Autor Wątek: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje  (Przeczytany 10348 razy)

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 02, 2011, 12:26:59 »
Skoro ktoś to jednak czyta to popiszę jeszcze trochę myków:
Jak każdy Ermac player chyba wie, b+2 możemy cancelować we frontdash lub backdash - to drugie pozwala na swoisty "lightbackdash": b,B+2, b,B+2... Bardziej bajer niż użyteczne narzędzie bo nie pozwala na natychmiastowe przejście do bloku. Taki dash możemy cancelować za to w dowolny normal/special co pozwala na ciekawy pressing, np: na blok wchodzimy z j.P, b+[2]~bb~b+1,1,4 - jeśli przeciwnik zna chargowane b2 po jumpinie i zbija jakimiś lowpokami, może nadziać się na combo.
Ale nie w tym rzecz; ciekawym faktem który nie każdy zna jest to, że b2 charge możemy także cancelować w diagonal jumpy wciskając uf,uf lub ub,ub. Tu dopiero zaczyna się mindgame :D
Inny interesujący setup jest związany ze stringiem b114 - daje nam on bardzo mocne juggle, ale jest prosty do obrony przez przeciwnika. Samo b+1 ma na bloku błyskawiczne recovery, dzięki czemu zamiast kończyć string możemy użyć natychmiast np. f+4, który da nam przewagę na hicie (przeciwnik nie będzie spodziewał się lowa) lub rzucić.

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 02, 2011, 13:00:02 »
Ciekawa opcja z tym samym b+1, wypróbuje ją dziś, bo to z cancelem b+2 nie nadaje się na przeciwników z którymi gram w Warszawie. Prędzej dostane specjala na pałe niż to posadze :)

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 10, 2011, 13:13:56 »
Kurcze sorry za double posta, ale dopiero niedawno zdałem sobie (pewnie ogólnie wiadomą) sprawe, iż u+4 dobija leżących. Fajna rzecz jak ktoś dłużej leży.  :)

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 10, 2011, 13:34:21 »
Jak ktoś dłużej leży to można go po prostu Liftnąć ;) nie wiem po co używać u4 do takiego oki, jak ktoś ztechroluje to zabije nas na whiff recovery, a jak będzie wakeupował to zabije nas zanim u4 zdąży go trafić (no chyba że spodziewamy się Reptajowego dash, bo nie trafia ; D ).

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 10, 2011, 13:44:28 »
Lift podnosi leżących dłużej (d+blok)?

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 10, 2011, 15:39:46 »
Tak ;)

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 15, 2011, 21:32:26 »
Siadłem dziś trochę do Framedaty i mam trochę ciekawych, systemowych wniosków, ale first things first:
- f+2 ma na bloku +3, +4 (!), co w połączeniu z byciem midem robi z niego jednak całkiem użyteczne narzędzie (da się po nim posadzić dżungla za ~30 dmg)
- d+1 na hicie daje prawdopodobnie +1, ciekawa sytuacja robi się natomiast na bloku: na standing bloku mamy 0, natomiast na crouch bloku jest kara, wynosi przynajmniej 2 klatki
- d+3 na hicie na stojącego daje 0, trafiając kucającego zyskujemy ich ok. 5!, na bloku kara wynosi min. 5f
- d+4 na hicie daje ok +5, na bloku 0.

Wszystko to są tylko wartości orientacyjne, zmierzone z drugim graczem, dzięki szczerze zjebanemu systemowi trade'owania w tej grze (a raczej jego braku), ale mniej więcej dają wgląd na to jak stoimy w klatkach po "zbijakach", ciekawa jest zwłaszcza kwestia różnicy we fdacie w zależności od tego, czy trafiamy stojącego czy kucającego oponenta.

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 15, 2011, 21:51:49 »
Świetne info! Frame daty nigdy za wiele! ^^
Ja dopiero w weekend na nerdowni swoje poke'i posprawdzam -_-

Dzięki Tobie wiem żeby sprawdzać też na kucaka.
Mam teorię że ta różnica może wynikać z "opóźnienia" na wstawaniu z croucha - np. grając vs Kano praktycznie nie da się uskoczyć na reakcję przed XRayem kiedy blokujemy z dołem, a stojąc z blokiem jest to możliwe... Musi być jakieś recovery po kucaniu w które można wpisać tylko blok.

Kolejna rzecz, nieco inna ale też powiązana z kucaniem to dash~d, postać nie kuca instant, a już dash~d+BLK daje instant crouch blok - to jak by druga strona tego opóźnienia. Mamy recovery na schodzeniu i wstawaniu z kucaka, ale tylko bez bloku.

