Autor Wątek: Yang - poradnik  (Przeczytany 2474 razy)

apolon

  • Backdash Team
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 726
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: apolon81
  • Skąd: Gdańsk
Yang - poradnik
« dnia: Czerwiec 14, 2011, 12:18:48 »
pokes
================
cr.mk xx light rekka (i ciągniemy heavy rekka jeżeli był hit)
lk xx light rekka (i ciągniemy heavy rekka jeżeli był hit)
far hk
far mk
far hp
cr.hk

anti air
================
light dp
cl.mk (mozna zjugglować u2)
far mk
far hp

crossupy
================
j.mk
dive kicki

jumpiny
================
j.hp
j.mk xx medium dive kick

air2air
================
j.hp
j.hk
nj.hp
jb.hp

punishers
================
whiff - cl.hp xx rekkas (lub bezpieczniej cr.mk xx rekkas)
daleki whiff - walkup hk lub walkup sweep
block - lk xx rekkas

reversale (na zepsute linki i dziurawe block stringi)
================
light dp - uderza w 5tej klatce, 5klatek invincibility, ryzyko!!!
ex teleport (ucieczkowe narzędzie, ale moze byc rzucony na startupie!, warto uciekać tym z rogu!)

combosy
================
bnb
----------------
dive kick, cr.lk, (2) cr.lk, (2) cr.lk xx rekkas  (plinkować shorty na jabach! fajne bo czasem technie rzut!)
crossup j.mk lub meaty dive kick, cr.lp, lp, (3) cr.mk xx rekkas (zamiast xx rekkas można kończyć xx medium dp i jechać z okizeme)

counter hit setups
----------------
meaty dive kick, cr.lp, (2) cl.mp, (1) cr.mk xx rekkas

corner combos
----------------
cl.mk, medium palm, medium dp
cl.mk, heavy palm, ex dp

combo z resetem
----------------
fadc po drugiej rekka, cl.mk xx jc, spadając trącamy z j.hk i od razu meaty mixup z dive kickiem

tick throws
================
po cl.lp, far lp oraz cl.mp mamy +4 na blk
po cr.lp mamy +3 na blk
po cr.lk jest tylko +1 na blk
back throw daje większy dmg!

wakeup
================
fa, dash back cancel (dobre na ambigous crossupy, po FA mozemy potwierdzic w ktora strone spieprzac)
backdash (przeciw meaty ciosom i rzutom ale moze być OS-owane i nie daje rady w rogu)
light dp (przeciw meaty ciosom i rzutom ale uwaga na safe jump!!!)
blok wysoki (przeciw oh i meaty nie na low | szczególnie przydatny w rogu, kiedy nie mozemy backdashowac!)
blok niski (przeciw kombosom od lowa)
crouch tech (przeciw rzutom | cr.lk jest dobre, trudno trafic janka w tej pozycji!)
ex teleport (ucieczkowe narzędzie, ale moze byc rzucony na startupie!)
PAMIETAJ O QUICK STANDZIE PO SOFT KNOCKDOWNACH!!!!

meaty (okizeme)
================
cl.mk (safe na bloku, a jak wejdzie to linkujemy u2, albo corner combo idzie)
ex command grab, cl.hp xx rekkas
overhead
rzut
kombo od cr.lk
dive kick (uwaga z prawej heavy divekick daje crossa w rogu!!!)
bait reversala i kara
OS na backdasha: cr.lp, lp+hk (jak wejdzie chain to można np tick throwa zrobić)

skaracanie dystansu
================
dive kicki
light teleport
heavy roll na blok xx super i jatka (np.: lp zeby postawić w block stunie, dive kick, cr.lk, cr.mp, dash, cr.lk, ...)
heavy roll na blok xx fadc i presja z cr.lk
ex roll skraca dystans karając jump backi i fireballe

meter building
================
whiffowanie heavy palma (czasem baita robimy light palmem i kara)

u2 setups (u2 startuje od 4 do nawet 32 fr w zaleznosci od dystansu! i nie jest invincible!!!)
================
anti FA (dogoni rollem backdashera)
anti fireball (od pierwszej klatki jest projectile invincible)
cl.mk, u2
fadc po drugiej rekka, u2
light dp, fadc, u2
corner palm, u2

meaty setups
================
po trafionej u2: light teleport, safe jumpin z hp
bnb konczone z medium dp i okizeme z meaty dive kickami
trafiony cl.mk, jump cancel, spadając hk (czasu akurat na mixupa z dive kickiem)
trafiony cl.mk, jump cancel, dość wysoko hp (czasu więcej - starczy na dash undera albo meaty palma)

stosowanie lekkiej rekki (pierwszy hit -2 na bloku - w heavy jest -6)
================
- jeżeli wchodzimy w mantisa z hit confirma (cr.lp, lp, cr.mk xx rekkas albo cr.lk, cr.lk, cr.lk xx rekkas) to jedziemy od początku heavy
- przy karaniu też oczywiście heavy (lk xx rekkas albo hp xx rekkas albo cr.mk xx rekkas)
- natomiast przy poke'owaniu i frame trapowaniu (lk xx rekkas albo cr.mk xx rekkas) zaczynamy od light i po potwierdzeniu jedziemy heavy
« Ostatnia zmiana: Lipiec 07, 2011, 21:56:42 wysłana przez apolon »

Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Odp: Yang - poradnik
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 14, 2011, 17:03:06 »
Light mantis jest dobry do wszystkiego. Będąc w średnim/krótkim dystansie robisz cr.lk > mantis, lk > mantis, cr.mk > mantis. Zawsze zaczynasz od light. Jeśli trafi (masz dość czasu na confirm z tych ataków) drugi i trzeci hit możesz zrobić heavy.

