BACKDASH FORUM

Street Fighter => Postacie => Ultra Street Fighter IV => Sagat => Wątek zaczęty przez: Di w Kwiecień 27, 2010, 06:58:39

Tytuł: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Di w Kwiecień 27, 2010, 06:58:39
Temat do dyskusji o tej postaci. Materiały tu zgromadzone będę starał się umieszczać w dziale SSF4 na stronie (http://backdash.pl/street-fighter/ssf4/).

Jeśli będzie taka potrzeba, to wszystkie postaci dostaną osobne działy.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Patrese w Listopad 02, 2010, 10:57:05
Witam,

Jak skutecznie grać Sagiem przeciwko Blance z U1? Kompletnie nie radzę sobie ze zwierzakiem, ciężko utrzymać mi dystans, a U1 z bliska to najczęściej wyrok śmierci :( Poproszę życzliwych o tutka lub linki YT.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: JuniOr w Listopad 18, 2010, 14:57:19
J bym raczej chcial wiedziec jak na Setha grać tym panem?
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Snake w Listopad 18, 2010, 17:06:25
Juniorku, proszę:
Cytuj
Seth is an even match up. You have the health advantage, and remember THE GAME TIMER IS YOUR FRIEND :) ... Seth's advantage is his amazing speed, teleport and the ability to negate your TS with his ultra. If you are playing against a long limb happy seth player (standing fierce punch, jumping fierce punch) TIGER UPPER THAT ISH! TU does 150 dmg, seth has like what? 750-850 health... max? Jumping MP also beats seth's jumping fierce. If you get seth into a corner, don't crowd him. Treat him like akuma. When a seth gets in the corner they want to wall jump out of there, so stand at a distance that prevents him from jumping out. Contain him.

When seth gets his ultra, he will go to the opposite end of the screen and throw a crap load of sonic booms. If you jump over his sonic boom, you eat the ultra (and still get hit by the sonic boom during the ultra animation because it pushes you back). your best bet is a neutral jump, and purposely land ontop of the sonic boom. If the seth player is antsy, they will toss out the ultra, and since you got hit by the boom, you will not get sucked into the ultra - and seth will lose meter. Also, do not throw tiger shots while he has ultra, basic but it needed to be said.

FEAR HIS ULTRA. most people brush it off because it's weak. The best part of the ultra, is not the ultra itself, but how it makes you eat any sonic booms he threw before the ultra animation, and on wake up seth can throw a sonic boom, teleport behind you, cr. lk cr.lp cr. mp mk lightning legs kick you, and if that's in a corner, thats followed up with 3 head stomp and a dive kick.... FREEEEEEEEEEEE. That's an insane amount of stun, once you're stunned he can lvl 3 focus, dash up, cr. fierce punch HK machine gun kick, 3 head stomps and dive kick and start the wake up game.

HE GETS LEVEL 2 FOCUS INSANELY FAST. Do not get into stupid focus battles with him. The only time you should focus against seth is when he jumps up for a fierce punch or crouching fierce punch. Dash up to him. If you focus a jumping fierce punch while hes high in the air, treat him like dhalsim. dash up - upper cut him on the way down, FADC forward round house ultra.

If seth loves to throw sonic booms, wall jump into a round house dive kick. He will do 1 of two things (if he's skilled). 1. hit you with the wall dive and combo your ass (do not try to option select to prevent a grab, this is covered later) . 2. go for a free command grab spd because you are blocking (this is why you don't option select). If you see the wall dive just jump back with hard kick or if you can time it, tiger upper him. get some space away from him after that, or if he's timid he will jump back and go back to long arms and sonic booms.

DON'T JUMP IN ON SETH. YOU'RE SAGAT. NEVER JUMP. You're slow and half blind. Seth can catch you with a free LP upper into 3 head stomps and a dive kick at the end. This stun damage adds up. if you need to close the gap for whatever reason, tiger knee or kara tiger knee. Also, seth's in air jumping MP hits you twice, you fall in a juggled state, he lands first, and can follow up with 3 head stomps and a dive kick.


So, to sum it up. Play the game timer, turtle, tiger shot the crap out of him when he doesn't have ultra, focus his limbs or TU if he's being predictable. neutral jump his sonic booms, don't try to cross him up in the corner, just keep him contained. if he wall dives, jump back and create space or TU if you can on reaction.
;p

Patrese, chodzi ci o chipa czy po prostu nie wiesz jak blokować U1 Blanki?
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: JuniOr w Listopad 18, 2010, 17:53:42
Dzięki Sneju ^^ jest tylko jeden problem z tym tutkiem! Manieq nie używa starej ulti ^.- ale porady dobre :)
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: TasTer w Listopad 18, 2010, 18:29:44
To lepiej dla Ciebie, bo możesz spamować więcej tiger shotów.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Snake w Listopad 18, 2010, 18:33:52
Taster, nie używaj tego słowa, plis ;d

Ta druga ultra setha przydaje sie do czegoś poza combosami? Po co w ogóle jej używać na postacie typu Sagat? :F
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: TasTer w Listopad 18, 2010, 18:59:27
Nie przydaje się. Chyba, że ktoś skacze Sagatem.

EDIT: Może jakies cheap dmg w rogu? Btw co ty Sneju cenzurę na forum chcesz wprowadzić? ;p
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Patrese w Listopad 19, 2010, 21:32:19
Patrese, chodzi ci o chipa czy po prostu nie wiesz jak blokować U1 Blanki?

Bardziej chodzi mi o chipa, U1 potrafię blokować tylko wtedy gdy moja postać jest neutralna, choć i tak wychodzi mi to dość randomowo (na YT widziałem filmik - najpierw blok dół, potem blok góra, potem znowu blok dół i najczęściej się udaje, o ile mam dość energii). Generalnie chodzi mi o najlepszą taktykę na Blankę - walka na dystans, z bliska czy w półdystansie? Rozwalają mnie jumpy Blanki a raczej ich szybkość :/ Szlag mnie trafia zwłaszcza od szybkich crossów i akcji dash/throw.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: szostakfm w Listopad 20, 2010, 11:13:57
U1 można blokować tylko jak postać jest neutralna (stop pressing those damn buttons!). Blokuje się dół (0 dmg), a później ZAWSZE warto robić LP TU - nawet jeżeli się go spieprzy to dmg jest mniejszy niż z chipa.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Listopad 20, 2010, 14:04:35
Swoją drogą, jak już gadamy o U1 Blanki. Da się to w ogóle safe jumpować?

I przy okazji dysponuje ktoś listą bnb combosów dla tygryska? Bo fora srk są jakieś liche i mają większość zebranego info z vanilli. Wejścia na U1 i U2 znam. Bardziej chodzi mi o kary, block stringi, czy coś w ten deseń :P
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Snake w Listopad 20, 2010, 14:16:23
Ta ultra ma chyba ze 3-4 klatki więc raczej nie da się safe jumpować. 

