BACKDASH FORUM

Inne serie => Soul Calibur => SOULCALIBUR V => Wątek zaczęty przez: Hiryu w Kwiecień 13, 2012, 12:09:45

Tytuł: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: Hiryu w Kwiecień 13, 2012, 12:09:45
Temat dla początkujących/beginnerów/newbies etc.
Żadne pytanie nie jest zbyt banalne, każdy może liczyć na pomoc.

(dobrze jednak najpierw przeczytać to, co już jest napisane a dopiero później pytać
FAQ Systemowy http://backdash.pl/forum/index.php?topic=1691.0
Temat do dyskusji strategii http://backdash.pl/forum/index.php?topic=1794.0)
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Kwiecień 17, 2012, 07:10:40
W ile klatek w tej grze wychodzą generic rzuty? I czy są faktycznie generic?
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: Tokis_TLT w Kwiecień 17, 2012, 11:56:25
Jak w tej grze odnawia się SoulGauge? Wiem, że trochę regeneruje się samoczynnie oraz między rundami, ale jakieś inne sposoby - JG, GI?

Czy da się JG'ować ciosy na low? Bo coś mi nie może wyjść...

Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: Hiryu w Kwiecień 17, 2012, 12:03:19
Jak w tej grze odnawia się SoulGauge? Wiem, że trochę regeneruje się samoczynnie oraz między rundami, ale jakieś inne sposoby - JG, GI?
Czy da się JG'ować ciosy na low? Bo coś mi nie może wyjść...
SG Regeneruje się przede wszystkim samoczynnie, kiedy robisz JG, ponieważ dzięki temu SG nie ulega dalszemu uszkodzeniu - JG, jak i potencjalny kontratak daje Ci chwilę darmowej regeneracji.

JG na low jest możliwe. Mi wychodzi przez standardowe wciśnięcie 2G. 2 z tego co widzę można przytrzymać, można też być FC.

W ile klatek w tej grze wychodzą generic rzuty? I czy są faktycznie generic?
Generic rzuty (A+G_B+G) mają i17 i są faktycznie generic.
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: B.T.Grave w Kwiecień 17, 2012, 20:00:18
Zasięg rzutów jednak często jest inny dla różnych postaci.
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: ZenonSzprot w Kwiecień 17, 2012, 20:15:25
Aha no i musisz zgadywać,który rzut wcisnął przeciwnik żeby się wyrwać bo animacja obu jest taka sama...
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: B.T.Grave w Kwiecień 17, 2012, 20:41:57
Rzut najlepiej traktować jako szybki, 17 klatkowy, ale słaby i o mały zasięgu unblockable na high, z potencjałem na większy damage.
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: Hiryu w Kwiecień 18, 2012, 00:16:25
Aha no i musisz zgadywać,który rzut wcisnął przeciwnik żeby się wyrwać bo animacja obu jest taka sama...

O ile faktycznie trzeba zgadywać, o tyle zależy to bardzo od postaci/sytuacji. Sporo postaci (czyt: Najtmer) ma rzuty z przypisaną rolą, np robiący RO lub robiący lepszy dmg albo zmieniający pozycję.
Przykład: kiedy Nightmare stoi plecami do krawędzi to zawsze lepiej wyrywać się robiąc B, bo tym rzutem zrobi nam RO podczas, gdy drugim tylko zada dmg (niewielki w dodatku).
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: Księżyc w Kwiecień 22, 2012, 14:33:18
W jaki sposób gra decyduje, który cios ma wyższy priorytet?
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Kwiecień 22, 2012, 15:44:39
Zależy o jaki dokładnie chodzi.

Jedni na priorytet mówią jak jeden cios jest szybszy od innego.
Drudzy jak jakiś cios ma klatki TC/TJ to mówią że ma większy priorytet.

Jest jeszcze tutaj coś takiego jak priorytet CE który jest w sumie dość ciekawym i zupełnie nowym rozwiązaniem w bijatykach w ogóle.

No i priorytet ciosów z A_B_K i wariacji, gdzie zazwyczaj B ma większy priorytet niż A, K ma priorytet odpowiadający szybkości ciosu, gdzie są trejdy oraz kilka rodzajów clashy i przebić.

Wbrew pozorom dość skomplikowana sprawa i ciężko tak napisać ogółem złotą zasadę do wszystkiego;).

Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: Księżyc w Kwiecień 22, 2012, 17:05:00
Hm, chodziło mi np. o sytuację, kiedy Cervantes robi iGDR i trafia na na 6A+B Xiby. Dlaczego w takim wypadku obrażenia łyka Cervantes? Nie powinno dojść wtedy do clasha? Also, jest więcej niż jeden rodzaj clasha?
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Kwiecień 22, 2012, 23:16:21
chyba xiba nie ma takiego ciosu jak 6A+B

jest więcej niż jeden rodzaj clasha
Może być clash gdzie obie postacie sobie śmigną broniami, nie ma żadnej zmiany w ich animacji ani nikt nie obrywa ale jest efekt dźwiękowy błysk i takie tam, np tak jak jest przy dwóch tych samych postaciach robiących B lub A w tym samym momencie.
Może też być clash w którym obie postacie zostaną odrzucone tak jak przy GI gdzie obie postacie będą miały równowagę po clashu, np przy drugim ciosie BB lub AA tych samych postaci
Może być też podobny clash tyle że jedna postać dostaje większy odrzut od drugiej, zazwyczaj jest coś takiego przy 2 różnych wolnych ciosach, wtedy różnice w recovery są spore i mogę być nawet około 25 klatkowe (czyli po clashu jedna z postaci zdąży jeszcze wsadzić prawie wszystko zanim druga postać się ocknie)
Kolejny clash to takie bardziej przebicie bo jest efekt clasha ale jedna postać kończy cios tak jak normalnie powinien iść a druga zostaje odrzucona i ma zazwyczaj stratę w klatkach, nie dostaje jednak obrażeń.
Kolejny clash to taki mniej clash bo po prostu 2 ciosy się mijają ale jest lekka zmiana animacji (niż ta jakby postacie w ogóle nie trafiły) oraz dodatkowy efekt. W tym wypadku też są różnice w klatkach w recovery ale już nie tak duże.
No i jest jeszcze typowe przebicie, jest dodatkowy efekt po którym można poznać że było zderzenie, jedna postać normalnie kończy cios a druga dostaje dmg i leci. Tutaj jednak nie jestem w stanie powiedzieć przykładu bo jest to tak rzadkie że w sumie nawet nie pamiętam czy ostatnio mi to wyszło w tej grze czy jeszcze w sc4 więc do końca nie jestem pewien czy to tu zostawili xD.
Trejdów ofkoz nie podaję bo są wiadome.


Poza tym widzę ze odeszli jednak od tych priorytetów i clashów z A i B które były w poprzednich caliburach i teraz są zawsze trejdy. Nawet nie mam teraz czasu żeby sprawdzić jak to dokładnie teraz wygląda.


Edit:
Ok znalazłem przykłady tego przebicia. 2x cervy jeden robi B a drugi 8A+B, nie ma tutaj możliwości trejda ani clasha, jak trafią oba w tej samej klatce to posypie się parę iskier i 8A+B przebije B.
Kolejny przykład to 2x cervy i jeden robi BB drugi zwykłą torpedę, jak torpeda będzie na drugim cervym w momencie gdy jego drugi cios z BB trafi to posypią się iskry wywali niebieski wybuch na 2/3 wysokości ekranu i torpeda przebije. To akurat jest trudniejsze do zrobienia bo zbyt wczesne B po prostu zgasi gdr'a.
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: Księżyc w Kwiecień 23, 2012, 17:32:15
Musiałem się walnąć z tym Xibą, chodzi o ten atak gdzie dziabie kijem przeciwnika w linii prostej na mid trzy razy.

Jak tylko będę miał okazję przysiąść do treningu to posprawdzam te clashe. Bardzo interesujące rzeczy.
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Kwiecień 23, 2012, 17:54:55
jeżeli chodzi o to dziobanie to bez sprawdzania powiem że to zależy od momentu. Trzeba pamiętać że cervy w torpedzie atakuje jakby całym ciałem i ma zarówno hitbox'a ataku jak i swojego własnego blisko siebie, więc jak xiba machnie kijkiem i hitbox kijka wejdzie w kolizje z hitboxem cervka to tylko on obrywa bo jego atak nie sięga jeszcze samego xiby. A jak cervy najedzie już torpedą w zasięg samego xiby i w tym momencie pojawią się aktywne klatki jego dziobania to powinien być albo double hit albo przebicie jak przy torpeda vs bb.
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: cube01 w Kwiecień 24, 2012, 14:30:21
Ciekawi mnie to czy Mitsu zawsze robi 3B po swojej lewej (będąc po lewej stronie ekranu) oraz czy można to zmienić w jakiś sposób.
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: Hiryu w Kwiecień 24, 2012, 14:42:21
Ciekawi mnie to czy Mitsu zawsze robi 3B po swojej lewej (będąc po lewej stronie ekranu) oraz czy można to zmienić w jakiś sposób.

