Autor Wątek: Dragunov Vs ... czyli taktyki na poszczególne postacie  (Przeczytany 7589 razy)

Cambion

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Dragunov Vs ... czyli taktyki na poszczególne postacie
« dnia: Grudzień 21, 2009, 11:31:14 »
Temat poświęcony taktykom gry na poszczególne postacie.
Jeśli podczas waszych długich sparingów zauważyliście co można z powodzeniem używać, a czego nie używać na poszczególne postacie to możecie podzielić się swoimi spostrzeżeniami z resztą forumowiczów. Pozwoli nam to lepiej radzić sobie w grze z daną postacią, lepiej wykorzystywać jej słabości bądź bronić się przed profitami. ;)

Cambion

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Dragunov Vs ... czyli taktyki na poszczególne postacie
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 09, 2011, 21:31:52 »
Warto tutaj wspomnieć, że dzięki f+1+2 Drag - w przeciwieństwie do kilku innych postaci - nie ma problemu z dobrym karaniem ciosów takich jak: WS+2 Lawa; d,d/b+4 Lee czy d/f+2,1 Julki. Ciosy te jak wiadomo bardzo dobrzy odpychają na bloku przez co wiele postaci nie może ich sensownie ukarać, Drag za to karze te ciosy praktycznie zawsze 8). Szkoda tylko, że nie sięga po ostatnim ciosie z Demo Paula ;D

Dziki

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 93
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wiesiek Team Fighters
    • Zobacz profil
  • Skąd: Limanowa
Odp: Dragunov Vs ... czyli taktyki na poszczególne postacie
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 10, 2011, 15:33:00 »
A jak jest po Deathfiście Paulowym? Ukarze go czy raczej deathfist też za daleko odpycha? Pytam bo nie mam jak tego teraz sprawdzić.

Cambion

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Dragunov Vs ... czyli taktyki na poszczególne postacie
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 10, 2011, 16:54:39 »
W sumie jakoś tego nie sprawdzałem, ale powinno ukarać. DF ma -17, a f+1+2 Draga ma i17 więc powinno zadziałać. Dziś to sprawdzę z żywym przeciwnikiem.

EDIT: Z DF jest tak że chyba z bliska ma tylko -15 więc nie ukarzemy tego f+1+2. Jedynie  z dalszej odległości DF ma -17, ale trudno jest to rozpoznać, dlatego najlepiej karać zawsze DF'a za pomocą 3,1
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2011, 22:25:32 wysłana przez Cambion »

Dziki

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 93
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wiesiek Team Fighters
    • Zobacz profil
  • Skąd: Limanowa
Odp: Dragunov Vs ... czyli taktyki na poszczególne postacie
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 11, 2011, 00:02:11 »
W sumie to trochę szkoda, bo to by była dość solidna kara na DF. Niemniej jednak dzięki za sprawdzenie. :)

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Dragunov Vs ... czyli taktyki na poszczególne postacie
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 11, 2011, 00:29:11 »
W sumie jakoś tego nie sprawdzałem, ale powinno ukarać. DF ma -17, a f+1+2 Draga ma i17 więc powinno zadziałać. Dziś to sprawdzę z żywym przeciwnikiem.

EDIT: Z DF jest tak że chyba z bliska ma tylko -15 więc nie ukarzemy tego f+1+2. Jedynie  z dalszej odległości DF ma -17, ale trudno jest to rozpoznać, dlatego najlepiej karać zawsze DF'a za pomocą 3,1
Eee... Nie wiem, czy dobrze myślę, ale wydaje mi się, że powinno być na odwrót. To znaczy, jeżeli jakiś cios ma ileś klatek hitboxu, to w im wcześniejszych klatkach tego hitboxu wejdzie na blok tym większy delay po bloku. Więc Twoja teoria mogłaby być dobra, tylko w drugą stronę.

Może też być tak, że delay będzie liczony od momentu bloku zawsze tak samo, niezależnie od klatki hitboxu, w której wszedł na blok, ale to by pociągało za sobą przymus dynamicznej zmiany animacji, czego sobie jakoś nie potrafię wyobrazić.

