałem ją zroić w następnej kolejnosci ale zaoszczedziles mi troche pracy :P dodalem min ze 6KK ma -16 na bloku a po 3A+B Leixia zostaje w FC. Myśle, ze warto dodać do każdej postaci też krótką listę ciosów, na które trzeba nauczyć się JG. Jutro sie tym zajme.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: PePe w Czerwiec 26, 2012, 21:38:03
Ktoś kiedyś pisał, że CE Aeon'a jest jakieś zbugowane... O co chodziło ??
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Di w Czerwiec 26, 2012, 21:44:50
Druga część (palenie) whiffuje jak... :potter:.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: PePe w Czerwiec 26, 2012, 22:51:17
hmm dziwne, mnie zawsze trafia xD
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Di w Czerwiec 28, 2012, 06:38:38
Jeśli przeciwnik wyrwie się z 1A+G_B+G Astarotha, 66K BE jest gwarantowane :salt:.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: B.T.Grave w Czerwiec 28, 2012, 14:13:08
VC bez VC!  :pogchamp:
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Heniek w Lipiec 20, 2012, 22:41:11
Pepe mnie prosił w innym temacie bym napisał co nieco na temat "jak bić Cfaja by go zbić"

Jako, że nie mam czasu zbytnio ostatnio, tak jak i dostępu do internetu napisze tylko naprędce najważniejsze rzeczy:

1[ B] - Pod drugim ciosem się schylamy i karzemy. Gdy leżymy na glebie, tuż obok krawędzi i zobaczymy, że leci ten cios to pora wstawać bo inaczej, po chwili krótkiej, wylecimy z areny

4[A] - Drugi cios stepujemy i karzemy. Uważamy na setup z 214 B. Wilk potrafi zahaczyć nawet po stepie

66 BA - Schylamy się pod drugim i karzemy

3 AA - to co wyżej ale nalezy uważać na...

3 A BE - na wersję z BE, gdyż wtedy drugi cios to mid, po którym siedzi 66 A+B

66 A+B - nie przebijamy na pałę bo Niewidzialny ma tam +6 na bloku. Uważamy tez na 214 B

B+K BE - do pewnej klatki każdy cios wymierzony w Cwela anuluje wywołanie wilka, nawet gdy cios przyjmie na blok. Niestety nie kojarzę do której to klatki

CE, 4A+B -  siedzi 2A na techtrapie. Niewiele ale warto mieć to na uwadze (byc może siedzi tam coś lepszego ale jeszcze o tym nie wiem)

A+G - można powiedzieć, że podstawowy rzut Zwei'a. W większości przypadków właśnie z niego będziemy się wyrywać gdyż daję najwięcej możliwości. 4A, 4B na gwarancie, RO na niemały zasięg (gdy pasek pozwala na kilkukrotne użycie 1K BE).

B+G zadaje niemały dmg (72 zdaje się nawet) bez paska. Dobrze jednak pamiętać, że jeśli wilk jest w stanie spoczynku (skojarzenia odłóżmy na bok proszę...) to damage z niego jest właściwie żaden i jedyna przewaga to, że Ty leżysz a Zwei stoi (...tak, tak, wiem)

I to chyba tyle co na szybciocha wysnułem.

Niby niewiele tego ale jest to absolutna podstawa. Inna sprawa, że wiedza wiedzą a praktyka praktyką.
Keep that in mind.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: PePe w Lipiec 21, 2012, 10:41:40
Dzięki za info, chociaż chyba i tak na EBO ostatecznie nie pojadę, to zawsze fajnie wiedzieć gdzie się można schylić ;)
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Lipiec 21, 2012, 10:57:12
Na EBO prócz Heńka będzie przynajmniej dwóch b.dobrych ZWEIów - Kerrigan (siostra daGOTTHa i JAGa) oraz Dark Slayer. Trzeba sie wyuczyć tych najtańszych setupów.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: B.T.Grave w Lipiec 25, 2012, 21:35:52
4A Zweia fajnie ownuje wszelkie transity do Mitsowego mista - na bloku chyba po wszystkim co przenosi do tej postawy wyjani paściarskie MST B.  Ratuje pewnie MST 2, ale jak Zwei nie opóźni wilka to i tak pewnie zbierze;].

