BACKDASH FORUM
Tekken => Postacie => Tekken 6 / BR => Miguel Caballero Rojo => Wątek zaczęty przez: Wacho_VHO w Luty 23, 2010, 13:09:28
-
Jako, że zaczął się tydzień Miguela, parę takich ogólnych uwag na początek:
-koleś jest podatny na SSL, warto o tym pamiętać, można wystepować naprawdę sporo
-ma dobrą zgadywankę z FC; FC df+4 (low, niestepowalny), FC df+2 (mid, zgarnia SSL), WS 2,2 (NC mid high, juggluje, nie jailuje na bloku)
-dobry rzut setupowy df+1+2 (zostawia przeciwnika na nogach, z ujemnymi klatkami)
-trap na wstających z gleby: df+1, juggle...
-ma jedne z mocniejszych NC w grze, oczywiście hit confirmowalne
Co do ciosów poszczególnych:
1,2,4_1,2,1+2_1,3 - kłania się fuzzy guard (po pierwszym panczu klepiemy df - jeśli pójdzie 3, mamy low parry i juggle, jeśli 2 - robimy po tym SSL, unikamy kontynuacji 4_1+2 i mamy juggla)
3,4 - można wciąć się max i9 ciosem (Xia, Yosz)
1+2,1+2 - NC, kroi dużo, nie za dobrze radzi sobie z SSami, po pierwszym hicie na blok można stepować w lewo, po drugim na bloku mamy karę na wybitkę, co ciekawe - małe postacie mogą uniknąć drugiego ciosu trzymając B po pierwszym na blok ;D
f+3,4 - karalne i12 ciosem
f+4,2 - kolejne NC, f+4 to homing move o konkretnym zasięgu, całość jest karalna na wybitkę na bloku
b,f+1 - niekaralny high z wbudowanym małym SSem
b+2,2 - można przerwać i9 ciosem
uf+1 - high dający przewagę na bloku
b+3 - niezły low crush, często stosowany na wstających, uważajmy na to
SAV 1,2,1 - trzeci cios z tej serii stepujemy w lewo
SAV 3,3 - jailuje na bloku
SAV 4 - kolejny homing, z postawy tym razem
SAV df+1 - stepujemy w lewo
SAV df+2 - wybitka karalna na wybitkę
SAV d+4,3 - NC zaczynające się od lowa (yeaahhh), na szczęście łatwo stepowalne
SAV db+3 - low zgarniający oba stepy
SAV db+4 - SSL, albo blok i juggle
SAV b+1,2 - po b+1 możemy walnąć low crusha...
SAV b+1,3 - ...ale ryzykujemy, że oberwiemy midowym kolankiem.
SAV uf+3 - stunuje na normal hicie, karalne i13
10 hit combo - po drugim hicie stepujemy w prawo, low idzie jako siódmy
-
SAV b+1,4 drobna pomyłka :)
f,f+2,1 - NC, jeśli dwójka nie jest opźniona samo ff+2 -13 na bloku, 1 -14, drugi hit to high
d/f+4,1 - można dokończyć z jeszcze jedną jedynką, ale te dwa ciosy są NC, drugi high nie jailuje na bloku, można wejśc do Savage po drugim hicie
Główną bronią Miguela jest d/f+1~f [SAV] i kontynuacje po tym, której wszystkie można przerwać d+1, lecz radze nie nadużywać po można dostać low parra.
f+4,2 jest hit confirmble samo f+4 jest bezpieczne
-
Sporo sie juz nagralem na tego Migelka, postaram sie cos pozniej napisac jak granie na niego wychodzi "w praniu". generalnie wystarczy grac ostroznie, bez zbytniego wcinania sie, uwazac na ciosy z FC (stad najlepiej trzymac ciagle odpowiedni dystans, jak tracimy przewage w pressingu, cofnac sie kawalek, moze to tez zachecic Miguela do odpalenia ciosow karalnych na wybitke) i jest git.
-
W ogole mega dzieki generalnie, za takie informacje dot. postaci. Na koniec fajnie bedzie mozna to w zmontowac w cos ala "frame data" - lista postaci, klikasz, a tam jej wady, ktore pomagaja w ataku. Hell - bedzie mozna to w english wersji tez zrobic i infa od VHO + reszty ludzi poleca wszedzie:). Przydatne, od reki sie tego nie nauczy czlowiek, ale z czasem owszem.
-
Miguel jest moją główną i jedyną postacią, ostatnio zauważyłem że jego główną broń d/f+1 można w bardz łatwy sposób sidestepować w prawo, gdy zrobimy drugiego stepa to żadne dokończenie po d/f+1 od Miguela nie wejdzie :'(
-
Witam. Jako, że to mój pierwszy teczkenowy post to może być trochę nieścisłości.
Interesuje mnie wasze zdanie odnośnie espaniolskiej krwi poganiacza bydła z mojego avatarka.
Mianowicie, jaki potencjał widzicie w tej postaci ?
