Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Pokaż wątki - apolon

Strony: [1] 2
1
Laura / Laura basics
« dnia: Maj 12, 2016, 15:58:59  »
Gameplan:
1. get in
2. pick a mixup
3. reset, goto 2

Punkt pierwszy to kluczowe wyzwanie - trzeba ostrożnie aby nie znaleźć się w defensywie, bo tam nie mamy narzędzi. Podstawowy get-in tool to cr.mk xx light elbow, jeżeli wejdzie na hit - jesteśmy na +2 i zaczyna się zabawa. Na bloku jest -2 i może być słabo, opcje w obronie ograniczają się do standing jab'a, bloku, tech'a, backdash'a i jumpa. Taka specyfika postaci - na przewadze rządzi, na stracie ssie jak mało kto. Skracać dystans możemy też surprise command dashem. Inna opcja to kampienie na crush counter hk i konwersja poprzez cr.mp xx medium elbow, follow-up grab.

Po trafionym light elbow rzucamy kostką w głowie i wybieramy:
- shimmie, cr.mk xx light elbow (trafiony? rinse and repeat)
- lp xx light elbow (trafiony? rinse and repeat)
- back throw
- fun starter combo (cr.mp xx ex fireball)

Po trafionym back throw robimy normal dash-up i wybieramy:
- back throw
- command backdash xx light elbow (taki tam wariant shimmie)
- cr.mp xx light elbow
- fun starter combo (cr.mp xx ex fireball)

Po trafionym fun starterze wybieramy:
- mk xx command dash (cross under)
- cr.mp xx command dash (fake cross under)
- step forward, mk xx meaty v-skill, lp xx light elbow

Po cross under albo fake cross under mamy wszystkie opcje jak wcześniej plus:
- godlike meaty mp, cr.mp xx ... whatever
- command grab (tu przewaga jest na tyle duża, że nas nie wyjabują)

Pokes:
cr.mk

Counter pokes:
hk
mk

Anti-air:
mp
heavy elbow

BnB:
cr.mk xx light elbow

Hit confirm:
crossup j.mk, lk, lp xx light elbow

Basic punishes:
(5 frame punish) cr.mp xx medium elbow, follow-up grab
(7 frame punish) cr.hp xx medium elbow, follow-up grab

1 bar + v-trigger combo:
mp xx mk xx v-trigger, cr.hp xx ex fireball, heavy elbow

super + v-trigger combo:
mp xx mk xx v-trigger, super

Stun combo:
charged heavy fireball, f+hp, (fireball hits), f+hp xx hp xx heavy elbow

Fun starter combo:
cr.mp xx ex fireball

Command grab stuff:
Dobrze jest użyć graba na postrach, bo może to wywołać pożądany dla nas odruch neutral jumpowania na stracie - ale generalnie gramy zwykły rzut.
Jak już bardzo nas ciśnie na graba, to najlepszym chyba setupem jest tick grab po lk (+3 na bloku).

2
Karin / Karin basics - praca zbiorowa pod redakcją Apo
« dnia: Kwiecień 24, 2016, 19:12:24  »
Panowie i Panie, proponuję zebrać tutaj info przydatne do grania Karin. Jako, że sam gry nie posiadam i mam okazję pogrywać około 2-3h na tydzień, nie ukrywam że liczę tu na Waszą pomoc!



Pokes:
mk
cr.mk

Counter pokes:
lk
hk

Anti-air:
hp
ex uppercut

BnB:
cr.mp, mp xx JFT, light fikanie nogami (można poprawić superem)

Co dalej?
Optymalne kombosy za 0-4 paska?
V-trigger kombosy?
Setupz?
COKOLWIEK?

