Autor Wątek: Top 10 ciosów  (Przeczytany 6921 razy)

Guardian

  • Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Wiadomości: 163
  • Płeć: Mężczyzna
  • Life is brutal, SO am I!
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Guardian-TcT-
  • Skąd: Ja mam wiedzieć?
Top 10 ciosów
« dnia: Grudzień 20, 2009, 14:39:40 »
Moja lista Top 10

d+1(dobry do pressingu, 0 na bloku, przewaga na trafieniu, pozostawia w FC,trafia leżącego)
u/f+1+2,1+2(zasięgowe nc mid mid, hit confirmowalne, 49dmg, pierwsze bezpieczne na bloku, wrzuca na ścianę, low crush)
cd+4,1+2(nc low mid, 40dmg, wymienialne z WS+4 z dasha lub cd+2)
d/b+1+2(high/mid crasher; juggle starter)
d+2,1,2,2(hit confirmowalne, pierwsze 2 hity nie karalne i dobre do karania, po wejść 3 na CH 4 gwarantowany, wbija na ścianę)
u/f+3(juggle starter, traker)
ch b+1+2,1,2( hit confirmowalne, na CH siedzi komplet, wysoki dmg, pierwszy hit słabo choć z reguły niekaralny)
u/b+3+4(świetny starter, bardzo ładnie trakuje ciosy, zbiera z wszelakich postaw np Xiao z AoP)
d/b+3,3,[_3;_4,4](low,mid[_low;_high,mid], szybki low z kontynuacją i mix upem)
WS+2,1(NC, pierwszy hit bezpieczny, juggle starter)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2009, 16:00:00 wysłana przez Guardian »

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Top 10 ciosów
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 20, 2009, 20:25:55 »
u/f+1+2,1+2(zasięgowe nc mid mid, hit confirmowalne, 49dmg, pierwsze bezpieczne na bloku, wrzuca na ścianę, low crush)
Czasem u/f+1+2 działa jako high-crush (a przynajmniej punch-crash).

cd+4,1+2(nc low mid, 40dmg, wymienialne z WS+4 z dasha lub cd+2)
Wymienialne z CD+2? A nie z CD+1+2_[1+2]? Bo CD+2 jest mocno karalne.

WS+2,1(NC, pierwszy hit bezpieczny, hit confirmowalne, juggle starter)
WS+2,1 jest hit-confirmowalne? Serio? Jeśli tak, to to naprawdę jest "śmieszny" string... Ale z tym NC to bym nie przesadzał, bo Sway mi wczoraj zablokował 2. cios ;)

Guardian

  • Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Wiadomości: 163
  • Płeć: Mężczyzna
  • Life is brutal, SO am I!
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Guardian-TcT-
  • Skąd: Ja mam wiedzieć?
Odp: Top 10 ciosów
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 21, 2009, 02:06:27 »
u/f+1+2,1+2(zasięgowe nc mid mid, hit confirmowalne, 49dmg, pierwsze bezpieczne na bloku, wrzuca na ścianę, low crush)
Czasem u/f+1+2 działa jako high-crush (a przynajmniej punch-crash).

cd+4,1+2(nc low mid, 40dmg, wymienialne z WS+4 z dasha lub cd+2)
Wymienialne z CD+2? A nie z CD+1+2_[1+2]? Bo CD+2 jest mocno karalne.

WS+2,1(NC, pierwszy hit bezpieczny, hit confirmowalne, juggle starter)
WS+2,1 jest hit-confirmowalne? Serio? Jeśli tak, to to naprawdę jest "śmieszny" string... Ale z tym NC to bym nie przesadzał, bo Sway mi wczoraj zablokował 2. cios ;)

Wszystko pisane z mojej głowy i nie jestem nie omylny więc dziękuje za zwrócenie uwagi :)

CD+4,1+2 wymieniam z CD+2 gdy ktoś zacznie schylać się na "pałę" (zwykle po 2 CD+4 pod rząd) :) jak napisałem to jest jedna z kilku opcji ;)

Co do WS+2,1 to tak w mniejszej przestrzeni czasowej jest w każdym razie ja to tak widzę. Nigdy nikt mi jeszcze nie zablokował na po trafieniu pierwszym drugiego.

