Autor Wątek: Dla początkujących i nie tylko !  (Przeczytany 5543 razy)

ZajmaN

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1291
  • Ukryty metal
    • Zobacz profil
    • KLIK
Dla początkujących i nie tylko !
« dnia: Marzec 11, 2012, 02:51:58 »
Gra jest już w sklepach oraz czytnikach naszych konsol. Główny temat jest już na tyle długi, iż wertowanie go przez nowych (i nie tylko !) graczy w poszukiwaniu podstaw może być męczące, warto było by zebrać wszystkie informacje o systemie, gemach, potyczkach drużynowych czy nawet listach trofeów oraz takich rzeczach jak m.in. stamina ranking. Myślę, że linki do tutoriali, nawet w języku angielskim, będą podstawą tego tematu. Wklejajcie więc wszystko co uważacie za użyteczne, ja będę edytował pierwszy post (plus sam wklejał stuff).

Podstawowe smaczki gry, czyli m.in. co to jest pandora, cross art oraz jak wykonać throw znajdują się w instrukcji, warto tam zajrzeć. Dla tych którzy nie mają instrukcji  lub są zbyt leniwi aby odejść od monitora link do eventhubs-

http://www.eventhubs.com/guides/2012/mar/02/street-fighter-x-tekken-mechanics-and-gameplay/

Na tej samej stronie mamy również liste gemów-

http://www.eventhubs.com/guides/2012/feb/23/gems-list-street-fighter-x-tekken/

Stamina ranking- ile mam energii wujku Ono ?




achievements- http://www.xbox360achievements.org/game/street-fighter-x-tekken/achievements/

Trofea- Bronze

A Glimmering Light - Activate your Assist Gems 100 times
A Perfect Victory! - Win a round without getting hit 100 times
A Splendid Conclusion - Finish a round with a Super Art 300 times
A Very Special Gift - Connect with 500 Special Moves
After The Dust Has Settled - Clear Arcade mode on Medium difficulty or higher
An Unknown Power - Activate Pandora 500 times
Any Time, Any Place! - Use Arcade Fight Request 30 times
Anything Goes - Activate Cross Assault 500 times
Blink Of An Eye - Connect with 500 EX Special Moves
Doused In My Color! - Customize a character’s color
Evangelist Of The X - Have your replay downloaded 20 times in My Channel’s Broadcast Mode
Forge Your Own Path - Win 10 matches online
Fruits of Labor - Go into Training mode 10 times
Head Of The Dojo - Create 10 lobbies in Endless Battle
Here’s My Shoutout - Customize your player comment
It’s Just For Research! - Access the Store
Just The Beginning - Clear one trial in Trial mode
Learn The Fundamentals - Win 5 matches online
Let’s Heat Things Up! - Activate your Boost Gems 100 times
Love Is Blind - Use a character in battle over 300 times
Maelstrom Of Combos - Connect with 100 Quick Combos
Maturity Through Discipline - Clear all of the lessons in the Tutorial
My Big First Step - Clear one lesson in the Tutorial
Observer - View 50 replays in the Replay Channel
One Down! - Win in a Ranked Match
Power Consumes All - Finish a round with Pandora 300 times
Sturm und Drang - Finish a round with Cross Assault 300 times
The Battle Never Ends - Win a match in Endless Battle
The Cross Revolution - Finish a round with a Cross Art 300 times
The Crossroads of Tragedy - Fight 100 matches online
The Excellence of Execution - Clear 300 trials in Trial mode
The First Mission - Clear one mission in Mission mode
The Stones Guide Me - Customize a Gem Unit
The Trump Card - Connect with 500 Super Arts
The Warrior’s Road - Fight 50 matches online
This Is How I Roll - Customize your player Title
Time For Some Fireworks! - Connect with 500 Launchers
Trail Of Ruined Dreams - Defeat 5 rival teams in Arcade mode on Medium difficulty or higher
Trial Expert - Clear ten trials in Trial mode
Two Minds, Fighting As One - Connect with 500 Cross Arts
Silver

Mission Specialist - Clear all of the missions in Mission mode
The Harsh Road - Fight 300 matches online
The Root Of Chaos - Defeat all of the bosses in Arcade mode on the hardest difficulty
Title Idol - Obtain 300 Titles
To The Victor… - Raise your battle class rank for the first time in Ranked Match
Transcend All You Know - Win 50 matches online

Gold
Proof Of Your Victory - Get to C rank for the first time in Ranked Match
The Endless Road - Fight 500 matches online
Your Legend Will Never Die - Win 100 matches online

Platinum
Zenith - Unlock all Trophies





cdn...
« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2012, 02:55:28 wysłana przez ZajmaN »

WengrzynV12

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: WengrzynV12
  • Skąd: WLKP
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Dla początkujących i nie tylko !
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 12, 2012, 10:40:01 »
Prawdziwi mezczyzni nie czytaja zadnych instrukcji, poza tym link byl zapodany, ale skoro wrzucamy pomoce, to wrzucam:

