Autor Wątek: TTT2 - dyskusja ogólna  (Przeczytany 697250 razy)

Mendrek

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Płeć: Mężczyzna
  • d/b+1
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: ComaPL
  • Skąd: M-ce
Odp: TTT2 - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #3375 dnia: Czerwiec 05, 2013, 10:19:49 »
Mój problem jest taki, że zagrałem w VF5 i widzę po prostu jaki Tekken jest gorszy od niego w wielu kwestiach. I to mnie mierzi, że więcej ludzi gra w tą grę. Więc próbuję zrozumieć jej fenomen. TTT2 ma bardzo dużo postaci i ciężko nauczyć się ich wszystkich, stąd zauważam że nawet moje najbardziej oczywiste ciosy wchodzą w co lepszych graczy. Kiedy przegrywam w VF5 to czuję że przeciwnik był lepszy i musiał znacznie więcej się uczyć ode mnie, a ja byłem przewidywalny. Z porażkami był progres, i tak dziś mogę tam nawiązać równą walkę z czołówką.
W TTT2 jak ktoś mnie pokona, to czuję się jakby gra ruchała mnie w dupę. Nie że gość uczył się więcej ode mnie, tylko nauczył się paru patternów, które na wymianę dają zwycięstwo. W VF5 takie coś jest nie do pomyślenia. Chociażby dlatego, że okizeme jest zbalansowane - rising kicki są niesamowicie priorytetowe, tak samo "dał pancze", a jednocześnie nie są do końca bezpieczne, natomiast świetnie sprawdzjaą się wroli spamer stopperów. Tutaj jedynym takim bezpiecznym w miarę wyjściem jest Tag Crash.
Nie umiem się przyzwyczaić do tego kulawego systemu stepów. Leci najprostszy do ominięcia vertical w stylu rakiety Alisy, i robię stepa i rakieta mnie trafia. W VF5 step działa dobrze, i nie trzeba robić na tip top, choć oczywiście są ciosy które go zdejmują (można próbować cancelować stepa - i co ciekawe wszystko to wyjaśnia tutorial).
Nauczyłem się wykorzystywać tag assaulty, i rochę pomogło, ale czuję że niektóre postacie mogą po prostu więcej od Jacków. I nadal nie rozumiem czemu ta mega wolna i nastawiona bardziej na krótkie silne kombinacje, ulega pod wzgloędem damage'u jakimś szybkim postaciom z długimi kombinacjami. Jedyne co u niego znalazłem co zadaje porównywalny damage to jak wejdzie na rage'u d/p 2121 i coś do tego, lub ten półobrotowy po windmillach.

Z Fuzzy będę próbował, acz nie wiem czy jest sens przy tak niestabilnym online.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2013, 10:22:06 wysłana przez Mendrek »
*roah*

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: TTT2 - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #3376 dnia: Czerwiec 05, 2013, 10:37:12 »
Mój problem jest taki, że zagrałem w VF5 i widzę po prostu jaki Tekken jest gorszy od niego w wielu kwestiach. I to mnie mierzi, że więcej ludzi gra w tą grę. Więc próbuję zrozumieć jej fenomen. TTT2 ma bardzo dużo postaci i ciężko nauczyć się ich wszystkich, stąd zauważam że nawet moje najbardziej oczywiste ciosy wchodzą w co lepszych graczy. Kiedy przegrywam w VF5 to czuję że przeciwnik był lepszy i musiał znacznie więcej się uczyć ode mnie, a ja byłem przewidywalny. Z porażkami był progres, i tak dziś mogę tam nawiązać równą walkę z czołówką.
W TTT2 jak ktoś mnie pokona, to czuję się jakby gra ruchała mnie w dupę. Nie że gość uczył się więcej ode mnie, tylko nauczył się paru patternów, które na wymianę dają zwycięstwo. W VF5 takie coś jest nie do pomyślenia. Chociażby dlatego, że okizeme jest zbalansowane - rising kicki są niesamowicie priorytetowe, tak samo "dał pancze", a jednocześnie nie są do końca bezpieczne, natomiast świetnie sprawdzjaą się wroli spamer stopperów. Tutaj jedynym takim bezpiecznym w miarę wyjściem jest Tag Crash.
Nie umiem się przyzwyczaić do tego kulawego systemu stepów. Leci najprostszy do ominięcia vertical w stylu rakiety Alisy, i robię stepa i rakieta mnie trafia. W VF5 step działa dobrze, i nie trzeba robić na tip top, choć oczywiście są ciosy które go zdejmują (można próbować cancelować stepa - i co ciekawe wszystko to wyjaśnia tutorial).
Nauczyłem się wykorzystywać tag assaulty, i rochę pomogło, ale czuję że niektóre postacie mogą po prostu więcej od Jacków. I nadal nie rozumiem czemu ta mega wolna i nastawiona bardziej na krótkie silne kombinacje, ulega pod wzgloędem damage'u jakimś szybkim postaciom z długimi kombinacjami. Jedyne co u niego znalazłem co zadaje porównywalny damage to jak wejdzie na rage'u d/p 2121 i coś do tego, lub ten półobrotowy po windmillach.

