Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - CheeseOfTheDay

Strony: 1 ... 157 158 [159]
2371
Film, muzyka, książka / Odp: Tim Burton
« dnia: Grudzień 25, 2009, 11:14:04  »
 Czy go lubie? Pierwszy raz o nim slysze xD. Ale nie powiem, Edzio bardzo mi sie podobal, bylo w nim cos bajkowego i widzialem film wiele razy. Niestety ontatni raz jak jeszcze bylem dzieciakiem, wiec niewiele pamietam z niego procz kilku charakterystycznych scen oraz ciekawego klimatu. BigFish'a widzialem rok temu dzieki swojej lepszej upartej polowie ktora go we mnie wmusila. Ale nie zaluje bo to bardzo piekny film:).

2372
Tekken 6 / BR / Odp: Tier lista
« dnia: Grudzień 25, 2009, 10:38:05  »
Ja o cos zapytam na temat punktacji pandy. Chodzi mi o te 5/5 dla whiff punishing. Nie wiem czy to nie za wiele. Pistony sa bardzo dobre ale czy przy wybiciu z wiekszej odleglosci mozna zadac jakis duzy dmg bez i ze sciana? Inna sprawa, jak czesto przeciwnik ograny na pande bedzie nietrafiac, kiedy jest ona spora ma kiepskiego bakdasza i ss? Jeszcze jedno, juggle wchodza na nia mocniejsze ale glownie pod sciana. W polu podczas podbijania odpycha ja dalej i nie siedzi czesc mocniejszych standardow, np u kazia musze robic prostrze i slabsze o kilka punktow juggle. No i powinna dostac +0.5~1 pkt (tylko nie wiem gdzie) za dobre anty oki, chodzi o te smieszne ataki gdy jest na glebie.

2373
Forum / Odp: Jesteś nowy? Przedstaw się :)
« dnia: Grudzień 24, 2009, 10:52:22  »
Edit.
Hate:
Nadal nie napisałaś że jesteś moją dziewczyną!


Pisze:
Jestem jego dziewczyną :D

Dobrze że napisałaś bo zaraz każdy by się brał do rwania;].


No ale dobra, coś o mnie.
Kamil, aka Liber aka Cheese. Gram sobie w tekkenika od pierwszej części, od T3 gram w to na tak bardziej poważnie, a od T5 gram w to z ludzikami z internetu, z tekkenowym community znaczy się. Oprócz tekkenika do niedawna grałem w soula4 który niestety już się skończył, oraz w gejo gira (który też sie juz skończył) i trochę w sf4. Jeszcze wcześniej za czasów DC oraz PSX'a grywałem dużo w doa2, sb/sc1/2/3, mvc (i kilka innych crossoverów), pare czesci kof'a, garou, darkstalkers3, sfa3, troche mniej w sf3, rival schools, vf1/2/4 bla bla bla i jeszcze parę innych. W sumie grałem sporo w prawie wszystkie znaczące tytuły, byłem strasznym nerdem i miałem na to czas;].
Teraz czasu już jest dużo mniej, więc został tylko tekkenik i blazblue raz na 2 tygodnie.
W tekkeniku prowadzę Ali-san, Xio, Kazia, DJ'a.

Moim największym sukcesem jest to że jestem znany w światku calibura, kiedyś bardziej jako jeden z lepszych operatorów danej postaci, teraz bardziej jako jeden z lepszych cm mejkerów. Osobistym sukcesem jest również to ze udało mi sie nagrac nowatorskie cm do starego ttt oraz to ze w sc4 miałem monopol na cm'ki do dla setsuki:P. Sukcesem jest również to ze zrobilem prawdopodobnie najtrudniejsza rzecz jaka mozna zobaczyć na youtubie z jakiejkolwiek bijatyki, oraz to ze jestem legenda xbox live'a kiedy nawet nigdy nie mialem xboxa:P.

Na turniejowe sukcesy juz nie liczę bo na to jestem juz za stary:P.