Co do combosów to wiem tylko tyle że już nie opłaca się używać TU, bo mało bierze, więc większość combosów kończy się tiger knee. Jeśli chodzi o linki to trzeba opanować c.lk, c.lk (z trudnych linków Sagata to jest chyba jedyny użyteczny). Ale niech lepiej jakiś pro sagat się wypowie. Taster? ;f
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: TasTer w Listopad 20, 2010, 14:48:47
W vanilli grałem nim w programie "wytrenuj sobie S tiera" a teraz już nie :P.

Najlepiej poczekać na Arcade Edition bo podobno ma wrócić między innymi cancel s.lk z max dystansu <3.

Mago ostatnio sporo grał cyklopem chociażby na Canada Cup. Warto pooglądać.
O tu np. też gra http://www.youtube.com/user/mynaissh#p/u/16/BBiVuS89zXs
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Listopad 20, 2010, 15:42:12
Tak, ultra małpy jest 1+3. Nie wiem tylko od kiedy można robić safe jumpy.

Dzięki za link Tas. Próba przesiadki z Akumy boli, ale powoli chyba ogarniam.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Snake w Listopad 20, 2010, 15:48:34
Safe jumpy można robić na reversale od 5 klatek wzwyż, bo po zrobieniu ciosu będąc w powietrzu, przy lądowaniu mamy 4 frejmy recovery.

Czemu zostawiasz Akumciaka? :[
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Listopad 20, 2010, 16:46:07
Jeszcze go nie zostawiam, spokojnie. Zająłem się Sagatem, żeby mieć jakiegoś alta/zyskać nową perspektywę na grę/sprawdzić, czy Akuma to moje powołanie. A w razie nawet jak sobie dam spokój z tygryskiem, to będe znał lepiej match up.

Właściwie od premiery supera męcze Akumę i warto sprawdzić, czy jestem taki cienki, czy może postać mi nie leży po prostu.

Pytanie bonusowe: Skąd kupić sticka TE? Widzę, że wyparowały z polskich sklepów/allegro. Jedynie round 2 za jakieś chore pieniądze spotkałem.
X'owy padzik doprowadzi mnie do nerwicy.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: maddest w Listopad 20, 2010, 17:05:27
Niedługo będę mieć Full Equipment do X360 , pomogę ci sprawdzić czy jesteś taki cienki ]:-> .

http://icomp.pl/produkty.php?szukaj=arcade&skat=v15_konsole___akcesoria - ja stąd kupowałem.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: szostakfm w Listopad 20, 2010, 19:26:34
Safe jumpy można robić na reversale od 5 klatek wzwyż, bo po zrobieniu ciosu będąc w powietrzu, przy lądowaniu mamy 4 frejmy recovery.
Not true. Blokować i przerywać rzuty można wcześniej, atakować i ruszać się można w 5 klatce na ziemi ZTCW.
http://www.youtube.com/watch?v=0o2AzYpYlf8
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: gamer w Grudzień 21, 2010, 07:45:30
jest jakaś możliwość wyjścia z syt. ze sethem mało HP u sagata a seth napierdala sonic boom po czym odskakuje od ściany i mnie II ultrą na cheap damage ? Nie potrafię w to uwierzyć, że jestem bez wyjścia w takich syt. :/. Próbuję tiger uppercutem bo zblokowaniu sonic boom ale na to już jest za późno
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Snake w Grudzień 21, 2010, 12:56:45
Hmm... przeskoczyć nad fireballem? ;p

Nie potrafie sobie w sumie zbytnio wyobrazić tej sytuacji, może rzeczywiście nie da się nic zrobić. Najlepiej postaraj się po prostu nie dopuszczać do takiej sytuacji.

Btw. to jest (sun)chip, a nie cheap damage. ;]
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Grudzień 21, 2010, 13:02:30
Masz to może nagrane? Bo moja symulacja tej sytuacji wskazuje, że można potraktować Setha większością AA. Nie rozumiem w jaki sposób block stun po sonic boomie miałby trwać dłużej niż recovery po nim + odbicie się od ściany + lot. Chyba dopiero przy naprawdę niewielkiej odległości od rogu mogłoby to zadziałać, ale wtedy Seth musiałby ci strzelać w twarz. Jak na moje to można to normalnie antiairować (nie sprawadziłem backdasha, ale Sagat ma kiepskiego), a jedynie trzeba uważać z tiger shotami, bo jak Seth przeskoczy przy pewnych odległościach to faktycznie cię zachipuje na śmierć.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: gamer w Grudzień 21, 2010, 16:16:25
ja byłem pod ścianą a te sonic boomy wyglądały mi na light bo były tak wolne...
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Grudzień 21, 2010, 16:35:32
Czyli Seth odbijał się od ściany zanim SB w ogóle doleciał? Wtedy to faktycznie może być działający setup. Jak Seth ląduje to już nie można mu nic zrobić (88 klatek niewrażliwości :0)
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: manieq_TLT w Grudzień 21, 2010, 16:59:59
a mi się wydaje że ex tiger uppercut załatwiłby sprawę:) a z normali to nie wiem który mógłby zadziałać
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Grudzień 21, 2010, 17:51:16
Ale co exTU miałoby rozwalić? Chyba nie U2 Setha xP 

Z tego co rozumiem, Seth strzela lp.SB i od razu odskakuje od ściany. Sagat stoi, blokuje SB i Seth ląduje tuż przed nim, odpalając od razu U2 i chip kończy zabawę. Wtedy błąd leży w zachowaniu przed tym setupem (blokowanie, a nie przeskok o którym mówił Snejk, czy FA itd.), a nie w prędkości mashowania TU xP
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Snake w Grudzień 21, 2010, 18:25:18
FA nie przejdzie, skoro ma na tyle mało zdrowia że ultra by go zachipowała ;p

No jeśli leci do ciebie meaty fireball a Seth już odbija się od ściany, to Sagat rzeczywiście niewiele może zrobić. Możesz próbować robić ex TU (albo może u1) licząc że zdejmiesz Setha z powietrza (lepsze to niż czekanie na śmierć, jeśli wiesz że Seth zamierza chipować ultrą). Ewentualnie jakieś opóźnione ex TU FABDC.

Ale serio, to jest tak sytuacyjna akcja że raczej nie ma co się nad tym zastanawiać, ile razy ci się to zdarzyło? ;p Zresztą, jeśli Seth zdoła doprowadzić Sagata do żyletki i jeszcze zrobić hard knockdown (z dużej odległości? :psyduck:) to należy mu się wygrana. ;]
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Grudzień 21, 2010, 19:23:53
No faktycznie, chyba z tym FA przegiąłem, chociaż U2 Setha mocno wchodzi na chipa. Swoją drogą dobry pomysł, żeby wykorzystać niewrażliwosć exTU a potem uciec FABDC, chociaż nie wiem czy wysokość Sagata/długość dasha nie sprawią, że mimo wszystko dostane w czoło tornadkiem.

