Autor Wątek: Chcę grać lepiej i wiem że mnie na to stać ale nie wiem jak się za to zabrać.  (Przeczytany 7710 razy)

Gargooletz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tworzę scenę
    • Zobacz profil
  • Gamertag: Gargooletz
  • PSN ID: Gargooletz
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Steam ID: Gargooletz
Przeprowadziłem analizę walk klatka po klatce, w slow mo i od tyłu. Wnioski następujące:

Walka z Bipsonem

0:25 po zablokowanym lk scissors wciskasz c.lp, które i tak whiffuje. Słaby pomysł. Zaproszenie do przyjęcia darmowego s.HK/MK. Jak już koniecznie chcesz coś wciskać po nożycach to niech to ma inva, albo zasięg :kejim:
0:30 znowu empty jumpy z dupy. Już o tym wspominałem poprzednio. Te empty jumpy zazwyczaj się dla ciebie źle kończą i są często bez sensu.
0:38 po c.mk jesteś -3. Z takimi postaciami jak Bison musisz brać pod uwagę, że będą wciskać. Z takimi guzikami, kto by nie wciskał. Tym bardziej z 3 frejmowym lowem, z którego ma confirm w combo. Musisz mieć tight blockstringi i frametrapy.... i tu przechodzimy do kolejnego szerszego problemu.

Sakura jest straszna dlatego, że ma chory dmg i setupy... które uzyskuje głównie na kilka sposobów:
a) jumpin
b) frametrap
c) confirm z futsis
d) yolo ex dp/ex tatsu

Jako, że twój ground game dość posysa (np. przez 3 rundy tylko jedno twoje s.rh nie whiffneło) + Bison ma świetne guziki to warto się skupić na pozostałych opcjach. Najbardziej solidna z nich to throw/frame trap. Po tym jak już ustanowiłeś throw game i typek wyraźnie techował nie zacząłeś sadzić frametrapów, które zniechęciłyby go do wciskania. To jest moc Sakury - typ się ma bać wcisnąć guzik. A tak miałeś problem z otwieraniem go (zresztą podobnie we wszystkich walkach).

Skakanie jest też całkiem rozsądne na postacie ze słabymi antiairami (Gief/Bipson).  Van już zarzucił matchup knowledge (tu więcej https://www.youtube.com/watch?v=BfqGv-Vm7no).

Ogólnie strasznie się boisz przeciwników nawet zanim ci udowodnią, że mashują/wciskają itd. Ostrożne granie nie jest jeszcze problemem, ale to jak często oddajesz momentum już jest. To samo chyba opisywałem ostatnio. Często dajesz przeciwnikowi szansę się pozbierać i przegrupować pomimo, że ty masz ofensywę.
W drugiej rundzie typ zauważył,  że grasz pasywnie i przejął inicjatywę. Słaba sytuacja.

Dziwny problem: zjadłeś sporo dziwnych jumpinów. Po inputach widać, że albo nie blokowałeś w ogóle, albo nawet próbowałeś wyskoczyć (?!). Nie wiem o co chodzi.
Też próbowałeś challengować headstompy c.HP itp., co jak widzisz jest słabym pomysłem. W linku wyżej masz lepsze opcje. Raz też robiłeś focusa i dostałeś headstompa, bo uciekałeś dashem. Po pierwsze to nie ma armorbreaka, więc nie ma powodów do paniki. Po drugie jak już spierdalasz to lepiej backdashem, który ma inva.

O footsies wspomniałem. Strasznie dużo rzeczy whiffujesz. Przeciwnik zresztą też to robił i to jest twój czas do wciskania/przejęcia ofensywy. A ty często nie reagujesz na to jak sobie robił c.HP z dupy itp.

Walka z Giefem

Tu już krócej. Gwałcił cię guzikami. Fusis i złe jumpiny.
Głupio zakończyłeś walkę po raz kolejny używając empty jumpa. Jeśli byś go zmusił do zablokowania jumpina to mogłbyś zrobić blockstring (cl.HP itp.) w ex tatsu, po którym jesteś na plusie i zakończyć ex dp (chyba, że ex dp przegrywa z ex green handem) - gwarantowany chip. Mogłeś też grać bezpieczną grę zmuszając go do reagowania na fireballe lub po prostu walnąć ex tatsu na blok z mid dystansu. W c**j ciężko na to zareagować, tym bardziej online.

Kot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 935
  • Płeć: Mężczyzna
  • no-life 4life
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Nekonushi
  • Skąd: Warszawa
Ej qjon możesz nagrać naszą ostatnią walkę i wrzucić :^) ?
smh tbh fam

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko

mace

  • Learn to fly
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 309
  • eloszka
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: opole
-blokuj dołem!

-nie rób superów ani ultr na pałe. wiadomo, czasem można się pokusić, ale w tych sytuacjach nie miało prawa to zadziałać, nawet nie było w co uwierzyć.