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 11, 2011, 22:49:20 »
Siadłem dziś trochę do Framedaty i mam trochę ciekawych, systemowych wniosków, ale first things first:
- f+2 ma na bloku +3, +4 (!), co w połączeniu z byciem midem robi z niego jednak całkiem użyteczne narzędzie (da się po nim posadzić dżungla za ~30 dmg)
- d+1 na hicie daje prawdopodobnie +1, ciekawa sytuacja robi się natomiast na bloku: na standing bloku mamy 0, natomiast na crouch bloku jest kara, wynosi przynajmniej 2 klatki
- d+3 na hicie na stojącego daje 0, trafiając kucającego zyskujemy ich ok. 5!, na bloku kara wynosi min. 5f
- d+4 na hicie daje ok +5, na bloku 0.

Wszystko to są tylko wartości orientacyjne, zmierzone z drugim graczem, dzięki szczerze zjebanemu systemowi trade'owania w tej grze (a raczej jego braku), ale mniej więcej dają wgląd na to jak stoimy w klatkach po "zbijakach", ciekawa jest zwłaszcza kwestia różnicy we fdacie w zależności od tego, czy trafiamy stojącego czy kucającego oponenta.

Hej były jakieś updaejty w międzyczasie czy coś ?? Bo jak na practice robie f+2 to mi pisze, że to cios na high (a nie mid). Poza tym jak to jest z tymi combosami - pisałeś wcześniej, że po b114 jest coś za 42% (z XRAY za 55%), ale nigdzie na tamtej liście nie znalazłem combosa zaczynającego się od b114... No i ogólnie jak to jest - prawie wszystkie combo co tutaj widzę zaczynają się od jumping punch... Nie ma niczego zaczynającego się po prostu od lifta itp. ?? Nie wchodzą mi za bardzo te combosy z Liftem - w sensie Lift, jumping Kick, teleport i potem coś tam - zazwyczaj wchodzi tylko teleport (lub nawet nie) i przeciwnik jest już praktycznie na ziemi... To kwestia jakiegoś updejtu czy ja to jakoś za wolno wszystko robie ?? Ponoć juggle ermaca są proste dlatego pytam... Jak macie coś troszkę słabszego ale prostszego to proszę wrzućcie na forum xD Z góry dzięki i sorry za głupie pytania ale jestem mortalowym noob;em :D Cancelowanie b+[2] też coś nie umiem zrobić :D
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2011, 22:50:59 wysłana przez PePe »

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 11, 2011, 22:56:33 »
Najczęściej jest tak, że:

mid w grze = OH
high w grze = mid/high

Nie wierz wszystkiemu, co jest napisane na ekranie, bo to taka gra :).

Hejt

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1483
  • Płeć: Mężczyzna
  • EdgeLord
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Starożytna Szkoła Wpierdolu
  • Steam ID: Hejt
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 11, 2011, 23:19:26 »
b+1,1,4~lift, j.k~teleport, dash 2,2~push - Taka prosta opcja. j.k robisz z u/f+4 i od razu jak trafi wciskasz d/b (jeżeli mnie pamięć nie myli). Mocniejsza opcja to b+1,1,4~lift, j.k~teleport, j.k~teleport, d+1~push.

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 11, 2011, 23:32:14 »
Akurat po b114 zrobienie dwóch "dwójek" po dashu jest bardzo randomowe, robi się je tylko w juglach po 31_b2b1, po b114 robimy 2_1,2~Lift. Tak samo po b114 jest chyba niemożliwym posadzenie 2 j.K~TP (nawet z Ex Liftem chyba nigdy mi nie wyszło - a mam 90% skuteczności w robieniu w walce 2x j.K~TP po 31Lift ;] )
Wszystkie komba piszemy zazwyczaj z j.P, bo dają wtedy największy damage po prostu, jak chcesz kombo zacząć od Lifta to nie ma problemu, w jugglach dalszy ciąg przecież się nie zmienia ;)
Jeśli nie umiesz zrobić jump kicka~Teleport to masz coś nie tak ze swoim manualem xD
Prostsze juggle to tylko już:
dowolny jugglestarter, Lift, ff 2,2~Push

A cancelowanie b[2] polega na tym, że wciskasz tył+trójkąt, trzymasz trójkąt i robisz szybko dowolnego dasha/2x uf_ub, też nie wiem czego tu można nie umieć.

Hejt

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1483
  • Płeć: Mężczyzna
  • EdgeLord
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Starożytna Szkoła Wpierdolu
  • Steam ID: Hejt
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 11, 2011, 23:33:45 »
Niemożliwe? Weird, posadziłem w to praktisie jakiś czas temu. :p

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 12, 2011, 20:03:36 »
Faktycznie, sprawdzilem na Hitboxie i to siedzi (z j.P za 50%), ale wchodzi mi raz na 10-15 razy bo non stop po d1 whiffuje mi Push - więc kombo reliable jak c**j ;p

Hejt

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1483
  • Płeć: Mężczyzna
  • EdgeLord
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Starożytna Szkoła Wpierdolu
  • Steam ID: Hejt
Odp: Ermaklopedia, czyli podstawowe informacje
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 12, 2011, 20:16:15 »
Rejejbyl nie jest, ale za to można powiedzieć że Nerdmak ma 50% midscreena bez pacha. OP, nerf him moar. 8)