BACKDASH FORUM

Mortal Kombat => MK ogólnie => Wątek zaczęty przez: Vert w Czerwiec 06, 2011, 19:24:40

Tytuł: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Vert w Czerwiec 06, 2011, 19:24:40
Tyle, że tak naprawdę tylko umk3 jest z tych starych Mortali grywalne, dwójka to jest beton (nie wspominam już nawet o jedynce), a z racji tego, że nie ma nawet online to nie wiem jaką to robi różnicę - pogram na PC czy konsoli ;) No ale cóż, niektórzy uważają, że TK3 to wciąż najlepsza część i gwaranty na bloku czy zabijanie jednym strzałem jest spoko. :P

Przynajmniej cena jest ok.

Grałeś w ogóle w którąkolwiek cześć MK-UMK3? UMK3 jest zdecydowanie najlepsza i sporo ludzi w dalszym ciągu w to gra, to nie podlega dyskusji. O MK1 raczej wypowiadać się nie powinieneś, bo zakładam, że nie umiesz w to w ogóle grać. W Polsce nie znam osoby, która umiałaby grać w MK1 na wysokim poziomie. MK1 jest cholernie szybkie, dynamiczne i agresywne przy high-levelowej grze, bardziej niż MK2. Jeśli chodzi o MK2, ja to powiedziałeś - beton, to jest to najmniej przeze mnie lubiana część - jest wolna, banalnie prosta i mało efektowna. Jest to jednak tylko moje zdanie. Paradoksalnie zawsze grało w nią i nadal gra najwięcej osób. Być może właśnie dlatego, że jest mało wymagająca (skill).
Reasumując wszystkie klasyczne mortale są kurewsko grywalne trzeba jednak UMIEĆ w nie grać.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Nevan w Czerwiec 06, 2011, 19:36:03
Tyle, że tak naprawdę tylko umk3 jest z tych starych Mortali grywalne, dwójka to jest beton (nie wspominam już nawet o jedynce), a z racji tego, że nie ma nawet online to nie wiem jaką to robi różnicę - pogram na PC czy konsoli ;) No ale cóż, niektórzy uważają, że TK3 to wciąż najlepsza część i gwaranty na bloku czy zabijanie jednym strzałem jest spoko. :P

Przynajmniej cena jest ok.

Grałeś w ogóle w którąkolwiek cześć MK-UMK3? UMK3 jest zdecydowanie najlepsza i sporo ludzi w dalszym ciągu w to gra, to nie podlega dyskusji. O MK1 raczej wypowiadać się nie powinieneś, bo zakładam, że nie umiesz w to w ogóle grać. W Polsce nie znam osoby, która umiałaby grać w MK1 na wysokim poziomie. MK1 jest cholernie szybkie, dynamiczne i agresywne przy high-levelowej grze, bardziej niż MK2. Jeśli chodzi o MK2, ja to powiedziałeś - beton, to jest to najmniej przeze mnie lubiana część - jest wolna, banalnie prosta i mało efektowna. Jest to jednak tylko moje zdanie. Paradoksalnie zawsze grało w nią i nadal gra najwięcej osób. Być może właśnie dlatego, że jest mało wymagająca (skill).
Reasumując wszystkie klasyczne mortale są kurewsko grywalne trzeba jednak UMIEĆ w nie grać.

MKI jest na dzisiejsze czasy zbyt archaiczne, żeby w ogóle mówić na poważnie o graniu w to na wysokim poziomie. To tak naprawdę dopiero MKII dał nam juggle z prawdziwego zdarzenia, rzuty i projectile z powietrza i możliwość błyskawicznego przemieszczania się po arenie w jakiś inny sposób niż tylko zwykły jump.

Nie pisz mi tylko, że nie umiem grać w MKI i nie mam o nim pojęcia, bo to była moja pierwsza bijatyka którą katowałem dobrych parę lat.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: MoonSpell w Czerwiec 06, 2011, 19:53:35
N. patrzysz przez pryznamt Polski....setki ludzi gra na tak wysokim poziomie, ze nie jednemu tutaj by kapcie pospadaly - including you.

Tak jak Polacy potrafia i potrafili grac w klasyke SFa tak tez potrafili i potrafia grac w klasycznego Mortala...

To co kiedys ktos gral i umial zmienilo sie w momecie pojawienia sie kaillery i serwerow. Ludzie po uplywie wielu lat odkryli tak naprawde potencial i mozliwosci jakie sa w tych mordobiciach i do dzis graja na wysokim levelu.
I na podstawie tych gier - tych fundamentow powstaja takie Hity jak MK9 czy SSF4!
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Vert w Czerwiec 06, 2011, 20:02:03
Święta racja Bogard, skill Polaków w MK nigdy nie był zbyt wysoki...Dobrze, że ostatnio się to trochę pozmieniało;)

Nevan:
No offense, ale jakbyś umiał grać w MK1, to bym Cię znał...
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Czerwiec 06, 2011, 20:46:50
oł fak z którego roku są te posty?

aha z 2011

ekhmm, nie wiem czy wiesz ale MK1 wyszło prawie 20 lat temu. Więc to trochę tak jakbyś powiedział że znałeś wszystkich w kraju którzy umieli grać w pierwszego VF... kilkanaście lat temu...

Nie mówię kto umiał w to grać a kto nie ale serio, myślisz że umiałeś w to wtedy grać, czy po prostu włączyłeś sobie MK 2 lata temu i twierdzisz że umiesz w to grać?

Bo wiesz, patrząc na to z perspektywy tamtych czasów owszem można powiedzieć że ludzie potrafili w to grać, ale patrząc z perspektywy dzisiejszych czasów można powiedzieć że ludzie głównie naciskali guziczki w tamtych latach 90. Mogę ci nawet podać kilka przykładów żebyś wiedział o co mi chodzi.
Jakiś czas temu był w jednym z portali wywiad z kolesiem który wygrał jeden z większych turniejów w MK2 jakieś tysiąc lat temu, koleś stwierdził że wygrał bo ludzie nie wiedzieli co to jest AA i skakali. On natomiast używał AA co uznał wtedy za wspaniałą i nowatorską taktykę (coś co dzisiaj jest zupełną podstawą nawet na niskim (acz świadomym) poziomie gry.

Jakiś czas temu był też wywiad z Tomem Brady (którego chyba znasz skoro umiesz grać w MK) i z tego wywiadu wyszło że spotkała go podobna sytuacja co kolesia sprzed kilku linijek. Czyli na większym turnieju nikt nie umiał grać, łącznie z nim, tyle że on umiał robić uppercaty i w ten sposób wszystkich zbił.
Tak więc gdzie się podziewali ci ludzie którzy na prawdę potrafili w to grać skoro na turnieje przyjeżdżali głównie ci co myśleli że linka i podcinka i  wesoła jest już minka?
Poza tym
Cytuj
MK1 jest cholernie szybkie, dynamiczne i agresywne przy high-levelowej grze,
To oksymoron.
Włącz sobie jakieś lepsze walki z GG lub któregoś MvC i zobacz jak wygląda gra "cholernie szybka i dynamiczna". W MK wszystko jest wolne lub średnio wolne jak na 2D od ciosów po sam movement. Chyba że był jakiś trick na to żeby biegać, dashować i jump cancelować.

kurcze, co ja gadam... włącz sobie jakąkolwiek inną grę xDD
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Nevan w Czerwiec 06, 2011, 20:54:30
Może źle się wyraziłem - umiałem. Teraz bym tej gry patykiem nie szturchnął i nic mnie do tego nie przekona.

Powiem Wam tak - jak macie dość samozaparcia by tak długo grać w tą biedną grę i do tego masterować po dziś dzień swojego skilla w grze sprzed 2 dekad to szacun dla Was. Mnie nowy MK (który jest o wiele bardziej zaawansowany technologicznie niż wszystkie odsłony dotąd razem wzięte) znudził mnie po miesiącu grania.

Chciałem tylko nadmienić, że w MKI zagrywałem się po kilka dobrych godzin dziennie codziennie i to nie klepiąc sznurówkę Scorpionem plus uppercut, tylko eksplorując ten system jak się da. Dlatego tak bardzo przypadł mi do gustu MKII, bo raz że miał bardziej przyjazny input i frame'y niż jedynka a do tego stwarzał ogromne możliwości jugglowania (czytaj: inne niż napierdalanie jump punchem złapanego w rogu przeciwnika w powietrzu do zarzygania... tak ja też na to wpadłem i było to 18 lat temu).

Właśnie w MKII:HD zagrałbym z największą przyjemnością, zaraz po UMK3.

Chciałem jeszcze dodać, że za czasów o których piszę w tej chwili nie było w Polsce czegoś takiego jak internet i fora, a gazety branżowe ograniczały się do prowadzenia kącika bijatyk z co najwyżej movelistą i fatalami do Mortala, nie było czegoś takiego jak scena - chyba że mówimy o gromandkach oblegających po szkole "salony" i napierdalajace przyciski tak, że te automaty służyły może co najwyżej ze 12 miesięcy od ich postawienia.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Czerwiec 06, 2011, 21:08:59
linka i podcinka i  wesoła jest juz minka
Damn Cheese, why you so epic?