3
Yang / Yang - filmiki z prosami
« dnia: Czerwiec 16, 2011, 14:21:29  »
Zrobiłem playlistę z gameplayem w wykonaniu Nemo - moim zdaniem obecnie jest to najlepszy Yang player. Można podpatrzeć mixupy, resety i kilka matchupów (dwa filmiki przeciwko Giefowi!).

http://www.youtube.com/watch?v=KmDaeI3Fn7s&playnext=1&list=PL3C32BB1AB0D81783

4
Yang / Yang - poradnik
« dnia: Czerwiec 14, 2011, 12:18:48  »
pokes
================
cr.mk xx light rekka (i ciągniemy heavy rekka jeżeli był hit)
lk xx light rekka (i ciągniemy heavy rekka jeżeli był hit)
far hk
far mk
far hp
cr.hk

anti air
================
light dp
cl.mk (mozna zjugglować u2)
far mk
far hp

crossupy
================
j.mk
dive kicki

jumpiny
================
j.hp
j.mk xx medium dive kick

air2air
================
j.hp
j.hk
nj.hp
jb.hp

punishers
================
whiff - cl.hp xx rekkas (lub bezpieczniej cr.mk xx rekkas)
daleki whiff - walkup hk lub walkup sweep
block - lk xx rekkas

reversale (na zepsute linki i dziurawe block stringi)
================
light dp - uderza w 5tej klatce, 5klatek invincibility, ryzyko!!!
ex teleport (ucieczkowe narzędzie, ale moze byc rzucony na startupie!, warto uciekać tym z rogu!)

combosy
================
bnb
----------------
dive kick, cr.lk, (2) cr.lk, (2) cr.lk xx rekkas  (plinkować shorty na jabach! fajne bo czasem technie rzut!)
crossup j.mk lub meaty dive kick, cr.lp, lp, (3) cr.mk xx rekkas (zamiast xx rekkas można kończyć xx medium dp i jechać z okizeme)

counter hit setups
----------------
meaty dive kick, cr.lp, (2) cl.mp, (1) cr.mk xx rekkas

corner combos
----------------
cl.mk, medium palm, medium dp
cl.mk, heavy palm, ex dp

combo z resetem
----------------
fadc po drugiej rekka, cl.mk xx jc, spadając trącamy z j.hk i od razu meaty mixup z dive kickiem

tick throws
================
po cl.lp, far lp oraz cl.mp mamy +4 na blk
po cr.lp mamy +3 na blk
po cr.lk jest tylko +1 na blk
back throw daje większy dmg!

wakeup
================
fa, dash back cancel (dobre na ambigous crossupy, po FA mozemy potwierdzic w ktora strone spieprzac)
backdash (przeciw meaty ciosom i rzutom ale moze być OS-owane i nie daje rady w rogu)
light dp (przeciw meaty ciosom i rzutom ale uwaga na safe jump!!!)
blok wysoki (przeciw oh i meaty nie na low | szczególnie przydatny w rogu, kiedy nie mozemy backdashowac!)
blok niski (przeciw kombosom od lowa)
crouch tech (przeciw rzutom | cr.lk jest dobre, trudno trafic janka w tej pozycji!)
ex teleport (ucieczkowe narzędzie, ale moze byc rzucony na startupie!)
PAMIETAJ O QUICK STANDZIE PO SOFT KNOCKDOWNACH!!!!

meaty (okizeme)
================
cl.mk (safe na bloku, a jak wejdzie to linkujemy u2, albo corner combo idzie)
ex command grab, cl.hp xx rekkas
overhead
rzut
kombo od cr.lk
dive kick (uwaga z prawej heavy divekick daje crossa w rogu!!!)
bait reversala i kara
OS na backdasha: cr.lp, lp+hk (jak wejdzie chain to można np tick throwa zrobić)

skaracanie dystansu
================
dive kicki
light teleport
heavy roll na blok xx super i jatka (np.: lp zeby postawić w block stunie, dive kick, cr.lk, cr.mp, dash, cr.lk, ...)
heavy roll na blok xx fadc i presja z cr.lk
ex roll skraca dystans karając jump backi i fireballe

meter building
================
whiffowanie heavy palma (czasem baita robimy light palmem i kara)

u2 setups (u2 startuje od 4 do nawet 32 fr w zaleznosci od dystansu! i nie jest invincible!!!)
================
anti FA (dogoni rollem backdashera)
anti fireball (od pierwszej klatki jest projectile invincible)
cl.mk, u2
fadc po drugiej rekka, u2
light dp, fadc, u2
corner palm, u2