Poczekajmy też na Gamera, bo z jego postów nie wynika, że miał tam miejsce jakiś knockdown.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: gamer w Grudzień 21, 2010, 20:25:10
ile razy mi się zdarzyło tego już nie policzę na palcach jednej ręki. A EX tiger uppercut też nie bardzo a zresztą po przyjęciu sonic boom na bloku widać opóźnienie. Jak już nawet seth miał mnie pod ścianą i robił U2 to ja nawet próbowałem już tyle razy U1 i ex wszystko poza shotami...
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: manieq_TLT w Grudzień 21, 2010, 23:23:12
Powiem tak jeśli przyjmie się lp.SB na blok to można już wtedy się cmoknąć w tyłek. Idea jest taka żeby w tuż przed doleceniem SB zrobic exTU bo to jest ten czas gdzie Seth jest w locie tuż za SB i myślę że dałoby go zdjąć. Dla mnie to po prostu nie można dopuszczać do takiej sytuacji. W ogóle U2 Setha przebija wszystkie ultry chyba :P poza U2 Kena , a uciec z U2 Setha może napewno Ryu swoim ex Shoryu (sprawdzone,potwierdzone) a czy ktoś jeszcze to nie wiem.Sagat chyba nie ma ucieczki z U2 Setha bo sprawdzaliśmy kilka opcji ( exTU exTK superka, ultra - nic z tego nie działa ) ale kombinujcie i piszcie, fajnie będzie się czegoś nowego dowiedzieć. Ach zapomniałbym dodać że przeskok przez SB może skończyć się wybitką na U2 Setha w danej sytuacji lub stompy ( czyli d.mk ), w zależności z czym Sagat podskoczy i czy trafi Setha w powietrzu.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Vipe w Grudzień 21, 2010, 23:24:39
k jeszcze raz opisz sytuacje DOKŁADNIE.

Jak Seth może po SB od razu odbić się od ściany??

Masz 2 sytuacje:

1/ puszcza SB - odbija sie od sciany ---> spokojnie kasujesz SC FireBallem i masz go na widelcu
2/ puszcza SB FADC i odbija sie od sciany ---> jak wyżej

Gdy Ty stoisz pod scianą on też musi na drugim końcu by się odbić od ściany.

W Superze prawie już nie gram Sethem ale nie słyszałem by dostał SB bez opóźnienia by jeszcze mógł odbić się od ściany i zdarzyć walnąć ultrę.

Kto może mi to wyjaśnić bo ja nie ogarniam...

@edit
Cytuj
Idea jest taka żeby w tuż przed doleceniem SB zrobic exTU bo to jest ten czas gdzie Seth jest w locie tuż za SB i myślę że dałoby go zdjąć.

to nic nie da, gdyż TU będzie zrobiony za wcześnie i U2 go złapie.

Jedyne wyjście, FADC (ale szybki do przodu) po czym zrobić TU lub EX TU.  Z tego co wiem to nawet ja masz malo energii to można FADC bez kary, a TU uciekniesz od Ultry (nie sięgnie Cię).

Wówczas pozostanie tylko skarać :)
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: manieq_TLT w Grudzień 21, 2010, 23:33:04
Vipe gdy puszcze Sethem SB a ty w połowie drogi zbijesz swoim to niestety dostajesz combo w paszcze. Przy drugiej sytuacji z FADC tym bardziej. Ja grając z gamerem rzucam lp.SB w momencie gdy on podnosi się z ziemi. Gdy on wstaje moje SB jest już w 3/4 drogi do niego tak żeby nawet TU sie nie dało tego ominąć, więc przyjmuje na blok a ja spokojnie spadam i odpalam U2 na cheap damage. Nagramy walki to zobaczycie jak to działa
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Vipe w Grudzień 21, 2010, 23:36:28
no dlatego napisałem by dokładnie opisał sytuację, gdyż to co Ty piszesz to zupełnie inna sprawa :)
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: manieq_TLT w Grudzień 21, 2010, 23:44:33
luzik. A ty czemu nie grasz Sethem już ?? Znudził się ?:P
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Vipe w Grudzień 21, 2010, 23:51:38
taa znudził sie, ponadto nie podobają mi sie zmiany w AE wiec nie widzę w nim przyszłości :)

wracając do sytuacji to w takim przypadku wydaje mi sie, że spokojnie można zrobić to co napisałem wcześniej czyli

Cytuj
Jedyne wyjście, FADC (ale szybki do przodu) po czym zrobić TU lub EX TU.  Z tego co wiem to nawet ja masz malo energii to można FADC bez kary, a TU uciekniesz od Ultry (nie sięgnie Cię).

Jednak zastanawiam sie też jak go przewracasz, że on nie zdąży wstać. Wydaje mi się, że on po prostu nie używa szybkiego wstawania. Jednak nawet jeśli, to np po takim tylnym rzucie można prawie od razu puscic SB. Jednak zanim doskoczysz do niego i zrobisz U2 on powinien spokojnie co najmniej zrobić to co napisałem powyżej.

Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: manieq_TLT w Grudzień 22, 2010, 00:06:53
kurde no ciężko jest to wyjaśnić. Jak nagramy walkę to zobaczysz o czym mowię :) Chociaż to co napisałeś to też prawda, często się zdarza tak że gamer wstaje powoli i to dostaje :) Co do AE zgadzam się z Tobą że nerfy dla Setha to jakieś nieporozumienie ale ja go nie zostawie , za fajnie mi się nim gra :P Co do uciekania z ultry to mówię to w 100% przekonaniu i potwierdzeniu, Sagat nie ucieka normalami z ultry, TU , TK , nic nie działa więc po FADC i tak jesteś bez wyjścia. Sprawdzę to na wszelki wypadek ale póki co podtrzymuje zdanie :)
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Grudzień 22, 2010, 00:26:50
No to nie byłoby nic dziwnego, że Sagat nie miałby opcji z resztką staminy po hard knockdownie. Wiele match upów w takim momencie jest przesądzonych.
Np. Blanka (Honda pewnie też) z paskiem jest w takiej sytuacji właściwie wygrany.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Vipe w Grudzień 22, 2010, 00:36:06
Cytuj
Co do uciekania z ultry to mówię to w 100% przekonaniu i potwierdzeniu, Sagat nie ucieka normalami z ultry, TU , TK , nic nie działa więc po FADC i tak jesteś bez wyjścia. Sprawdzę to na wszelki wypadek ale póki co podtrzymuje zdanie :)

ja to testowałem na sucho i SB można sfokusować do przodu i TU ucieka tak daleko, że U2 go nie sięga.

Ale do końca nie jest jasna ta wasza sytuacja, więc najlepiej nagrajcie kilka walk i wówczas przeanalizujemy sytuację w walce, gdyż może rzeczywiście Wasza sytuacja jest bez wyjścia dla Sagata.