Mnie nowy MK (który jest o wiele bardziej zaawansowany technologicznie niż wszystkie odsłony dotąd razem wzięte) znudził mnie po miesiącu grania.
Oj tam, oj tam :)
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: ornit paweł pierwszy w Czerwiec 06, 2011, 21:35:06
Jak macie jakies fajne high-level walki z mk1 to prosiłbym o jakies linki na yt. Kiedys widzialem meczyki w mk1 gosci z http://ultimatemk.com/ . Fajnei grali, szkoda że każdy Sonią...
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Cambion w Czerwiec 06, 2011, 21:37:27
Mnie nowy MK (który jest o wiele bardziej zaawansowany technologicznie niż wszystkie odsłony dotąd razem wzięte) znudził mnie po miesiącu grania.

Niestety, w tej kwestii podzielam zdanie Aleksa.
Dziwi mnie też, że u nas w Wawie sporo graczy przerzuca się na MK (zrozumiałbym gdyby to był SF...), zostawiając Tekkena (zapewne tylko do czasu TTT2). A już najlepsze było jak Furb powiedział, że MK jest lepsze bo wymaga myślenia, a w T6 napierdala się na pałę...  ???
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: ornit paweł pierwszy w Czerwiec 06, 2011, 21:42:07
Bo do Tekkena bliżej Mortalowi niż SF
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Adept w Czerwiec 06, 2011, 21:48:04

Nie mówię kto umiał w to grać a kto nie ale serio, myślisz że umiałeś w to wtedy grać, czy po prostu włączyłeś sobie MK 2 lata temu i twierdzisz że umiesz w to grać?

Bo wiesz, patrząc na to z perspektywy tamtych czasów owszem można powiedzieć że ludzie potrafili w to grać, ale patrząc z perspektywy dzisiejszych czasów można powiedzieć że ludzie głównie naciskali guziczki w tamtych latach 90. Mogę ci nawet podać kilka przykładów żebyś wiedział o co mi chodzi.
Jakiś czas temu był w jednym z portali wywiad z kolesiem który wygrał jeden z większych turniejów w MK2 jakieś tysiąc lat temu, koleś stwierdził że wygrał bo ludzie nie wiedzieli co to jest AA i skakali. On natomiast używał AA co uznał wtedy za wspaniałą i nowatorską taktykę (coś co dzisiaj jest zupełną podstawą nawet na niskim (acz świadomym) poziomie gry.


Ogólnie zgadzam się, że poziom dzisiejszy, a "wtedy" to dwie różne bajki. Kaillera umożliwiła rozwój taktyk, które graczom wtedy nawet się nie śniły. W końcu można było grać z całym światem i weryfikować na bieżąco to co wychodzi, a co wyeliminować ze swojego repertuaru ciosów. Sądzę nawet, że Adam - z którym to ja akurat ten wywiad przeprowadzałem na który się powołujesz - dostałby w papę grając z dzisiejszą czołówką Polski, jednak czego to dowodzi? Ten sam Adam wyeliminował w pierwszym turnieju Tekkena Kaliego, więc jaki masz problem ze znajomością graczy turniejowych z lat 90? Jak zacząłeś jeździć i pykać od 2000 roku to do kogo Ty masz pretensję że ludzi, eventów i poziomu nie znasz?

Cytuj
ekhmm, nie wiem czy wiesz ale MK1 wyszło prawie 20 lat temu. Więc to trochę tak jakbyś powiedział że znałeś wszystkich w kraju którzy umieli grać w pierwszego VF... kilkanaście lat temu..

J/w. Kwestia wieku i zaangażowania. Albo jesteś młody, albo Twoja kariera jest młoda. Jak nie znasz poziomu graczy Katowickiego dworca, Szczecińskiej kanciapy dworcowej czy Tarnowskiej budy, to o czym Ty tu w ogóle rozmawiasz i jak mam brać Cię na poważnie? Powołujesz się na imprezę na której nie byłeś, a na dodatek na której były rozgrywane zawody na wersji PC, która znacznie się różniła od wersji arcade, o której tutaj właśnie powinna być mowa. Bo nie wiem czy wiesz, ale poziom tak naprawdę można ocenić przez pryzmat większych miast, gdzie gracze przychodzili i ciorali, a nie przez turniej na komputery klasy PC w konwersję daleką od ideału. Poza tym kwestię poziomu również trzeba rozgraniczyć. Istnieją czasy poziomu offline i czasy poziomu kaillery. A tej drugiej kwestii to wypowiadający się tutaj Vert może Ci poopowiadać historie, gdyż to on był swego czasu czołówką Europejską w MK i trenował z obecnie najlepszymi na świecie graczami.


Powiem Wam tak - jak macie dość samozaparcia by tak długo grać w tą biedną grę i do tego masterować po dziś dzień swojego skilla w grze sprzed 2 dekad to szacun dla Was. Mnie nowy MK (który jest o wiele bardziej zaawansowany technologicznie niż wszystkie odsłony dotąd razem wzięte) znudził mnie po miesiącu grania.

Mnie też lekko znudził nowy Mortal, a w MK retro gram od zawsze w mniej lub bardziej regularnych odstępach. Dlaczego? Bo dostarcza pokłady takiej ilości zabawy, jakiej nie dostarczą mi inne gry.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Snake w Czerwiec 06, 2011, 22:07:22
Bo do Tekkena bliżej Mortalowi niż SF
qft.

Co do dyskusji to podoba mi się. "Szczecińska kanciapa dworcowa". 8) USA baby!
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Hejt w Czerwiec 06, 2011, 22:24:28
USA baby!

Rofl

Brotip: Większości ludzi tutaj totalnie nie interesują gry sprzed 20 lat i kto kiedy był w nie dobry, szczególnie w tak zapomniane tytuły jak pierwszy MK.

EDIT: Literufki
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Czerwiec 06, 2011, 22:27:21
długi post o dworcach oraz o tym kogo znam a wy nie
Jeżeli cie interesuje mój wiek to wystarczy spojrzeć w mój profil, w odróżnieniu od ciebie nie kryję się z tym.

Generalnie to straszny jest u was (piszę u was bo nie wiem czy stworzyłeś sobie nowe konto czy jesteś drugą osobą) brak konsekwencji.
Najpierw piszecie że jak ktoś za czasów MK był w niego dobry to wy na pewno o nim wiecie.

Z drugiej strony piszecie że prawdziwe eMKej to było u was w wielkich miastach na dworcach głównych i mniej głównych, w tym budach.

No to bardzo świetnie, teraz spójrz na mapę Polski i policz ile jest w Polsce większych miast i zdaj sobie sprawę że w tych miastach też wtedy były niejedne budy i niejeden dworzec główny i jak ktoś w latach 9x potrafił grać w MK i miał tam scenkę 20 koleżków to niekoniecznie musiałeś wiedzieć o ich istnieniu.
A w Polsce są nie tylko miasta większe i bezmiasta, są też miasta średnie i mniejsze. Ja w swojej mieścince ~130 tys mieszkańców w latach 90 nie miałem w ogóle problemów z salonami czy sparing partnerami.
Nie wiem też o co chodzi z tym Kalim, przecież każdy wie że Kali nie był turniejowym graczem i rozkręcał się jak ruski telewizor xD.

Serio, nie wiem jak można twierdzić że za czasów kiedy "nie było" internetu znało się całą czołówkę w danej grze, zaraz może padnie stwierdzenie że w MK grano wtedy jedynie na śląsku i w okolicach a na pomorzu lub bardziej bok ludzie grali w badmintona i nie wiedzieli co to erkejdy.


Ale w sumie Hate ma rację. Kogo to obchodzi ; D.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: ZajmaN w Czerwiec 06, 2011, 22:29:16
+1 dla Hejta i Serka za 
Cytuj
kurcze, co ja gadam... włącz sobie jakąkolwiek inną grę xDD

Z drugiej strony warto szanować starych mistrzów, sam nieraz gram z wicemistrzem polski w iss pro 98 ( pierwszy Pes) i chłopczyna dalej ma niezłego skila.

Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: MoonSpell w Czerwiec 06, 2011, 22:31:07
W MK wszystko jest wolne lub średnio wolne jak na 2D od ciosów po sam movement. Chyba że był jakiś trick na to żeby biegać, dashować i jump cancelować.

kurcze, co ja gadam... włącz sobie jakąkolwiek inną grę xDD
[/quote]

i tutaj doskonale pokazujesz jak "smukla" zeby nie powiedziec plytka (No Disrespect) jest twoja wiedza i poziom w MK.