2374
Bob / Odp: Top 10 ciosów
« dnia: Grudzień 23, 2009, 11:02:46  »
Tak  jak myślałem. To NC jest na styk. Można to tak robić że opóźnienia w ogóle nie będzie widać i nie zadziała. Ja wczoraj tak się bawiłem że starałem się wcisnąć jedynkę w tym samym momencie w którym dwójka trafiała, tak jakby to był jakiś JF. Takim sposobem większość z puszczonych ws 2,1 była blokowana przy ustawieniu stand to guard (pobawcie się tak, zobaczycie o co mi chodzi). Nie wiem ile ma ws2 ale w tym wypadku wychodzi na to że żeby być pewnym że to będzie nc, nie można zrobić przerwy między 2 a 1 większej jak exe pierwszego ciosu.

Biorąc jeszcze pod uwagę input laga minimum 4-7 klatek w zależności od tego jaki TV (crt, dobry lcd) i czy gramy na przejściówce, to wychodzi na to że trzeba 1 nacisnąć jeszcze przed tym jak trafi 2.

2375
Bob / Odp: Top 10 ciosów
« dnia: Grudzień 22, 2009, 21:38:32  »
Możliwe że tam jest NC na styk i że 1-2 klatki później i już nie jest NC. Sprawdzę sobie to dzisiaj bo może być tak że jest to jakieś character dependent lub zasięg dependent. Staram się raczej znaleźć jakieś logiczne wytłumaczenie tego bo to że frame data się sypie i w trakcie recovery da się coś zablokować lub że pierwszy cios daje czasem inną wartość na trafieniu jest tak samo możliwe jak to że w zwykłym 10 klatkowym punchu raz na 100 użyć coś się pokićka we fd i trafi w 11 czy w 12 klatce:P. 

2376
Tekken 6 / BR / Odp: Tekken 6 - temat ogólny
« dnia: Grudzień 22, 2009, 21:19:59  »
Cheese, jeśli chodzi o wyrywanie na reakcję, to mi to idzie teraz gorzej niż wtedy, kiedy ostatni raz graliśmy (choć z drugiej strony niemal wszystkim idzie gorzej w T6), a na scenie jest coraz więcej osób, które to robią.
Tak tylko że oni grają ciężko latami w tekkena a Ty się tylko w tekkena bawisz:P.

Pisząc "element zaskoczenia" miałem na myśli hmm :)  ogólną wiedze na temat gry wynikającą z godzin spędzonych z grą :) odnosiło się to do tego co Masther pisał na temat jutuba :)
W tym temacie jest jeszcze jedno ale:P. Kiedyś nie było możliwości oglądania walk, ale były poradniki i listy juggli i gwarantów w PE czy innych czasopismach już od początków T3 na konsoli. Więc tak czy siak jeden znajdował wymyślał a dziesiątki czy setki w kraju czytało i kopiowało:P. Dla mnie to całkowicie normalne, bo kiedy turniejowało się w T3 byłem 16 letnim chłopaczkiem bez komputera, dostępu do internetu (czyli for poświęconych tekkenowi) mieszkającym na samej północy polski gdzie większość turniejów odbywała się 300 czy więcej km ode mnie, gdzie gdybym nawet się o niech dowiedział to i tak nie miałbym kasy żeby sobie tak pojeździć. W tamtym okresie sam dużo grałem w T3 czasem po 4-5 godzin dziennie mając jedynie 2 sparing partnerów oraz gazetkę z jugglami. I co z tego że grałem dużo i i wymyślałem sam jakieś setupy czy fajne techtrapy, skoro ludzie którzy mieli dostęp do forum i jeździli na turnieje uczyli się w ciągu dwóch dni imprezy tyle co ja przez miesiąc grania. Jestem pewien że takich ludzi jak ja było w tamtych czasach mnóstwo, i to między innymi oni tworzyli tą zgraję "początkujących bądź średnich" graczy którzy nie mieli szans ugrać czegokolwiek z kimś dobrym w takiego T3, no ale jak mieli ugrać skoro wcześniej nawet nie wiedzieli że taki poziom istnieje. Dzisiaj, te średniaki, którzy nie mają możliwości częstego turniejowania nie są już zwykłymi średniakami dla których wysoki poziom tekkena jest czymś abstrakcyjnym i nieznanym, są średniakami którzy prócz swojej średniej gry posiadaja jeszcze wiedzę, w niektórych aspektach nawet porównywalną do wiedzy tych najlepszych.

