Autor Wątek: [Spider-Man] Dyskusja ogólna  (Przeczytany 2444 razy)

Slide

  • Gość
[Spider-Man] Dyskusja ogólna
« dnia: Luty 22, 2011, 01:08:28 »
Dyskusja na temat postaci - historia, smaczki, matchup itp.

TheStormIsOver

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 193
  • Płeć: Mężczyzna
  • aka Hamtaro
    • Zobacz profil
    • Jak się bawić, to się bawić...
  • Skąd: Miami Beach Marina
Odp: [Spider-Man] Dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 05, 2011, 00:02:26 »
W dziale o combosach Slide podsunął bardzo ciekawy filmik prezentujący reset z Ultimate Web konkretnie chodzi o ten materiał:
http://www.youtube.com/watch?v=NzMFZJrOqoI&feature=player_embedded
oraz o inny filmik gdzie praktycznie chodzi o to samo: http://www.youtube.com/watch?v=RhBcE3_ALSY

Wydaje się że tutaj nie bardzo wiadomo o co konkretnie chodzi i czy można z tego uciec. Wielu graczy się nad tym zastanawia. Poruszony został nawet ten temat na forum SRK dlatego bo Spidey jest traktowany jako low tier a teraz pojawiło się cos takiego i dyskusja zawrzała. Z tego co mi wiadomo całe combo jest to wyszcza szkoła jazdy a szczególnie moment kiedy cancelujemy Web Ball w Ultimate Web. Web Ball walimy z  :srk_l: aby zdążyć posadzić UW. Dobrze wykonane combo kosi prawie milion HP a nawet więcej jeśli po UW przywołamy asystę OTG i zakończymy sekwencją ciosów z np Maximum Spider. Na małe i lekkie postacie jest to do zrobienia natomiast trudniej jest to wykonać na wysokie i ciężkie jak np Sentinel. Prawdopodobnie tylko postacie z air super combo z klatkami niewidzialności lub z teleportami które też takie klatki posiadają są w stanie uciec. Tutaj słusznie zauważył Taster że dzięki Hard Drive uda się uciec to samo tyczy się odpowiedzi Libera odnośnie Phoenix. Raczej na 100% nie ma o czym mówić.
Aby ułatwić gdybanie i uniknąć nieporozumień oraz głupich pytań zamieszczę listę z forum SRK:

ULTIMATE WEB THROW SETUP ESCAPES

Skrull - M_H Tenderizer (better) or Infernoooooo!!
Capt.America - UAD glitch, M
Taskmaster - UAD glitch, M or arrow hyper
Dante - Air qcf+L
Spiderman - Maximum Spider
Wesker - Maximum Wesker or teleport with L
Storm, Magneto, Dormamu, Doom, Ironman, Thor, Trish, Viper, MODOK - AD Up
Deadpool, Chun-Li, V.Joe, Arthur - Double Jump up
Zero - qcb+H (more consistent) or qcb+L (harder)
Sentinel - Double Jump Up or Hard Drive
Wolverine - Drill Claw towards Spiderman
Phoenix - Phoenix Flame Hyper (i didn't actually test this one, but i just assumed, and it's useless because you don't need to UWT reset on Phoenix to kill her obviously)
Hulk - Air S (will hit spiderman into a S launch combo)
Ammy - Dive Kick

Haggar - No practical consistent escape, very rarely can use Air M if the height is low
Spencer - qcf+L (semi-strict timing, hits Spiderman and gives Spencer free BIONIIIC....!!!)
Chris - Air d+H (very strict timing, this moves Chris closer to the ground so he can land before UWT comes out, but most of the time, Chris is screwed)

Ryu - No escape found (the escape with Air S that you see in the japanese video is wrong. at the correct height, Ryu cannot escape)
Akuma - No escape found (otori: i'm pretty sure akuma cannot Hyper to escape out of any distance. the animation is not as fast as Taskmaster's or Skrull's. Akuma is in the same situation as Ryu)
She-Hulk - No escape found (can UAD glitch, but doesn't have an attack fast enough to hit/avoid spiderman)

TheStormIsOver

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 193
  • Płeć: Mężczyzna
  • aka Hamtaro
    • Zobacz profil
    • Jak się bawić, to się bawić...
  • Skąd: Miami Beach Marina
Odp: [Spider-Man] Dyskusja ogólna
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 09, 2011, 13:41:35 »
Jill - Air S
X-23 - L_M_H Talon Attack (the M and H one will hit Spiderman, but the L one lands you on the ground, avoiding the setup)
Shuma-Gorath - u+H (avoids the UWT and lands you on the ground) or Air qcf+M_H (hits Spiderman)
Morrigan - M_H Air Shadow Blade (semi-strict timing)
Tron - No escape found (Air Drill move and Air M come really close, but it never hits)
Felicia - No escape found
Hsien-Ko - No escape found