Zresztą umówmy się, jak ktoś leży i ma mało energii to chyba każdą postacią można mu zrobić chip dmg.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: manieq_TLT w Grudzień 22, 2010, 03:01:53
no może i można każdą ale U2 Setha jest w tym najlepsza bez porównania:D
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: apolon w Grudzień 22, 2010, 08:40:48
Vipe, z tego jak ja rozumiem tą sytuację, to chodzi o to że Seth odpala u2 kiedy przeciwnik jest jeszcze w block stunie po sonic boomie. Więc jeżeli przyjmiesz meaty sonic booma na blok to od u2 na chip się nie wywiniesz. Po prostu w tej sytuacji Sagat musi wstać z jakimś reversalem, bo to jedyny sposób aby nie musieć blokować sonica na meaty. A jak to się skończy to już inna sprawa, trzeba wytestować, ale na pewno Seth nie wygra wtedy przez u2 na chipa.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Dadrot w Grudzień 22, 2010, 10:37:51
No ta sytuacja jest dość jasna i nie ma związku z brakiem balansu. Czipowanie setha jest poza tym cienkie, blanka i rufus to dopiero masakra, oni na czipie to chyba pod 100-150 hilfa zjeżdżają a ucieczka po KD nie jest możliwa w takich sytuacjach.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Snake w Grudzień 22, 2010, 12:02:23
Ale nikt nie mówił że to ma związek z brakiem balansu, tak po prostu działa ta gra. Chip damage i związane z nim taktyki to nie jest nic złego, np. w takim mvc2 chip odgrywa ogromną role.

Rufus na pewno nie zjeżdża 100-150 na chipie, bo przeciwnik musi mieć "prostokącik pionowy" na zdrowiu zamiast "kwadracika" lub "prostokącika poziomego", żeby ultra go zabiła : P Myśle że zjeżdża tak z 60/70 punktów, więc wystarczy po prostu odjąć sobie to od zdrowia kiedy gramy postacią bez ucieczki (Rufus sam stracił 100 hp w superze, tak że spoko) ;]
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Dadrot w Grudzień 22, 2010, 14:26:16
rufus w dalszym ciągu jest postacią o ponad przeciętnej staminie.. A  pod kątem czipa ma drugą najlepszą ultre w grze chyba :)
Napisałem o balansie bo to mi wyglądało na płacz "nie wierzę że nie da się nic z tym zrobić, jak mam to kontrować" etc. Tak top bywa, w pewnych sytuacjach dany ruch jest gwarantem....
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Vipe w Grudzień 22, 2010, 20:45:12
Cytuj
Vipe, z tego jak ja rozumiem tą sytuację, to chodzi o to że Seth odpala u2 kiedy przeciwnik jest jeszcze w block stunie po sonic boomie

no jesli przeciwnik przyjmie SB na blok to po zawodach z tego co pamiętam, tylko po co to robić skoro jest wyjście?

A co do Reversala to Sagat nie ma takiego, gdyż U2 Setha łapie wszystko co Sagat posiada
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: gamer w Grudzień 22, 2010, 21:00:41
Cytuj
Vipe, z tego jak ja rozumiem tą sytuację, to chodzi o to że Seth odpala u2 kiedy przeciwnik jest jeszcze w block stunie po sonic boomie

no jesli przeciwnik przyjmie SB na blok to po zawodach z tego co pamiętam, tylko po co to robić skoro jest wyjście?

A co do Reversala to Sagat nie ma takiego, gdyż U2 Setha łapie wszystko co Sagat posiada

święta prawda już nawet nie próbowałem low TS i U2 ale... :|
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: apolon w Grudzień 23, 2010, 08:40:24
Ale kiedy próbowałeś? Po SB na blok? Czy wstając, tak aby ominąć SB klatkami niewidzialności? Próby mają sens tylko z TU i ultrami, bo wszystko inne SB stuffnie na startupie...
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: gamer w Grudzień 23, 2010, 08:53:57
akurat wstając i zablokować i to pod ścianą. Nawet jak leżałem nic nie wciskałem ani gałką nie ruszałem to sagat i tak wstawał po jakimś czasie sam i łapał się na SB i nawet jak próbowałem TU to dostałem MK lub HK lub LK z odskoku od ściany a jak tylko blokowałem to ultra 2 na cheapie. W sumie to tego było tyle, że w pamięci nie zapisałem wszystkiego :/ Do manqa wybiorę się w najbliższym możliwym czasie z kamerką to ponagrywamy i wrzucimy na youtube
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Vipe w Grudzień 23, 2010, 10:20:21
Apo mówimy o sytuacji gdy Sagat ma mało energii. Jeśli wstanie z EX TU by ominąć SB to jest trupem, jeśli spróbuje zrobić rewersal EX TU na U2 również jest trupem.

Bez oglądania walki na chwilę obecną 100% mogę powiedzieć, że Sagat ma tylko jedno wyjście. (jeśli z jakiś powodów nie może zgasić SB FireBallem). Czyli Szybki fokus na SB i ucieczka TU, problem z tym jest tylko taki, że Manieq nie musi wcale zrobić Ultry, więc i tak będzie przerąbane.

Tak czy inaczej Sagat ma jakieś 30% szans na przeżycie.

Generalnie ja bym się nie skupiał za bardzo jak wyjść z tej sytuacji. Tylko dlaczego w ogóle do niej doszło. Jeśli często giniesz w ten sposób po prostu źle coś robisz moim zdaniem.

Zresztą pamiętaj, że Seth dostaje jedno combo z ultrą i jest zamiecione. Siedzisz w rogu i zonujesz, skoro nie ma U1. To ma mało opcji by Ci coś zrobić. Tylko twarda psycha musi być :)
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: apolon w Grudzień 23, 2010, 10:48:43
Apo mówimy o sytuacji gdy Sagat ma mało energii. Jeśli wstanie z EX TU by ominąć SB to jest trupem, jeśli spróbuje zrobić rewersal EX TU na U2 również jest trupem.
Ja nie mówię, że nie będzie trupem. Mówię tylko, że jeżeli chcesz ominąć meaty SB to musisz użyć TU lub ultry. A chcesz ominąć, żeby nie blokować SB, bo po bloku idzie u2 na czip. Czy to pomoże - nie wiem, z tego co pisze gamer nie - ale na pewno walka nie skonczy się przez super fajne czip kombo: SB na czipa -> u2 na czipa.

(jeśli z jakiś powodów nie może zgasić SB FireBallem)
Vipe, wydaje mi się oczywistym, że rozmawiamy o meaty sonic boomie (tzn. puszczonym na wakeup). Jak takie coś chcesz gasić fireballem, to równie dobrze możesz grać na wakeup sweep :P.

Czyli Szybki fokus na SB
Rozmawiamy o sytuacji, gdy Sagatowi grozi śmierć przez czipa. Radzisz focus? Good luck.

Tak czy inaczej Sagat ma jakieś 30% szans na przeżycie.
raczej 0%.