2377
Tekken 6 / BR / Tekken 6 - temat ogólny
« dnia: Grudzień 22, 2009, 01:48:23  »
Czyli temat o tym, jaki tekken jest, jaki powinien być, czy ci się podoba, czy nie, oraz na wszystkie inne pierdoły z grą związane, które nie pasują gdzie indziej.


Jedną z takich p***dół jest na pewno kącik bijatyk w nowym extrimie. Jak ktoś tego jeszcze nie czytał to polecam bo można się troszkę pośmiać.

Jest tam sporo ciekawych tekstów jak np relacja z AoT w której dowiadujemy się że turniej był zabawny jako że żaden z faworytów nie wygrał tego turnieju. Gdzie oczywiście faworytem byl m.in. Devil który o dziwo prawie przegrał, co nie miało prawa zaistnieć (nawet mimo tego że Devil ni chu chu nie wie jak na pande grać) bo raz, Di nie wygrał we wcześniejszych tekkenach nawet walki z Devilem (chociaż jestem ciekaw czy autor wie ile walk turniejowych zagrali ze sobą ci dwaj w przeciągu ostatniego roku), dwa że Di to w końcu chłopek dobrze grający w calibura który bawi się tekkenem (chociaż autor nie wspomniał że ten chłopek od caliby bawiąc się w tekkena zaliczył dobre miejsce na swoim pierwszym euro turnieju za czasów DR'a oraz że bawiąc przy okazji nauczył się wyrywać na reakcje czego do tej pory nie potrafi masa pro'sów w polsce którzy grają w to kilka/kilkanaście lat, między innymi sam autor jak i jego bliski kolega oficjalny mistrz polski).
Oczywiście faworytem był też Ryan (który, jak można zauważyć, od dłuższego czasu nie przykłada się tak do tekkena jak jeszcze za czasów t5 czy na początku DR'a), zapewne byli nimi także sam autor i jego kolega, i nie ważne że od DR'ki mało w to grają, za czasów t5 i wcześniej byli czołówką i to jest tak na prawdę ważne, tak samo jak to że ci i inni faworyci którzy albo nie grają w tą grę wystarczająco dużo, albo zafundowali sobie 1-2 letnią przerwę od grania za czasów DR'ki zostali zbici w turnieju przez średniaków czy tylko dobrych graczy którzy przez ostatnie 2-4 lata grają w to na prawdę dużo.

Kolejną atrakcją jest mini wywiad z Devilkiem w którym to można się dowiedzieć że t6 to była wspaniała gra jeszcze przed turniejem, ale tuż po turnieju lub pod jego koniec nagle się zepsuła i stała się nie fajna i niesprawiedliwa. Autor wydaje się szczęśliwy z tego powodu chociaż raczej powinien się zdziwić że podczas turnieju namko wypuściło patha który sam sie ściągnął zainstalował i wszystko zepsuł, czego nikt z grających nie zauważył[sic!].

Oczywiście najlepszym artykułem jest zapisana rozmowa między Mastą, Boskim, Ryan'em i Matt'em, który można byłoby zatytułować "trzech na jednego".

Można sie w nim dowiedzieć że:

-Tekken6 jest noob frendly bo nic tam nie wymaga manuala a system jest uproszczony
Chociaż jednocześnie denerwuje autora to że movement jest trudniejszy (na pewno mniej noob frendly) oraz to że jest 40 zawodników do wyboru co strasznie utrudnia opanowanie wszystkiego (mniej noob frendly). Najwidoczniej wolałby mieć 10 zawodników do wyboru gdzie każdy by miał góra 60 ciosów tak by po dwóch miesiącach już znać i umieć wszystko.

-W T6 dmg za szybko schodzi, nie to co w takim T3 czy TTT.
No tak, w końcu tutaj mamy dla większości akcje za prawie pół energii a ze ścianą za trochę ponad pół. A w takim T3 takie banalne juggle jak ewgf 3 płaskie, d/f+4 zabierają jakieś 60% a trochę mniej banalne VS'owe rzeczy zabierają nawet do 75%, no naprawdę niewiele. 