Nic wiecej nie trzeba pisac tak naprawde...
Jedynie co bym zrobil to wchlonal bym troche glebszej wiedzy niczym nastolatek ktoremu sie zdaje, ze zna zycie...i spojzal na temat z innej perspektywy majac do wniesienia cos wartosciowego, pokrywajacego sie z faktami...

Sorry za cytat - cos sie pojebalo. Za duzo tego Carlsburga jak na jeden wieczor, lol!
 

Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Adept w Czerwiec 06, 2011, 22:41:41
Jeżeli cie interesuje mój wiek to wystarczy spojrzeć w mój profil, w odróżnieniu od ciebie nie kryję się z tym.

Generalnie to straszny jest u was (piszę u was bo nie wiem czy stworzyłeś sobie nowe konto czy jesteś drugą osobą) brak konsekwencji.
Najpierw piszecie że jak ktoś za czasów MK był w niego dobry to wy na pewno o nim wiecie.

Z drugiej strony piszecie że prawdziwe eMKej to było u was w wielkich miastach na dworcach głównych i mniej głównych, w tym budach.

No to bardzo świetnie, teraz spójrz na mapę Polski i policz ile jest w Polsce większych miast i zdaj sobie sprawę że w tych miastach też wtedy były niejedne budy i niejeden dworzec główny i jak ktoś w latach 9x potrafił grać w MK i miał tam scenkę 20 koleżków to niekoniecznie musiałeś wiedzieć o ich istnieniu.
A w Polsce są nie tylko miasta większe i bezmiasta, są też miasta średnie i mniejsze. Ja w swojej mieścince ~130 tys mieszkańców w latach 90 nie miałem w ogóle problemów z salonami czy sparing partnerami.
Nie wiem też o co chodzi z tym Kalim, przecież każdy wie że Kali nie był turniejowym graczem i rozkręcał się jak ruski telewizor xD.

Serio, nie wiem jak można twierdzić że za czasów kiedy "nie było" internetu znało się całą czołówkę w danej grze, zaraz może padnie stwierdzenie że w MK grano wtedy jedynie na śląsku i w okolicach a na pomorzu lub bardziej bok ludzie grali w badmintona i nie wiedzieli co to erkejdy.


Ale w sumie Hate ma rację. Kogo to obchodzi ; D.

Widzisz, mój post nie miał na celu pokazania "ohoho kogo to my nie znamy" jak to z dupnej strony zinterpretowałeś, ale była to zwykła odpowiedź na Twoje słowa o graczach, poziomie i braku wiedzy o tym co się działo dawniej na arenie Mortala w Polsce. Jak sam grałeś od święta do święta w mieścinie i jesteś świadomy, że ludzi dawniej od groma grało właśnie nie tylko w wielkich miastach, to skąd tekst o tym, że "nikt dawniej nie umiał grać bo ktoś tam kiedyś wygrał coś tam Anti Airem"? Jeśli u Ciebie był słaby poziom, a nie znałeś tego z większych miast to po raz kolejny wychodzi Twoja niewiedza. Ja właśnie bardzo otwarcie mówię, że nie znałem wszystkich i nigdy znać nie będę, ale pewne rzeczy są oczywiste. Jak nie grałeś z najlepszymi to jakim cudem masz wiedzieć o tym jak ludzie grali? Właśnie, nie masz pojęcia. Pisząc tu o wywiadzie w stylu "coś gdzieś kiedyś było i przeczytałem, że to i tamto". Naprawdę wspaniała postawa. A tekst o Kalim był właśnie dlatego, by Ci uświadomić, że osoby, które Ty uważasz za anonimowe, tak naprawdę dla ludzi zaangażowanych i siedzących w temacie anonimowi nie są i ktoś kiedyś przykładowo z nimi grał, co bardzo łatwo zweryfikować. Więc nie schodź z tematu o scenie MK, bo nie o nim był mój post, a po prostu o Twojej nieznajomości tematu. A przynajmniej czasów o których rozmawiasz. Wiem, że to trudniejsze do zaakceptowania i łatwiej odwrócić kota ogonem, ale tak, mój post był do Ciebie i o Twojej osobie. Nie, nie znałem całej sceny. Ładnie napisałem? No to w takim razie w dalszej części proszę już sceny się nie tykać, a brać to co piszę personalnie.

Adept.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: MoonSpell w Czerwiec 06, 2011, 22:43:42
USA baby!

Rofl

Brotip: Większości ludzi tutaj totalnie nie interesują gry sprzed 20 lat i kto kiedy był w nie dobry, szczególnie w tak zapomniane tytuły jak pierwszy MK.

EDIT: Literufki

Po pierwsze nie wypowiadaj sie za ludzi - zly nawyk ktory kiedys moze Cie duzo kosztowac.

Po drugie to tytul moze jest zapomiany przez mlodocianych pseudo-fanow ktorzy Automaty to widzeli kiedy na chelb mowili "beb" i w piaskownicy lepili babki z piasku... (nie zebym nie lepil)

A po trzecie jesli nie masz nic ciekawszego do powiedzenia to chyba tutaj nic po tobie buddy ;]

Peace, love i Rock n Roll \m/
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Adept w Czerwiec 06, 2011, 23:01:20
Poza tym tak, oczywiście najlepiej jest zacząć o poziomie graczy, turniejach na których się nie było, by później jak ktoś ładnie odpowie o scenie dawnej/dzisiejszej i zweryfikuje wiedzę, odpisać z pretensjami, że ktoś się mądrzy o scenie i na pewno nie zna wszystkich graczy... Ręce opadają. Albo bierzesz odpowiedzialność za swoje wcześniejsze posty i bierzesz odpowiedź na klatę, albo nie odwracaj kota ogonem. Pojęcia nie miałeś o rzeczach o których pisałeś to doczepiłeś się, że ktoś odpowiedział, a przy okazji napisał to i owo o scenie o której RÓWNIEŻ Ty zacząłeś.

Dla uściślenia: Scena MK we wcześniejszych latach 90 nie istniała. Tak jak nie istniała scena SF, gdzie Konsolite pisał w najbardziej sprzedającym się czasopiśmie o grach, że jest mistrzem SF i zaprasza każdego do redakcji w celu sprawdzenia. Były wtedy po prostu własne grupy, które miały swoich mistrzów i graczy. I o takich grupach mówiłem pisząc o kilku miastach. Oczywiście, że nie znałem ich wszystkich, bo to by było niemożliwe, ale te co poznałem to by Cię pośladkami zmiażdżyły grając na automatach, mając sticka w d...

Więc proszę nie czepiać się czegoś, co się samemu zaczęło.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Hejt w Czerwiec 06, 2011, 23:02:24
Po pierwsze nie wypowiadaj sie za ludzi - zly nawyk ktory kiedys moze Cie duzo kosztowac.

Po drugie to tytul moze jest zapomiany przez mlodocianych pseudo-fanow ktorzy Automaty to widzeli kiedy na chelb mowili "beb" i w piaskownicy lepili babki z piasku... (nie zebym nie lepil)

A po trzecie jesli nie masz nic ciekawszego do powiedzenia to chyba tutaj nic po tobie buddy ;]

1. Wypowiadam się za ludzi, bo tak się składa, że ekipę z tego forum znam - Niektórych lepiej, niektórych gorzej.
2. Ocenę tego czy to co piszę jest ciekawe/wartościowe pozostaw moderatorom.
3. Wjazdy personalne zostaw na spotkanie twarzą w twarz, wojowniku internetu.

EDIT: Ach, jeszcze jedno. Skoro MK nie jest obecnie zapomnianą grą, to pokaż mi polską scenę MK1 i powiedz mi ile turniejów w MK1 odbyło się w ciągu ostatnich lat w Polsce. A c**j, za granicą również.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Czerwiec 06, 2011, 23:03:48
Ziew.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Adept w Czerwiec 06, 2011, 23:12:39
Ziew.

I właśnie przez takie posty mało kto traktuje Was poważnie. Albo masz coś do powiedzenia, albo nie masz nic.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: MoonSpell w Czerwiec 06, 2011, 23:16:59
Po pierwsze nie wypowiadaj sie za ludzi - zly nawyk ktory kiedys moze Cie duzo kosztowac.

Po drugie to tytul moze jest zapomiany przez mlodocianych pseudo-fanow ktorzy Automaty to widzeli kiedy na chelb mowili "beb" i w piaskownicy lepili babki z piasku... (nie zebym nie lepil)

A po trzecie jesli nie masz nic ciekawszego do powiedzenia to chyba tutaj nic po tobie buddy ;]

1. Wypowiadam się za ludzi, bo tak się składa, że ekipę z tego forum znam - Niektórych lepiej, niektórych gorzej.
2. Ocenę tego czy to co piszę jest ciekawe/wartościowe pozostaw moderatorom.
3. Wjazdy personalne zostaw na spotkanie twarzą w twarz, wojowniku internetu.

1 - Nie wiem kogo znasz a kogo nie znasz - rownie dobrze mozesz mi powiedziec, ze znasz pol Polski.