Generalnie ja bym się nie skupiał za bardzo jak wyjść z tej sytuacji. Tylko dlaczego w ogóle do niej doszło. Jeśli często giniesz w ten sposób po prostu źle coś robisz moim zdaniem.
Że niby co? Dostał hard knockdowna i to znaczy już że źle gra? :D Nie popadajmy w skrajności.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Grudzień 23, 2010, 11:18:34
dobry gracz nigdy nie upada
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Vipe w Grudzień 23, 2010, 12:44:17
Cytuj
Vipe, wydaje mi się oczywistym, że rozmawiamy o meaty sonic boomie (tzn. puszczonym na wakeup). Jak takie coś chcesz gasić fireballem, to równie dobrze możesz grać na wakeup sweep
Apo my tu mówimy o konkretnej sytuacji, poczytaj trochę co napisał Gamer i co ja napisałem.
W tej sytuacji nie ma czegoś takiego jak "meaty", SB u Setha. Pograj trochę Sethem to zrozumiesz. W tej sytuacji SB musi być puszczony z daleka, gdyż inaczej nie ma szans odbić się od ściany. Nawet jeśli rzucisz Sagatem by nie mógł szybko wstać to i tak zdąży zablokować SB i walnąć TU.
Cytuj
Ja nie mówię, że nie będzie trupem. Mówię tylko, że jeżeli chcesz ominąć meaty SB to musisz użyć TU lub ultry.
j.w. nie ma meaty SB. Jeśli to zrobisz wystawisz się np na HP i po to Tobie.


Cytuj
Rozmawiamy o sytuacji, gdy Sagatowi grozi śmierć przez czipa. Radzisz focus? Good luck.

nie, rozmawiamy o sytuacji, gdy jeśli Sagat nie zrobi fokusa to umrze przez chipa. Radzisz pościć pada, bo nie rozumiem?

Cytuj
raczej 0%.
nigdy nie ma 0% jeśli coś nie jest gwarantem, a z tej sytuacji jest wyjście

Cytuj
Że niby co? Dostał hard knockdowna i to znaczy już że źle gra? :D Nie popadajmy w skrajności.
Tak, gdyż grałem Sethem sporo w Vanilli i wiem jak to wygląda. Jeśli gra Sagatem i ginie często w ten sposób to nie zna MU i źle gra na Setha (nie twierdzę, że ogólnie źle gra).

Zresztą ta cała rozmowa jest hipotetyczna, gdyż założę się, że jak zobaczę ich walki to się okaże, że ta sytuacja pewnie inaczej wygląda.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Snake w Grudzień 23, 2010, 12:58:42
Cytuj
Rozmawiamy o sytuacji, gdy Sagatowi grozi śmierć przez czipa. Radzisz focus? Good luck.
nie, rozmawiamy o sytuacji, gdy jeśli Sagat nie zrobi fokusa to umrze przez chipa. Radzisz pościć pada, bo nie rozumiem?
Ale chodzi o to że jeśli ma zginąć od chipa, to tym bardziej zginie od fireballa. Serio wątpię, żeby u2 brała na bloku więcej niż te 60 czy 70 punktów.
Cytuj
nigdy nie ma 0% jeśli coś nie jest gwarantem
Skąd ta myśl? SF4 nie jest grą, w której z każdej sytuacji jest jakieś wyjście. Oczywiście zawsze warto pytać na forum tak jak to zrobił Gamer, bo może się okazać że istnieje coś co można wykorzystać, o czym nie wiemy. Ale nie jest tak w każdym przypadku.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Vipe w Grudzień 23, 2010, 13:24:37
Cytuj
Cytat: Vipe w Dzisiaj o 12:44:17

    Cytuj

        Rozmawiamy o sytuacji, gdy Sagatowi grozi śmierć przez czipa. Radzisz focus? Good luck.

    nie, rozmawiamy o sytuacji, gdy jeśli Sagat nie zrobi fokusa to umrze przez chipa. Radzisz pościć pada, bo nie rozumiem?

Ale chodzi o to że jeśli ma zginąć od chipa, to tym bardziej zginie od fireballa. Serio wątpię, żeby u2 brała na bloku więcej niż te 60 czy 70 punktów.

ludzie ale przecież można fokusować gdy się ma mało energii, wówczas nie będziesz mieć wcale energii tylko ten pasek odnowy.

Cytuj
Skąd ta myśl? SF4 nie jest grą, w której z każdej sytuacji jest jakieś wyjście. Oczywiście zawsze warto pytać na forum tak jak to zrobił Gamer, bo może się okazać że istnieje coś co można wykorzystać, o czym nie wiemy. Ale nie jest tak w każdym przypadku.

stąd, że jeśli jak napisałem wcześniej "jeśli coś nie jest gwarantem" to jest wyjście. Jeli chip dmg jest gwarantem to nie ma wyjścia, ale "w tym przypadku" nie jest.

k**wa normalnie wymiękam. Grałem Sethem, przetestowałem to i owo i staram się chłopakowi pomóc. Czy w walce to się sprawdzi nie wiem, gdyż nawet ich walk nie widziałem. I na razie to są czyste teorie. Ale k**wa mam jakieś pojęcie, jeśli wy piszecie bo tak wam się wydaje to po cholerę się kłócić i łapać za słówka?

Snake, Apo żeby była jasność nie mam nic do Was :) Ale po tym co tu czytam mam ochotę zabrać się za Sagata, wy weźcie Setha zrobimy seta do 10ciu i mi udowodnijcie, że będę nagminnie rozwalany
Cytuj
w takich sytuacjach
. (gdyż ogólnie może będę bo Seth nie jest też łatwym przeciwnikiem) :D

EOT
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Snake w Grudzień 23, 2010, 13:34:19
ludzie ale przecież można fokusować gdy się ma mało energii, wówczas nie będziesz mieć wcale energii tylko ten pasek odnowy.
O lol, no to żeś się teraz popisał. W jaką ty gre grasz od prawie dwóch lat? ;p
Cytuj
stąd, że jeśli jak napisałem wcześniej "jeśli coś nie jest gwarantem" to jest wyjście. Jeli chip dmg jest gwarantem to nie ma wyjścia, ale "w tym przypadku" nie jest.
Zależy co masz na myśli mówiąc "gwarant". Są sytuacje w których dwie postacie są w neutralnej pozycji a mimo to jedna z nich nie ma szans wygrać (np. Rose z małą ilością hp vs Rufus z u2). No i zależy też czy OS'y zaliczasz do gwarantów.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Vipe w Grudzień 23, 2010, 13:51:34
Cytuj
O lol, no to żeś się teraz popisał. W jaką ty gre grasz od prawie dwóch lat? ;p
nie wnikam czy nie ma energii wcale, czy jeden piksel tylko nic nie widać. Wygląda jakby nie miał więc o co biega?? Mało energii to jest pojęcie względne mało może oznaczać, że ma jeden piksel albo że wystarczy by np zrobić fokusa. jasne?

Cytuj
Zależy co masz na myśli mówiąc "gwarant". Są sytuacje w których dwie postacie są w neutralnej pozycji a mimo to jedna z nich nie ma szans wygrać (np. Rose z małą ilością hp vs Rufus z u2)

a czytasz co napisałem czy znowu muszę się powtarzać?


Ja już temat zakończyłem i czekam, aż Manieq wrzuci filmiki.
Nie bawi mnie pisanie dla samego pisania jak co niektórych. Rozmowa jest o MU vs Sagat w dodatku w scisle okreslonej sytuacji.
Ale jak widać problem jest na tyle duży że trzeba wyjaśniać całą filozofię gry SSf4.