Przetestowane w walce przeciwko Silencerowi (bardzo dobry Mistu). Chyba najlepsza riposta siwego na mist.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Di w Lipiec 28, 2012, 00:38:18
Natsu ma 8-klatkowy cios za 8 punktów obrażeń. Broken.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: PePe w Lipiec 28, 2012, 02:32:16
Di bardzo chciałbym zobaczyć jak grasz Natsu :) Ciągle bredzisz jaka to ona jest dobra, więc może pokaż jak Ty nią grasz :) W sam raz na EBO będziesz miał high-tier'a ;)
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Di w Lipiec 28, 2012, 04:06:06
Mi nawet Mitsem nie idzie, więc granie słabszą postacią mija się z celem.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: maDeNTi w Lipiec 28, 2012, 13:40:37
W tej grze nie do końca jest coś takiego jak słabsze czy lepsze postacie ... bardziej to zależy jaki styl gry preferujesz np.: Tira, ponoć słaba, po EVO OP a i tak większość nie umie nią grać ... Jak by wygrał Sieg to by powiedzieli OP dmg (OP Sieg) co z tego że low tier. Tak samo jest z Mitsem to ze ci nim słabo idzie, nie znaczy ze taką Natsu więcej nie ugrasz mimo iż na papieże jest słabsza.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Lipiec 28, 2012, 20:31:54
Ja się nie zgadzam, w tej grze dalej jest wyraźny podział tierów. Niektóre postacie wygrają rundę trafiając Cię dwa lub trzy razy, inne muszą się bardziej namęczyć. Balans jest lepszy niż w SC4, ale duża zasługa tego to m.in JG, które sprawia, że nawet najsłabszą postacią w grze można wygrywać z najlepszymi, no i CE/BE/GI, które umożliwiają come backi.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: B.T.Grave w Lipiec 28, 2012, 20:33:32
Są słabsze i lepsze postacie. Dużo zależy od operatora, ale jedne postacie są silniejsze a inne słabsze overall. Tira jak dla mnie słaba była tylko w SC3 - w SC4 i 5 dostała mega boosta - przecież ona ma przerażający damage po wszystkim. A w SC5 jak ma pasek to już w ogóle masakra jest. Finał Evo był bardzo fajny - super podobało mi się jak ten gość od Tiry karał 2K swoim CE;].
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Ring w Lipiec 29, 2012, 02:51:43
Ja nawet nie miałem pojecia, że jej CE jest takie szybkie. Sprawdziłem na 8wr wiki i tam pisze 13 klatek.

Co do SC4 to bez przesady ;P to była jedna ze słabszych postaci. W SCV moim zdaniem Tira jest bardzo silna, ale nie jest to już taka brain dead postać jak w 1.01. Wtedy można sobie było cały czas siedziec w gloomy, a po GS 3B robić combo, które zadawało tylko ciut mniej a nie przenosiło jej spowrotem to Jolly.
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: PePe w Październik 02, 2012, 23:20:01
Mam pytanko - na SC Impact Devil Algolem czasami robił taką sztuczkę z teleportem, że ciągle się teleportował na przeciwnika i ten tak jakby nic nie mógł zrobić tylko musiał przyjąć cios na klatę... Kojarzycie jaki jest status tego? Zostało to naprawione w jakimś patchu? Da się tam jakoś zrobić stepa czy coś?
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Październik 03, 2012, 00:06:19
tam się łatwo obchodzi w jedną stronę te mieczyki z pleców ale sprawdzałem to bardzo dawno i nie pamiętam w którą xD
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: PePe w Październik 04, 2012, 21:24:25
Swoją drogą strasznie mnie tej grze wkurzający zbyt mocne match-upy... Wypadałoby grać 2-3 różnymi postaciami żeby móc się dostosować do przeciwnika... Może dla ludzi grających dużo w 2D takie coś to norma, ale dla mnie jest to mega wkurzające, tym bardziej że żaden z top'ów (Cerv, Algol, Mitsu) jakoś specjalnie mi go gustu nie przypadł... No i wolę masterować jedną postać niż kilka... Potem się ciosy czy combosy mieszają xD
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: PePe w Październik 08, 2012, 22:11:22
Jak się nazywał ten Astaroth na EBO 2012 co tyle problemów sprawiał Ring'owi i reszcie?
Tytuł: Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
Wiadomość wysłana przez: Di w Październik 09, 2012, 00:28:15
JAG