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Top 10 ciosów
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 21, 2009, 08:18:13 »
Jesteś pewien, że warto CD+4,1+2 wymieniać właśnie z CD+2? W obu przypadkach gdy przeciwnik zgadnie możemy się praktycznie pożegnać z połową paska energii, bo i tu i tu dostaniemy mocną wybitkę. Moim zdaniem lepiej zrobić CD+1+2 właśnie (cios ten jest szczególnie użyteczny pod ścianą) lub w ogóle u/f+3.

A co do WS+2,1 to to oczywiście był bug ;)

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Top 10 ciosów
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 21, 2009, 10:39:35 »
Hmm no ja tego buga zrobiłem dzisiaj 10 razy na jakieś 10 zrobionych ws+2>1. Więc jako że można to zablokować za każdym razem to musi to znaczyć że nie jest to bug a po prostu framedata. Czyli jest to NC ale tylko jeżeli nie opóźnimy. A skoro tak, to nie jest to hit confirmable bo nic nam ono nie da.

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Top 10 ciosów
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 22, 2009, 21:21:04 »
ja bym koniecznie dodał CD+1 to taki bobowy elektryk - mocarna akcja
ponadto f1,3 czy jakos tak to szło, -12 punisher, NC, kroi około 40dmg
koniecznie rzut ff1+2,
koniecznie df 3+4,4 czy jak to szło, świetny launcher
db3 jako low poke
przewrót i slide pod nogami + pełen komplet WS 2,1
ff3
osobiście tez uwielbiam z dystansu b3
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Top 10 ciosów
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 22, 2009, 21:24:12 »
Hmm no ja tego buga zrobiłem dzisiaj 10 razy na jakieś 10 zrobionych ws+2>1. Więc jako że można to zablokować za każdym razem to musi to znaczyć że nie jest to bug a po prostu framedata. Czyli jest to NC ale tylko jeżeli nie opóźnimy. A skoro tak, to nie jest to hit confirmable bo nic nam ono nie da.
Ale czasem nieopóźniona wersja nie działa jako NC. Dzisiaj rozmawiałem o tym ze Sway'em, który powiedział, że kilka razy tak zdarzyło mu się w trakcie gry z Kilgorem.

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Top 10 ciosów
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 22, 2009, 21:38:32 »
Możliwe że tam jest NC na styk i że 1-2 klatki później i już nie jest NC. Sprawdzę sobie to dzisiaj bo może być tak że jest to jakieś character dependent lub zasięg dependent. Staram się raczej znaleźć jakieś logiczne wytłumaczenie tego bo to że frame data się sypie i w trakcie recovery da się coś zablokować lub że pierwszy cios daje czasem inną wartość na trafieniu jest tak samo możliwe jak to że w zwykłym 10 klatkowym punchu raz na 100 użyć coś się pokićka we fd i trafi w 11 czy w 12 klatce:P. 

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Top 10 ciosów
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 23, 2009, 11:02:46 »
Tak  jak myślałem. To NC jest na styk. Można to tak robić że opóźnienia w ogóle nie będzie widać i nie zadziała. Ja wczoraj tak się bawiłem że starałem się wcisnąć jedynkę w tym samym momencie w którym dwójka trafiała, tak jakby to był jakiś JF. Takim sposobem większość z puszczonych ws 2,1 była blokowana przy ustawieniu stand to guard (pobawcie się tak, zobaczycie o co mi chodzi). Nie wiem ile ma ws2 ale w tym wypadku wychodzi na to że żeby być pewnym że to będzie nc, nie można zrobić przerwy między 2 a 1 większej jak exe pierwszego ciosu.

Biorąc jeszcze pod uwagę input laga minimum 4-7 klatek w zależności od tego jaki TV (crt, dobry lcd) i czy gramy na przejściówce, to wychodzi na to że trzeba 1 nacisnąć jeszcze przed tym jak trafi 2.