Zostawiam pole do popisu dla "ekspertów" co mają do powedzenia na temat owego MU, gdyż na razie nie spotkałem w Polsce żadnego innego Setha oprócz Manqa i Maddesta, który by był kumaty i chociaż bnb robił. Chętnie poczytam, może dowiem się tylu rzeczy że jeszcze przez to wrócę do Setha :D
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: manieq_TLT w Grudzień 23, 2010, 18:50:42
widzę że z pomocy dla gamera wyszła niezła kłótnia :) Ludzie CHILLOUT PLEASE ! :) Co do focusowania na żyletce energii, to jest to cholernie ryzykowne i raczej nie opłacalne bo nie wiesz dokładnie ile ten SB ci zabierze hp. Jak się przeliczysz to cię od razu zabije. Ja proponuję na razie się wstrzymać aż zagram z gamerem i zobaczycie o co chodzi. Wtedy chętnie też dowiem się czy jest jakieś wyjście z tej konkretnej sytuacji bo warto wiedzieć więcej. Nie spinajcie się tak :P


Graliśmy dzisiaj z Gamerem i powiem szczerze że trochę się zawiodłem na mojej grze ( pad sux hard :P ) i chyba nie zobaczycie zbytnio tego o czym mówimy ale za to będzie kilka fajnych sytuacji , które będziecie mogli obejrzeć :)
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: gamer w Grudzień 28, 2010, 16:58:56
filmiki już są

http://backdash.pl/forum/index.php?topic=534.45
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: manieq_TLT w Grudzień 28, 2010, 18:45:13
linki = 0  - pad ssie ostro :P
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Grudzień 28, 2010, 23:29:37
Który to moment z tą sytuacją? Bo aż mnie ciekawi : P.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Vipe w Grudzień 29, 2010, 00:32:17
np 20sec w pierwszym filmie. Co prawda Manieq chciał zrobić bait i skrócić dystans Dive Kickiem, ale i tak przyjął TU.

Z tego co pamiętam w okolicy 12min też jest sytuacja już bez Dive Kicka.

Tak jak mówiłem nic nie jest tu gwarantowane, to tylko "mindfuck" :)
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: manieq_TLT w Grudzień 29, 2010, 02:38:08
Tak jak mówiłem wcześniej dobrym wyjściem jest EX TU. Widać na filmiku z kilka razy jak dostaje to gdy próbuję zrobić ten myk z lp.SB i odbiciem od ściany. Reszta to już wina operatora , który ma troszkę wolne reakcje :P
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Grudzień 04, 2013, 19:31:15
• Poradniczek Sagata • (https://docs.google.com/document/d/1mBr34Wchjgfi3eUu19XbLt0hDhuftZdEvmuY8_2Shys/edit?usp=sharing)

Na zamówienie HiKrusha i jego wioskowej sceny. Na razie faza mocno rozwojowa. Będą apdejty.

Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Hiryu w Grudzień 04, 2013, 20:16:01
Solid tutek Gargu, ale te specjale trzeba trochę opisać :punch:
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Grudzień 04, 2013, 20:24:42
Dlatego pewnie podkreślił, że będą apdejty :king:
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Oxva w Grudzień 05, 2013, 13:28:16
Gratzy.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: HiKrush w Grudzień 05, 2013, 15:22:03
Rewelacja, sam trochę pogrywam Sagatem (Dziki mi pokazał jaka ta postać jest czadowa) i wiele zrozumiałem, dzięki! :)
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Grudzień 06, 2013, 11:55:50
Cały czas aktualizuję poradniczek.

Cytuj
wiele zrozumiałem

Wiele? A nie wszystko? Jak coś to pytajcie ;)
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: HiKrush w Grudzień 06, 2013, 12:18:00
Ogarnąć postać to jest 10%, pozostałe 90% to system, który mam opanowany słabo łamane przez troszkę ;)
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Dziki w Grudzień 06, 2013, 14:35:59
Świetny tutorial. Dzięki, bo ja kompletnie nic nie wiem :D. W najbliższym czasie na pewno będę miał wiele pytań.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Bladyszy w Grudzień 09, 2013, 12:16:32
Zapowiada sie naprawde solidny tutek :) Warte odnotowania jest to, że te fireballe górne i dolne nie róznią sie tylko wysokością ale i recovery dość znacznie, wiec trzeba to tez miec na uwadze rzucajac ogniem, a tych kombinacji fireballi to skad aż 24? Zwykle, ex i dodatkowo kara, tak? Tak btw. Dee Jay ma na tą postac trudnego do unikniecia albo ukarania unblocka po rzucie. Jedyny jego który znam :)
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Grudzień 09, 2013, 13:14:55
Fakt, że High Tiger Shoty mają krótsze recovery jest opisany w poradniczku.

24 możliwości = (3xLTS + EX LTS + 3xHTS + EX HTS) x 2 kara (z f.LK i f.HK), czyli dobrze rozumiałeś. Wiadomo, że w praktyce nie każda kombinacja ma sens, ale jako chłyt markietingowy na początku tutka spełnia swoje zadanie ; )
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Dziki w Grudzień 11, 2013, 16:38:50
Mam parę pytań:

1. Którą ultra lepsza? Tiger Destruction kroi fajnie, ale Cannon mi się jakiś bardziej uniwersalny wydaje, ale ja się nie znam :).

2. Opłaca się w ogóle używać supera, czy lepiej zostawić pasek na exy?

3. To pytanie będzie strasznie głupie, ale mimo wszystko je zadam. Czy jest jakaś różnica między sadzeniem na koniec comba low tiger shota, a high tiger shota? Czy powinienem się w tym przypadku sugerować recovery o którym było mówione posty wyżej? Jest możliwość, że coś przeoczyłem w tutorialu :).

4. Angry Scar, jeśli dobrze rozumiem, boostuje kolejnego TU? Czy ten boost dotyczy tylko dmg, czy tez właściwości TU? I czy w ogóle AS jest użyteczne?

5. Warto często używać low step kicka? Mi się wydaje dobrym ciosem, ale na naszym poziomie wszystko się może takie wydawać :D.

Na razie to tyle. Na pewno pytań będzie więcej.

Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Grudzień 11, 2013, 17:56:11
Nie znam się, ale się wypowiem:

1. Ogólnie używa się U1, bo kombuje się w wielu sytuacjach i kroi mocniej bleble a U2 pickujesz w konkretnych meczapach z fajerbolowcami by słegować na reakcję counter ultrą na kulkę przeciwnika :kappa:
2. W tej grze generalnie oprócz pojedynczych postaci nie opłaca się kisić paska na Supera - jak zabije/masz na karę (jego Super ma bardzo mały startup) to spoko, użyj, ale nie ma co na niego konkretnie oszczędzać.
3. Jest, High Tajgaa je 5dmg więcej :jester: i zostawia cię w lepszej sytuacji frejmowej (więcej hitstuna) ALE nie trafia kucających, więc musisz mieć to na uwadze kończąc kombo. Poza tym komba kończ w aperkata a nie kulkę :king:
4. Dmg, daje Armor break, juggle potential. AS na początku rundy daje ci też użyteczny Bullet time, który może zepsuć inputy przeciwnikowi i zobaczyć, co on tam na start kombinuje.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Grudzień 11, 2013, 19:31:17
Dziki, większość tych pytań wynika z braków w poradniczku, więc postaram się go uzupełnić o te informacje.