meaty setups
================
po trafionej u2: light teleport, safe jumpin z hp
bnb konczone z medium dp i okizeme z meaty dive kickami
trafiony cl.mk, jump cancel, spadając hk (czasu akurat na mixupa z dive kickiem)
trafiony cl.mk, jump cancel, dość wysoko hp (czasu więcej - starczy na dash undera albo meaty palma)

stosowanie lekkiej rekki (pierwszy hit -2 na bloku - w heavy jest -6)
================
- jeżeli wchodzimy w mantisa z hit confirma (cr.lp, lp, cr.mk xx rekkas albo cr.lk, cr.lk, cr.lk xx rekkas) to jedziemy od początku heavy
- przy karaniu też oczywiście heavy (lk xx rekkas albo hp xx rekkas albo cr.mk xx rekkas)
- natomiast przy poke'owaniu i frame trapowaniu (lk xx rekkas albo cr.mk xx rekkas) zaczynamy od light i po potwierdzeniu jedziemy heavy

5
Sentinel / [Sentinel] Bij robota! Anti-Sentinel strats.
« dnia: Luty 25, 2011, 09:00:59  »
Przeciwko zonującemu Sentiemu:
http://www.youtube.com/watch?v=C1Y4LWsfecA

Przebijanie normali z super armorem:
http://www.youtube.com/watch?v=ob43uHHEGOY

8
Targowisko / [SPRZEDAM] oryginalnego pada SEGA do bitek 2D
« dnia: Luty 07, 2011, 12:02:58  »
Hej,

Mam do opchnięcia oryginalnego pada SEGA - taki jak od Saturna, tyle że na USB. Podobno najlepszy pad do bitek 2D, swego czasu na shoryuken.com się o takie zabijali.

Pad jest nowy - raz go podpiąłem do konsoli, opakowanie niestety wyrzuciłem z braku miejsca w mieszkaniu. Działa na PC i PS3.
Posiada przycisk start, który poprawnie mapuje się na start w PS3. Konfiguracja buttonów jest niemal standardowa - jeden przycisk trzeba w SF4 rekonfigurować (tam gdzie powinno być HP jest KKK i na odwrót).

Krzyżak to typowy "floating dpad" z patelnią - coś jak te w fightpadach od madcatza, a może nawet lepszy. Jeżeli komuś pasowały fightpady madcatza - to ten pad jest strzałem w dychę - działa podobnie a jest na kablu a nie na felernym madcatzowym wifi, które gubi inputy.

Cena 70 zeta plus koszty wysyłki.





9
Targowisko / Sprzedam AS - po kosztach!
« dnia: Listopad 15, 2010, 11:16:48  »
Hej.

Sprawa wygląda następująco - mój szwagier składał sobie customa i zabrakło mu zacięcia żeby go dokończyć. Do sprzedania jest w pełni skończona buda (buczyna + lakier bezbarwny, robota stolarza) i nie śmigane części arcade w niej zamontowane (z wyjątkiem jednego buttona funkcyjnego start/select, ale o tym potem). Brakuje PCB oraz okablowania.

Części:
gała - seimitsu LS-56
buttony na blacie - seimitsu PS-14-GN (30mm na gwint)
buttony funkcyjne z boku - sanwa OBSN-24 (24mm na gwint)

Buttony funkcyjne zostały wklejone klejem montażowym w otwory w ramie.
Uwaga: jeden z tych buttonów jest niekompletny! Nie zawiera "bebechów" (zostały uszkodzone podczas montażu). Można go "udrożnić" przekładając bebechy z jakiegoś buttona sanwy 24mm.

Poza tym wszystkie części to nówki, nikt na nich nigdy nie grał.