3B zawsze ma taką samą animację i nie można jej zmienić.
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: grabczas w Kwiecień 24, 2012, 14:47:14
Zgaduję chodzi ci o to że jak jesteś po prawej stronie to ciosy nie działają ci jak trzeba? Na pierwszy rzut oka 1B i 3B Mitsa wygląda bardzo podobnie jednak do 3B jest launcherem (wyrzca przeciwnika w powietrze). 3B traktuj jako skos przód/dół B a nie prawo/dół bo wtedy jeżeli jesteś z prawej strony wyjdzie ci właśnie 1B czyli tył/dół B
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: cube01 w Kwiecień 24, 2012, 16:59:07
Dzięki za info grabczas oraz Hiryu.
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: Di w Kwiecień 28, 2012, 09:25:56
Dlaczego specjalny rzut Ivy, którym łapie przeciwnika ręką, w SCV nazywa się CS, skoro wcześniej był to SS?

http://www.youtube.com/watch?v=xcvWmyuByw4
http://8wayrun.com/media/scv-ivy-ics-buffer-another-cs-discover-by-ring.4079/
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Kwiecień 28, 2012, 10:21:36
przecież to jest ten sam rzut, SS nigdy tak nie wyglądał

jedyne co zmienili to animację samego chwytania, imo ta animacja w sc3 i 4 byłą jedną z fajniej wyglądających a ta teraz jest taka zwyczajna
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: nethemersis w Kwiecień 28, 2012, 10:40:08
Wlasnie o te animacje mi chodzi. Glupie.
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: nerobianco w Kwiecień 28, 2012, 11:23:49
Mam kilka pytań : )

1.Jak w treningu mogę ustawić aby przeciwnik wstał od razu po dotknięciu pupą ziemi ? ( To jest ukemi tak ? )
2.Chcę dzięki temu sprawdzić czy u Ivy po 6B8 Brave Edge ; 9B+K jest gwarantowane, ale chyba jest ?
3.Czy CS mogę buforować wykonując animację wstawania ? Ogólnie za nic w świecie nie mogę tego zbuforować, wychodzi tylko "na sucho" ale postać wtedy zachowuje się jakby tańczyła lambadę a ciężko kogoś tak zaskoczyć w walce : (
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: Ring w Kwiecień 28, 2012, 15:17:12
1. Tak
2. Nie jest gwarantowane
3. Możesz buforować po wszystkim, nawet jak leżysz na ziemi albo właśnie przeciwnik trafia Cie jakimś ciosem

Dlaczego specjalny rzut Ivy, którym łapie przeciwnika ręką, w SCV nazywa się CS, skoro wcześniej był to SS?

http://www.youtube.com/watch?v=xcvWmyuByw4
http://8wayrun.com/media/scv-ivy-ics-buffer-another-cs-discover-by-ring.4079/

Zmienili animacje łapania, żeby ograniczyć zasięg rzutu (teraz jest co najmniej 2 razy mniejszy niż w SC4). Wiem, że głupie.
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: tejotl w Kwiecień 29, 2012, 10:27:43
ja mam takie ogolne pytanie odnosnie juggli - bo wczoraj pogralem w tryb story (most disturbing brother-sister-mother sexual tension ever) i zauwazylem ze czasami po zwyklej wybitce i zrobieniu czegos w stylu a, a w jugglu postac przeciwnika albo spada prawie w tym samym miejscu z ktorego zostala wybita, albo leci wpizdu daleko, albo leci w strone ekranu (i np zalicza ring out).

jest tutaj jakas prawidlowosc? w sensie czy mam pelna kontrole nad tym gdzie przeciwnik poleci czy to raczej zalezy od tego w jakim momencie zlapie przeciwnika na wybitke?
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: Di w Kwiecień 29, 2012, 10:31:41
Zazwyczaj jest tak, że po pierwszym uderzeniu przeciwnika w powietrzu (wybitka + cios), może on wykonywać Air Control, czyli poruszać się w powietrzu. Są co prawda odstępstwa od tej reguły (zagrania, które blokują AC), ale Mieczyki nie stoją juggle'ami jak Tekken, tylko seriami, które dobijają do ziemi, dają stuny itd.
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: tejotl w Kwiecień 29, 2012, 10:58:35
Air Control  ???
technologia poszła bardzo do przodu
ja to na ring out-y chcialem grać :D
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: Di w Kwiecień 29, 2012, 11:04:55
To jest stara technologia ;).


EDIT: http://porady.polygamia.pl/porady/w,3053,133481058,133481058,Soul_Calibur_V_jak_grac_Poradnik.html - o kurde :D.
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: Bolgan w Kwiecień 29, 2012, 13:49:25
ooooo LOL :D
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: tejotl w Kwiecień 29, 2012, 18:11:05
To jest stara technologia ;).
w Soul Edge tego nie było, dammit!