Z Fuzzy będę próbował, acz nie wiem czy jest sens przy tak niestabilnym online.
Nauczył się paru patternów, więc nauczył się więcej od Ciebie, więc dostajesz po dupie. Proste? Naucz się radzić sobie z tymi "patternami", albo giń dalej bez sensu.

Sprawa wygląda następująco: nie znasz tej gry, nie ogarniasz systemu, nie rozumiesz frame daty i nie znasz postaci, czyli nie włożyłeś w tą grę minimalnego nawet wysiłku. Nie przeszkadza Ci to jednak w oczekiwaniu, że ta gra będzie taka, jak Ty byś sobie tego życzył, czyli w tym przypadku taka, jak Virtua Fighter. Tekken to nie jest VF, uświadom to sobie sobie. Jesteś kiepski i z takim nastawieniem nigdy nie zmienisz tego stanu rzeczy. Przestań oczekiwać, przestań rościć, spróbuj zrozumieć cokolwiek, jak nie wiesz, to zapytaj, ale inaczej niż "hej, #hujowytekkenVFnajlepszy jak w tym gównie się wciska kwadrat #tekkensłabiznagrajciewVF?", ale postaraj się czegoś dowiedzieć. Ja nie zmienię Twojego nastawienia, a bez zmiany nastawienia nigdy nie będziesz dobry. Ostatnio chciałem z Tobą zagrać, po walkach mógłbym Ci coś podpowiedzieć, ale Cię nie było - Twoja wola. Ale na litość boską, skończ jęczeć jak mała dziwka, bo to nie przystoi.
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: TTT2 - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #3377 dnia: Czerwiec 05, 2013, 10:50:45 »
I nadal nie rozumiem czemu ta mega wolna i nastawiona bardziej na krótkie silne kombinacje, ulega pod wzgloędem damage'u jakimś szybkim postaciom z długimi kombinacjami. Jedyne co u niego znalazłem co zadaje porównywalny damage to jak wejdzie na rage'u d/p 2121 i coś do tego, lub ten półobrotowy po windmillach.
W takim razie źle podchodzisz do tej gry - tutaj nie ma postaci "szybkich" czy "wolnych", tutaj każdy ma jakieś 10-13frejmowe połki, które można uznać uniwersalnie za "szybkie", każdy ma jakieś 15-17frejmowe launczery itd. Tutaj nie gra się na "krótkie i mocne" czy "szybkie i długie" kombinacje; kombinacji to się używa głównie do karania czy gwarantów, neutral game w TTT2 polega na połkowaniu oraz graniu "footsies", spacingowaniu mocnych szlagów, baitowaniu whiffów i karaniu tego wybijaniem.
Ze względu na grę w zupełnie inną bijatykę (mimo, że też 3D) masz błędne podejście do tego, na czym Tekken polega, jaka jest jego meta itd. Stąd bierze się frustracja.

Ryld-PL

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gram w GG
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Ryld-PL
  • Skąd: z Nienacka ^^
Odp: TTT2 - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #3378 dnia: Czerwiec 05, 2013, 12:54:37 »
Boże święty, co ja czytam...
Mendrek to są dwie różne bijatyki. Movement w VF jest łatwy prosty i przyjemny w TK musisz się go uczyć długo, do tego akcje w VF są krótsze, spacing jest inny, że o systemie rzutów nie wspomnę. TO SĄ RÓŻNE GRY.

Nie rozumiem twojego podejścia, bo jeśli ktoś zjechał ciebie na trzy ciosy i WYGRAŁ to jest lepszy czy gorszy od ciebie??

Grywałem kiedyś w VF i dla mnie to było śmieszne, bo właśnie dółpancz miał tak duży priorytet, że przebijał ofensywę moich oponentów i dawał im zgadywankę, robiłem barkę z crouch-a Akirą lub lowa lub rzut i nadużywałem tego do granic możliwości... Moi sparing partnerzy rzygali od tego gówna i sól była wyczuwalna na kilometr :P

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Cytat: Kują
virtua jest bardziej sucha niz kot na streamie :dansgame:

Komandos

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 964
    • Zobacz profil
    • Email
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: TTT2 - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #3379 dnia: Czerwiec 05, 2013, 12:58:50 »
Dlaczego się dziwicie, że koleś narzeka na side step? Przecież on gra Jackiem  :plaza:

Know thy self, know thy enemy. A thousand battles, a thousand victories.