EDIT:
Naruszenie regulaminu.
Pytania o linka proszę wysyłać przez PW
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2012, 13:00:34 wysłana przez Dae »
Marek Boom

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Dla początkujących i nie tylko !
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 14, 2012, 17:34:08 »


Anti-Rekka (Poison, Rolento) technology by Di :salt: (pewnie stare i znane, ale jeśli ktoś nie słyszał, to na pewno się przyda)

Wkurza Was Whip of Love (Poison) i Patriot Circle (Rolento) i macie problemy z karaniem gdy przeciwnik zmienia ilość wyprowadzanych ciosów? Najpierw spójrzmy na klatki straty na bloku przy obu zagraniach:
Whip of Love: -3, -7, -11
Patriot Circle: -1, -6, -9

Blockstuny pomiędzy poszczególnymi ciosami/seriami są tak małe, że jeśli w trakcie bloku będziemy wciskać punche z kucania, trzymając jednocześnie d/b (dolny blok), w przypadku wyprowadzania kolejnych ciosów będziemy je blokować, a przy braku kontynuacji - karać. Na przykładzie Poison, po zablokowaniu pierwszego ciosu (cały czas blokujemy przy użyciu d/b) mashujemy LP - jeśli przeciwnik zrobi drugi cios, zablokujemy (zbyt mały blockstun), a jeśli nie zrobi, ukarzemy (pod warunkiem, że jesteśmy w zasięgu i mamy 3-klatkowe c.LP). Po drugim robimy to samo, ale z c.MP (standardowe, czyli np. Ryu i Guile'a wychodzi w 5 klatek). W przypadku trzeciego ciosu sprawa jest trywialna. Podobnie jest z Rolento, przy czym pierwszego ciosu Patriot Circle nie możemy ukarać.

Pewnie tak samo będzie działało to przy innych tego typu seriach (sprawdzałem jeszcze z d/f+HK Asuki i działa), ale nie przyglądałem się wszystkim takim zagraniom.

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Dla początkujących i nie tylko !
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 14, 2012, 19:23:15 »
Warto jeszcze dodać, że jeśli nasza postać posiada 3-frejmowe DP, możemy je mashować podczas pierwszej rekki Poison. To daje większą szanse na ukaranie, bo nie musimy trafiać z jedno klatkowym timingiem (jak w przypadku karania jabem).

ZajmaN

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1291
  • Ukryty metal
    • Zobacz profil
    • KLIK
Odp: Dla początkujących i nie tylko !
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 14, 2012, 19:28:56 »
Pytanie, jak zrobić przy wakeupie SRK na crossupy ? Zauważyłem, że niektórzy robią to ze 100% skutecznością. To jest jakiś auto targeting, jakiś just frame czy wtf ?

Gargooletz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tworzę scenę
    • Zobacz profil
  • Gamertag: Gargooletz
  • PSN ID: Gargooletz
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Steam ID: Gargooletz
Odp: Dla początkujących i nie tylko !
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 14, 2012, 19:38:26 »
Nawalaj po cornerach wykorzystując shortcut dp z sf4 i sfxt (df, df + p). Czyli jedziesz jak szalony df, db, df, db i późno wciskasz puncha. Wtedy powinno najpewniej autokorektować.

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Dla początkujących i nie tylko !
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 18, 2012, 19:53:45 »
Które postacie z Tekkena poza Ogrem, Heńkiem i Bobem mogą odbijać projectile?

Hejt

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1483
  • Płeć: Mężczyzna
  • EdgeLord
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Starożytna Szkoła Wpierdolu
  • Steam ID: Hejt
Odp: Dla początkujących i nie tylko !
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 19, 2012, 10:50:04 »
Xiaoyu kickami z Rain Dance.

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Dla początkujących i nie tylko !
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 31, 2012, 21:18:45 »
Mam pytanie do kogoś ogarniającego frame datę.

Od której do której klatki można cancelować ciosy? Czy ten zakres pokrywa się z aktywnymi klatkami - tzn najszybszy cancel wychodzi po pierwszej aktywnej klatce a najpóźniejszy po ostatniej?


Jak obliczyć ilość klatek na +/- po użyciu najszybszego CADC?
Czy dobrze myślę:
Powiedzmy że robię <-MP~MK Aski które ma 25 klatek recovery i normalnie ma +3 na bloku.
Czy robiąc tam CADC zyskam czy stracę przewagę? U Aśki hcb+k można cancelować najszybciej w 5 klatce a jej frontdash trwa 17 klatek - czyli 22 klatki. Czy znaczy to że skracam recovery z 25 do 22 klatek i zyskuję dodatkowe 3 klatki przewagi?