Ja odniosłem wrażenie, że jest to postać dość płytka, której wiele rzeczy może brakować. Jednak z drugiej strony podobają mi się (pomijając design i "zabójcze" UB 8) ) jego NC a także zgadywanka (?) z SAV a przede wszystkim to, ze zdaje się być w obsłudze prostą niczym cep bojowy ( boje się, że Heniek jest dla mnie zbyt wymagający :] ).
Czy sądzicie, że jest to postać warta zachodu? Może są na sali obecni ludzie, którzy mają jakieś większe pojęcie na temat Hiszpana ?
W razie jakichkolwiek, zbyt pochopnych ocen z mojej strony proszę o niezwłoczne wyprowadzenie z błędu :)
Pozdrawiam
-
Miguellem naprawdę fajnie można pograć. Ma dobre whiff punishery u/f+4, d/f+2,1 d+1+2, dobrą podcinkę d/b+1 z jugllem - szkoda, że nie ma mocniejszej opcji pod ścianą. Po jugglach zakończonych d+4,1+2, d/f+2,2 d+2 ... świetne możliwości oki. No i nie zapominajmy o uważanym za najlepsze w grze d/f+1 z kontynuacjami i przejściem do postawy z której to można ładnie pomieszać :) Damage jaki można wyciągnąć waha się od dobrego do bardzo dobrego wiele postaci ciągnie więcej, do ściany doprowadzamy raczej banalnie i to z dużej odległości. Brakuje dobrej kary na -12 lepiej możemy pokarać od -14 (f+1+2 z bliska, a później d+1+2 na gwarancie :D ). Miguel to postać raczej do pokingu do którego ma świetne narzędzia. Na początku wydaję się świetny jednak później odkrywamy, że wiele rzeczy ma karalnych co wymuszą ostrożną grę na znającego tą postać gracza. No i ogólnie pamiętajmy, że osobnik ten posiada brawurową zdolność do otwierania drzwi od stodoły :D Tutaj po odpowiedni tutorial odsyłam do zajmana :D
-
Miguel to fajna postać, jest prosty i silny,a co najważniejsze ma zajebistego taunta :P . Jego najlepsze ciosy to 1,2 ; df+1 ; uf+4 i db+4. Jest doskonały do skubania pojedynczymi ciosami. Juggle moim zdaniem ma całkiem mocne i do tego bardzo proste. Największa wada jakiej się dopatrzyłem to, że połowa jego ciosów jest karalna na wybitkę, więc jak ktoś go dobrze zna to trzeba się mocno ograniczać :-[
-
Zajman zna Miguela jak własną stodołę, więc trzeba poczekać, aż on się tutaj wypowie.
-
Miguel to prostak pokroju paula, pooglądaj walki raina, dobrze nim gra.
-
Nie wiem jak tam Zajman, ale Rupert ma zajebistego Miguela, top 10 w rankingu online. Najlepiej jakby on coś tutaj naskrobał :P
-
Ostatnio grałem z paroma dość dobrymi operatorami tej postaci i aż mnie krew zalewa... Nie widziałem jeszcze ani jednego Miguela defensywnego, wszyscy nim lazą tylko do przodu i na nic nie patrzą ??? WTF? Rozwala mnie ta postać, poczynając od desingu i na ciosach kończąc. Te ciosy wyglądają jak odpadki od innych postaci sklecone w jedną bezsensowną kupę.
-
Miguel to postać w stylu paula czy bruca - 2 dni i umiesz nim grać , zero skomplikowania . Prawdą jest jednak że da się nim tak jak i wyżej wymienionymi nieźle namieszać : (tak skrótowo , K" dobrze go opisał )
+
-Jugglująca podcinka ze zwykłej postawy i savage (z sav dodatkowo można mieszać z kolankiem co nieźle irytuje przeciwnika )
-Doskonałe Launchery z hopkikiem i wiff puniszerem (d/f+2,1) na czele . Ponadto niezły launcher z ws wymienny z podcinką .
-Postawa Savage
-d/f 1 .... itd . Chyba najlepsze w grze a napewno jedno z lepszych . Multum sensownych opcji czynni to zagranie chyba najlepsiejszym u miguela .
-Ogólnie niezłe mixupy związane z d/f+1 , b+1,4 ,d/f +1+2 i jego lowami itd.
-Kilka ciekawych butów w stylu : b+4 ( otwieranie drzwi od stodoły) wr3 (otwieranie bramy od wioski ) b+3 (przekładaniec z tulupem) itp.
-chore naturale w stylu f+4,2 , 1+2,1+2 (mozliwe z ss) , d/f+2,1
-mocne i łatwe (a jakże) juggle + śiwtene i banalne podprowadzenie pod ścianę nawet bez sav w stylu :
a) d/f +2,1 d/f+4,1 d/f+4,1 d/f+4,1,1 W! d+2 B! d/f+4,1,1 - 13 hit 87 dmg do nauczenia w 2 minuty .
b) d/f +2,1 d/f+1 (sav) d/f+1 d/f+4,1 d/f+4,1,1 W! d+2 B! d/f+4,1,1 - 13 hit 93 dmg do nauczenia w 3 minuty (bo 2 minuty zajęło nauczenie tego z pod punktu a )
c) d/f +2,1 d,f+1 , (sav) d/f+1 d/f+4,1 d/f+2,2 B! d/f+4,1,1 (far W!) b+3 .