TheStormIsOver

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 193
  • Płeć: Mężczyzna
  • aka Hamtaro
    • Zobacz profil
    • Jak się bawić, to się bawić...
  • Skąd: Miami Beach Marina
Odp: [Spider-Man] Dyskusja ogólna
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 23, 2011, 23:21:31 »
Ostatnio w sieci pojawiły się ciekawe materiały wideo pokazujące jak Spiderman jako prawdopodobnie jedyna z postaci może uporać się z Phoenix a mianowicie w sytuacji kiedy dochodzi do transformacji w Dark Phoenix:

http://www.youtube.com/watch?v=QWsGDn3D9-g

Zamieściłem materiał który świetnie pokazuje na czym to polega. Z początku wydawało się że to jakaś ściema ale na forum SRK z zaciekawieniem śledziłem rozwój wydarzeń i zaczęto analizować ten motyw. Tą akcja nawet zainteresowali się gracze którzy bardzo dobrze grają Spidermanem między innymi Xero czy Evil Rashaan. Jeszcze nie widziałem aby ktoś to zastosował w walce czy to online czy offline ale powstała swego rodzaju analiza którą tutaj zamieszczę. Myślę że może się przydać:

http://www.youtube.com/watch?v=37jnnm1XZ1M&feature=player_embedded#at=139

http://www.youtube.com/watch?v=UdU7t3s3hSI&feature=player_embedded

A oto wnioski z portalu vgbootcamp które przedstawił użytkownik "God-is-my-Rock":

Before I get into the actual setups I'll first explain how Dark Phoenix's Transformation works:

Dark Phoenix's Transformation is 34 frames long total. She is invincible the entire time

    Frame 1-30 she curls up into a little ball. Your character is free to do anything it wants during this part of the animation.
    After that Phoenix says "I Can't Control it." This part of the animation is 0 frames long meaning whatever you inputted on frame 30 it will still be out on frame 31. So if you don't block by frame 30 you will not be able to buffer block while she says "I Can't Control it"
    Frames 31-34 of the animation Phoenix finally turns into Dark Phoenix and a HUGE hit box surrounds her body. Like I said before, if you weren't blocking on frame 30, you'll get hit by this
    The very frame after this animation is over Phoenix is in a neutral state and is free to do anything including getting hit.


So, if you purposefully kill Phoenix in the air and then get her with a meaty air grab there is nothing she can do to avoid it. Think about it, she can't X-factor, she can't do any hypers, she can't raw tag, her air dash isn't exceptionally fast and her teleport has a 10 frame start up.

Spider-man

When using Spider-man's Ultimate Web Throw to One-Shot Phoenix you have to kill her right next to thr ground or her transformation's hitbox(frames 31-34) will hit you.

There are two ways of doing this:

    Put her in an unrecoverable knock down state
    kill her with an OTG
    Ultimate Web Throw
    Finish her off(unless you killed her with X-factor Active


or

    Ground Bounce her
    Kill her with one move right before she touches the ground
    Ultimate Web Throw
    Finish her off(unless you killed her with X-factor Active


Here's a write up for all of the Spider-man combos that were in the video:

    Spider-man: c. L, c. L, c. H, Web Swing M, a. M, a. H, a. S, S, Super Jump(SJ), a. M, a. M, a. H, Web Swing H, a. M, a. H, a. S, Wesker OTG Assist, Ultimate Web Throw, Wesker OTG Assist - 1 Bar of Meter, X-Factor: No, Assist: Yes
    Wesker: c. L, c. M, H(First Hit only), Cobra Strike L, Wavedash, Wavedash, Samurai Edge Low, M, S, SJ, a. M, a. M, a. H, a. S, Samurai Edge Low, X-Factor, Rhino Charge, DHC Ultimate Web Throw - 2 Bars of Meter, X-Factor: Yes
    Wesker: c. L, c. M, H(First Hit only), Cobra Strike L, Wavedash, Wavedash, Samurai Edge Low, M, S, SJ, a. M, a. M, a. H, a. S, Samurai Edge Low, X-Factor, Rhino Charge, DHC to any character, DHC Ultimate Web Throw - 3 Bars of Meter, X-Factor: Yes
    Spider-man: c. L, c. L, c. H, Web Swing M, a. M, a. H, a. S, H, Web Swing H, Maximum Spider, X-Factor Last Hit, Ultimate Web Throw - 2 Meter, X-Factor: Yes, No Assists
    Spider-man: c. L, c. L, c. H, Web Swing M, a. M, a. H, a. S, M, H, X-Factor, Spider Sting H, Spider Bite, c. H, Ultimate Web Throw - 1 Meter, X-Factor: Yes, No Assists
    Akuma: c. L, c. H, S, SJ, a. M, a. M, a. H, a. S, Demon Flip H, Burning Dive Kick M, Dash Forward, X-Factor, c. H, Hyper Combo, DHC Ultimate Web Throw - 2 Meter, X-Factor: Yes
    Akuma: c. L, c. H, S, SJ, a. M, a. M, a. H, a. S, Demon Flip H, Burning Dive Kick M, Dash Forward, X-Factor, c. H, Hyper Combo, DHC into anyone, DHC Ultimate Web Throw - 3 Meter, X-Factor: Yes
    Haggar: c. L, c. M, Lead Pipe, Hooligan Launcher L, SJ Straight up, a. M, a. H, Pipe Smash, Dash Forward, X-Factor, c. L, Violent Axe Hyper Combo, DHC Ultimate Web Throw - 2 Meter, X-Factor: Yes