-W T6 dmg przychodzi łatwo, wystarczy tylko wybić...
A potem jeszcze ocenić sytuacje, swoją odległość od ściany i wybrać taki komplet, który albo zabierze max bez ściany albo przetransportuje do tej ściany i wraz z nią zabierze max, no i oczywiście trzeba jeszcze posadzić te czasem nawet 10 hitów żeby wszystko weszło, a wszystko nie zawsze wchodzi bo głupi kąt spowoduje że w połowie juggla coś nie wejdzie. No ale to wciąż jest dużo łatwiejsze od zwykłego wybicia w t3 i posadzenia 2-4 ciosów w powietrzu za prawie pół paska czy zrobienie 3 płaskich jina w jugglu + coś tam za ponad pół paska lub nawet za jakieś 70% z gwarantowaną dobitką jak wejdzie od boku.

-T3 miał tylko jedną wadę w systemie
:O. Którą był... niewyrywalny rzut. Nic nie mówią o tym że nie było techrolla o flipie na brzuch i wchodziły śmieszne rzeczy, nic nie mówią o gwarantach po wr3 na bloku, że nie można było cancelować SS'a od pierwszej klatki w blok czy w jakikolwiek inny ruch, można było to zrobić dopiero od około ósmej klatce, co dziś wydawać by się mogło jest nie do przyjęcia.

-W T6 są krasze i te krasze są złe. W T3 ich nie było i było lepiej.
To śmiesznie brzmi od kogoś kto najbardziej chwalił ten system swego czasu w T5. No najwidoczniej dawno nie grał w tekkena bez kraszy w którym taki ewgf był chorym atakiem bo działał jak mid. Łapał prawie wszystko, przebijał dolne punche czasem nawet podcinki, przy takim whiffe nie było ważne dla takiego jina czy ktoś nie trafił punchem, wybitką, podcinką, dolnym punchem,  nie ważne czy miał recovery  kucając czy nawet prawie leżąc, puszczał ewgf'a i posprzątane. Poza tym w juz w t3 były pełnoprawne krasze (d+1+2 Jacka, d/f+1 Xio, b+1+2 leja) tyle że było ich bardzo mało możliwe nawet że nie każda postać je miała.

-Jeżeli nie grałeś od pierwszej części Tekkena to nie możesz w pełni i sprawiedliwie ocenić tej części oraz tego jak zmieniała się seria.
Jeden z najśmieszniejszych wniosków w tekście. Nie wiem co przeszkadza w ocenieniu T6 w stosunku do TTT, T4, T5, DR jeżeli grało się od TTT. Nie wiem co w takim przypadku przeszkadza zupełna nieznajomość T1 w które już nie da się grać, T2 w które już nie da się grać, T3 które jest już archaiczne i z braku laku można pograć. Nie wiem, ja gram w to od T1 i zupełnie nie rozumiem czemu znajomość kulawych pierwszych części miała by mi pomóc ocenić T6. Zresztą, tutaj autor się sam wkopał, bo jedynie liznął automatową wersję t6, tak naprawdę jej nie poznawszy. Więc, idąc jego tokiem myślenia też nie powinien oceniać serii.

-T6 jest łatwiejszy bo jest youtube na którym można popatrzeć na grę najlepszych.
Tak, nie wiem w ogóle jak można do takich wniosków dojść, i czemu tu winny tekken, przecież jakby youtube było za czasów t3 to byłoby tak samo co nie oznaczało by że t3 jest łatwiejszy czy trudniejszy. To, że ludzie, którzy nie mają możliwości zbierać doświadczenia na turniejach ulepszają swoją grę w ten sposób jest na prawdę fajną sprawą, bo to powoduje że scena staje się silniejsza.

No i to tyle, pewnie są jeszcze jakieś ciekawe spostrzeżenia, jak to że teraz każda postać ma jakieś dobre lowy, i naturale co nie jest fajne (mimo że to poprawia balans), no ale już nie pamiętam.


