Autor Wątek: SSF4 dyskusja ogólna  (Przeczytany 483102 razy)

apolon

  • Backdash Team
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 726
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: apolon81
  • Skąd: Gdańsk
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1935 dnia: Czerwiec 13, 2011, 14:18:56 »
to takie moje luzne spostrzezenia poki co, jakikolwiek feedback mile widziany

Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1936 dnia: Czerwiec 13, 2011, 15:15:09 »
Light rekka x1 jest zawsze safe.
Target comba raczej nie są przydatne. Comba zaczynające się od lp/cr.lp załatwiają sprawę
Jeśli chodzi o comba do > cr.mk > dp lepiej jest kończyć medium dp, light czasami zwhiffuje. Poza tym zawsze ze 3dmg więcej ;P
Moje pięści krwawią śmiercią!

rifi28

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Rifi2814
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1937 dnia: Czerwiec 13, 2011, 15:19:21 »
Przy okazji można by było odświeżyć dział kto kim gra ;P
Czy może to jednak nie ma sensu?

EDIT:
Przy okazji coś od Desk'a
http://www.youtube.com/watch?v=dxwsHD8tRYA&feature=feedu
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2011, 15:23:10 wysłana przez rifi28 »

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1938 dnia: Czerwiec 13, 2011, 16:02:42 »
No ja swoj stary squad (dyktator&claw) wzbogacilem o setha. Shadaloo 4 life :)
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Gargooletz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tworzę scenę
    • Zobacz profil
  • Gamertag: Gargooletz
  • PSN ID: Gargooletz
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Steam ID: Gargooletz
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1939 dnia: Czerwiec 13, 2011, 16:08:00 »
Nie żeby się czepiać, ale Seth to tak średnio 'Shadaloo 4 life' ;p podobnie jak Sagat.

Nie mogę się już doczekać pudełkowego AE. Weekendowe streamy odpowiednie podkręciły atmosferę :D

maddest

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 737
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1940 dnia: Czerwiec 13, 2011, 16:24:51 »
na backdasha możesz jebać podstawowego ground os'a z c.lp > c.lp + c.hk jak ktoś ma w miarę normalny backdash , na chuny i inne pokemony z długimi backdashami nie ma raczej czegoś co to ukara.

z używaniem mantis slashów jest taka sprawa że tylko po HP można combować i w tym wypadku robić hit confirmy i na reakcje FADC i combo tyle że na bloku jest trochę to niebezpieczne i lepiej zrobić LP , najlepiej jak się ma meter używać HP mantisów żeby na rekcje combo wjebać a nawet jak się zapędzisz i przeciwnik wszystko zablokuję to i tak możesz zrobić mixup na bloku FADC command grab combo.

co do target combosów to w przypadku Yun'a jak i Yang'a target combo : s.MP , s.HP > b+s.HP jest bardzo przydatne do footsies i do różnych sheaningans w cornerze (a zwłaszcza do nich) oraz do frame trapów (np akcja w cornerze na blockstringu [c.lk , c.lk throw (przyzwyczajasz gościa że zrobisz throw'a po c.lk , c.lk) po throwie jeszcze raz c.lk , c.lk i zaczyna crouch techować albo mashować jakieś normale to odsuwasz się troche i na reakcję jak zobaczysz jakiegoś normala stawiasz to target combo i ustawia cię to w dobrej sytuacji bo możesz się pobawić z Palmem , dive kickami , command grabami itp]



Jeszcze tak na marginesie to najlepszy air2air braci to jest HK , najlepszy punish jest lepiej zrobić z c.mk xx rekka (mk roll kick) Yang nie grzeszy walk speedem i możesz zjebać swoją szanse próbować podejść z HP , jakby ktoś chciał frame trapować to s.MP do c.MK xx rekka (mk roll kick) działa dobrze na counter hicie.

Swoją drogą jeszcze napisze przydatną informację bo dużo ludzi zaczeło grać postaciami z dive kickami i mogą mieć z tym problem , mianowicie jak np trafisz dive kick'a w powietrzu i próbujesz zrobić combo [dajmy na to że c.lk , c.lk x rekka] i  dostajesz throwa (nawet jak trafiłeś dive kickiem) to najlepszą opcją na takie sytuacje jest zamiast robienie samego c.lk to robienie c.LK+LP i wtedy jak taka akcja będzie po prostu stechujemy throwa , i jeszcze jedno fajne info (dzięki Snake :*) wiadomo że najbardziej efektywną strategią na postacie z dobrym pressingiem (dive kick) jest mixowanie ich na ich własnym pressingu tak więc jak gra się z jakimś flowchart Kenem i taka sytuacja występuje że raz mashuje LP SRK a potem jak chcesz to zbaitować to robi throwa - to z pomocą przybywa Snake - mianowicie po dive kicku musimy odczekać kilka chwil blokując i jak nic się nie dzieje to zrobić crouch techa (c.LK + LP) wtedy pokrywamy 2 sytuacje na raz (jak dobrze stimingujemy to albo zbaitujemy srk i możemy ukarać albo stechujemy throwa i wrócimy do neutralnej sytuacji) w sumie u Yanga to aż tak nie szkodzi jak u Yuna bo ma dość dobrego crossup'a z całkiem wysokim blockstunem.

Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1941 dnia: Czerwiec 13, 2011, 16:32:05 »
z używaniem mantis slashów jest taka sprawa że tylko po HP można combować i w tym wypadku robić hit confirmy i na reakcje FADC i combo tyle że na bloku jest trochę to niebezpieczne i lepiej zrobić LP , najlepiej jak się ma meter używać HP mantisów żeby na rekcje combo wjebać a nawet jak się zapędzisz i przeciwnik wszystko zablokuję to i tak możesz zrobić mixup na bloku FADC command grab combo.

Możesz robić light mantis (pierwszy hit) > heavy mantis (drugi hit).
Moje pięści krwawią śmiercią!

maddest

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 737
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1942 dnia: Czerwiec 13, 2011, 16:34:09 »
pierwszy hit heavy mantisa jest chyba niekaralny tak samo jak light , a nawet jak jest to w 99% nikt tego nie ukara , co tam mnie się rzadko zdarzało żeby ktoś ukarał 2 i 3 ; d

Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1943 dnia: Czerwiec 13, 2011, 16:44:58 »
Jak uważasz, ja wolę nie dostawać free srk.
Moje pięści krwawią śmiercią!

apolon

  • Backdash Team
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 726
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: apolon81
  • Skąd: Gdańsk
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1944 dnia: Czerwiec 13, 2011, 20:35:35 »
Jeśli chodzi o comba do > cr.mk > dp lepiej jest kończyć medium dp, light czasami zwhiffuje. Poza tym zawsze ze 3dmg więcej ;P
Racja, light dp tutaj się nie nadaje. Poprawię zaraz w tym dużym poście. Na dodatek sprawdziłem, że siada tylko po low forwardzie (po low shorcie idzie na blok).

na backdasha możesz jebać podstawowego ground os'a z c.lp > c.lp + c.hk jak ktoś ma w miarę normalny backdash
Oki, a możesz wyjaśnić jak to dokładnie działa? OSy na backdash po safe jumpie to rozumiem (opcja wchodzi gdy jumpin whiffuje i lądowanie kasuje nam recovery), ale tu nie czaję jaki ma być mechanizm.

co do target combosów to w przypadku Yun'a jak i Yang'a target combo : s.MP , s.HP > b+s.HP jest bardzo przydatne do footsies i do różnych sheaningans w cornerze (a zwłaszcza do nich) oraz do frame trapów (np akcja w cornerze na blockstringu [c.lk , c.lk throw (przyzwyczajasz gościa że zrobisz throw'a po c.lk , c.lk) po throwie jeszcze raz c.lk , c.lk i zaczyna crouch techować albo mashować jakieś normale to odsuwasz się troche i na reakcję jak zobaczysz jakiegoś normala stawiasz to target combo i ustawia cię to w dobrej sytuacji bo możesz się pobawić z Palmem , dive kickami , command grabami itp]
thx, potestuję

jakby ktoś chciał frame trapować to s.MP do c.MK xx rekka (mk roll kick) działa dobrze na counter hicie.
prawda to, ale to juz bylo w moim poście (w sekcji kombosy pod hasłem counter hit setups)

Swoją drogą jeszcze napisze przydatną informację bo dużo ludzi zaczeło grać postaciami z dive kickami i mogą mieć z tym problem , mianowicie jak np trafisz dive kick'a w powietrzu i próbujesz zrobić combo [dajmy na to że c.lk , c.lk x rekka] i  dostajesz throwa (nawet jak trafiłeś dive kickiem) to najlepszą opcją na takie sytuacje jest zamiast robienie samego c.lk to robienie c.LK+LP i wtedy jak taka akcja będzie po prostu stec***emy throwa
nawet lepiej - plinkujesz cr.lk z cr.lp - nie dość, że masz osa na tech throwa to ułatwiasz sobie linkowanie low shortów. dlatego moim zdaniem najlepszym bnb dla janka jest dive kick, trzy low shorty i rekka

pierwszy hit heavy mantisa jest chyba niekaralny tak samo jak light , a nawet jak jest to w 99% nikt tego nie ukara , co tam mnie się rzadko zdarzało żeby ktoś ukarał 2 i 3 ; d
eee, nie karają ludki bo janka nie znają na razie. pierwszy slash z mocnej rekki ma -6 na bloku - przecież to wieczność.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2011, 20:40:46 wysłana przez apolon »

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1945 dnia: Czerwiec 13, 2011, 20:59:21 »
na backdasha możesz jebać podstawowego ground os'a z c.lp > c.lp + c.hk jak ktoś ma w miarę normalny backdash
Oki, a możesz wyjaśnić jak to dokładnie działa? OSy na backdash po safe jumpie to rozumiem (opcja wchodzi gdy jumpin whiffuje i lądowanie kasuje nam recovery), ale tu nie czaję jaki ma być mechanizm.
Jeśli przeciwnik zablokuje c.lp, to drugie c.lp wychodzi automatycznie jako chain, jeśli zrobi backdasha to c.lp zwhiffuje i nie ma chaina, tylko to co wyjdzie po naciśnięciu d+lp+hk - w tym przypadku c.hk ze względu na priorytet przycisków.