2 - Rozmawiamy na konkretny temat - krotka pilka, jesli tego nie rozumiesz to nie ma oczym mowic.

3 - Co do tego to widze, ze stanalem Ci na odcik - so be it. Wojownik Internetu....please, za stary na to jestem. Jak bedzie okazja to pogadamy face to face - mowie co mysle jak Ci nie bedzie odpowiadalo to temat sie szybko urwie i kazdy pojdzie w swoja strone.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Cambion w Czerwiec 06, 2011, 23:18:01
Bijatyki to nie polityka aby sprzeczać się o nie a tym bardziej o starą Polską scenę "dworcową". Lepiej podyskutować o combach, jugglach i strategii gry w MK, co? :)
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Adept w Czerwiec 06, 2011, 23:21:57
Bijatyki to nie polityka aby sprzeczać się o nie a tym bardziej o starą Polską scenę "dworcową". Lepiej podyskutować o combach, jugglach i strategii gry w MK, co? :)

O tym już jest sporo na innych forach. Tutaj padł temat o poziomie w latach 90 i chcę rzetelnych odpowiedzi, a dostaję same onelinery (Qjon) i brak konkretów. No to co z tym poziomem. Ktoś może w końcu normalnie pogadać lub dostosować się do moich wypowiedzi? Ja cały czas powtarzam, albo się pisze o czymś o czym ma się pojęcie i w czym się uczestniczyło, albo jest się wielkim teoretykiem Internetu, który swoją wiedzę czerpie z wywiadów, które przeprowadzałem. No naprawdę, ludzie...
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Hejt w Czerwiec 06, 2011, 23:28:17
Tak jak już wcześniej Ci napisałem - Nie podejrzewam, żebyś znalazł tu wiele osób które w latach 90 grały w MK. Jeżeli takowe się tu znajdują, to sam chętnie poczytam jak to dawniej wyglądało. Sam grałem głównie w UMK3.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: MoonSpell w Czerwiec 06, 2011, 23:31:08
Wise said Adept....Cambion, tutaj nie chodzi tylko o stare scene, ale Mortala. Pan X powiedzal, ze Mortal 1 i 2 i UMK3 sa bee...a tak naprawde mial tyle z tym wspolnego (wnioskujac po postach) co Pudzian z MMA - jak nie mniej. Tak, ze tutaj temat zostal poruszony sceny, grywalnosci gier i ludzi ktorzy sie wypowiadaja majac "troche inna wiedze" o tych grach.

EDIT:
HateMe, ludzie ktrzy grali/graja w MK nie wymarli na latach 90". Wszystko odzylo z ukazaniem sie kaillery w roku 2xxx.
Dzieki temu ludzie sie poznaja, spotykaja i graja offline. Nie jestesmy jakimis Internetowymi fighterami. Znamy sie...gramy tworzymy ta scene i ja dalej rozwijamy. Na zachodzie u Ruskow nawet to zyje lepiej niz u nas.....a dlaczego, z prostego powodu bo pomimo lat te gry sa do dzis grywalne i pozwalaja na gre na wysokim poziomie. 
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: szostakfm w Czerwiec 06, 2011, 23:36:21
Padło stwierdzenie, że MK są wolne, co zostało skontrowane ad personam i tyle. Może jakieś porównanie z innymi bitkami 2D świadczące o tym, że MK nie są takie wolne za jakie się je uważa?
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Adept w Czerwiec 06, 2011, 23:39:52
Padło stwierdzenie, że MK są wolne, co zostało skontrowane ad personam i tyle. Może jakieś porównanie z innymi bitkami 2D świadczące o tym, że MK nie są takie wolne za jakie się je uważa?

To do zainteresowanego już. Ja nic o szybkości MK nie pisałem, a jedynie kontrowałem wypowiedź o poziomie i graczach w latach 90. Dałem konkrety i niestety nie doczekałem się podobnej odpowiedzi więc uznałem, że autor pretensji po prostu nie ma pojęcia o czym pisze. Proste? Proste.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Czerwiec 07, 2011, 00:29:17
Adept to że stwierdziłeś iż kiedyś w latach 90 nie było sceny tylko były grupki i że oczywiście wasze grupki były najlepsze w MK w kraju, jednocześnie przyznając mi rację że nie mogłeś tego wiedzieć bo Polska nie kończyła się ani nie zaczynała na tych 3 miastach to uważasz za konkrety?

Przecież przez większość swoich postów przyznajesz mi rację nawet tego nie zauważając a czasami nawet samemu sobie zaprzeczając.

Ja napisałem tylko raz o tym cytacie bo zaciekawiło mnie czemu w turnieju dawno dawno temu teoretycznie jedna osoba potrafiła lepiej grać. Dostałem odp. że bo PC itd, ok to przyjmuję do wiadomości. Ale dostaję też odp. że:
Cytuj
Bo nie wiem czy wiesz, ale poziom tak naprawdę można ocenić przez pryzmat większych miast, gdzie gracze przychodzili i ciorali
I sorry ale tak to można ocenić kto jest najlepszy w MK w danej okolicy ale nie w PL.  To tak jakby w tekkena6 nie było żadnych turów każdy by się spotykał w swoim okręgu i każdy okręg by twierdził że ma mistrzów w T6. Z tym że teraz jest lepiej bo są fora i okręg1 wie o istnieniu okręgu2 a w tamtych czasach* chyba jednak nie za wiele wiedzieliście o okręgach oddalonych o 500-800 km.

I tak naprawdę o tym ciągle piszę, że w tamtych czasach można było stwierdzić kto jest najlepszy w jakiejś części polski a nie w kraju a już na pewno nie można było stwierdzić że ktoś nie grał dobrze w mk bo ja o nim nie słyszałem (txt verta).

A ty ciągle mi przytakujesz i przytakujesz lub czepiasz się tego jednego cytatu.


Pewnie znowu mi odpowiesz coś w stylu "ja nigdy nie stwierdziłem że znam wszystkich bo to niemożliwe..., ale co ty wiesz grałeś w swojej mieścince, nie grałeś z najlepszymi w Polsce, co ty tam wiesz". To wtedy już lepiej nie odpisuj, napisz że nie mam racji i przyjmę to do wiadomości xD.


*żeby nie było ja ciągle piszę o początkach lat 90 tak jak i o te czasy mi chodziło w pierwszym moim poście tutaj, nie obchodzą mnie późniejsze lata 90 jak już ludzie grali w MK3 bo wtedy było MK3 a nie MK.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Adept w Czerwiec 07, 2011, 00:46:12
I tak naprawdę o tym ciągle piszę, że w tamtych czasach można było stwierdzić kto jest najlepszy w jakiejś części polski a nie w kraju a już na pewno nie można było stwierdzić że ktoś nie grał dobrze w mk bo ja o nim nie słyszałem (txt verta).

W takim razie Vert ma pewnie rację. Z nas wszystkich on znał czołówkę światową i Europejską do której sam należał. Więc jak on mówi, że kogoś nie znał to znaczy, że ta osoba albo mało grała, albo tylko w swoim gronie ;) co się ładnie zazębia z całą naszą dyskusją.

Rozgraniczmy pewne rzeczy:
- Po pierwsze nigdy nie napisałem, że "nasze grupki były najlepsze", tylko że graliśmy w tamtym okresie znamy mniej więcej poziom jaki istniał w wielu miastach w Polsce i za żadne skarby nigdy bym nie powiedział, że ten poziom był słaby (Co Ty stwierdziłeś po przeczytaniu wywiadu ze zwycięzcą Gambleriady).
- Po drugie zawody ogólnopolskie to również nie jest wyznacznik poziomu, zwłaszcza w średnich latach 90. Wystarczyło orientować się w scenie (Znać wielu liderów z różnych miast), grać i miało się miarodajny poziom gamingu. A to, że ktoś lepszy istniał te 500 - 800 km dalej w wiosce Pcim Dolny o którym pojęcia nie miałem to nadal potwierdza moją tezę, że poziom wcale słaby nie był.
- Po trzecie nie wiem czy pamiętasz, ale w redakcji Gamblera robiono combo Kabala na 90 %, a gdzie dziennikarzom do arcadowych cioraczy ;)

Poza tym sam sobie zaprzeczasz. Piszesz, że poziom był do dupy, po czym stwierdzasz, że było wp***u osób, których nie znałem. A skoro znałem kilku i wymiatali to ciekawe jak grały te osoby, których nie dane mi było poznać na arcadowych ścieżkach. Więc jak to jest, jednak było dużo graczy mistrzów ukrytych po miastach czy jednak poziom był słaby bo koleś wygrał zawody używając AA ;)? No słucham? :)

EDIT:

*żeby nie było ja ciągle piszę o początkach lat 90 tak jak i o te czasy mi chodziło w pierwszym moim poście tutaj, nie obchodzą mnie późniejsze lata 90 jak już ludzie grali w MK3 bo wtedy było MK3 a nie MK.