Każdy juggiel wykorzystuje technikę ukosu (d/f) :D
Minusy:
-Karalny na każdym chorym naturalu wybitką , ogólnie słaba postać przez to że na maksa karalna .
-Poza mixupami z d/f+1 przewidywalny.
-Zbyt prosty w obsłudze dla wymagających .
Śmieszny chopek roztropek z hiszpańskiej wsi , postac zabawna ale jako maina to nie polecam .
-
Samewise - aby zrozumiec Miguela trzeba kilka razy napic sie do zgonu i toczyc do domu ; ). DemoN swietnie gra miguelem, ale watpie aby cos naskrobal :- P.
Jedna uwaga - d/f+2,1 jest srednie, bo jak sie pomyliy i zaliczymy blok, to sami lecimy (-15 cios). Podobnie z f+4,2 pomylka - blok - lecimy w powietrze (-15 czy -16 not sure).
edit: a LajmaN napisal o tym nizej =P.
technika ukosu kaka :p. no i brakuje mu uniwersalnej kary na wszystko jaka ma Law :(
-
Solo, ale jak zaliczę zgona to już się nie dotoczę do domu - sam :P Ale naprawdę, strasznie irytująca postać ten Miguel.
-
Solo nie stosuję już tej kary u lawa :) Zapytaj benka :*
-
Ile ma jego podcinka z łapki? Wydaje się blokowalna na reakcję.
-
Przeniesione do działu Miguela.
-
Ile ma jego podcinka z łapki? Wydaje się blokowalna na reakcję.
Chyba 20 można ją także przedłużyć i mieć pełnego juggla ale wtedy już jak wiadomo jest na maxa widoczna. Z tą podcinką jest tak, że ludzie skarżą się że ją widzą ale często nie zdążają gdy im tam odpowiedni pomieszamy :D Coś jak LFS d+4 od Hwo.
I jest jeszcze jedno fajne doprowadzanie do ściany:
Wybitka d/f+1 sav d/f+1 d/f+4,1 sav 1,2,1 super ciągnie :D
-
Niestety ale jego hop kick ma -14 na bloku, wiec nie możemy go nadużywać np. jak u Kinga za to mamy takie coś jak SAV u/f+3 trwa 15 klatek -11 na bloku i bierze więcej jak hop kick
Wybitka d/f+1~f SAV d/f+1 d/f+4,4~f SAV 1,4 Ciągnie bardziej do ściany niż wersja napisana przez K alecz SAV 1,2,1 daje nam wyższego Wall splat`a
Z podcinka to dość dziwna sprawa, że każdy ją widzi ale nie blokuje, mowa tutaj o tej krótszej wersji
-
To dlatego, że animację można rozpoznać już od pierwszych klatek, w przeciwieństwie np. do takiego QCB+3 Bryana.
-
Podobnie z f+4,2 pomylka - blok - lecimy w powietrze (-15 czy -16 not sure).
to sadzaj najpierw samo f+4, na bloku nie jest karalne
-
Podobnie z f+4,2 pomylka - blok - lecimy w powietrze (-15 czy -16 not sure).
to sadzaj najpierw samo f+4, na bloku nie jest karalne
I jest dość łatwo HC drugi hit
-
Jego hopkick ma -14 ale ukaranie tego jest mega ciężkie, pokazywał mi to łysy ostatnio, wsadzenie tam po boku np jet uppera (14 klatek, launcher) jest praktycznie niemożliwe, używając optymalnych kar.
-
Co sądzicie o jego auto-parry SAV b+2 ?
Okienko które paruje jest bardzo małe, wiec raczej nie używa się tego bez jakiś wcześniejszych przygotować na bloku ma -12, na trafianiu bez parry też jakoś na minusie Miguel ląduje. Osobiście używam go bardzo rzadko i to po takich ciosach co wyglądają po animacji że da się je skarać na punche np. 2,1 na blok, przechodzimy do SAV i b+2 dość często wtedy wchodzi parra, jakoś nie udało mi się znaleźć innego zastosowania dla tego ciosu.
-
Myślałem, że to parry to coś lepszego, ale wychodzi na to, że to nic nadzwyczajnego, albo po prostu nie potrafię tego używać... Dobrze sprawdza się to czasem jak zamkniemy kogoś pod ścianą często niektórzy próbują się tam wciąć z punchem między nasz pressing ;)
-
Jak sparujemy puncha to Miguel zaczyna się śmiać i przewraca przeciwnika gwarantów po tym raczej nie ma, wiec generalnie cios słaby ale ten śmiech to jest coś, co trzeba usłyszeć :)
-
Rupert, albo ktoś. Usiadłem deczko nad Miglancem i mam takie pytanko. Często robię backdash~SAV zamiast standardowego BDC i czasami tego SAVa od razu canceluję poprzez d/b. I czasem Miglanc z SAVa schodzi w crouch od razu, a czasami jest chwilka przestoju, w sensie stoi chiwlkę w SAV i dopiero klęka. Od czego to zależy? Za wcześnie wciskam d/b, za późno?