Guardian

  • Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Wiadomości: 163
  • Płeć: Mężczyzna
  • Life is brutal, SO am I!
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Guardian-TcT-
  • Skąd: Ja mam wiedzieć?
Odp: Top 10 ciosów
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 23, 2009, 13:10:29 »
ja bym koniecznie dodał CD+1 to taki bobowy elektryk - mocarna akcja
ponadto f1,3 czy jakos tak to szło, -12 punisher, NC, kroi około 40dmg
koniecznie rzut ff1+2,
koniecznie df 3+4,4 czy jak to szło, świetny launcher
db3 jako low poke
przewrót i slide pod nogami + pełen komplet WS 2,1
ff3
osobiście tez uwielbiam z dystansu b3

Temat to Top 10 więc trochę za dużo tych ciosów by było ale zapraszam cię do stworzenia własnego top 10. Podaj 10 Twoim zdaniem najlepszych ciosów opisz je i napisz, a ja po przejrzeniu umieszczę w pierwszym poście jako Top 10 Twojego autorstwa.

ps. WS+2,1 już poprawione dzięki CheeseOfTheDay:)

Wacho_VHO

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • -Team Individualists-
    • Zobacz profil
    • Backdash
    • Email
  • CFN: Satsui_No_Wacho
  • Gamertag: PL Balrog I
  • PSN ID: ice0age-w-
  • Skąd: Poznań
Odp: Top 10 ciosów
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 05, 2010, 23:16:02 »
1. d+1
2. uf+1+2>1+2
3. df+1>2
4. uf+3
5. 2,1
6. db+3
7. b+2,2
8. cd+4,1+2
9. f+2>3
10. ss 1+2

Dlaczego tak? Wkrótce napiszę.

pan_sz

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 41
  • "gwarat na nieblok bez setupów na pałę"
    • Zobacz profil
  • PSN ID: sh-zinden
  • Skąd: u-hu-hu
Odp: Top 10 ciosów
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 11, 2010, 19:37:37 »
kolejność dowlona

1. wake-up+3 (niedawno wymyslilem :D juggle starter, jak podetnie (a nawet i niekoniecznie), WS+2,1 wchodzi)
2. u/f+1+2 (cały czas to spamuje, działa często, w jugglach używam wersji z 1, w polu wolę 1+2)
3. cd+4,1+2 (tez dobre, wchodzi przewaznie na kazdego; mało kto się spodziewa, tylko dmg mały... dobre na wstających, którzy nie sa gotowi na lowa)
4. d/b+1+2(jeden ze starterow z ktorych korzystam bardzo często)
5. 1,1 (przerywa prawie wszystko pomiedzy stringami, można po tym posadzić cos szybkiego innego (rzut, d/f1, 2,1,2) bo przeciwnik przewaznie myśli, że będzie miał przewagę)
6. f+3+4 / b+3+4 - pomoc w poruszaniu się po planszy, po CD kolejna pomoc do mobilności, można mikupować, jest z tego juggle starter)
7. b+3 (jako pojedynczy hit przydaje mi się do zgarniania z ziemi wszelakiego pedalstwa online (eddy, christie))
8. d/f+1+2 (nogi sa niewidzialne przez jakis czas, poza tym jak oboje leza na ziemi, bob sie przykleja, wstaje razem z przeciwnikiem z 3 i jazda ws+2,1)
9. cd+2 (shoryuken!!!!!11)
10. d/f+3 (sam z siebie długi poke, można po nim coś dodać; wydaje mi sie przydatny do zbierania z ziemi po boundzie)

chciałem podac kilka nowych, myślę, również zasługujących na uwagę.
jezeli zle mysle, to mi o tym powiedzcie dlaczego ;d
[/quote]

Tundra

  • Gość
Odp: Top 10 ciosów
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 02, 2010, 14:31:03 »
Widze ze sporo ciosow opisaliscie juz :D Dla mnie numer jeden to f+2,3. 12 klatkowiec, swietny do karania, wrzuca na sciane ( niestety karalny;p). CD+4,1+2 jest genialnie :D Hell jak u Kazia tylko ze silniejszy hehe :D ws+2,1 swietny juggle starter z kucania. Wiadomo karalny na bloku, ale jest szybki i dzieki temu mozna wiele podcinek ukarac wybitka. ( swoja droga po tej wybitce siedzi najsilniejszy juggle boba)

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Top 10 ciosów
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 02, 2010, 16:47:01 »
Dla mnie numer jeden to f+2,3. 12 klatkowiec
Nauczyłeś się już robić f+2 w 12 klatek a nie w 16?

Tundra

  • Gość
Odp: Top 10 ciosów
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 04, 2010, 18:09:07 »
Tak Di :D Wreszcie sie udalo :D