Czyli o które gry Ci chodzi: MK2 i MK1? Bo mi o MK2 i MK3/UMK3. MK1 to już działka Verta.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Furb w Czerwiec 07, 2011, 00:51:10
Pogubilem sie...

Uwazam, ze w Polsce nadal jest mnostwo osob na scenie MK1. Oni grali od lat 90 do dzisiaj i organizuja undergroundowe turnieje.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Cambion w Czerwiec 07, 2011, 01:03:28
- Po trzecie nie wiem czy pamiętasz, ale w redakcji Gamblera robiono combo Kabala na 90 %, a gdzie dziennikarzom do arcadowych cioraczy ;)
versusowe combo za 90%? Jeśli tak to cieszę się że w tamtych czasach byłem jeszcze za mały na granie w bijatyki... :)
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Snake w Czerwiec 07, 2011, 01:28:04
Lepiej podyskutować o combach, jugglach i strategii gry w MK, co? :)
No tak, bo juggle to nie combosy.

Przepraszam, musiałem. :*
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Vert w Czerwiec 07, 2011, 08:36:02
Niektórzy mają problemy czytania ze zrozumieniem...

Pisałem o klasycznej serii - MK-UMK3, więc po co porównywać ją do innych gier typu MvC? Temat jest o MK.

Jeśli ktoś uważa, że umie grać, bo grał TYLKO w latach 90, tzn. że nie umie grać. Nie da się tego wytłumaczyć w prostszy sposób. Cała klasyczna seria MK zaczęła się rozwijać od 2002 wraz z wyjściem kaillery. Jeśli ktoś nie grał w MK online, to praktycznie nie ma żadnego pojęcia o grze VS. Dotyczy to także zdecydowanej większości pozostałych bitek, które nie miały wcześniej trybu online. Dam sobie łapę uciąć (albo i dwie), że 95% osób, które czyta ten wątek nie grało w MK1 online. Z pozostałymi częściami również nie było lepiej. Spotkanie kilka lat temu Polaka grającego na wysokim poziomie w UMK3 graniczyło z cudem. Taka smutna prawda.
Jeśli nie mam racji, to proszę o jakieś twarde argumenty, które przekonają mnie, że było inaczej. Kto grał (i nie mam tutaj na myśli 'frywolnego pogrywania') i w którą część MK online w latach 2002++ ?

Jeszcze raz powtórzę, nigdy w życiu nie chodziło mi o lata 90, tylko o czasy online. W jaki sposób miałbym się wypowiadać o poziomie innych w okresie, gdzie nie było nawet internetu? Pomyślcie trochę. Nie zmienię tego, że mało osób w Polsce lubi MK.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: ornit paweł pierwszy w Czerwiec 07, 2011, 09:03:12
Wiecie, że możecie tak dyskutować do usranej smierci podając argumenty i spierając się o to kto jest bardziej pro i oldskul. Każdy ma swoje rację i nikt teraz nie przyzna się do błędu więc będziecie ciągnąć tę dyskusję w nieskończonosć.

Lepiej nagrajcie jakies walki w mk1, przecież nie stanowi to problemu. Ja jestem bardzo ciekawy bo ciężko znaleźć cokolwiek w sieci i chętnie pooglądam dobre mecze :)

PS Pamiętajcie też, że dla jednych poziom może oznaczać znajomosć systemu, matchupów, wykorzystanie exploitów a dla innych (głównie Tekkenowcy) juggle, wybuchy i comba za 3/4 paska
(http://img28.imageshack.us/img28/3088/42418c0f50b35400pxtroll.jpg)

Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Czerwiec 07, 2011, 09:37:18
combo nie musi być gwarantowane, juggle jest gwarantowane, każdy juggle jest combosem, nie każdy combos jest jugglem, więc tak, można pisać to oddzielnie

sorry musiałem ;*


Adept, tak, chodzi mi tylko i wyłącznie o MK1 i o czasy MK1, o tym piszę od pierwszego postu. A pisząc czasy MK1 chodzi mi o okres kiedy wyszedł MK1 do czasów kiedy ludzie zaczęli się przerzucać na MK2. O tym też dałem do zrozumienia w pierwszym poście. No ale jeżeli Vert faktycznie jeździł po Polsce i po świecie jak grano głównie w MK1 to ok, chociaż ciężko mi sobie wyobrazić ludzi podróżujących po salonach arcade w polsce w tamtych latach, no ale dzieciakiem wtedy byłem, nie wiem jak było, nie wnikam już.

Cytuj
Poza tym sam sobie zaprzeczasz. Piszesz, że poziom był do dupy, po czym stwierdzasz, że było wp***u osób, których nie znałem.
Nie zaprzeczam, pisałem o czasach MK1, że na tamte czasu potrafili w to grać, patrząc przez pryzmat dzisiejszych czasów i świadomości ludzi grających w bijatyki niekoniecznie potrafili w to grać. I raz że sam się z tym zgodziłeś podając przykład kaillery, dwa że sam napisałeś że nie siedziałeś w scenie MK1 kiedy ta gra wyszła.


No ok Vert sprostował o co mu chodziło i o to właśnie mi chodziło. I już wszystko jest jasne.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Vert w Czerwiec 07, 2011, 09:45:16
Kilka filmików:

http://www.youtube.com/watch?v=e-GjpCdk-DY
http://www.youtube.com/watch?v=ASvIZMI1CWw
http://www.youtube.com/watch?v=mta-mStYijE
http://www.youtube.com/watch?v=IhuHGrz7E0Y
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: ornit paweł pierwszy w Czerwiec 07, 2011, 10:41:35
dzięki, o cos takiego mi chodziło
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Cambion w Czerwiec 07, 2011, 12:27:56
Lepiej podyskutować o combach, jugglach i strategii gry w MK, co? :)
No tak, bo juggle to nie combosy.

Przepraszam, musiałem. :*

combo nie musi być gwarantowane, juggle jest gwarantowane, każdy juggle jest combosem, nie każdy combos jest jugglem, więc tak, można pisać to oddzielnie

sorry musiałem ;*

No więc... jak się nie znasz Sneju to się nie udzielaj  ;)

A tak do tematu to byłem pewien że nikt nigdy nie grał w Polsce w żadnego MK na poważnie (podobnie jak i na całym świecie) gdyż myślałem że tylko Japońce potrafią robić dobre bijatyki. Cóż każdego dnia człowiek dowiaduje się czegoś nowego i ciekawego :)
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Dae w Czerwiec 07, 2011, 13:03:35
Nigdy nie interesował mnie MK1, ale po tej dyskusji obczaiłem filmiki i mam mieszane uczucia...

Gra zdaje się archaiczna, ale nie w tym rzecz bo w szachy przecież gra się niezmiennie od stuleci.
Sęk w tym że nie do końca przemawia do mnie sam gameplay, po prostu współczesne tytuły oferują więcej rozwiązań i większą dynamikę. A to co widzę jest dość suche...

Ale to wszystko rzecz gustu, w stanach jest ogólnokrajowa liga papier-nożyce-kamień i mają turnieje i w ogóle full pro...
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Nevan w Czerwiec 07, 2011, 13:29:37
combo nie musi być gwarantowane, juggle jest gwarantowane, każdy juggle jest combosem, nie każdy combos jest jugglem, więc tak, można pisać to oddzielnie


Combo to seria następujących po sobie ataków charakteryzująca się tym, że jeśli pierwszy trafi to reszta jest gwarantowana.
Cytuj
In fighting games, combo specifically indicates a timed sequence of moves which produce a cohesive series of hits. The combo requires that an initial hit connects. This hit is then followed by an often predetermined sequence of other hits, each of which leaves the opponent unable or almost unable to block or otherwise avoid the following hit(s) in the sequence. Technically, it is described as the recovery animation for an attack being shorter than the hitstun. Depending on the game design, a combo can have a final, sometimes special, hit or be infinite, limited only by the player's skill, patience or finger dexterity. In some cases, each additional hit has an increasing negative modifier, in order to balance gameplay, for example SNK's The Last Blade, Capcom's Street Fighter IV[1] or Arc System Works' Guilty Gear series.

Źródło - Ciocia Wiki.

To co Cheese opisuje to string.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Adept w Czerwiec 07, 2011, 14:05:38
A tak do tematu to byłem pewien że nikt nigdy nie grał w Polsce w żadnego MK na poważnie (podobnie jak i na całym świecie) gdyż myślałem że tylko Japońce potrafią robić dobre bijatyki. Cóż każdego dnia człowiek dowiaduje się czegoś nowego i ciekawego :)

Dziwne, o Mistrzostwach Polski w Mortal Kombat II trąbiliśmy dużo. Zapraszam w takim razie na Mistrzostwa Polski w Ultimate Mortal Kombat III (v. 1.2). Kwiecień 2012.

Adept.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: szostakfm w Czerwiec 07, 2011, 14:18:49
combo nie musi być gwarantowane, juggle jest gwarantowane, każdy juggle jest combosem, nie każdy combos jest jugglem, więc tak, można pisać to oddzielnie


Combo to seria następujących po sobie ataków charakteryzująca się tym, że jeśli pierwszy trafi to reszta jest gwarantowana.

