Autor Wątek: Bob - dyskusja ogólna  (Przeczytany 14725 razy)

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Bob - dyskusja ogólna
« dnia: Styczeń 18, 2010, 08:27:05 »
Jak w temacie.

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Bob - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 18, 2010, 11:19:52 »
Bob jest solidny ale nie jest rzeźnikiem wg mnie. Dobrze, że df2 juggluje on CH, która ściana u niego jest najlepsza?
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Wacho_VHO

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • -Team Individualists-
    • Zobacz profil
    • Backdash
    • Email
  • CFN: Satsui_No_Wacho
  • Gamertag: PL Balrog I
  • PSN ID: ice0age-w-
  • Skąd: Poznań
Odp: Bob - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 18, 2010, 11:44:47 »
Dadrot - NAJPEWNIEJSZA ściana to 1,2, d+3+4. Najmocniejsza - b+2,2, d+3+4, ale nie w każdego to posadzisz.

Silny, szybki, z potężnymi i banalnymi do wykonania jugglami i trapami, z mocną grą pod ścianą, przegiętymi NC, wieloma bezpiecznymi poke'ami i bez dobrych lowów. W skrócie: Bob.

Raz. Nie licząc cd+4,1+2, Bob nie ma niewidocznych lowów. Wszystko inne idzie blokować / zbijać na refleks lub przy pomocy fuzzy guard (nie ma lowów z mylącą animacją). Inna sprawa, że za wiele to on tych lowów nie potrzebuje:P

Dwa. Jeśli ofensywa Boba nie sprowadza się do spamowania 1, 1,1, 1,2, 2,1, d+2,1, df+1, d+1 itd., można w wielu sytuacjach mocno karać na bloku (conajmniej -15 po rzeczach takich, jak choćby: 1,3,3, uf+1+2,1+2, d+2,1,2,2, FCdf+2,[1_4],1+2, f+2,3, b+3)

Trzy. Większość jego ataków daje się w miarę łatwo SS-ować, jednak ma w zanadrzu parę SS killerów, jak choćby uf+3, także tutaj ostrożnie.

Cztery. Jeśli grasz postacią, której zdarza się przebywać w BT - nie przesadzaj z tą pozycją walcząc z Bobem. Przy sprzyjających wiatrach (a po hamburgerach zwykle takie są) łykniesz gwarancik za 91pkt. A już za te 63 najmniej.

Pięć. Nie backrolluj / wstawaj do góry po jugglach, zwłaszcza, gdy leżysz blisko Bobka; df+1 i juggle po tym naprawdę potrafi zaboleć.

Sześć. Cancel unblocka. Nie jest on może jakiś mega istotny w grze Bobem, jednak z początku potrafi nieźle zaskoczyć - trzymając b w trakcie bb+2+3 można przerwać "charge" i wylądować w FC - przeciwnik niespodziewający się takiego obrotu sprawy raczej nie pomyśli w tym momencie o rwaniu rzutu choćby, czy też jakimś szybkim poke'u.

Siedem. d+1 - na bloku 0, na hicie przewaga, dobija leżących (miażdżące setupy pod ścianą)... trzeba na to uważać.

Osiem. Wavedash? A po co? Nie bać się bobkowego wave'a, jedyna sensowna opcja z niego to tak naprawdę cd+4,1+2. Low za którego Bob lata.

Dziewięć. Nowa postać, więc warto wspomnieć o 10hit stringach - w wersji "długiej" trzy pierwsze to haje, low jest siódmy, w wersji "krótkiej" low jest drugi (resztę można blokować nawet, gdy dostaniemy lowem), natomiast przedostatni hit jest ładnie stepowalny w prawo. Ogólnie gdy widzimy pierwszy cios z dychy (obie wersje zaczynają się tak samo) kucamy i przerywamy przed trzecim ciosem.

Dziesięć. "Zabójczy" tech-trap roll 3+4 - ok, cios zbiera pod każdym kątem, ale w żadnej sytuacji NIE JEST gwarantowany! Poprostu jakoś tak działa na psychikę, że odruchowo wciska się "d". Ludzie, nie schylajmy się pod tym :) 
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2010, 13:30:02 wysłana przez Wacho_VHO »

Furb

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2451
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kept you waiting, huh?
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: FurbPL
  • Skąd: Wawa
Odp: Bob - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 18, 2010, 13:46:12 »
@up

ladnie i przejrzyscie, +1

Ogolnie bob z poczatku wydawal mi sie bardzo tani i moze tak jest w rzeczywistosci. Mimo wszystko aby bob byl naprawde grozny to musi nim grac ktos kto jednak jest troche ogarniety. Banalne w wykonaniu juggle i ogolnie prostota gry wydaje sie tutaj najwiekszym atutem. W sumie najwieksza bolaczka jest chyba bieda w low'ach.