Basic stuff Endrju, nieładnie ;p

maddest

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 737
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1946 dnia: Czerwiec 13, 2011, 20:59:43 »
@apo

co do OS'a to zrób sobie w trening modzie na dummy chaina : c.lp , c.lp + hk (w miarę szybko tak jakbyś to robił c.lp , c.lp) , to teraz zrób samo c.lp + hk (wyszło samo HK) co oznacza że jeżeli pierwszy hit wejdzie na blok/hit to masz normalnego chain'a a jeżeli pierwszy hit nie trafi bo przeciwnik zbackdashuje to automatycznie przejdzie do normala o większym priorytecie w tym przypadku HK , można tak robić jeszcze ze specialami (np Fei Long i HP Rekka lub Yun ma bardzo łatwego OS'a na backdasha z pomocą LP Lunge Punch jakby ktoś chciał to mogę to tutaj opisać ale widzę że mało osób pali się do gry Yun'em o_O)

apolon

  • Backdash Team
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 726
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: apolon81
  • Skąd: Gdańsk
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1947 dnia: Czerwiec 13, 2011, 21:16:24 »
Jeśli przeciwnik zablokuje c.lp, to drugie c.lp wychodzi automatycznie jako chain, jeśli zrobi backdasha to c.lp zwhiffuje i nie ma chaina, tylko to co wyjdzie po naciśnięciu d+lp+hk - w tym przypadku c.hk ze względu na priorytet przycisków.

Basic stuff Endrju, nieładnie ;p

@apo

co do OS'a to zrób sobie w trening modzie na dummy chaina : c.lp , c.lp + hk (w miarę szybko tak jakbyś to robił c.lp , c.lp) , to teraz zrób samo c.lp + hk (wyszło samo HK) co oznacza że jeżeli pierwszy hit wejdzie na blok/hit to masz normalnego chain'a a jeżeli pierwszy hit nie trafi bo przeciwnik zbackdashuje to automatycznie przejdzie do normala o większym priorytecie w tym przypadku HK

hehe luz luz, tak źle ze mną nie jest - pomyślałem o tym że na hicie albo bloku to da chaina. to czego nie rozumiem - jakim cudem po whiffie pierwszego cr.lp dostaniemy sweepa skoro timingowalismy akcje tak samo jak na chain dwóch jabów. przecież w momencie klepnięcia cr.lp+cr.hk będziemy jeszcze w recovery po zwhiffowanym jabie nie? i na moje powinno wyjść wielkie nic - jeden jab i cisza.

maddest

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 737
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1948 dnia: Czerwiec 13, 2011, 21:23:59 »
Jeśli przeciwnik zablokuje c.lp, to drugie c.lp wychodzi automatycznie jako chain, jeśli zrobi backdasha to c.lp zwhiffuje i nie ma chaina, tylko to co wyjdzie po naciśnięciu d+lp+hk - w tym przypadku c.hk ze względu na priorytet przycisków.

Basic stuff Endrju, nieładnie ;p

@apo

co do OS'a to zrób sobie w trening modzie na dummy chaina : c.lp , c.lp + hk (w miarę szybko tak jakbyś to robił c.lp , c.lp) , to teraz zrób samo c.lp + hk (wyszło samo HK) co oznacza że jeżeli pierwszy hit wejdzie na blok/hit to masz normalnego chain'a a jeżeli pierwszy hit nie trafi bo przeciwnik zbackdashuje to automatycznie przejdzie do normala o większym priorytecie w tym przypadku HK

hehe luz luz, tak źle ze mną nie jest - pomyślałem o tym że na hicie albo bloku to da chaina. to czego nie rozumiem - jakim cudem po whiffie pierwszego cr.lp dostaniemy sweepa skoro timingowalismy akcje tak samo jak na chain dwóch jabów. przecież w momencie klepnięcia cr.lp+cr.hk będziemy jeszcze w recovery po zwhiffowanym jabie nie? i na moje powinno wyjść wielkie nic - jeden jab i cisza.

jeżeli stimingujesz w powietrzu tego os'a tak jak normalnego chain'a na przeciwniku to wyjdzie c.lp , c.hk - jeżeli wychodzi Ci tylko c.lp albo 2x c.lp to znaczy że nie timingujesz tego tak samo jak chain'a na przeciwniku

apolon

  • Backdash Team
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 726
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: apolon81
  • Skąd: Gdańsk
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1949 dnia: Czerwiec 13, 2011, 21:28:49 »
no dobra, to już wiem jak robić tego osa - teraz tylko nie rozumiem dlaczego on działa :D