2378
Ling Xiaoyu / Odp: Xiao Vids
« dnia: Grudzień 21, 2009, 20:31:41  »
Kilka walk niejakiego JTChinoy z ostatnich mistrzostw USA

Jak dla mnie najlepiej prezentująca się ling z nie azjatyckich krajów. Chociaż te youtubowe Xiajki z Korei które ostatnio można oglądać średnio mi się podobają, a ta mi się podobała, więc może i subiektywnie patrząc, najlepsza.

http://www.youtube.com/watch?v=3MUlzSyqAtc
http://www.youtube.com/watch?v=GPMtwrNUrtc
http://www.youtube.com/watch?v=qhx3st9vRZg
http://www.youtube.com/watch?v=1zDPgYh84wE
http://www.youtube.com/watch?v=d4tllJYv45g

Nie wiem, może mam za wysokie wymagania, ale rzadko kkiedy wytrzymuję więcej jak 1-2 walki Xiajek, (chociaż JTChinoy'a obejrzałem większość) brakuje mi w tym tekkenie Xiajki, na poziomie tej, granej przez Borami'ego, a nawet AC, jak dla mnie to były niedoścignione wzory w prowadzeniu Xio, i oczywiście chodzi mi o efektowność i stopień opanowania postaci, bo skuteczność przez youtube'a ciężko ocenić.

No nic, mam nadzieję że w końcu się taka pojawi:P.

2379
Tekken 6 / BR / Odp: Tier lista
« dnia: Grudzień 21, 2009, 20:04:32  »
No, maczapy mają taki problem że trzeba się trochę bardziej znać na postaciach i mieć sporo ogrania na wiele z nich. A tiery to można łatwiej wypisać chociażby z cyferek, theory fightingu, wyników z turniejów i takich tam.

2380
Tekken 6 / BR / Odp: Dla początkujących i nie tylko: pytania i odpowiedzi
« dnia: Grudzień 21, 2009, 19:58:48  »
Ale czego tu się czepiać:P? Przecież i10 znaczy w ile klatek idzie cios razem z inputem i to jest prawda że z jednoklatkowym inputem cios idzie w 10 klatek. Tak wszystkie ciosy we framedacie wypisuje się w takim caliburze czy to zwykłe A czy 214A:P.


Cytuj
Jet Upper Bryana, on jest i14, tzn. jeśli nie wybofurujemy pierwszego 'front' podczas bloku lub dasha, realnie ten cios będzie mieć około 16 klatek.
fizycznie niemożliwe jest aby po tauncie zrobić perfekt JU w 14 klatek.
A co do bryana to by było bardziej prawidłowo to powinno się powiedzieć że exe (czyli sama animacja) trwa 14 klatek a z inputem jest 15 czyli i15 bo podaje się najmniejszą do osiągnięcia wartość. No i podczas bloku można bufferować całość czyli f~b+2 a nie tylko f, no i robienie czegoś podczas dasha nie zalicza się do bufferingu bo mamy wtedy pełną kontrolę nad zawodnikiem i jakiekolwiek "f" w tym momencie nie będzie buforowane tylko wykonywane czyli zrobisz f to po kolejnym f przejdzie ci do dasha, a jak zrobisz f~f to po kolejnym f przejdzie ci do biegu, czyli wykona się jakaś konkretna akcja. Już bardziej można to robić podczas biegu kiedy kolejne f nic nie zrobi tylko zapamięta kierunek:P.
Aha no i nie fizycznie a technicznie nie da się tego zrobić w 14 klatek z neutrala, bo fizycznie dałoby radę, ale technicznie system na to nie pozwala, bo zlicza tylko jeden kierunek w klatce:P.

No, to tyle czepiania się szczególików:PPPP.

2381
Alisa Boskonovitch / Odp: Top 10 Ciosów
« dnia: Grudzień 21, 2009, 12:22:39  »
No  1,1 to jest podstawa, +9 na trafieniu niewielka strata na bloku, najlepsza kara do -12 a czasem nawet do -13
Imo brakuje jeszcze:
1 - +1 na bloku +8 na trafieniu, świetny poke.
d/f+4 - kolejny świenty poke, +4 na trafieniu, idzie na mid w 12 klatek i ma dobry zasięg więc jest to czasami jedyna jej kara, kiedy 4 jest za wolne a 1,1 nie ma zasięgu. Np jedyna kara na sonic fangs stiva.
4 - 13 klatek, bezpieczne, wall splat, dobry dmg, bdb do karania i najlepszy tam gdzie 1,1 nie dosięga oraz kiedy mamy blisko ścianę.
b+2,4 - natural, mid high, w pełni hit confirmable nawet przy maksymalnym opóźnianiu, bezpieczne, wall splat, prawie 40 dmg.