TasTer

  • Backdash Team
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1102
  • Płeć: Mężczyzna
  • Opieka Społeczna
    • Zobacz profil
    • .
    • Email
  • PSN ID: TasTerPL
  • Skąd: Szczecin
Odp: Dla początkujących i nie tylko !
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 31, 2012, 22:05:53 »
Nie mam konsoli i nie mam jak sprawdzić więc zawieje teorią.
Odpowiem na przykładzie Abla w sf4:

Mamy c.mp:
startup 7f
active 3f
recover 10f
adv on hit 4f

c.mp on hit możemy cancelować w qcf+mp i to się combuje, ale qcf+hp już nie.
qcf+mp ma 16 klatek
qcf+hp ma 17 klatek

c.MP: active + recover + adv on hit = 17klatek
Czyli wychodzi na to, że trzeba doliczyć klatkę na aktywację cancela. (EDIT: albo inaczej:pierwsza aktywna klatka w której c.mp uderza poświęcona jest na fizyczne trafienie przeciwnika, więc specjal zaczyna się w następnej po niej klatce.

Zakładamy, że w sfxt to dzieje się w ten sam sposób, to z Twojej teorii trzeba odjąć co najmniej jedną klatkę przewagi. Obawiam się, że najszybszy cancel w dasha też liczy się w ten sam sposób i stracimy kolejną klatkę.

Podsumowując moim zdaniem najszybszy dash cancel (czytaj: z dokładnością do 1f) da Ci jedną dodatkową klatkę przewagi na bloku o ile cyferki, które dostarczyłeś są poprawne, i o ile sfxt zachowuje się analogicznie do sf4.

Teraz Dae w zamian za mój wywód zaspokój moją ciekawość i powiedz mi po co Ci to?  :kappa:
« Ostatnia zmiana: Marzec 31, 2012, 22:12:26 wysłana przez TasTer »

szostakfm

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 275
    • Zobacz profil
  • PSN ID: szostakfm
Odp: Dla początkujących i nie tylko !
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 31, 2012, 23:00:51 »
Na pewno można sobie dodać jedną klatkę za drugą aktywną (pozostałe klatki aktywne stają się klatkami recovery, a przewaga zawsze jest podawana dla ciosu wchodzącego w pierwszej aktywnej).
A tak naprawdę Dae to weź to sobie sprawdź - masz LP na 3 klatki (łatwy 1f link po bMP,MK), masz crLP na 4 klatki (do posadzenia w pierwszej kolejności), a jak się uda to dalej crMP na 5, MP na 6, crMK na 7... Ale zacznij od tego crLP - bba, zacznij od samego LP po CADCu nawet.
"Scrub" to stan umysłu, nie poziom umiejętności.

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Dla początkujących i nie tylko !
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 31, 2012, 23:14:11 »
W sumie to były dwa pytania - w tym pierwszym chodziło mi o okienko na late cancel. Ok, czyli z tego wynika że cancel idzie po pierwszej aktywnej klatce - w sumie tak jak myślałem  -nie potrzebnie pytałem - jasne że nie scancelujemy ciosu przed trafieniem. Zakładam że late cancel najpóźniej idzie w ostatniej aktywnej - no bo chyba nie da się cancelować w recovery  :psyduck:

@szostak
Co do CADC to zaraz po tym jak napisałem wpadłem żeby to sprawdzić właśnie z wolniejszymi normalami bo b+mp mk na trafieniu.
Na bank jest zysk bo LP siedzi tam dużo łatwiej niż bez tego CADC.

EDIT
@TasTer
A pytałem bo lofciam frejm daty.
I może się jakiegoś infinita znajdzie czy cuś...

« Ostatnia zmiana: Marzec 31, 2012, 23:18:13 wysłana przez Dae »

szostakfm

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 275
    • Zobacz profil
  • PSN ID: szostakfm
Odp: Dla początkujących i nie tylko !
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 31, 2012, 23:24:54 »
Skąd masz info, że hcb+K można cancelować od 5 klatki? Właśnie sobie potestowałem i podejrzanie łatwo weszło mi crMP po b+MP, MK CADC.
"Scrub" to stan umysłu, nie poziom umiejętności.

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Dla początkujących i nie tylko !
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 31, 2012, 23:30:55 »
łatwe cr.mp by się zgadzało dokładnie z tym co pisałem - bo był by to 2f link - jeśli da się posadzić st.mp a nie da się posadzić cr.mk to moja teoria będzie w 100% potwierdzona :P

EDIT: zaraz sam włączę - ale moje opanowanie sticka jeszcze nie jest na tyle dobre i pewnie się pomęczę - jeśli komuś uda się to sprawdzić wcześniej będę zobowiązany :D
« Ostatnia zmiana: Marzec 31, 2012, 23:36:51 wysłana przez Dae »

szostakfm

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 275
    • Zobacz profil
  • PSN ID: szostakfm
Odp: Dla początkujących i nie tylko !
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 31, 2012, 23:33:22 »
Da się posadzić crMK, stMK mi nie wychodzi na razie.
"Scrub" to stan umysłu, nie poziom umiejętności.