Na pewno takie smaczki to coś dla osób interesujących się zagadnieniami systemowymi, ilością klatek oraz bliźniaczymi tego typu tematami. Jeśli macie jakieś sensowne refleksje to zapraszam do dyskusji.

ZajmaN

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1291
  • Ukryty metal
    • Zobacz profil
    • KLIK
Odp: [Spider-Man] Dyskusja ogólna
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 03, 2011, 13:27:11 »
Po miesiącach 'próbowania' grania pająkiem cały czas go odstawiałem, teraz jednak wziąłem się za niego na maksa. Postać ma klimat jakiego brakuje większości postaci. Gram teamem Spiderman, Wesker, Doom (Beam assist). Największym problemem nie były kombosy tylko prowadzenie spidermana. Postanowiłem dlatego umieścić go w teamie z dwoma panami którzy są sercem mojego main teamu (kto na mnie grał ten wie ocb) aby w razie szybkiej śmierci we dwoje mogli nadrobić zaległości. Początkowo pająk padał jak mucha, teraz już skumałem jak się go prowadzi i jest znacznie lepiej. Na plus na pewno nieblokowany setup z pistoletem Alberta który mam świetnie wytrenowany (trenowałem w innych teamach). Oglądnąłem wszystkie filmiki z działu combo movies i jestem trochę zagubiony. Mam do ciebie Hamtaro kilka pytań :


1) Który BnB proponujesz ? Ja robię mniej więcej taki że najpierw w kombie jest web slide, potem web string, wybitka, web slide, do ziemi, otg gun shot i UWT reset. Zastanawiam się czy nie da się jeszcze więcej z tego wycisnąć.

2) Na kogo ma pająk najtrudniejsze machupy ? Dla mnie jak na razie najwięcej problemów sprawił Wolverine przez jego chore hitboxy.

3) Zauważyłem na tych filmikach że z jumpinów, web glidów itp zamiast j.S większość robi j.H, lepsze to ? No i które ciosy crossupują ?

TheStormIsOver

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 193
  • Płeć: Mężczyzna
  • aka Hamtaro
    • Zobacz profil
    • Jak się bawić, to się bawić...
  • Skąd: Miami Beach Marina
Odp: [Spider-Man] Dyskusja ogólna
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 06, 2011, 00:24:18 »
No hej. Sorry że tak późno odpisuję. Hmm co by Ci tutaj napisać generalnie nie ma dramatu i można tam coś ugrać ale ciężko jest. Podoba mi się Twój pomysł że w teamie z pajączkiem masz dwóch kozaków. Takie teamy mają rację bytu a ja nie mam koncepcji z kim mógłbym go połączyć bo postacie które mi się podobają są albo z małą ilością hp albo nie mają otg itp. dlatego mam mały dylemat. Jeśli chodzi o crossupy to wszystkie uderzenia z nogi w powietrzu czyli jump  :srk_l: oraz jump  :srk_m: najlepiej w połączeniu z web zipem i sępieniem jak przeciwnik jest w rogu. Mieszanie to podstawa jak już zauważyłeś. Z combosów to polecam najpierw coś z podstawy nie wiem np: L , M , H , L Web Swing , j.M , j.M , j.S , M , H , H Spider Sting + H , S , j.M , j.M , j.H , j.H Web Swing , Maximum Spider albo proste combosy które dobrze zapełnią pasek (nie chce mi się pisać wiec wkleję ze strony):

st.[L, M, H] [H.ver Spider Sting + Spider Bite] st.[L, M, H] [H.ver Spider Sting + Spider Bite]
st.[L, M, H, S] [H.ver Web Throw]
st.[L, M, H] [H.ver Spider Sting + Spider Bite] st.[L, M, H, S] j.[M, M, H] [H.ver Web Swing]
  • j.[M, S]

st.[L, M, H] [Web Zip] j.[M, M, H] st.[H, S] j.[M, M, H] [H.ver Web Swing]
  • j.[M, S]