Buda:
rama: buczyna + lakier bezbarwny, robota stolarza
blat: sklejka 4mm (bardzo mocna, chyba jesion) i na to pleksa 2mm, śrubki montażowe ukryte pod pleksą!
dno: taka sama sklejka 4mm jak na blacie, nie ma na fotach ale jest w zestawie

PCB:
brak - dołożenie interfejsu i okablowania do zrobienia we własnym zakresie

Cena to 200zł, a więc po kosztach części arcade. Buda w sumie wychodzi gratis. Pytania proszę w tym wątku bądź na PM.
Pozdro.



10
Hardware / FightPad MadCatz PS3 - moje wrażenia
« dnia: Kwiecień 29, 2010, 08:59:43  »
Wczoraj wreszcie dostałem długo wyczekiwaną przesyłkę z UK. W środku to co miało być, czyli >padzik<.

Zalety:
- wykonanie całkiem spoko, nie trąci tandetą
- pod spodem lekko nagumowane gripy
- kciuk w ogóle się nie męczy na d-padzie (po dłuższej grze na ds3 bywał zmasakrowany) <-- największa zaleta

Wady:
- to ciągle tylko pad, jeżeli nie umiesz czegoś zrobić na ds3, na tym też nie zrobisz
- makabryczna porażka z "wirelessem", usiadłem pół metra dalej niż zwykle i gubiło inputy <-- największa wada
- kiepskie triggery, wciskają się tylko po wewnętrznej stronie (na końcach blisko środka pada)

Na tym padzie gra mi się lepiej chargerami niż na ds3, pewnie głównie dlatego, że nie boli paluch. O dziwo qcf-ami idzie mi gorzej, ale może to kwestia przyzwyczajenia. Testowałem na treningu SRK xx FADC, Metsu i miałem gorszą skuteczność niż na ds3. Tak czy inaczej jestem zadowolony z zakupu, mam przynajmniej na czym grać późnym wieczorem, kiedy hałas sticka jest nie do przyjęcia. A jeżeli problemy z "wirelessem" się nasilą, to zmoduję sobie tego pada dodając mu kabel.

11
Hardware / Fightpady MadCatz w przyzwoitej cenie
« dnia: Kwiecień 13, 2010, 15:07:57  »
Ponieważ TasTer mi sprzątnął ostatniego fightpada z allegro, musiałem zrobić research.
Znalazłem >sprzedawcę< z amazon UK, który zakup poniżej 20 funtów przesyła do PL za 4 funty. Dorwałem fightpada round 2 z grafiką Viper za ?23.94 już łącznie z przesyłką - kartę obciążyło na 108zł. Cena w miarę ok, a ponieważ w PL tego stuffu obecnie niet, to nie ma co wybrzydzać. Jak dojdzie, to napiszę tu czy wszystko było w porządku.

12
Spaliła się kamienica, w której mieszkał Chris "Fascinating" Hu. Mieszkańcy stracili wszystko - rodzina Chrisa nie korzystała z usług bankowych i sfajczyły im się wszystkie oszczędności. SRK wystawiło PayPal-a, gdzie można wpłacać zapomogę dla Chrisa: http://forums.shoryuken.com/content.php?r=587-Help-Out-a-Friend-in-Need-Chris-Hu

Przed chwilą zapodałem 20$, wszystkich zachęcam do pomocy.

13
Hardware / Preordery na nowe Madcatz-y
« dnia: Marzec 19, 2010, 13:06:21  »
Czy ktoś spotkał się z jakąkolwiek ofertą z PL na nowe Tournament Sticki "S" oraz na Fighpady w nowym designie?
Zamierzam łyknąć oba kontrolery, ale widzę je tylko za wielką wodą : (.
Gdyby jakaś dobra dusza natknęła się na obiecujący link, to bardzo proszę o odpowiedź w tym temacie.

14
Gen / MK xx hands tutorial
« dnia: Styczeń 21, 2010, 10:31:18  »
Sposób na cancellowanie poke'a Gena w fierce łapki:
http://www.youtube.com/watch?v=HZ13nKkPMZ4
Od 3:15 pokazana jest metoda, której używa Yeb, chociaż u niego nie widziałem rękawicy  8).

15
Gen / Laboratorium Yeb'a
« dnia: Styczeń 21, 2010, 09:48:50  »

Strony: [1] 2