b3+4, 3+4 nie wiem czy jest w top 10 ale na pewno jest bardzo solidne, jako że Ali-san nie ma żadnego innego mid launchera z jg starterem z tego zasięgu. u//f+4 jest bardzo ok w takich sytuacjach ale ma mniejszy zasięg no i słabsze komplety, a iwr2 czy bf+2 idą na high i przy recovery przeciwnika gdzie kuca mogą być samobójstwem.

z bardzo solidnych ciosów jest jeszcze:

b,f+2, robi się to bardziej intuicyjnie i szybciej niż fff+2, jedyny minus tego że nie ma gwarantowanego kompletu, ale wciąż bardzo solidne z większych odległości kiedy nie czujemy się na siłach zdążyć z fff+2.

ff+2,3 też jest bardzo dobrym ciosem w takich sytuacjach.

No i b+3 jako pewniakowy step killer we wszystkie strony, tyle że tu już idzie kara na -12.

pewnie jest jeszcze coś ale tyle mi przychodzi do głowy.

2382
Bob / Odp: Top 10 ciosów
« dnia: Grudzień 21, 2009, 10:39:35  »
Hmm no ja tego buga zrobiłem dzisiaj 10 razy na jakieś 10 zrobionych ws+2>1. Więc jako że można to zablokować za każdym razem to musi to znaczyć że nie jest to bug a po prostu framedata. Czyli jest to NC ale tylko jeżeli nie opóźnimy. A skoro tak, to nie jest to hit confirmable bo nic nam ono nie da.

2383
Alisa Boskonovitch / Odp: Top 10 Ciosów
« dnia: Grudzień 21, 2009, 01:32:49  »
Des? Jedyne co to ma fajnego to 50%. Gdzie to ma realne przewagi?

f+1+2  nie ma żadnego crusha, zabija to każdy low.
2,3,3 ? Łatwy hit confirm? Przecież tego nie można w ogóle hit confirmować. Z resztą, co tu hit confirmować skoro zawsze można zablokować pierwszy hit:P.
3+4,3 - ee a co to jest xD? Chyba chodziło o f+3+4,3:P. Na dzień dzisiejszy może i można nimi zamieszać ale problem z tym jest taki że zarówno to jak i f+3+4,4 można łatwo stepnać w obie strony a że ma to charakterystyczny początek animacji (f+3+4) tak pewnie z czasem ludzie zaczną to strasznie wymijać.
d/f+1 jest dobre, ale kontynuacje już raczej nie, nie jest nc, nie jest ncc, można wystepować w dwie strony, można się schylić można się wciąć na bliku i na hicie gdy trafi pierwszy.
f,f_3,4,4 - to jest fajne, ale też na dopóki nie nauczą się schylać pod drugim, wtedy jak zablokują to będziemy latać za każdym razem, czasu na schylenie jest dość sporo.

2384
Film, muzyka, książka / Odp: Avatar
« dnia: Grudzień 21, 2009, 00:03:55  »
Wszyscy macie fajne avatary, ale czemu tylko 65x65 :f?

O musiało być coś nie tak, bo teraz już połowa ma 100x100:P.

2385
Tekken 6 / BR / Odp: Dla początkujących i nie tylko: pytania i odpowiedzi
« dnia: Grudzień 20, 2009, 23:54:34  »
Homing moves to takie skryptowane ss killery na to wygląda. Czyli nie ważne kiedy i jak głęboko zrobisz stepa tak zawsze cie ten homing złapie, o ile łapie w tą stronę. Chyba tylko po to je wrzucili by dać takie pewniaki które zawsze zadziałają, bo wiadomo jak było w t5 czy DR, niby były super step killery jak df+2 kazia czy aop u+4 a jednak raz na jakiś czas przy większym farcie, po spełnieniu jakiś warunków czy z pomocą podwójnego super stepa takiego stiva, dało radę to ominąć.

Strony: 1 ... 157 158 [159]