Autor Wątek: "Oficjalny" turniejowy regulamin?  (Przeczytany 24803 razy)

Snake

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: "Oficjalny" turniejowy regulamin?
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 20, 2010, 23:14:47 »
Aaaa, o to chodzi ;] Troche źle to sformułowałeś i chyba nie wszyscy zrozumieli (w tym i ja). A jak z tym zakazem bindowania na stickach, uargumentujesz to jakoś? ;p

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: "Oficjalny" turniejowy regulamin?
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 20, 2010, 23:30:14 »
Bez sensu. Albo full ban na binda albo nie.

Bindowanie na stickach to sprawa marginalna bo binduje może parę % grających na nim i to na początkach grania na sticku. Szkoda niepotrzebnie komplikować te zasady.

A sam ban na bindowanie może miał sens w sc4 gdzie było fatality po naciśnięciu 4 przycisków na raz, tam grający na padach mieli spore ułatwienie bo mogli zadać status 100% death, na sticku nie trudno było się pomylić i wcisnąć któryś z 4 przycisków później/wcześniej i nie wygrać rundy którą powinno się wygrać.
W tekkenie takich rzeczy nie ma więc bindowanie nie jest takim problemem.

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: "Oficjalny" turniejowy regulamin?
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 20, 2010, 23:40:34 »
Wszystko zależy od punktu widzenia, podlinkowałem jakiś czas temu gdzieś tutaj thread z TZ na ten temat właśnie.
Generalnie amerykanie śmieją się z europejczyków, że pozwalamy używać czitów i bindować klawiszę, uzasadnienie jest takie
(słuszne poniekąd) że bindowanie daje przewagę. Np. wyrywanie się na refleks z rzutu 1+2, robienie złożonych kombinacji typu taunt/multisy no i oczywiście
zero error margin. Na bindach nigdy nie zdarzy nam się nie wcisnąć czysto 2 klawiszy na raz, bez bindów owszem. Poza tym defaultowo ustawienia są bez bindów na pada (np w sf4 już ma inaczej) no i "oficjalne" turnieje namco promujące tekkena nie pozwalały rzekomo na takie skróty. Ja osobiście jestem neutralnego zdania aczkolwiek nie potrafię obiektywnie powiedzieć, że bindy nie są jakimś hendikapem i nie mają wpływu na performence.
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Hejt

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1483
  • Płeć: Mężczyzna
  • EdgeLord
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Starożytna Szkoła Wpierdolu
  • Steam ID: Hejt
Odp: "Oficjalny" turniejowy regulamin?
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 20, 2010, 23:50:08 »
Ja nie rozumiem czepiania się bindów. Pad i stick mają swoje wady i zalety - Ok, na padzie łatwiej wyrwać się z 1+2, ale za to na sticku łatwiej robi się wd i inne rzeczy które są znacznie trudniejsze na padzie. Piszę to z punktu widzenia człowieka mocno słabego manualnie. ;)

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: "Oficjalny" turniejowy regulamin?
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 20, 2010, 23:52:27 »
No tak, ale wyrywać się z rzutów musisz każdą postacią, to samo z precyzyjnym wciskaniem 2 klawiszy na raz, wavedash natomiast ogranicza się do kilku postaci ponadto w tym tekkenie nie jest jakiś diablo przydatny imho.
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Tokis_TLT

  • TLT
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 392
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Tokis_PL
  • Skąd: Łódź
Odp: "Oficjalny" turniejowy regulamin?
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 21, 2010, 00:10:58 »
Hmm, zauważmy że stick ma jednak przewagę nad padem w kwestii szybkości i jakości wykonywanych inputów(na wysokim poziomie wyszkolenia grającego), łatwiej zrobić te wszystkie ćwierć- i półkółka(oraz ich wariacje), naciskanie przeciwnych kierunków(np. f~b, u~d), wszelkie cancele movementu czy JFy. W moim mniemaniu wyrównuje to handicap związany z koniecznością dokładnego naciskania kilku buttonów naraz. Co do SC4 i obecnych tam CFów, to się zgodzę że pad ma przewagę, ale wydaje mi się, że w Tekkenie, w prowadzeniu większości postaci brak bindów na sticku nie powinien stwarzać kłopotu - trudniejsze MI się WYDAJE zrobienie płynnego wavedasha, niż naciśnięcie 1+2 by wyrwać się z rzutu. Jak dla mnie to rybka, niech sobie stickowcy bindują co chcą - Your best weapon is the weapon of choice!