Zabrzmię teraz jak wafel, co się chce przywaflować, ale Chees powinien wiedzieć o tym więcej, więc niech go ktoś nakieruje na temat.
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Dragunov Vs ... czyli taktyki na poszczególne postacie
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 11, 2011, 00:57:44 »
nie wiem co to przywaflować xD ale generalnie masz rację, animacja blokowania się nie zmienia dla tego samego ciosu więc sytuacje klatkowe zależą tylko i wyłącznie od tego w której aktywnej klatce cios trafi (o ile ma ich kilka) ile klatek recovery ma ten cios oraz jaką animację block stuna daje (czyli recovery blokującego, gdzie te animacje są bardzo powtarzalne i na kilka tysięcy ciosów jest ich z kilkadziesiąt) i nic więcej.
Czyli zostaje prosta matematyka jak cios trafi 2 klatki później to jednocześnie skończy się jego recovery o 2 klatki szybciej w stosunku do recovery animacji bloku przeciwnika.

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Dragunov Vs ... czyli taktyki na poszczególne postacie
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 11, 2011, 01:08:20 »
Czyli teoria Cambiona nie ma racji bytu. Nie wiem, ile klatek hitboxu ma DF, ale jeżeli więcej, to zapewne jego strata podana w jakiejś FD będzie tą najmniejszą z dostępnych, ergo 17 w plecy, o których mówił Cambion to najmniej ile może mieć, ergo f+1+2 klepnięte idealnie po zablokowaniu może DF ukarać.
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

Dziki

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 93
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wiesiek Team Fighters
    • Zobacz profil
  • Skąd: Limanowa
Odp: Dragunov Vs ... czyli taktyki na poszczególne postacie
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 11, 2011, 01:14:46 »
No to teoria już jest. Teraz pozostało to sprawdzić w praktyce i wszystko będzie wiadome.

Cambion

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Dragunov Vs ... czyli taktyki na poszczególne postacie
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 11, 2011, 03:54:52 »
Sorry ale będę upierał się przy swoim. Sprawdzałem dziś to co mówi FD w realu z żywym przeciwnikiem i wychodziło, że z bliska DF'a nie da się ukarać na -17, a za to z dystansu już się da. Powaga

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Dragunov Vs ... czyli taktyki na poszczególne postacie
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 11, 2011, 07:07:36 »
No i ok widocznie musi tak być. Ja nie pisałem w odniesieniu jak to jest w tym przypadku a ogólnie jaka jest zasada. W tym przypadku we fd jest napisane w końcu wyraźnie że impact frame się nie zmienia przy opóźnieniu 15 i 17 klatek czyli tutaj nie chodzi o to że cios trafia później tylko że z bliska bądź z daleka. Jako że df ma tę właściwość z bliska, clean hit czy jakoś tak, to  i może dawać trochę większego block stuna.

Ryld-PL

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gram w GG
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Ryld-PL
  • Skąd: z Nienacka ^^
Odp: Dragunov Vs ... czyli taktyki na poszczególne postacie
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 11, 2011, 09:57:21 »
Jako że df ma tę właściwość z bliska, clean hit czy jakoś tak, to  i może dawać trochę większego block stuna.

I tak właśnie jest...

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Cytat: Kują
virtua jest bardziej sucha niz kot na streamie :dansgame:

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Dragunov Vs ... czyli taktyki na poszczególne postacie
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 11, 2011, 10:01:55 »
No tak. Czyli Cambion jednak miał rację. Z drugiej strony niech se ma te 15, bo z bliska siądzie d/f+2. Chyba, że Dragun ma jakieś inne.
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

Ryld-PL

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gram w GG
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Ryld-PL
  • Skąd: z Nienacka ^^
Odp: Dragunov Vs ... czyli taktyki na poszczególne postacie
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 11, 2011, 10:03:00 »
Z bliska można spokojnie wybijać.

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Cytat: Kują
virtua jest bardziej sucha niz kot na streamie :dansgame:

B.T.Grave

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
  • In God We Trust
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Poland
Odp: Dragunov Vs ... czyli taktyki na poszczególne postacie
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 21, 2011, 21:02:47 »
d/p+1 Dragunova vs piącha z uniku Edka - d/p+1 to ładnie trackuje, więc jeżeli przeciwnik jest patternowy i sadzi cios Edka w określonej sytuacji to mamy ładną odpowiedź w postaci CH d/f+1,4, stomp.

Wybitka Dragunova z WS ssie i nie można tym karać ciosów typu dragon tail Lawa i innych heavy podcinek gdzie na bloku postać niemalże leży na ziemi. Trzeba walić z bara;[. W ogóle WS+2 zdaje się mieć dużo wspólnego z d/f+2 (w negatywnym znaczeniu) i osobiscie używam tego raczej tylko do karania ciosów na high pod którymi się schyliłem.

Btw co sądzicie o f,f,f+4 ruska? Całkiem rześki, bezpieczny i kozacki midzior imo;]. Ile to ma klatek? Wydaje się szybsze od f,f,f+2
"Don't f%ck with a witch"