Czyli wszystko co można brejkować w MK9 nie jest kombem?
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Cambion w Czerwiec 07, 2011, 14:18:54
Dziwne, o Mistrzostwach Polski w Mortal Kombat II trąbiliśmy dużo. Zapraszam w takim razie na Mistrzostwa Polski w Ultimate Mortal Kombat III (v. 1.2). Kwiecień 2012.

Adept.
Dzięki za zaproszenie, ale w MK jestem cienki bolek, a w MK1 i 2 nigdy w życiu nie grałem. Powaga... ::)
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Nevan w Czerwiec 07, 2011, 14:31:17
combo nie musi być gwarantowane, juggle jest gwarantowane, każdy juggle jest combosem, nie każdy combos jest jugglem, więc tak, można pisać to oddzielnie


Combo to seria następujących po sobie ataków charakteryzująca się tym, że jeśli pierwszy trafi to reszta jest gwarantowana.

Czyli wszystko co można brejkować w MK9 nie jest kombem?

Breakować możesz tylko jak masz na to pasek. MK częściowo łamie zasadę, o której pisałem. Ale gdybyśmy przyjęli to, o czym pisał Cheese (tzn. że tylko juggle to combo) okazałoby się że żadnych combo w tej grze nie ma poza trafieniem przeciwnika dwa razy w powietrzu projectilem.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Czerwiec 07, 2011, 14:36:51
Szang Tsung trafi 6 razy ; D
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: szostakfm w Czerwiec 07, 2011, 14:43:18
combo nie musi być gwarantowane, juggle jest gwarantowane, każdy juggle jest combosem, nie każdy combos jest jugglem, więc tak, można pisać to oddzielnie


Combo to seria następujących po sobie ataków charakteryzująca się tym, że jeśli pierwszy trafi to reszta jest gwarantowana.

Czyli wszystko co można brejkować w MK9 nie jest kombem?

Breakować możesz tylko jak masz na to pasek. MK częściowo łamie zasadę, o której pisałem. Ale gdybyśmy przyjęli to, o czym pisał Cheese (tzn. że tylko juggle to combo) okazałoby się że żadnych combo w tej grze nie ma poza trafieniem przeciwnika dwa razy w powietrzu projectilem.
On nie pisał, że każdy tylko juggle to combo, za to Ty pisałeś, że combo jest gwarantowane. I nie tylko MK9 łamie tę "zasadę" - mechanika bursta jest obecna w wielu innych grach. Do tego dochodzą jeszcze "czerwone" i "niebieskie" combo w BB (czy tam czarne w GG), combo po stunie w SF i pewnie jeszcze parę innych rzeczy, których nie ogarniam.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Hiryu w Czerwiec 07, 2011, 15:05:54
Szostak, właśnie po to jest system black/blue/redbeat counter (counter w znaczeniu "licznik"), żebyś wiedział co jest combem a co nie jest. W grach Arcsys licznik trafień zmienia kolor dlatego, że w którymś miejscu "comba" trafiany mógł wyskoczyć poprzez recovery/techa. Ergo, automatycznie przestajemy ten ciąg klasyfikować jako combo. Blackbeat to system pozwalający na odróżnienie comba od fuksa ("bo się zagapiłem i nie techowałem"). To nie dzieli combosów na podtypy.

Bursty jak i breaker również nie są po to, żeby zmienić definicję comba. Są to mechanizmy pozwalające na wyratowanie się. Jednakże, jeśli nie masz do nich dostępu (zużyłeś bursta, zużyłeś pasek specjala), wtedy ten sam ciąg ciosów, który przed chwilą przerwałeś staje się gwarantowany po pierwszym trafieniu. Burst nie wpływa na to, co jest combem w sensie systemowym a co nie. Jest bowiem narzędziem sytuacyjnym.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: szostakfm w Czerwiec 07, 2011, 15:18:58
O ile faktycznie blackbeat pozwala odróżnić fake combo od normalnego, o tyle już ze stunem jest ciężej, bo musiałbyś liczyć klatki i brać pod uwagę teoretyczny minimalny czas na "wytechowanie" stuna i o ile może nawet dałoby się to przeprowadzić, to jednak już sam burst wystarcza aby sfalsyfikować tezę o tym jakoby combo było gwarantowane. Choć oczywiście będą i takie systemy, w których combo jest gwarantowane, to jednak w niektórych tylko bywa. Zresztą być może CheeseOfTheDay miał na myśli coś jeszcze innego.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Vert w Czerwiec 07, 2011, 15:19:28
Dokładnie, breakery nie mają absolutnie nic wspólnego z definicją comba. Jeśli planujesz zrobić 10-hit, a ktoś się wyrwie breakerem np. po 3 hicie, to zrobiłeś po prostu 3-hit combo. Simple as that.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Cambion w Czerwiec 07, 2011, 15:24:58
Nie lepiej powiedzieć że combo jest na ziemi, a juggle są w powietrzu?
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Czerwiec 07, 2011, 15:32:24
A jak podczas comba wybijesz przeciwnika i pociągniesz akcję dalej? :psyduck:
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Cambion w Czerwiec 07, 2011, 15:39:37
Każdy juggle ma przecież swojego jugglestartera no nie?? Wtedy to początkowe combo uznajemy za JS'a, proste.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Czerwiec 07, 2011, 15:43:02
a jak w Mortalu 4 można było Scorpionem zrobić Hk Hk~Linka, nj.Hk Hp Hp Hk d+Hp "dash" Hp j.HK~AT i juggle zaczynał się w momencie d+Hp, to jugglestarterem nazwiesz tą początkową 7hitową sekwencję? :D
Dobra, koniec trolowania.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Hiryu w Czerwiec 07, 2011, 15:46:57
Ja też ja też!
Combo to ciąg ataków w którym jeśli pierwszy cios trafi, trafiają wszystkie. Juggle jest combem, które polega na wybiciu przeciwnika w górę i podbijaniu go kolejnymi ciosami. Jeśli w trakcie comba atakujący i atakowany są w powietrzu, to wtedy jest aircombo.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: kowal w Czerwiec 07, 2011, 16:02:41
nie wiem jaka jest obecnie polityka w nazewnictwie
dawniej autoblock to był autoblock taki jak w VampireSavior
w KOF uzywali tego terminu na armora bo nie było terminu armor przeszedł z 3D do 2D, jeszcze guardpointy sa w GG i clashe ktorym blizej do armorow niz do typowych clashy, np Venoma MadStrugle (z HS) ktory zgryza wiele ciosow i nikt temu nazwy nie wymyslił ani terminu tylko mowia ze ma wysoki LV i priorytet LOL i pare klatek INV lol

a stara def zawsze mowiła ze juggle to combo tyle ze w powietrzu i tutaj cambion ma racje i nie ma o czym gdybac.
zamieszanie zrobiło sie z combami ktore poszły w stringi dla mnie stringiem powinna byc sekwencja ktora do kontynułowania nie wymaga posadzenia 1hitu tak jak jest teraz w mk9 i składa sie z odzielnych animacji na ta kombinacje. w UMK3 były przeprogramowane i czesc miały swoja odzielna animacje ale nie nazywałbym ich stringami bo start był tylko przy close range i kolo musiał stac na ziemi aby zaskoczył łancuch. dla mnie ideałem combosystemu jest ten z GG oparty na cancelowaniu normali jednych w drugie i niewazne czy stoi lezy czy leci kwestai tego czy zahaczysz i wiesz co mozna scancelowac i w jakiej kolejnosci i jak dla mnie jest freestylowa ewolucja tego co było pierwotnie w UMK3 i zle sie stało ze MK9 ma co ma czyli stringi. dla mnie MK9 to zbiedzony tekken2D z fatalami.

a co do dyskusji znam sie lepiej bo gram w nowsze gry (czytaj tekken), albo i nie nie, bo ja grałem od MK1 i to online turniejowo to mega zal pl ale sobie humor poprawiłem czytajac to co niemiara

odnosnie starych czasow to wuja wielkiego kazdy potrafił grac z prostej przyczyny
- nie było kasy na zetony! aby potrenowac dobrze i poodkrywac rzeczy bez opisow i youtuba! a jak juz ktos doszedł do poziomu jakiego takiego to gra zdazyła sie zwalic razem z cała buda albo kolo ja wymienił na punishera oooo LOOLLL tyle ze wspomnien z automatami błehehe
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: ornit paweł pierwszy w Czerwiec 07, 2011, 16:17:41
odnosnie starych czasow to wuja wielkiego kazdy potrafił grac z prostej przyczyny
- nie było kasy na zetony!
aby potrenowac dobrze i poodkrywac rzeczy bez opisow i youtuba! a jak juz ktos doszedł do poziomu jakiego takiego to gra zdazyła sie zwalic razem z cała buda albo kolo ja wymienił na punishera oooo LOOLLL tyle ze wspomnien z automatami błehehe
Z tego powodu w wielu salonach/budach przechodziło się tryb arcade bo zabawa trwała dłużej lol. Przynajmniej tak było w mojej dzielnicy i tam gdzie jezdziłem na kolonie :D
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Czerwiec 07, 2011, 16:18:41
Genealnie jeżeli chodzi o te kombosy to dla mnie są po prostu comba gwarantowane i comba nie gwarantowane. Luzie tworzą combo mowies z combami które łączą stuny, wypisują takie comba w tematach dotyczących combosów i nikt nie pisze że to nie jest combo tylko piszą że z tego można się wyrwać.