-naucz się combosów. bez tego się nie da wygrać w ta gre.

to tyle oczami scruba na poczatek :king:
Kejim [16|Paź 20:47 ]:   :kejim:

VanDarkholme

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 905
  • Ciężarówka z nocnego hełmu
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: 康海龍
  • Skąd: Poznań/Olsztyn
zle:
crouch tech na oki skaczacej cammy - nie
brak rekk, cala druga runda - 1 rekka
skok do przodu jako approach
http://www.youtube.com/results?search_query=cammy+fei+long
"Są Ci co są pro i są Ci co tworzą scenę"
"That's why you try to measure gambling by the numbers you shit out of your head."

Gargooletz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tworzę scenę
    • Zobacz profil
  • Gamertag: Gargooletz
  • PSN ID: Gargooletz
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Steam ID: Gargooletz
whiffowanie randomowych guzików, które nie maja szansy trafić kucającej cammy - nie
whiffowanie guzików grubo poza zasięgiem i wciskanie kolejnego wolnego normala zaraz po tym - nope
wciskanie c.hp kiedy przeciwnik jest w powietrzu - nie
mashowanie crouch techa, kiedy jest sie combowanym - proszenie się o reset na counterhicie; nie
wciskanie guzików po zwalonym dash cancelu fa - nie
preemptive c.hp poza zasięgiem, które wielokrotnie przegrywały z spiral arrow - nie
c.hp w zasięgu c.lp - nie

szanuj low block + możesz spróbować neutral jumpów, żeby ukarać spiral arrow

Kot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 935
  • Płeć: Mężczyzna
  • no-life 4life
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Nekonushi
  • Skąd: Warszawa
Wiem, że nie stać mnie na granie lepiej, ale nie chcę się do tego przyznać
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 23, 2014, 22:44:08 »
Cześć koledzy! Mam dzisiaj do was 3 pytania:
1) Dlaczego przegrywam?
2) Dlaczego Qjon wygrywa?
3) Czy da się uczyć defensywy inaczej niż studiując klatki, hitboxy i animacje każdego ciosu w grze?

Gierki z dzisiaj:
http://www.youtube.com/watch?v=pA3uI7cCHfU
http://www.youtube.com/watch?v=wZwOD6mmKRg
http://www.youtube.com/watch?v=iW-8OfF1wic
smh tbh fam

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Nie kumam, przecież Ty dobrze grasz. Masz niezły confirm, wiesz po co masz ciosy, dobrze kombujesz, wykorzystujesz stałe elementy gry (np. AA). No dobrze grasz. Tylko nie w tą grę. Wygląda, jakbyś grał w Tekken'a, albo może raczej Marvela. Wchodzisz Qjonowi na szorjukeny, wpuszczasz kunaie, karasz jakbyś chciał powiedzieć "okej, puściłeś szorju na blok, a ja to karam za 250, więc uznajmy, że masz tyle hp mniej, bo nie chce mi się wciskać inputu". Ja tam gówno się znam, więc się wypowiem: więcej konsekwencji w grze. Wiesz na czym to polega, wiesz co z czym robić, to teraz powinieneś to jeszcze zacząć robić. Ja też marzę o kontrolerze czytającym inputy z myśli, ale jeszcze chwilę trzeba będzie poczekać ;)
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

wilku

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 560
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Wilku na Facebooku
    • Email
  • PSN ID: Wilku
  • Skąd: Konin
Zauważyłem że zazwyczaj rozsądnie operujesz przyciskami i joyem, starasz się grać na reakcję a nie w stylu "uda się to się uda, a jak nie to wuj z tym", nie maszujesz SRK licząc na to że się wpierdoli przeciwnikowi w dziurę linku/chain'a (a przecież on sie z tym nie pierniczy np 50 minuta wstudu), no i z wieloma rzeczami albo się spóźniasz albo robisz za szybko więc kwestia jakiegoś laga też wchodzi w grę. Nie wykorzystujesz okazji do zadania maxymalnej ilości obrażeń pomimo ewidentnego wystawienia się przeciwnika (też nawiążę do wstydu gdzie pod koniec drugiej rundy ładnie zablokowałeś dwa SRK ale ani nie poleciała ultra ani super a mogłeś chyba jednym z nich zakończyć rundę na swoją korzyść) lub dobrym FA.