Furb

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2451
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kept you waiting, huh?
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: FurbPL
  • Skąd: Wawa
Odp: "Oficjalny" turniejowy regulamin?
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 21, 2010, 00:35:04 »
Ja osobiscie z stickiem mam praktycznie zerowe doswiadczenie. Za czasow tekkena 5 probowalem cos na tym grac, ale dosc szybko sie zniechecilem. Jezli namco daje nam w swojej grze mozliwosc bindowania przyciskow to dlaczego mam z tego nie korzystac? Czemu mam sobie utrudniac gre, ktora i tak jest dosyc trudna? Bo amerykanie uwazaja to za czit? Jak dla mnie bez bindow, gra niektorymi postaciami jest znacznie utrudniona (ktos mowil o 3+4 hwo). Ogolnie jestem zdania ze albo bindujemy oba rodzaje kontrolerow albo zadnych.

Snake

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: "Oficjalny" turniejowy regulamin?
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 21, 2010, 00:36:12 »
lol xD Ale kto zabrania komukolwiek grać na sticku? Niech gracze padowi dalej grają sobie na padach jeśli rzeczywiście im tak wygodnie, ale niech nie roszczą sobie jakichś praw na wyłączność, bo to jest kpina. Albo bindowanie jest zabronione albo dozwolne.

Ja sam nie binduje przycisków, bo uważam że lepiej nauczyć się grać bez tego (nawet mimo tego, że kiedyś odpadłem przez to z turnieju, bo zamiast tackle'a wyszło mi ws+2), ale jeśli już pozwalać na bindowanie, to wszystkim graczom.

SAMEWISE

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: 52°44′0″N,23°34′0″E
Odp: "Oficjalny" turniejowy regulamin?
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 21, 2010, 00:57:56 »
To jakaś kpina! Ja grając na padzie nie wyobrażam sobie grania bez zbindowanych klawiszy. No chyba, że gram Kazuya wtedy ok bo ten nie potrzebuje. Ale np. taunta Bryanem sobie nie wyobrażam... nie mam zamiaru grać jak Sway gdzie on trzyma pada lewą ręką na kolanie, prawa na padzie i jedzie ;D Wtedy trzeba by od nowa uczyć się grać na padzie. Co innego trafiać całą dłonią robiąc 1+3+4 Bryana a co innego trafiać 3 różnymi palcami(palcem?) LoL    Dyskusja na ten temat jest śmieszna.

Rafimaru

  • TcT
  • Jr. Member
  • *
  • Wiadomości: 81
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Rafimaru_TcT
  • Skąd: Poznań TcT
Odp: "Oficjalny" turniejowy regulamin?
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 21, 2010, 01:16:31 »
Dyskusja na ten temat jest śmieszna.
A mnie natomiast zaczyna przerażać i dziwie się, że w ogóle kwestie zakazywania czegoś takiego podlegają dyskusji.
Bindowanie przycisków na padzie to czit? A może używanie sticka to czit?

Snake

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: "Oficjalny" turniejowy regulamin?
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 21, 2010, 01:44:54 »
W którym miejscu stick jest czitem? Stick to urządzenie, pod które została ta gra zaprojektowana. Zresztą, nawet gdyby tak nie było, to i tak nie potrafię się dopatrzeć "cziterstwa" sticka - ma tyle samo klawiszy używanych do gry co pad (czyli 8, w przypadku tekkena) tyle że są one podczepione pod trochę inne urządzenie niż plastik w padzie. Rzeczywiście, tragedia. Tymczasem przy bindach, podczas gdy w command liście wyraźnie pokazane jest, że do wykonania danego ruchu potrzebne jest wciśnięcie naraz dwóch przycisków, gracz fizycznie wciska tylko jeden. Nie wiem, ja prędzej cziterstwem nazwałbym tą drugą sytuację.