Wacho_VHO

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • -Team Individualists-
    • Zobacz profil
    • Backdash
    • Email
  • CFN: Satsui_No_Wacho
  • Gamertag: PL Balrog I
  • PSN ID: ice0age-w-
  • Skąd: Poznań
Odp: Bob - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 18, 2010, 14:59:01 »
Cytuj
W sumie najwieksza bolaczka jest chyba bieda w low'ach.
Dokładnie. Może trochę tymi lowami "pogryźć", ale na dłuższą metę takie granie odpada. Ja np. gram sporo z Bobem i na ostatnim posiedzeniu parowałem na oko jakieś 85% wszystkich lowów z hellem włącznie :) (btw. eee... Marcin, można było coś wtedy nagrać tej:P)

Jeden fajny myk Xia: gdy przyjmiemy na blok uf+1+2 przechodzimy do AOP - unika obu ewentualnych kontynuacji i pozwala na juggla

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Bob - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 19, 2010, 14:09:31 »
Większość bobów używa rzutu ff1+2 więc naprawdę często można się wyrwać, z WS boba wszystko jest praktycznie karalne, jego soccer kick jest również bardzo karalny i stepowalny. Df2 tylko na CH wybija. Wole 100x bardziej walczyć z bobem niż lawem czy innymi pokemonami.
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Bob - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 19, 2010, 15:25:44 »
Też wolę. Chociaż może to dlatego bo nie grałem jeszcze z jakimś topowym bobikiem.

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Bob - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 19, 2010, 23:22:49 »
Dlaczego niektórzy po boundzie robią f,f+3, b+1+2 a inni d+2,3, b+1+2? Tego się używa po różnych juggle'ach?

W jakich seriach u Boba można kucnąć/obejść któryś z ciosów?

W ile klatek wychodzi CD+1?

Ile trwa najszybsza wybitka Boba z neutrala?

Jaki jest max damage po f,f+1+2?

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Bob - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 19, 2010, 23:58:01 »
Swego czasu sprawdzałem gdzie można uciec w bok a gdzie się schylić bo miałem spore problemy z bobem na ultra hardzie;f. No ale oczywiście już większości nie pamiętam, choć pamiętam że trochę tego było to nie wiem króre z tych serii do przerwania, są u bobika przydatne, bo cpu obi je wszystkie;d. Przydałoby się jak by jakiś bob player coś tu skrobnął.

Guardian

  • Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Wiadomości: 163
  • Płeć: Mężczyzna
  • Life is brutal, SO am I!
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Guardian-TcT-
  • Skąd: Ja mam wiedzieć?
Odp: Bob - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 20, 2010, 00:50:37 »
1.Dlaczego niektórzy po boundzie robią f,f+3, b+1+2 a inni d+2,3, b+1+2? Tego się używa po różnych juggle'ach?

2.W jakich seriach u Boba można kucnąć/obejść któryś z ciosów?

3.W ile klatek wychodzi CD+1?

4.Ile trwa najszybsza wybitka Boba z neutrala?

5.Jaki jest max damage po f,f+1+2?

1. To zależy od tego jak "długi" jest juggle przed B! można też robić f,f+3, d+2,3, b+1+2

2. Większość da się wystepować choćby d+1,2,1,1 ale nawet nie opłaca się tego robić bo masz kare na wybitkę po zablokowaniu. Ale opłaca się schylać przy:
- b+2,2,4,4
- b+1+2,1,2
- d/f+3,4,4

3. 24 klatki.

4. u/f+3 16 klatek.

5. Ja używam f,f+1+2, u/f+1+2,1, B! f,f+3, d+2,3, b+1+2 51dmg, ale pewnie Tomek wykręcił coś więcej. 
« Ostatnia zmiana: Styczeń 20, 2010, 01:05:32 wysłana przez Guardian »

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Bob - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 20, 2010, 00:54:53 »

Guardian

  • Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Wiadomości: 163
  • Płeć: Mężczyzna
  • Life is brutal, SO am I!
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Guardian-TcT-
  • Skąd: Ja mam wiedzieć?
Odp: Bob - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 20, 2010, 01:07:38 »
hmm... może być i tak skoro :-[ z koreańską framedatą nie jestem na Ty ;) ale tak pewnie tak jest skoro CD+1 ma 24.

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Bob - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 20, 2010, 01:24:11 »
No tak przynajmniej TUjest napisane. A poza tym po animacji wygląda na niezbyt szybkie 8). Czyli wychodzi na to że to jest najszybsza wybitka boba ze stójki?? Czyżby miał gorzej niż Steve??
« Ostatnia zmiana: Styczeń 20, 2010, 01:26:51 wysłana przez Cambion »

Guardian

  • Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Wiadomości: 163
  • Płeć: Mężczyzna
  • Life is brutal, SO am I!
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Guardian-TcT-
  • Skąd: Ja mam wiedzieć?
Odp: Bob - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 20, 2010, 01:52:57 »
Nie jeśli u/f+3 ma 20 to d/b+1+2 jest szybsze bo ma 19 klatek.

Wacho_VHO

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • -Team Individualists-
    • Zobacz profil
    • Backdash
    • Email
  • CFN: Satsui_No_Wacho
  • Gamertag: PL Balrog I
  • PSN ID: ice0age-w-
  • Skąd: Poznań
Odp: Bob - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 20, 2010, 02:51:00 »
Najszybszą wybitką Boba z FS jest ff+1+2 ;D

Po rzucie siedzi ff+3, df+1, 2, uf+1+2,1 B! ff+3, b+1+2 (53 chyba... muszę sprawdzić)