Jak gram w bijatyki to twórcy w większości systemów dodają coś takiego jak znaczki czy napisy combo, i te znaczki zazwyczaj oznaczają że coś jest combem. Jeżeli w trakcie comba (zwykłego czy aerial) jest 1 klatka na to żeby przeciwnik uciekł to to dalej jest combo tyle że takie z którego można uciec. No bo jeżeli nie jest to combo to co to jest? String? Stringi to są wiadomo co są, ewentualnie to są też zaprogramowane sekwencje paru lub większej ilości ciosów. A jak w GG robie K, HCL i spóźnię się 1 klatkę ale przeciwnik nie wklepie just frejmowo tej ucieczki to jaki to jest string skoro to nie jest zaprogramowane. Ja na to patrzę tak ogółem poprzez pryzmat wielu systemów a nie tylko tekkena czy MK a tak się składa że pograłem i poznałem w jakimś stopniu kilkanaście różnych serii.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: MoonSpell w Czerwiec 07, 2011, 16:26:48
Dziwne, o Mistrzostwach Polski w Mortal Kombat II trąbiliśmy dużo. Zapraszam w takim razie na Mistrzostwa Polski w Ultimate Mortal Kombat III (v. 1.2). Kwiecień 2012.

Adept.
Dzięki za zaproszenie, ale w MK jestem cienki bolek, a w MK1 i 2 nigdy w życiu nie grałem. Powaga... ::)

No wiesz do 2012 to jeszcze troche czasu jest. Po za tym poznasz ludzi, zobaczysz jak sie gra ;]
Malo spotykane doswiadczenie jak na dzisiejsze czasy...

EDIT:

W Wa-wie pamietam w podziemiach na starowce, czy wBurger Kingu przy automacie MK1/MKII zawsze bylo mnustwo ludzi i masa ludzi grala VS. Nie ma to jak to uczucie kiedy przeciwnik idzie rozmieniac kolejna kase na zetony - Zaden online/offline gaming tego nie daje :D
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: kowal w Czerwiec 07, 2011, 16:46:30
dla mnie combo to takie cos ze numerki migaja i z boku wyjezdzaja
 problem w tym ze stare gry nie maja numerkow
a w nowych sa comboresety i stuny i numerki zle sie wybijaja
lol trzeba maszynistke zmienic z lepszym AI

a na powaznie combo to sekwencja/seria ciosow wyprowadzona w pewnym schemacie dla uzyskania zwiekszonego demage
nie musi byc niewyrywalna, twierdze ze nawet ze w skrajnych przypadkach nie musi byc nawet niekaralna/niekontrowalna :D

odnosnie starych czasow to wuja wielkiego kazdy potrafił grac z prostej przyczyny
- nie było kasy na zetony!
aby potrenowac dobrze i poodkrywac rzeczy bez opisow i youtuba! a jak juz ktos doszedł do poziomu jakiego takiego to gra zdazyła sie zwalic razem z cała buda albo kolo ja wymienił na punishera oooo LOOLLL tyle ze wspomnien z automatami błehehe
Z tego powodu w wielu salonach/budach przechodziło się tryb arcade bo zabawa trwała dłużej lol. Przynajmniej tak było w mojej dzielnicy i tam gdzie jezdziłem na kolonie :D
tak było wszedzie :D w duzych maistach i w barakowozie w wachocku, przejscie mortala to było max 15min obok stała vendetta na ktorej zrobiłem 6 lopow i grałem 3h do zarzygania
trzeba byc niezłym lolem aby pisac cos z perspektywy tamtych czasow i twierdzic ze ludzie wymiatali
chyba ze mieli wuja z hameryki albo stary znalazł złoto pod parapetem po rabinie
poobijałem sie po salonach w tamtych czasach i sczytem skila w UMK3 było posadzenie basika smołkiem po sznurowce albo teleporcie, takie shity sie widywało jako szczyt skila
 skill to był jak fatale znał oba... to był kolo skillowy
runjaby nauczyłem sie od kolesi bodajze w katowicach ale było to ze 2 lata po premierze UMK3 a wtedy nikt w to juz nie gral automat stał pusty.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Snake w Czerwiec 07, 2011, 19:12:39
Haha, nie spodziewałem się że mój czepialski pościk wywoła taki brainstorm :d

@Liberty - na początku nie ogarniałem o co ci chodzi, ale teraz w ostatnim poście ładnie wyjaśniłeś i przyznaję ci rację. Tylko że przez pryzmat tego posta wychodzi na to że sam sobie przeczysz:
combo nie musi być gwarantowane, juggle jest gwarantowane
W jaki sposób? Najlepszy przykład to chyba resety z jugglach w t6. Taki loop Bruce'a nie jest gwarantowany, ale raczej nie powiesz że nie jest to juggle, a tym sposobem combo (pojęcie szersze).

Tak więc przyznaję ci rację co do teorii, ale nie przyznaję ci racji co do czepienia się mojego czepienia się. ;]
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Czerwiec 07, 2011, 22:42:13
loop brusa? chodzi o te śmieszne otg z tekkena? Co to pozwala na zrobienie niekończonej liczby ewgf'ów xD? Możesz nazywać to jak chcesz, może to być juggle (chociaż dla mnie nie jest bo w tekkenie z zasady juggle są gwarantowane) może to być kombo z którego można techrollować, może to być też nowe pojęcie typu "no techtoll catch" które bardzo trafnie oddaje to co się tam dzieje a może to być po prostu okizeme, chociaż trafiany przeciwnik ma status "in air".

Jak dla mnie to jest po prostu juggle w śmieszne tekkenowe otg w kolejne juggle jeżeli coś po tym jest. No ale tak jak mówię nazywaj to jak chcesz to jest akurat dość specyficzne i było to wcześniej tylko w t3 i ttt i to byłoby ostatnią rzeczą której bym się przyczepił jeżeli ktoś powiedziałby na to juggle czy kombo. Ciężko się odnieść jednoznacznie do czegoś co pozwala na akcje typu wybitka i n ilość kolanek kazika które ciągle podnoszą z ziemi przeciwnika (co w walce nigdy się nie zdarzy) tak jak ciężko się odnieść do akcji typu nieskończona ilość u/f+2 gdzie kolejne nie pozwalają na blok następnym jeżeli blokujemy auto blokiem (gdzie w normalnej walce nikt nie blokuje auto blokiem).

Cytuj
sczytem skila w UMK3 było posadzenie basika smołkiem po sznurowce albo teleporcie, takie shity sie widywało jako szczyt skila
kowal nie gadaj ja się nauczyłem trochę lepszego basika po lince smołkiem 2xLP HP cancel blokiem HP HP LK HK LP (chyba tak to szło) xD.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Snake w Czerwiec 07, 2011, 23:00:08
To był tylko przykład.
może to być też nowe pojęcie typu "no techtoll catch" które bardzo trafnie oddaje to co się tam dzieje
No, ale szare combosy w gg czy tam bb to już nie "no techroll catch" tylko "combo", bo to by przeczyło twojej teorii. ;p

Nvm, ta dyskusja w ogóle nie ma sensu, chodziło mi tylko o to że wyrażenie "combosy i juggle" to to samo "owoce i jabłka", chyba nikt nie powie że jest inaczej.

W sumie żałuje że to napisałem, przez to skończyła się ta fajna napinka o polskiej scenie MK1. :(
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Czerwiec 08, 2011, 00:00:44
nie, bo cyferki kombosa dalej lecą, proste :d
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Snake w Czerwiec 08, 2011, 00:11:06
Tak, bo naprawdę jest co się sugerować licznikiem combosa w tekkenie z jego "10 hit combosami", lol. A b+3 xN Asuki to infinite, nie? ;p

Jakoś bounda nie da się już w takiej sytuacji ponownie zrobić, więc nie można do końca powiedzieć że to całkowicie nowe combo.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Nevan w Czerwiec 08, 2011, 00:23:59
Sneju... chyba Ci się gry mylą dziecię drogie. W Tekkenie jest sporo dych, które można zrobić jako 9 albo 8 hit, a niektóre to po 5 i tak się nazywają 10-string n. 3.