Nie zaczynaj od med/heavy mantisów, bo na bloku jest zagłada.
Moje pięści krwawią śmiercią!

apolon

  • Backdash Team
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 726
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: apolon81
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Yang - poradnik
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 14, 2011, 17:53:14 »
brzmi to jak dobry patent. ale zauwaz tez ze wizualnie przeciwnik nie ma szans wykumac czy idzie heavy czy light - to wyglada tak samo. wiec jak nie rypie z srk po llight mantisie bo sie boi, to nie wyrypie tez po heavy. tak mi sie zdaje przynajmniej.

True_Mumin

  • [Warszawa]
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 412
  • Płeć: Mężczyzna
  • #TylkoTekken
    • Zobacz profil
  • Gamertag: N/A
  • Skąd: Łódź
Odp: Yang - poradnik
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 14, 2011, 17:55:39 »
No chyba że ktoś ma klatki w oczach. ;)
Wakeup ex shoryu everyday :kapparyu:

pzdr dla kumatych ; )))))))

Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Odp: Yang - poradnik
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 14, 2011, 18:35:39 »
Racja, racja.

Uważam jednak, że lepiej nie ryzykować. Na bloku to 2 dmg różnicy, a mamy 100% pewności, że nic nam nie wymashują.
A tak poza tym 4 klatki szybciej wracamy do gry po light mantisie.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2011, 20:40:52 wysłana przez Hiryu »
Moje pięści krwawią śmiercią!

apolon

  • Backdash Team
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 726
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: apolon81
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Yang - poradnik
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 15, 2011, 08:37:34 »
No to myślę, że zdrowo jest przyjąć taką zasadę:
- jeżeli wchodzimy w mantisa z hit confirma (cr.lp, lp, cr.mk xx rekkas albo cr.lk, cr.lk, cr.lk xx rekkas) to jedziemy od początku heavy
- przy karaniu też oczywiście heavy (lk xx rekkas albo hp xx rekkas albo cr.mk xx rekkas)
- natomiast przy poke'owaniu i frame trapowaniu (lk xx rekkas albo cr.mk xx rekkas) zaczynamy od light i po potwierdzeniu jedziemy heavy

co do target combosów to w przypadku Yun'a jak i Yang'a target combo : s.MP , s.HP > b+s.HP jest bardzo przydatne do footsies i do różnych sheaningans w cornerze (a zwłaszcza do nich) oraz do frame trapów (np akcja w cornerze na blockstringu [c.lk , c.lk throw (przyzwyczajasz gościa że zrobisz throw'a po c.lk , c.lk) po throwie jeszcze raz c.lk , c.lk i zaczyna crouch techować albo mashować jakieś normale to odsuwasz się troche i na reakcję jak zobaczysz jakiegoś normala stawiasz to target combo i ustawia cię to w dobrej sytuacji bo możesz się pobawić z Palmem , dive kickami , command grabami itp
Potestowałem to, no i działa. Ale moim zdaniem i tak jest bezużyteczne :-). Zawsze w opisanej sytuacji lepiej jest po prostu strapować z cr.mk xx light rekka i w razie trafienia pociągnąć heavy rekki. Kolo ląduje w rogu tak czy siak, a dmg jest lepszy niż z targeta.

A tak przy okazji to tick throw po cr.lk, cr.lk jest kiepskim pomysłem. Po tych lowach jestes poza zasięgiem rzutu, a na mikro kroczek do przodu masz za małą przewagę (+1). W efekcie zanim rzucisz dostaniesz jakiegoś jaba albo shorta.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2011, 08:40:56 wysłana przez apolon »

wilku

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 560
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Wilku na Facebooku
    • Email
  • PSN ID: Wilku
  • Skąd: Konin
Odp: Yang - poradnik
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 15, 2011, 10:08:50 »
http://www.youtube.com/watch?v=fvaxPygPzH4&feature=player_detailpage#t=354s
wariacje jakie sprawdziłem i działają to
1xLP,U1
2xLP,U1
3xLP,U1
raczej trudne do wykonania ale nie niemożliwe, najprościej kręcić 2xQCF w trakcie chainów które kończymy PPP
Czytaj ze zrozumieniem, pisz z głową


so true

apolon

  • Backdash Team
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 726
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: apolon81
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Yang - poradnik
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 15, 2011, 10:14:46 »
linkowanie ultry na jeden frejm po jabach zostawiam azjatom

EDIT:
i snejkowi oO
« Ostatnia zmiana: Lipiec 06, 2011, 15:08:06 wysłana przez apolon »