Qjon dał ci już zwięzła odpowiedź, więc wytrzymasz.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Dziki w Grudzień 12, 2013, 00:18:20
Nie no luz Gargooletz. Ja nie poganiam, ani nic z tych rzeczy :). Na pewno to ładnie wszystko napiszesz w poradniczku. Takie mi się pytania po prostu podczas grania nasunęły. O takie zwięzłe odpowiedzi mi chodziło, zanim nie zaaktualizujesz tutka. Dzięki Qjon za odpowiedzi :).
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Grudzień 12, 2013, 12:26:31
Oprócz f+LK wszystko uzupełniłem. Na razie nie chce mi się zabierać za dział footsies, bo to grubsza sprawa.

Jeszcze taka errata do odpowiedzi Qjona.

1. Szerzej opisane w guidzie.
3. Czasami jednak combuje się w tiger shoty. Głównie w sytuacji, gdzie bardzo trudno confirmować czy trafimy (np. comba c.lp, c.lp xx ts; f.lk, c.lp xx ts) lub kiedy chcemy odepchnąć od siebie przeciwnika EX TS. W każdym razie jeśli nie jesteśmy w stanie confirmować w TU to nie jesteśmy też w stanie confirmować, czy przeciwnik kuca czy stoi, a co za tym idzie nie używamy nigdy High TS, żeby omijać przypał.
4. Szerzej opisane w guidzie.
5. To jest dobry cios, ale jednak wolny, więc podatny na Focus Attacki, neutral jumpy i inne reakcje. Używać, ale z rozwagą. Jeśli przeciwnik nie reaguje odpowiednio to wiadomo, można nadużywać.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Dziki w Grudzień 13, 2013, 11:21:22
Wielkie dzięki :).
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Di w Grudzień 14, 2013, 09:32:35
4. Dmg, daje Armor break, juggle potential. AS na początku rundy daje ci też użyteczny Bullet time, który może zepsuć inputy przeciwnikowi i zobaczyć, co on tam na start kombinuje.
Bullet Time można używać później niż na początku rundy. Odsyłam do tego filmu: http://www.eventhubs.com/news/2013/dec/13/sagat-adds-insult-injury-post-ko-taunt-yuns-genei-jin-mix-ups-are-top-notch-ssf4-ae-v2012-multi-character-montage-features-awesome-tech/
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Grudzień 14, 2013, 11:54:48
Ja nie implikowałem, że to działa to tylko na początku rundy. :stayfree:
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Grudzień 14, 2013, 14:11:32
Część kreatywnych zastosowań AS już opisałem w poradniczku. Nie pomyślałem tylko, że można wykorzystać nowe jugglujące możliwości TU ;p
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: siemien w Lipiec 08, 2014, 12:37:09
Witam. Jakich Tiger Shotów używacie przeważnie? W sensie light, medium czy hard. Każdy ma inną prędkość, ale ten sam startup za to recover z low jest ogromny... Czy recover kolejno light, medium, hard jest różny? Frame data mówi, że nie, ale wrażenie (bądź wiara w to) pozostaje :)
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Lipiec 08, 2014, 12:59:53
Recovery jest to samo, zmienia się tylko prędkość poruszania się kulki.
Należy też pamiętać, że w USF4 znerfiono recovery hi tiger shota - recoveruje się teraz tak samo jak low, a wcześniej był szybszy.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: siemien w Lipiec 08, 2014, 13:27:04
To chyba mam delikatnie starszy Frame Data ( biorę z EventHubs) :( Ale czy recover jest na tyle szybki, aby puścić tiger shota, a potem tigger uppercut, żeby zrobić anti-air?
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Lipiec 08, 2014, 13:48:56
No to już zależy od tego jak daleko jesteś od przeciwnika i jak dobrze zareagował (albo przeczytał) twojego fireballa :4d: Rzecz niezmienna od 1991 roku.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Lipiec 08, 2014, 14:15:12
Polecam zapoznać się z poradniczkiem zalinkowanym na początku poprzedniej strony. Tam nieco szerzej masz opisane zastosowanie i właściwości kulek.

Pamiętaj tylko, że poradnik był do ae12 a nie Ultry, więc dodaj do niego to, co powiedział Qjon ;)
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Hiryu w Lipiec 08, 2014, 20:55:20
A żeby skrótowo odpowiedzieć - opłaca się używać wszystkich. Rzucając tiger shoty zachęcasz przeciwnika do omijania ich (przeskakiwania, ale też użycia jakiegoś ciosu omijającego projeclite - EX Stinger Rolento, EX Wheel Kick Abla etc.).

Czasami będziesz je rzucał po to, żeby przeciwnik kilka zablokował - zawsze jakieś minimalne obrażenia zadajesz i budujesz żyletki paska supera. Zwykle jednak chcesz je rzucać tak, żeby przeciwnik myślał, że rzucasz schematycznie, spróbował błędnie ominąć i wpadł albo na TS albo na inny Twój cios (m.in właśnie wspomniane Tiger Uppercut, choć lepiej chyba używać 5HK albo 6HK)
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: siemien w Lipiec 08, 2014, 22:00:31
6HK lepiej, bo można od razu w drugie 6HK i U1. Proste, ale mega karzące combo :)

Z tymi kulkami to jest motyw z Cross Counter jak Air tam coś ględził, że rzuca zawsze hado medium, bo lecą w miarę szybko, a recovery jest krótszy przez co jak czuje, że może to robi na pusto shoryu jeden lub dwa i szybko robi prawie jedną kostkę Super :) Coś takiego :)
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: VanDarkholme w Lipiec 09, 2014, 01:35:17
Ja polecam przeczytać guide Garga
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: siemien w Lipiec 10, 2014, 21:15:40
Czyj guide? Nie kojarzę :)
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Lipiec 10, 2014, 21:47:50
Polecam zapoznać się z poradniczkiem zalinkowanym na początku poprzedniej strony. Tam nieco szerzej masz opisane zastosowanie i właściwości kulek.