A boundowanie po parę razy w Tekkenie to od kiedy jest? Dam Ci maila to mi wyślesz tą cześć gdzie odkryłeś te wszystkie hity.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Czerwiec 08, 2011, 00:30:10
Sneju odpowiem ci już na gg bo to na prawdę nie temat o tym i już na głębokie wody wchodzisz, idziesz w skrajności i coś zaczyna ci się mylić ; D
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Snake w Czerwiec 08, 2011, 00:40:15
Sneju... chyba Ci się gry mylą dziecię drogie. W Tekkenie jest sporo dych, które można zrobić jako 9 albo 8 hit, a niektóre to po 5 i tak się nazywają 10-string n. 3.
o_O Ale co to ma do rzeczy ile jakiś string ma hitów? Chodziło mi tylko o to że nie ma co się sugerować w tej grze wyskakującymi lub niewyskakującymi cyferkami przy stwierdzaniu, czy coś jest combem czy nie.
Cytuj
A boundowanie po parę razy w Tekkenie to od kiedy jest? Dam Ci maila to mi wyślesz tą cześć gdzie odkryłeś te wszystkie hity.
Od nigdy, właśnie na tym polegała cała idea w moim poprzednim poście...

Ok, gadam już Libertym na gg żeby tu nie zaśmiecać.

A zresztą, co mi tam - juggle w caliburze nie są "zawsze gwarantowane", więc niech nikt nie pisze że "juggle to combo które jest zawsze gwarantowane" :F
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Czerwiec 08, 2011, 01:03:17
To idź na 8wayrun i sobie poczytaj. Tam akurat uważają że jak z czegoś można uciec poprzez AC to nie jest to juggle. Więc 99% rzeczy jest tam nazywane combosem także te z których można się wyrwać. Jedyne prawdziwe juggle to te których ciosy blokują AC czyli gwarantowane. Zresztą nie kłóć się ze mną na temat SC ja się nie kłócę z tobą na temat Sf xD. No, koniec, do nauki xD.

W ogole to nawet jeśli uznać ze w sc są niegwarantowane juggle to jest to inna bajka i ewenement z tym swoim śmiesznym ac;].
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Nevan w Czerwiec 08, 2011, 01:09:11
Tak w sumie wychodzi, że nie dojdziemy do wspólnego mianownika w definicji combo dla wszystkich bijatyk.

Proponuję, byśmy przestali jednak łapać się za słówka i pisać na takich podstawach elaboraty, bo ludzie się zaczną z nas w końcu śmiać.

O ile już tego nie czynią.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Ukyo_Tachibana w Czerwiec 08, 2011, 01:22:39
Cale szczescie ze to forum jest tak niszowe a nasz jezyk tak pojebany ze ludzie z cywilizowanego swiata w zyciu tego nie przeczytaja
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Caracal82 w Czerwiec 09, 2011, 06:23:50
A ja mam pytanie. Tyle słyszę i czytam na różnych forach o UMK3 które nigdy nie było dostępne na PC a jakoś nikt nigdy nie wspomina mojego ulubionego MKTRIL , które pozostaje moim ulubionym po dziś dzień. Graliście w to panowie trochę? Bo jakoś nikt nigdy słowem nie wspomina tego wydania mortala. O ile pamiętam Trilogia zawierała postacie ze wszystkich pierwszych 3 części łącznie z kameleonem który dostępny chyba był tylko w Trilogii skorygujcie jeśli się mylę.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: ornit paweł pierwszy w Czerwiec 09, 2011, 09:51:45
MKT dorobiło się statusu "broken" więc nikt w to nie grał. Tylko UMK3 jako gra automatowa traktowana była na poważnie (jeśli chodzi o ostatni mk).
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Apock w Czerwiec 09, 2011, 10:24:15
Ornit, jakies konkerty możesz podać? Prócz Nooba oczywiście.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: ornit paweł pierwszy w Czerwiec 09, 2011, 11:30:15
inifinities, 100%, mugenowy klimat
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: kowal w Czerwiec 09, 2011, 18:26:11
nie brołken tylko IMBA

w brasil cos tam jednak grali w MKT "turniejowo" ale były softbany na postacie i z kodami na no throw i zawsze w TAG
TAG troche rekompesował a drugi kolo robił za combobreaker:D
ale generalnie tylko UMK3
zrestza zwykłe MK3 to tez syf niewiele lepszy od trylogy
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Caracal82 w Czerwiec 09, 2011, 20:57:05
No niestety moja przygoda z Mortalem zaczęła się "na poważnie" (czytaj grałem więcej niż MK1 czy MK2) z MK3 na PCecie więc obce są mi doświadczenia z automatami. A co do tego żarliwego sporu na temat sceny to bodajże mam jeszcze linka gdzieś do stronki gdzie kolesie organizują polskie turnieje w UMK3 na emulatorach więc coś się jednak tam dzieje wokół starych mortali :) jeszcze nie umarły całkiem.
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: kowal w Czerwiec 09, 2011, 21:49:55
wiesz po latach to PUCKMANA rozgryzli i wyciagli z niego maxa o ktorym sie tworcom nie sniło w owczesnych czasach
 taki ta gra miała potencjał... nieodkryty
i zrobili to na emulatorach wyłaczajac przepustnice fps...
turnieje sa do dzis w puckmana i nagrody za bicie rekordow
na przekreconym zegarze i bugach
np był inp z Knights of the Round gdzie kolo co skrzynka to ładował 1/2UP albo Levela
co prawda na podgladzie programu ale swiadczy to o nieprzebranym potencjale tej gry
teoretycznie mozliwym do odkrycia
takie durne argumentowanie jak czesto pada dotyczyc moze kazdej jednej gry
UMK3 to zywy trup, mozna pograc bo była to niezła gra jak na tamte czasy
ale na zasadzie powspominania
 ale teraz to trup i zwyczajnie smierdzi
trzeba miec nie pokolei w głowie aby brac sie za to teraz na czysto i jescze innych namawiac aby zgłebiali tajniki z ktorego kornera odsowa a w ktorym krosuje i ryc infinity czy połinfinity
scena to nie last action hero
nie wiem czy sobie ktos zdaje sprawe ze UMK3 to głownie scena ameryki połodniowej a w stanach jest zwyczjanie od groma luda i zawsze znajdzie sie kilku frikow co beda w cos łupac i tworzyc scene
w brazyli spowodowane to było bieda i brakiem kasy na automaty z najnowszymi grami
sytuacja identyczna jak u nas w latach 85-90 salony wypełnione 8bitowymi wrakami ktore na zachodzie odsluzyły swoje
dlatego tam sie utrzymuja takie gry jak UMK3, SamSho2/4, czy KOFy z MVSa (choc z kofami to inna bajka bo i w japoni dalej w to łupia) bo sa tanie i moga zarabiac nadal w slumsach
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: ornit paweł pierwszy w Lipiec 03, 2011, 14:07:50
o usa

http://iplaywinner.com/news/2011/6/21/ipw-x-tym-feature-history-of-the-mortal-kombat-scene-by-shoc.html
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: kowal w Sierpień 08, 2011, 20:57:29
ktos wie kiedy wyjdzie ta skałdanka retro? miało chyba w lato sie pojawic
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: ornit paweł pierwszy w Sierpień 08, 2011, 21:03:19
wyjdzie w lecie
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: kowal w Sierpień 19, 2011, 23:08:56
http://www.youtube.com/playlist?list=PLD2A71D75C48D88BC

poziom sredni bardzo brudasy lepiej graja
runjuby słabe momentami ich brak całkowity, koncza komba na bloku inna sprawa ze moze to sa te co mozna konczyc nie pamietam juz punisherow XD
ktorys tam wodzu nieumie wsadzic kilku siekier zal.pl jak na turniejowy poziom


nowy upgrade
http://www.ebay.com/itm/Ultimate-Mortal-Kombat-3-Juggernaut-Arcade-Jamma-PCB-/160620145488?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2565b4eb50#ht_1517wt_1185
i sama kosc Juggernaut

http://www.ebay.com/itm/Ultimate-Mortal-Kombat-3-Juggernaut-Jamma-PCB-Upgrade-/160629666375?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2566463247
fajna rzecz dev jeszcze tego nie zdumpowało :/ skoncze we wrzesniu superguna to rozwaze zakup

widze ze hack jest juz przyjety na scenie http://www.youtube.com/user/TheUltimateMK#p/u/41/lYSJKrM9Fz8
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: MoonSpell w Sierpień 22, 2011, 17:30:51
Ciekawe te apgrejdy - niestety nigdy tego nie przetesuje :(

Walka DarkRob vs Reo klasa ;]
Wyjdzie paczka na ps3 to sie zacznie grac. Najgorsze, ze ja w UMK3 to od ponad roku gram na klawie :D
Tytuł: Odp: MK1/2/3 a Polska.
Wiadomość wysłana przez: Barabasz w Październik 02, 2011, 21:00:05
nie wiedziałem gdzie wkleić

http://www.youtube.com/watch?v=ET0Jw9ytxpo&feature=feedu