Autor Wątek: Testowanie FrameDaty - Zamówienia  (Przeczytany 43919 razy)

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 10, 2010, 12:19:23 »
7 klatek
od tego trzeba odjąć 4 klatki input laga na CRT i powiedzmy 6 klatek input laga na dobrym LCD

wychodzi że realnie będziesz miał 1-3 klatki na reakcje.

Nie da rady, nawet gdyby nie ten input lag, nie da rady.

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 10, 2010, 12:27:14 »
Dzięki!
Tak myślałem, ale oczywiście jakieś mastery na TZ pisały że można... :-X

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 10, 2010, 12:39:11 »
No oni często za dużo mogą;].
Pewnie mylą pojęcie i chodzi im o trochę inny confirm. W stylu robi d/f+4 w trakcie trwania zauważa że przeciwnik robi jakiś ruch i dokłada 2. Takich "hit confirmów na intuicję" jest wiele, a ten jest chyba jednym z trudniejszych bo musisz wcisnąć 2 tuż po tym/w momencie jak d/f+4 trafi.
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2010, 12:40:44 wysłana przez CheeseOfTheDay »

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 10, 2010, 13:23:50 »
Nie bawie sie w takie skillówki 8). Używam wyłącznie do karania, no i w jugglach, ale to wiadomo ;)

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 10, 2010, 14:12:13 »
No litości, nawet jeśli by tam było te 7-8 klatek to jest to skrajnie niemożliwe, chyba, że jesteś terminatorem :P
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Tokis_TLT

  • TLT
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 392
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Tokis_PL
  • Skąd: Łódź
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 10, 2010, 15:20:52 »
Też miałbym kilka życzeń, jeśli można prosić:

Christie:
 - d+2 - ile trwa?
 - SS+2 - ile trwa, ile na bloku?
 - d/b+4 - jw.
 - f,f+2 - ile trwa, ile na NH/bloku?
 - d/b+3+4 - jw.
 
Zafina:
 - d+1_d+1,1 - ile trwa, ile na NH/bloku?
 - WS+2 - ile trwa, ile na bloku?
 - TRT 4,3 - ile na bloku?
 - SCR 3,f+3 - jw.
 - MNT 1 - ile na bloku/NH/CH?

Z góry dzięki!

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 10, 2010, 16:21:17 »
Jak słusznie zauważył Cheese, hit confirm to dyskusyjna sprawa.

Większość przypadków to właśnie HC na intuicję.

Grając nie jesteśmy w stanie powiedzieć czy kliknęliśmy drugi cios jeszcze w trakcie animacji pierwszego czy już w tym małym okienku od HC. Bardzo dużo rzeczy robi się tutaj nieświadomie. Często jest tak że "widzimy" że przeciwnik przyjmie pierwszy cios i właśnie dlatego klikamy drugi.

Wydaje mi się że im dłuższy jest cios inicjujący delayable-NC tym łatwiej jest o HC drugiego, bo w trakcie animacji pierwszego widzimy co robi przeciwnik i można łatwo ocenić szanse na trafienie.

Dlatego warto na practice poćwiczyć opóźnianie NC, żeby wyrobić sobie nawyk klikania drugiego ciosu jak najpóźiejm dla zwiększeni szansy na właśnie tego typu HC.


Lee

f+2<1

f+2: F1-F14
1: F25 - trafia
1: F26 - można zablokować


Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 12, 2010, 02:54:50 »
Tokis

Christie:
 - d+2 - i17
 - SS+2 - i17, -9 na bloku
 - d/b+4 - i18, -17 na bloku
 - f,f+2 - i18, +6 na NH, -4 na bloku
 - d/b+3+4 - i30, -3 na NH, -10 na bloku

Mały bonus:

- d/b+3+4~d - -6 na NH, -13 na bloku
 
Zafina:
 - d+1 - i12, -8 na NH, -16 na bloku - Tak duże jest recovery jeśli do F30 nie klikniesz drugiego ciosu (F30 to ostatnia klatka do jakiej można opóźnić input drugiego 1).

Całe d+1,1 ma -13 na bloku

Input drugiej 1 w klatkach F3-F20 skutkuje rozpoczęciem drugiego ciosu w F21

d+1<1 animację drugiego ciosu można zatem opóźnić 10 klatek.

Jeśli d+1 trafi przeciwnik nie może się wciąć w drugie 1, nawet najbardziej opóźnione - wszelkie próby skończą się CH.
Na bloku może wciąć się ciosem i13 w przypadku najbardziej opóźnionej wersji, im mniej sie opóźni tym mniej przeciwnik może zdziałać.

Mam nadzieję że za bardzo nie namieszałem, jak się widzi materiał to łatwo to zrozumieć, ale ciężko wytłumaczyć

 - WS+2 - i18, -14 na bloku,
 - TRT 4,3 -  -16 na bloku
 - SCR 3,f+3 - -3 na bloku
 - MNT 1 - -7 na bloku, +5 na NH i tyle samo na CH

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 12, 2010, 21:01:54 »
Dae weź sprawdź jak możesz Kaziowe b+1<2 ile tam można najbardziej opóźnić tą dwójkę żeby weszła.
Noodllas to co prawda sprawdzał i wyszło że przy max delayu 26 klatek można opóźnić do 22 klatki by weszło na NC. Ciekawi mnie czy na psp nie jest czasami tego więcej.