W combosach ciężko powiedzieć który jump jest lepszy. Moim zdaniem lepiej jest robić j.S gdyż zabiera minimalnie większy damage a po j.H jest chyba lepsze zbieranie po ciosie ale nie jestem pewien.
Matchupy to jest mordęga szczególnie z postaciami które mają teleporty. np Dante, Phoenix czy Wesker z racji ich mobilności. Oczywiście i sam pająk jest mobilny ale nie oszukujmy się jak wcelujemy źle to dostajemy w baniak od takich postaci a wiadomo że one do słabych nie należą wiec rzadko kiedy pozostaje się przy życiu. Logan to inna bajka i zdaje się że chyba każdy ma problemy z jego rushem i chorymi hitboxami dlatego cieszę się że to trochę poprawią w następnej odsłonie. Tak w ogóle to cieszy fakt że Spidey Ci się spodobał i coś tam nim pogrywasz a kto wie może nawet na dłużej się wkręcisz. Gdyby UW działał po knockdownie to ta postać by była topem a tak niestety trzeba się męczyć no ale wierzę że mu coś tam poprawią bo osłabić raczej nie ma czego.

ZajmaN

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1291
  • Ukryty metal
    • Zobacz profil
    • KLIK
Odp: [Spider-Man] Dyskusja ogólna
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 06, 2011, 01:00:52 »
Dzięki ;) Zostaję przy nim na sete, tak samo zostałem przy avengers i obecnie moi sparing partnerzy z sieci maja z nimi spore problemy nawet grając main teamami. Jest to oczywiście kwestia podejścia, dlatego wierzę w pająka, jest jedną z najbardziej klimatycznych postaci. Muszą mu poprawić hit-boxa, jego wjazdy z web glide są dużo mniej skuteczne niż dive-kick Logana, Akumy czy Trish, to się koniecznie musi zmienić. Ogólnie są spore problemy z rozpoczęciem morderczego ruszdowna ze swingiem, glidem i unblockiem (asysta Weskera). Tak się zastanawiam, którego projectila spamować z powietrza, wersje L,m czy H ? I czego szukać jak zobaczymy że siadło ? Maximum spider czy wjazdu z web glide ? Bo tak strzelam z tego powietrza(głównie wersja L) ale na dobrą sprawę nic nie robię jak siądzie ( nie szukam followupów bo nie wiem jakich, od święta robię Maximum spider).

TheStormIsOver

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 193
  • Płeć: Mężczyzna
  • aka Hamtaro
    • Zobacz profil
    • Jak się bawić, to się bawić...
  • Skąd: Miami Beach Marina
Odp: [Spider-Man] Dyskusja ogólna
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 06, 2011, 13:40:20 »
Hehe Avengers dobra ekipa bardzo podoba mi Się Cap America ale poskładać team do niego to masakra dlatego się cieszę ze trochę go polepszą szczególnie pod względem szybkości.
Zawsze jest tak że jak spotkasz dobrego gracza to zawsze będą problemy aby zaczynać jakiekolwiek akcje. Ale jest kilka wyjść. Z powietrza wydaje mi się że lepiej jest walić web ball z H gdyż przeciwnik ma większe recovery aby wyplatać się z sieci przez co można od razu wjeżdżać web zip + combo ale z drugiej strony wersja z L lub M jest szybsza. Szkoda tracić pasek aby walić tam Maximum Spider bo jest o wiele lepsze wyjście. Tajemnica tkwi w Web Throw. Kiedy przeciwnik jest zaplątany w sieci po web ball szczególnie kiedy jest na ziemi a pajączek nie jest w powietrzu to od razu web throw. Jest dosyć czasu aby złapać na to przeciwnika. Webb throw ładnie kosi hp a po tym ciosie przeciwnik laduje po drugiej stronie ekranu i dostaje taki minimalny wall bounce wtedy wal Maximum Spider. Wymaga to trochę wprawy i wyczucia ale to bardzo groźna broń. A po tym wiadomo jak masz Weskera to otg z gnatem i dalej combo. Ta sama sytuacja odnosi się do walki w polu jak przeciwnik coś tam próbuje zrobić np puścić projectilea lub zadashować to troszeczkę wcześniej web throw i po kłopocie bo nawet jeśli pocisk poleci to i tak pająka nie trafi bo już jest w animacji web throwa a po tym znowu walimy MS. Proste i skuteczne rozwiązanie. Nie zapominaj także o tym aby w combie tego używać np po combo enderze z H kiedy wybija przeciwnika do góry wtedy np web throw z kierunkiem do góry. Możesz nawet robić mixy że po jednym web throw i asyście z rakietami Dooma maż gwarant na drugie web throw. Poszukaj linków w filmikach gdzieś tam musi być. A i wyczaj schematy z UWT bo to jest też potęga. Opcji jest masa a chłopaki na SRK nie siedzą bezczynnie i coś tam wynajdują nowego.