Od siebie dodam że niemal znienawidzone przeze mnie są walki z operatorami takich wynalazków jak Cammy, Seth lub Ibuki gdy przeciwnika mam z okolic wysp lub Francji. Bardzo trudno mi wtedy wciskać odpowiedni kierunek bloku, szczególnie gdy przeciwnik dobrze operuje w zakładaniu pułapek. Imo najlepszy ich rodzaj to taki kiedy nawet atakujący nie wie z jakiej strony uderzy. Chyba dlatego duży odsetek graczy wybiera w późniejszych rundach właśnie te postacie żeby coś ugrać a jak i to nie pomaga to ragequituje z fochem w msg.

z innej beczki to fajne linki wychodzą nawiązując do twojego nazewnictwa
Czytaj ze zrozumieniem, pisz z głową


so true

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Nasza kolej, na razie jedna walka Gordziadf vs ja. Dodam tylko, że Gordaf miał wybitnie słaby wieczór, zwykle stawia mi opór i jesteśmy na równi.

https://www.youtube.com/watch?v=5ONFElX86PA

Komentarze mile widziane.
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

Wacho_VHO

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • -Team Individualists-
    • Zobacz profil
    • Backdash
    • Email
  • CFN: Satsui_No_Wacho
  • Gamertag: PL Balrog I
  • PSN ID: ice0age-w-
  • Skąd: Poznań
1. Mniej skakania.
2. Ryu ma fireballe, które warto czasem poużywać:)
3. Nie warto marnować EXów na kończenie komba z nieco tylko większym dmg niż bez EXa; chodzi mi o EX tatsumaki - zupełnie niepotrzebne, lepiej confirmować w zwykłe hk tatsu (dalej niesie przeciwnika i daje lepszą sytuację do oki) albo na kucającego w sweepa (wymaga timingu - 1fr)

Gordaf

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 120
  • Wiesiek Team Fighter's
    • Zobacz profil
  • Skąd: Limanowa
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2014, 22:57:53 wysłana przez Gordaf »
"I'm gonna stomp 'em to dust. I'm gonna grind their bones. I'm gonna burn down dere towns and cities. I'm gonna pile 'em up inna big fire and roast 'em. I'm gonna bash 'eads, break faces, and stomp on da bits dat are left. An' den I'm gonna get really mean."

Gargooletz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tworzę scenę
    • Zobacz profil
  • Gamertag: Gargooletz
  • PSN ID: Gargooletz
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Steam ID: Gargooletz
Joł, obejrzałem wszystko i fajnie, że gracie i skillujecie tam :punch:

Coś tam już z Hi gadaliśmy na sb, więc bardziej o nowych filmikach:

Dziki
Sagat love <3
• za bardzo lubisz c.hk. To nie Super Turbo, żeby to był legit antiair albo poke. Naprawdę jeden z najgorszych normali Sagata i niewiele jest sytuacji, w których warto go używać. Za wolne gówno, zbyt karalne.
• za dużo jumpinów i crossupów z j.lk (ja też nadużywam). Przy jumpinach to ma sens tylko raz na jakiś czas jako tick throw, a tak to marnowałeś wiele sytuacji na dmg po jumpinie po j.lk daje za mało hitstuna. Na crossup wiadomo, że jest przydatne, ale nadużywanie nie jest dobrym pomysłem, bo to ma bardzo mało blockstuna i jak chłopaki się pokapują, że mogą ci tam coś wciskać, albo mashować dp to będzie płacz ;)
• po trade'ach TU robisz ciągle ex ts, a jak nie masz paska to nic. Podstawą juggla po trejdzie jest f.hk i jeśli faktycznie chcesz palić pasek to po f.hk dopiero ex ts. Nie marnuj dmgu (y) Albo jak nie masz paska, a chcesz uzyskać przestrzeń to juggluj hk tk.
• nie walczysz o swoją pozycję na planszy. Po knockdownach nie poruszasz się do przodu, fireball game prowadzisz stacjonarnie. Myśl o tym, gdzie jesteś i gdzie chcesz być i gdzie ma być przeciwnik.

I z tego punktu przechodzimy do globalnego problemu waszej mobilności.

Prawie w ogóle nie dashujecie, znaczna część approachu i zdobywania przestrzeni poprzez jumpiny. Jak Wacho pisał, mniej skakać. Dashowanie ważna sprawa - zwłaszcza w wypadku Sagata, który nie umie chodzić. Dziki, obejrzyj filmiki jakiegokolwiek top Sagata i zwróć uwagę jak istotne są dashe dla jego ofensywy i defensywy.

Gordaf
Robisz za szybko rzuty i dlatego ci whiffują. Pamiętaj, że nie można rzucać kogoś w blockstunie. Opóźniaj lub używaj po ciosach z mniejszym blockstunem.

Hi
Czemu nie robisz braindead safe jumpa po c.hk na Sagata? Free pressure i jakieś sensowne oki, bo to kolejna sprawa, której wam brakuje.

A i przypomnę, że c.hk Ryu jest karalne na bloku, a c.hp ryu jest karalne na bloku I NA HICIE. Więc jak Hi jest zbyt leniwy, żeby cancelować to proszę go zniszczyć za to.

Pzdr