Hejt

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1483
  • Płeć: Mężczyzna
  • EdgeLord
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Starożytna Szkoła Wpierdolu
  • Steam ID: Hejt
Odp: "Oficjalny" turniejowy regulamin?
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 21, 2010, 01:59:02 »
Skończcie, bo tak można w nieskończoność.

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: "Oficjalny" turniejowy regulamin?
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 21, 2010, 06:14:58 »
Mnie zdazalo sie na turniejach Q3, ze rezygnowalo sie z odrabiania strat i od razu grano final xD wiec nie wysmiewac tylko przytakiwac.
Wyśmiewać, bo wszyscy odnosimy się do zasad, które podałem na drugiej stronie tematu.

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: "Oficjalny" turniejowy regulamin?
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 21, 2010, 09:57:02 »
Gram Bryanem bez bindów na padzie. tzn staram się ;)
Generalnie wciska się taunta dokładnie jak na sticku, buferując.
Wciskam kciukiem na raz 3+4 i dociskam 1, proste. Buferowanie inputów zostało
przez namco dodane już w T1 właśnie z tego powodu, aby ułatwić multi inputy.
Mi osobiście największy problem sprawia wciśnięcie na raz 1+2 bez bufora, 3+4 wychodzi 9/10 razy inne też.
Co by natomiast o bindowaniu nie mówić argumenty w większości przemawiają imo na niekorzyść.

1. Gra była zaprojektowania z myślą o używaniu tylko 4 klawiszy, precyzyjne wciskanie to część gry, tak jak macro i micro w starcrafcie, obchodzenie tego jest w związku z tym nie fair.
2. Namco na oficjalnych eventach nie pozwala bindować, defaultowe ustawienia są w grze również bez bindów.
3. To, że bindy są w opcjach nie oznacza, że ich używanie jest ok. W blazblue masz w opcjach możliwość odpalania całych akcji jednym klawiszem etc.
4. Nikt chyba nie uważa, że realnym jest aby osiągnąć 100% accuracy w multi inputach wciskając je po bożemu a nie bindami? Bez bindów można uwalić akcje i przegrać przez miss input z bindami mamy 100%, że to się nam nie zdarzy.
5. Co z tego, że wciskanie 2 klawiszy na raz jest relatywnie proste? Strafe jumpy w Quake też są podstawą a nikt nie prosi aby były pod jednym klawiszem etc. Rocket jumpa też można zbindować ale nikt tego nie robi. W korei grając w star crafta gramy na ustawieniach default, nie ma własnych bindów itp itd etc.
6. Ile zaoszczędzimy czasu w turniejach na głupim przestawianiu klawiszy przed każdą walką?
7. W stanach się tak gra, w korei i japonii też nie ma bindów (automaty), tylko w europie nadal jest dowolność, czemu w takim razie nie będziemy grać z guard damage i 250% życia i infinity time?

Na koniec, nie chcę się o to kłócić, grajcie jak chcecie. Pomyślcie tylko o tym co napisałem. Bindy w SF4 na padzie są default ustawieniem we wszystkich 3 wariacjach, inaczej nie da rady i nikt tego nie neguje. W tekkenie nie ma takiego problemu imo, da radę grać bez bindów i robić taunty etc.
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

JuniOr_TLT

  • Gość
Odp: "Oficjalny" turniejowy regulamin?
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 21, 2010, 10:39:57 »
Mnie zdazalo sie na turniejach Q3, ze rezygnowalo sie z odrabiania strat i od razu grano final xD wiec nie wysmiewac tylko przytakiwac.
Wyśmiewać, bo wszyscy odnosimy się do zasad, które podałem na drugiej stronie tematu.

Przytakiwać. Bo ja wypowiedziałem się poza tymi zasadami.

Bindowanie padów to rzecz która być musi. Ale sticków o.O !? Ile widzieliście automatów tekkena z więcej niż 4ma przyciskami? Zasada niemożliwości wyboru postaci przez wygranego pochodzi ze starej sceny arcadowej, gdzie podchodziło się do automatu na którym grał sobie jakiś typek, wrzucaliśmy coin i graliśmy z postacią którą przechodził sobie właśnie arcade mode. I nie miał on możliwości zmiany postaci, bo wybrał ją na "całą grę".