Autor Wątek: [T6] Walki z Online  (Przeczytany 5428 razy)

Solo

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 854
    • Zobacz profil
    • Email
Odp: [T6] Walki z Online
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 19, 2010, 21:50:53 »
Snake - w grach Capcomu nawet nie masz replayow; )

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: [T6] Walki z Online
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 19, 2010, 21:56:54 »
Nie mam też randomu, i co w związku z tym? ;]]]

Solo

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 854
    • Zobacz profil
    • Email
Odp: [T6] Walki z Online
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 19, 2010, 22:10:28 »
Zaczynamy klotnie 2D vs 3D? 8D Nie masz tez movementu w Capcomie pozdro pocwicz! ; D.

ps. zauwaz, ze najlepsi na swiecie sa w tekkenie Ci, dla ktorych random w tej grze nie istnieje. beat it.

Co nie zmienia faktu ze Streecik jest wypas great.
« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2010, 22:13:11 wysłana przez Solo »

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: [T6] Walki z Online
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 19, 2010, 22:21:51 »
Nie zaczynamy, bo dla mnie 3D też jest wypas great ; ) Po prostu T6 nie przypadł mi do gustu, DR czy VF5 to jedne z najlepszych gier w swoim gatunku.

Jest movement w Capcomie, powiedziałbym nawet że odgrywa tam kluczową rolę : ) Zresztą, wielu ludzi tego nie zauważa, ale street fighter (czy ogólnie 2d) wykorzystuje tyle samo płaszczyzn movementu, co gry 3d - ale są to po prostu inne płaszczyzny. W 3d mamy movement przód-tył oraz na boki, w 2d mamy movement przód-tył oraz góra-dół. W obydwu rodzajach bijatyk mamy dwie płaszczyzny poruszania się. Wiadomo, że nie jest to taka mała różnica i gra przez to przebiega zupełnie inaczej, ale nie można powiedzieć, że gry 2d są ubogie pod względem movementu : )

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: [T6] Walki z Online
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 19, 2010, 22:24:59 »
W 2D nie ma jako takiego uniwersalnego movementu, jest za to o wiele ważniejsza rola spacingu, znacznie bardziej rozbudowana. Nie mówiąc oczywiście o całej masie specyficznych "mechanik" gry, których w ogóle nie ma w 3D 8)
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: [T6] Walki z Online
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 19, 2010, 22:33:44 »
Nie mam też randomu, i co w związku z tym? ;]]]
Sneju ale akurat w takim starym ubóstwianym super turniejowym SF2 i jego wariacjach możliwe że był właśnie najprawdziwszy random przy zadawanym dmg'u oraz w systemie stunów:P.
W takim tekkenie nie ma żadnego randomu, nie ma ficzeru w systemie który przy dwóch identycznych sytuacjach zapodaje randomize i losuje jedno z pośród 3 wariantów. A przynajmniej mi o niczym takim nic nie wiadomo:P.


Tyle samo płaszczyzn movementu? Street to 5 kierunków 2 płaszczyzny, Soul i DoA to 11 kierunków tekken to 7 kierunków i 3 płaszczyzny. Więc nie bardzo tyle samo:P. Ale to jest akurat najmniej istotne bo w movemencie liczą się możliwości.
W takim tekkenie wiadomo że jest strasznie mało ograniczeń, w gg jest multum możliwości mimo tego że to 2d. W sf4 mimo ograniczeń jest wystarczająco dobrze, raczej inny system by się nie sprawdził.

Cytuj
Nie mówiąc oczywiście o całej masie specyficznych "mechanik" gry, których w ogóle nie ma w 3D
No, klatki niewidzialności przy bakdaszu. Musieliby dać możliwość cancelowania go w blok żeby wywalić tą niewidzialność, ale wtedy to już by nie było to samo, raczej zły pomysł.
« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2010, 22:36:55 wysłana przez CheeseOfTheDay »

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: [T6] Walki z Online
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 19, 2010, 22:46:04 »
Ale po co mi tu wyskakujesz z sf2? : p Ta gra to możliwe że najbardziej zepsuta bijatyka w dziejach ludzkości, poza tym miałem na myśli raczej aktualne gry ; ) Wiem że w tekkenie oficjalnie nie ma randomu, chodzi mi bardziej o to że w niektórych sytuacjach występuje zbyt wiele czynników, aby nie będąc maszyną dało się to wszystko ogarnąć. Oczywiście ktoś może mi powiedzieć że to po prostu ja nie ogarniam, ale takie jest moje zdanie ;] No i niektóre plansze w tekkenie nie są symetryczne, a tego nie cierpię. No ale trudno, widać że namco bardziej zależy na tym, aby ich gra była ładna i widowiskowa.

W tekkenie są 3 płaszczyzny? No teoretycznie tak, ale kiedy wykorzystuje się tą płaszczyznę góra-dół? Chodzi ci o krasze? No to w takim razie muszę wziąć pod uwagę też wykorzystywanie trzeciej płaszczyzny w 2d, takiej jak uniki na boki w S-groove w cvs2, unikanie ciosów przez pseudo side stepy, typu kręciołek cammy i pewnie dziesiątki innych podobnych rzeczy ;]

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: [T6] Walki z Online
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 19, 2010, 23:03:39 »
No technicznie tekken wykorzystuje się w pełni tą płaszczyznę w górę idziemy robiąc skok nie tylko krasza, skoki nie są bezużyteczne bo samym skokiem można zapodać 50% u niektórych postaci. W dół poruszamy się się lądując po wykonanym skoku.
Natomiast płaszczyzny głębi w żadnym snk czy sfajterze się nie wykorzystuje, na pewno nie techniczne. To że roll przeskakuje na drugą stronę i wymija ciosy to niczego nie zmienia, to tylko klatki niewidzialności, niczym nie różniące się od tych które są w bakdaszu czy na początku srk, po prostu dłużej trwające.