Cytuj
Zapamiętaj całą listę ruchów Twojego ulubionego bohatera żeby nie musieć w trakcie poważniejszych starć sprawdzać ich w opcjach.
nic tak nie denerwuje jak przeciwnik sprawdzajacy command liste w trakcie turnieju!
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: nerobianco w Kwiecień 29, 2012, 22:57:47
Kolejne pytanie, tym razem odnośnie Leixi i jej Twilight quake. Mianowicie jak mam się przed tym obronić ? Mogę zablokować cały string, ale gdy dochodzi do ostatniego ciosu ( uderzenia w ziemię) dostaję stun albo cokolwiek to jest i już blokować nie mogę. Co bardzo boli  :( Czy jest jakaś metoda obrony przed tym ?
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: Ring w Kwiecień 29, 2012, 23:05:34
A co to w ogóle za cios? Nazwy nic nam nie mówią (to się stosuje generalnie tylko do rzutów), potrzebujemy inputów :P
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: Hiryu w Kwiecień 29, 2012, 23:08:09
Low block nie daje rady?
Skoczyć się nie da? Sprawdź w treningu i daj znać jak idzie.
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Kwiecień 29, 2012, 23:30:15
Przecież to jest te jej stąpnięcie dające quake stuna.
Z bliska można blokować dołem lub górą ale jest bezpieczne, można robić na to GI. Z daleka jakiś cios ze skoku albo blok na low i jakaś mala kara typu 2K 2A, to już trzeba wyczuć odległość czy będzie trafiać low czy jeszcze mid. Najbezpieczniej, nie będąc ogranym po prostu blokować lowem jeżeli cały string wchodzi na hita. Jak wchodzi na blok można to przerwać. Ewentualnie robić stepa i w razie czego ominiemy wersję z B a jak pójdzie wersja z K czyli stąpnięcie to zdążymy zablokować dołem.
Jeżeli ktoś tego nadużywa to można zawsze na paukę skoczyć z ciosem, u części postaci 7A_B_K z tym wygra nawet z bliska, a nawet jak nie wygra to trzymamy blok i po dostaniu w powietrzu od razu wstajemy i karzemy czymś szybkim bo Lei jest wtedy na jakieś -15 czy nawet więcej.
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: Ring w Kwiecień 29, 2012, 23:32:35
Ona ma chyba dwa albo trzy takie ciosy z tym gównianym quake stunem. Jeden jest na pewno po AA BE a drugi to 2B+K. Na początku niesamowicie upierdliwe to jest, na bliskim zasięgu daje jej +11 na bloku i ma gwarantowane AA. Z tego co pamiętam, to tam jest tak, że z bliska idzie na smid a na średnim zasięgu cios idzie na low. Jak nas trafi tym stunem na low to ma tam bardzo silnego gwaranta. To na low można zablokować na reakcję lub przeskoczyć (w razie bloku Leixia ma jakieś -14), gorzej jest z tym z bliska bo potrafi trafić skaczącą postać. Najlepiej 7B, GI albo JG.

JG na low działa zarówno na cios z bliska i tego stuna, jak nam się uda to Leixia leci a wcale trudne to nie jest bo ciągle ten sam timing, Lei nie może tego opóźnić ani zrobić cancela.

Jeśli chodzi o samo AA BE Leixii to Ivy po trzecim ciosie może zrobić 3B, które dzięki wbudowanemu SS unika obu kontynuacji po tym "kręciołku".
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: Księżyc w Kwiecień 29, 2012, 23:52:44
Ile klatek trwa animacja guard crusha?
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: Ring w Kwiecień 29, 2012, 23:54:52
37 klatek.
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Kwiecień 30, 2012, 00:54:23
Ona ma chyba dwa albo trzy takie ciosy z tym gównianym quake stunem. Jeden jest na pewno po AA BE a drugi to 2B+K. Na początku niesamowicie upierdliwe to jest, na bliskim zasięgu daje jej +11 na bloku i ma gwarantowane AA.

Z tego co zrozumiałem chodziło o AA BE K, tam na bloku akurat Lx nie ma gwarantowanego AA:).
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: nerobianco w Luty 18, 2014, 02:53:46
Jak dużo błędów można zrobić w Calamity Symphony ?
Tytuł: Odp: Kącik dla początkujących
Wiadomość wysłana przez: Ring w Luty 18, 2014, 10:06:04
O ile dobrze pamietam to chodzilo o koniecznosc wklepania tych wymaganych kierunkow w okreslonym okienku.

Nie wiem jak jest w przypadku zwyklego CSa, ale dla iCS to okienko mialo 40f i nie mozna bylo przytrzymac jednego kierunku na dluzej niz 5f