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 12, 2010, 23:58:29 »
CheeseOfTheDay


Wyszło mi tak

b+1 - F1-F11
2 - F21 - NC
2 - F22 - można blokować
2 - F25 - daje b+1,2
2 - F26 - daje samo b+1

Nie wiem skąd ta jedna klatka rozbieżności, możesz mi zapodać linka do wyników Noodllasa?
Być może coś mieszam i nie liczę jakiejś jednaj klatki... Może chodzi o klatkę hmmm F0 czyli klatkę inputu b+1... Nie wiem... Ciągle się uczę jak to dobrze zapisać. >~<

Frizen

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1339
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Wrocław
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 13, 2010, 00:22:09 »
Bylbym wdzieczny za sprawdzenie b+2<1 Larsa. Interesuje mnie ile mozna opozniac.
"People live their lives bound by what they accept as correct and true. That's how they define "reality". But what does it mean to be "correct" or "true"? Merely vague concepts… their "reality" may all be a mirage. Can we consider them to simply be living in their own world,shaped by their beliefs?"

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 13, 2010, 00:49:25 »
CheeseOfTheDay


Wyszło mi tak

b+1 - F1-F11
2 - F21 - NC
2 - F22 - można blokować
2 - F25 - daje b+1,2
2 - F26 - daje samo b+1

Nie wiem skąd ta jedna klatka rozbieżności, możesz mi zapodać linka do wyników Noodllasa?
Być może coś mieszam i nie liczę jakiejś jednaj klatki... Może chodzi o klatkę hmmm F0 czyli klatkę inputu b+1... Nie wiem... Ciągle się uczę jak to dobrze zapisać. >~<

Dzięki:).
Noodllas napisał dokładnie tak "Kaz b+1,2 Input 2-26 Blockable 23+" to jest w razie czego na siódmej stronie jego topicu.
Czyli według niego mozna wcisnąć 2 od drugiej do 26 klatki ale maksymalne opóźnienie do NC jest przy inpucie w 22 klatce.

U ciebie gdzieś ta jedna klatka ginie (albo on źle liczył). Tak jak byś liczył od klatki drugiej, chociaż cios idzie prawidłowo bo w klatce 11.
Nie wiem od którego momentu liczysz, bym sam to sprawdził na ps3 ale mój tuner nie chce coś nagrywać na tym sprzęcie w 30 klatkach a w 25. Jak byś mógł to wrzuć do jakiegoś rar'a i na sendpace.com date tego ciosu, w sumie scenariusz w którym trafia w ostatniej klatce dla NC by wystarczył.

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 13, 2010, 14:29:54 »
Pogadałem z Noodallsem i wszystko już jest jasne.

Jest tak jak sądziłem, on F1 interpretował jako klatkę inputu b+1, dla mnie F1 to klatka późniejsza, czyli pierwsza klatka animacji.

W przypadku mojego zapisu b+1<2 można zatem opóźnić od F1 do F21 a Noodalls zapisał by to jako F2-F22.

Na marginesie dodam że Noodalls przyznał że nie zawsze trzymał się konsekwentnie tego zapisu, np. kiedy pisał że reversale są aktywne od F3 interpretował to tak jak ja.


Trochę zamieszałem ale mam nadzieję że jest to teraz jasne.

Hejt

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1483
  • Płeć: Mężczyzna
  • EdgeLord
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Starożytna Szkoła Wpierdolu
  • Steam ID: Hejt
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 13, 2010, 14:44:47 »
Czy da się CH d/b+1+2,1+2 Jacka hit confirmować?

I jeszcze jeden "ważny" request - W ile klatek wychodzi f+1, i ile klatek przewagi daje d/b+2+3? Na Zaibatsu zamieszanie bo f+1,2 jest gwarantowane po d/b+2+3, więc coś musieli pozmieniać. ;p
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2010, 15:32:30 wysłana przez HateMe! »

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 13, 2010, 14:53:47 »
Pewnie że jest jasne. Ogólnie kiedy sam sie w to bawiłem to robiłem to inaczej. Najpierw sprawdzałem jakiś cios o wiadomej dacie jak np 10 klatkowy jab. I następnie liczyłem od tyłu czyli od pierwszej aktywnej klatki i zapisywałem ją w pamięci jako 10 klatka. Później wystarczyło odliczyć od tyłu do pierwszej klatki i było już wiadome w którym momencie od inputu pojawia się pierwsza klatka animacji. Miałem taki punk odniesienia do teszty testów.

Interpretacja pierwszej klatki jako klatki inputu niekoniecznie może być dobra bo strzałki niekoniecznie muszą się pojawić w pierwszej klatce animacji ciosu. Może to być np druga klatka animacji tak jak to było w t3. Dlatego najpierw trzeba sprawdzić czy strzałki nie mają jakiegoś opóźnienia i jak mają to ile klatek, tak żeby było wiadomo w którym dokładnie momencie zaczynają się klatki exe.