Pamiętaj tylko, że poradnik był do ae12 a nie Ultry, więc dodaj do niego to, co powiedział Qjon ;)

http://backdash.pl/forum/index.php?topic=484.msg81158#msg81158 (http://backdash.pl/forum/index.php?topic=484.msg81158#msg81158)


Pls czytaj odpowiedzi na swoje pytania. Nie ma nic bardziej zniechęcającego do pomocy niż ignorowanie.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: siemien w Lipiec 10, 2014, 23:42:56
Tu akurat zadziałał inny czynnik. Myślałem, że chodzi o inny poradnik, ponieważ nie skojarzyłem nicku Gargooletz z "Garga". Tylko dla tego :)
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Lipiec 11, 2014, 00:37:36
Założyłem, że nie czytałeś tego guidea. W innym wypadku nie pisałbyś '6HK lepiej', bo to sytuacyjny i niepewny cios, a nie podstawa antiairów.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: siemien w Lipiec 11, 2014, 05:38:59
Starałbym się mając ultra, chociaż podjąć raz ryzyko tego 6HK, żeby wprowadzić na czysto ultrę. Może po prostu taki mam styl :)
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: siemien w Lipiec 14, 2014, 22:05:21
Czy waszym zdaniem 3 hitowe combo za 220, które jest świetnym anti-airem oraz karą za naskok jest dobre, czyli opłacalne? Zabiera 1 ex meter
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Wacho_VHO w Lipiec 14, 2014, 22:08:56
A jakie to combo i jaką postacią?
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: siemien w Lipiec 14, 2014, 22:19:23
Sagat. F+HK, low/high ex tiger shot. Low na 90% wchodzi zawsze. 10% to zly input.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: wilku w Lipiec 16, 2014, 09:21:15
Każde combo jest dobre, jak i każda forma uszczuplenia tego żółtego paska.
Trafienie tym Sagatowym AA jest dość specyficzne więc tylko dobre wyprowadzenie przeciwnika do tego naskoku na nas służy wykorzystaniu go. Poza tym nie wiem czy nie lepiej oszczędzić pasek i zamiast firebala użyć kolanka.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: siemien w Lipiec 16, 2014, 12:26:17
F+HK, knee HK i masz 150dmg tylko, ale zostaje meter albo spalasz jeden meter i wchodzi 220 czyli jakieś 50% więcej :)
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: tejotl w Lipiec 16, 2014, 13:45:18
hm - jak dla mnie F+HK to słaby antiair chyba że na bardzo obvious i zle wymierzone (długie) jump-iny. Wydaje mi sie ze tiger knee jako anti air jest lepszym rozwiazaniem chyba ze cos sie zmienilo w Ultrze w tym temacie.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Lipiec 16, 2014, 13:59:39
Zawsze można też zrobić po prostu Tiger Uppercut za 160dmg, nie ryzykując prawie nic :king: A spalić jeden pasek robiąc EX Tiger uppercut - 200dmg, tylko 20 punkcików mniej, a nie ma szans na dropa, no i jeszcze można ultre posadzić jak się umie :paladin:
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Lipiec 16, 2014, 14:40:30
Nawet nie 20 dmg mniej, bo wartość podana przez siemiena jest z ae12. W USF4 to combo zadaje 200 obrażeń (teraz f.hk zadaje tylko 80), czyli dokładnie tyle samo, co EX TU.

Tejotl, czemu próbujesz przekonać kolegę do jakichś dziwnych antiairów? Przecież on wie lepiej. Ciosek bez inva, z malutkim hitboxem, 3 aktywnymi klatkami i 13 klatkami startupu jest optymalny.

Kończąc złośliwości - takie combo może się jednak pojawić w meczu, ale:
• jeśli już siądzie jako antiair to prawie zawsze można jugglowac najpierw drugim f.hk, a wtedy już wejdzie tylko jeden hit z ex ts (czyli całość 230 dmg)
• może siąść jako kara (np. na Blankę)

Odpowiadając najkrócej na pytanie można powiedzieć 'zależy'.
Jak to zwykle w bijatykach bywa obrażenia są jednym z wielu czynników sprawiających, czy combo się 'opłaca'. W większości sytuacji będziesz chciał jugglować HK TK (130 dmg), bo również daleko odsuwa, a pasek Sagatowi jest potrzebny do wielu rzeczy. Czasami opłaca się nie jugglowac niczym, bo po f.hk są proste safe jumpy na niektóre postacie.
Palić pasek na EX pewnie będziesz, kiedy masz go nadmiar lub takie combo zabije przeciwnika/ustawi go w sytuacji na chipa, czy po prostu przeniesie cię w komfort grania z przewagą hp.

Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: siemien w Lipiec 16, 2014, 15:43:07
tylko 40 punktów mniej :) 200-160=40, chyba, że to wyższa matma :) No, ale skoro mówicie, że to ewidentny długi jump in to można to posadzić, bo czemu nie? 1/4 hp praktycznie spada
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Lipiec 16, 2014, 15:55:17
:)
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: siemien w Lipiec 16, 2014, 16:43:44
Ja obstaję za stylem grania, że jak jest szansa wsadzić więcej dmg przy mniejszym wysiłku to warto :) Czasem patrze jak Ultra się marnuje pod koniec pierwsze rundy, bo nie było jak posadzić :(
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Wacho_VHO w Lipiec 16, 2014, 17:41:03
"jak jest szansa wsadzić więcej dmg przy mniejszym wysiłku to warto"

Jeszcze zależy ile ryzykujesz.
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: siemien w Lipiec 16, 2014, 17:55:53
Mówimy tu o czystym F+HK. Koleś skacze na pałę i wchodzi jak nóż w masło :) Nie będę ryzykować F+HK z dobrym graczem, bo można przeliczyć się w trajektorii i trafić powietrze...
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: szostakfm w Lipiec 16, 2014, 18:07:30
TIL że trajektoria skoku w USF4 zależy od dobrości gracza. TYBS
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: tejotl w Lipiec 16, 2014, 18:36:53
znaczy... nie wiem nie podoba mi sie kierunek w ktorym to idzie
jak rozumiem Siemien nie jest jakis advanced graczem i dopiero zaczyna przygode z SF - kalkulowanie dmg i szukanie 20pktów różnicy na dmg jest git i spoko ale doesn't really matter in the long run bo mowimy o anti-airze, a jak wiemy w pewnym momencie czlowiek przestaje skakac bo to nie jest "cool" + mało jest normali/specjali które są zawsze valid, a wydaje mi sie ze F+HK nie jest jednym z nich

wydaje mi sie ze najlepiej jest zagrac z Siemenien i tyle - jebac te dziwne szpilki i zlośliwości. Ja osobiscie mam dość tego hermetycznego podejścia do bijatyk i wzajemnego plinkowania chujków przez theory fighting. Zróbmy jakiś room na PSNie, share'ujemy walki na YT i wyjdzie lepiej dla wszystkich   
Tytuł: Odp: Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: siemien w Lipiec 16, 2014, 18:37:41
K44 W3CP GZ GZ GZ GZ... Co ty w ogóle za skróty piszesz? BTW. Trajektoria nie ma nic wspólnego z dobrością gracza, ale dobry gracz na poziomie nie zrobi dalekiego niepewnego jump-ina. Chyba logiczne o co chodzi. 

Także nie podzielam hermetycznego rozdzielania graczy. Można pomyśleć ilu dobrych graczy mogło pojawić się na krajowej scenie gdyby inni nie robili z nich idiotów i wyładowywali swoje frustracje za zimną kaszę mannę w domu :)