Frizen

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1339
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Wrocław
Odp: TTT2 - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #3380 dnia: Czerwiec 05, 2013, 19:15:26 »
Jackiem sie nie stepuje, chyba ze Bruce'a w prawo  :dansgame: Jak mozna narzekac na dpuncha skoro mozna go wyhopkickowac, sparowac wszystko z nim ogolnie zrobic. Chyba ze ktos na hurra chce leciec do przodu i wygrywac.
"People live their lives bound by what they accept as correct and true. That's how they define "reality". But what does it mean to be "correct" or "true"? Merely vague concepts… their "reality" may all be a mirage. Can we consider them to simply be living in their own world,shaped by their beliefs?"

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: TTT2 - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #3381 dnia: Czerwiec 05, 2013, 19:40:39 »
Jak mozna narzekac na dpuncha skoro mozna go wyhopkickowac, sparowac wszystko z nim ogolnie zrobic. Chyba ze ktos na hurra chce leciec do przodu i wygrywac.
Pomyliłeś gry.

Szyper

  • Bezkitu Team
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 406
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Skąd: Poznań
Odp: TTT2 - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #3382 dnia: Czerwiec 05, 2013, 20:19:19 »
Ja tam w lewo stepuje brucea raczej.. tak btw!

Komandos

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 964
    • Zobacz profil
    • Email
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: TTT2 - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #3383 dnia: Czerwiec 05, 2013, 22:21:25 »

Know thy self, know thy enemy. A thousand battles, a thousand victories.

Frizen

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1339
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Wrocław
Odp: TTT2 - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #3384 dnia: Czerwiec 05, 2013, 23:16:14 »
Ja tam w lewo stepuje brucea raczej.. tak btw!
To chyba slabo Ci to wychodzi :D
"People live their lives bound by what they accept as correct and true. That's how they define "reality". But what does it mean to be "correct" or "true"? Merely vague concepts… their "reality" may all be a mirage. Can we consider them to simply be living in their own world,shaped by their beliefs?"

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: TTT2 - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #3385 dnia: Czerwiec 06, 2013, 00:28:34 »
Też mam coś fajnego  :kapparyu:

http://www.youtube.com/watch?v=ZGJXV4Br_08
Trochę głupie, bo całe f+4121 nie jest przecież NC :dansgame:

Frizen

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1339
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Wrocław
Odp: TTT2 - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #3386 dnia: Czerwiec 06, 2013, 00:44:55 »
Sztuczne nabijanie dmg... gdyby to byl nc to bym wam robil death combo na porzadku dziennym.
"People live their lives bound by what they accept as correct and true. That's how they define "reality". But what does it mean to be "correct" or "true"? Merely vague concepts… their "reality" may all be a mirage. Can we consider them to simply be living in their own world,shaped by their beliefs?"

Komandos

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 964
    • Zobacz profil
    • Email
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: TTT2 - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #3387 dnia: Czerwiec 06, 2013, 01:03:44 »
No wiadomo przecież, ale i tak ściana mocarna i łatwa całkiem ;) W ogóle sprawdzał ktoś jaki team ma najmocniejszą ścianę w grze?

Know thy self, know thy enemy. A thousand battles, a thousand victories.

Frizen

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1339
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Wrocław
Odp: TTT2 - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #3388 dnia: Czerwiec 06, 2013, 01:28:43 »
A jak bedziemy to oceniac? Odejmujemy dmg wallsplatera? Pewnie bedzie to jakis team ze Steve'm bo ma naprawde mocny rewallsplat ktory mozna robic zawsze.
"People live their lives bound by what they accept as correct and true. That's how they define "reality". But what does it mean to be "correct" or "true"? Merely vague concepts… their "reality" may all be a mirage. Can we consider them to simply be living in their own world,shaped by their beliefs?"

Komandos

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 964
    • Zobacz profil
    • Email
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: TTT2 - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #3389 dnia: Czerwiec 06, 2013, 22:23:10 »
A jak bedziemy to oceniac? Odejmujemy dmg wallsplatera? Pewnie bedzie to jakis team ze Steve'm bo ma naprawde mocny rewallsplat ktory mozna robic zawsze.

Nie no, ciosu wbijającego na ścianę nie liczymy, to by było bez sensu :P I raczej chodzi o rzeczy, które wchodzą 100/100, a nie w combo movie. ;)

Know thy self, know thy enemy. A thousand battles, a thousand victories.